mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejleszt jtkok
Fejleszt jtkok : Fj/ Drmajtkok,

Fj/ Drmajtkok,

  2008.07.24. 14:00


(7.rsz)

 

DRMAJTKOK

 

Kapcsolatteremt jtkok

 

a, Ismerked jtkok

(Pl PKHL: fonalgombolyagot dobunk a krben brkinek. Aki megkapja, bemutatkozik, vagy egyb fontos dolgot mond magrl. A vgn a kialakult pkhlt visszafejtve, jra elmondhatjuk, most mr a trsakrl megtudott informcikat.).

 

b, Termszetes csoportalakt jtkok

(Pl. „Kcsa, kcsa, zvegy kcsa”, vagy az „Ennek a kislnynak” kezdet dalos jtkok.).

 

c) Mestersges csoportalakt jtkok

(Pl. A gyermekek szmnak megfelel krtykat ksztnk 3-4 fle rajzzal. Mindenki hz majd az azonosat hzott gyermekek, kialaktjk a csoportokat.).

 

Lazt gyakorlatok

 

a) Pihentet -- lnkt gyakorlatok

(Pl. A gyermekek a fldn fekve kellemes, nyugtat zent, vagy mest hallgatnak.)

 

b, Azonosulsra pl lazt gyakorlatok

(Pl. Tmtt zsk bza vagyunk. Egy egrke kirgja a zskot, a bza lassan kifolyik.)

 

Koncentrcis gyakorlatok

 

a) Mozgskoncentrl gyakorlatok

(Pl. — Emeljetek fel egy madrtollat, egy kavicsot, egy fatuskt, egy sziklt!).

 

b) Ltskoncentrl gyakorlatok

(Pl. Tkrjtk).

 

c) Hallskoncentrl ritmus- s dinamikai gyakorlatok

(Pl. „Hej, a slyi piacon” kezdet dalos jtk.).

 

rzkel gyakorlatok

 

a) Trrzkel gyakorlatok

(Pl. Vak-jtkok).

 

b) Tapint-, szag- s z rzkel gyakorlatok

(Pl. Letakart kosrban klnbz trgyak vannak. Belenylva, tapints tjn kell felismerni a trgyat, vagy elmondani a felismert tulajdonsgokat.).

 

Verses, nekes, szveges ritmusjtkok, npi gyermekjtkok

 

Mmes — improvizatv helyzetgyakorlatok

(ide tartoznak a lazt, koncentrl, lnkt gyakorlatok, de tovbbfejlesztve, aktulis rzelmekkel prosulva, lethelyzetekk alakulva szveg nlkl. Pl. forr tet iszunk, hideg tet iszunk.).

 

Mmes — szveges improvizatv gyakorlatok

a) Fantzia fejleszt gyakorlatok

(Pl. klnbz formj textilt, kvet, vagy ms anyagot mutatunk mindenki elmondja, hogy Szerinte mire hasonlt a forma. MESELNC a csoport Sajt mesje. Valaki elkezdi a mest, azutn ms folytatja. Mindenki mond pr mondatot hozz.).

 

b) lethelyzet-gyakorlatok

(Pl. Lakodalom eljtszsa, kutatcsoport a dzsungelben, kzti baleset trtnt stb.).

 

Egyb improvizatv jtktletek s lehetsgek

 

Hember

A gyermekek lazn, sztszrva helyezkednek cl a jtktrben, k a hemberek. Az vn mesli: Kzeledik a tavasz, egyre melegebb az id, a hember egyre karcsbb, egyre kisebb lesz, vgl csak egy tcsa marad belle. Jtszhatjuk lufikkal is, amiket az vn fj fel egyre nagyobbra, kemnyebbre, majd mieltt kipukkadnnak kiereszti lassan a levegt, amg puha gumidarab nem lesz a lufikbl. Ezek a gyakorlatok feszteni s laztani tantanak, ugyanakkor koncentrlsra is ksztetnek.

Fejleszti a kpzeletet, a belel kpessget.

 

 

Meslnk

A gyermekek a sznyegen fekszenek, knyelmes testhelyzetben, csukott szemmel. Az vn lgy hangon mest mond, mikzben jrkl krlttk. Nagyszer lazt gyakorlat, fejleszti a kpzeletet.

 

 

Szimi ikrek

Pros jtk, amelyben a gyermekek valamilyen testrszknl „ssze vannak nve”, s gy mozognak, feladatot teljestenek. Mg trfsabb vltozata, amikor valamilyen „kinvs” kti ssze ket.: pl. gyufsdoboz az orrukra hzva, ropi a szjukban stb. Vidmsga miatt egyszer kzrzetjavt, kapcsolaterst jtk. Fejleszti a mozgskoordincit, a figyelmet, a tallkonysgot.

 

 

Sprs tnc

Ehhez a vidm jtkhoz pratlan szm jtkosra van szksg. Aki pr nlkl maradt, annak a spr a prja, azzal kezdi jrni a tncot. Amikor elunja, J csattansan a fldhz vgja a sprt, erre mindenkinek prt kell cserlni. A „sprs” is prt fog magnak, gy ms marad pr nlkl. kapja fel a sprt s tncba kezd vele. A gyermekek sokkal Jobban szeretnek a sprvel tncolni, ezrt Szinte csatznak rte. Fontos szably betartsa: a sprt csak akkor szabad felvenni a fldrl, ha mr mindenkinek van prja. Lehetsgnk nylik a zenei zls formlsra. Vidm, gyors magyar, dlszlv, grg stb. zenre tncoljanak a gyermekek s ne a Hpi Kacsra, sokkal tlet- gazdagabb gy a mozgsuk. ritmusrzkk fejldik, mozgskultrjuk alakul.

 

 

Indin futs

3-6 gyermeket kikldnk a terembl. k kinn egy sorrendet lltanak fel maguk kztt, majd gy oszlopba rendezdve befutnak a szobba, tesznek egy krt, s kifutnak. Mikor visszajnnek, a tbbieknek kell ket a ltott sorrendbe visszarendezni.

Kivl Jtk a megfigyelkpessg, emlkezet fejlesztsre.

 

 

Mi vltozott meg?

Valakit kivlasztunk, akit jl megnz a csoport. Ezutn kimegy s tvltoztat valamit nmagn (ruhzatt, frizurjt, de akr arckifejezst is). Ha bejtt a gyermekeknek ki kell tallniuk, mi vltozott meg.

 

Ltskoncentrci gyakorlat.

 

 

 

 

 

Mit hallunk? I.

Az vn paravn mgtt klnbz zajokat kelt, amelyeket a gyermekeknek kelt felismernik.

 

Mit hallunk? II.

Jtk a Vilgunk hangjai cm hangkazetta segtsgvel. Az utbbi kett hallspercepci s koncentrl gyakorlat.

 

Tkrjtk

Rengeteg varicis lehetsget hordoz Jtk. Jtszhatjuk gy, hogy az vn mutat, a gyermekek utnozzk, vagy prokban: egyik gyermek a tkrkp, a msik az igazi. Tkrzhetnk gesztusokat, arcjtkot (nyelvjtkot is ( ez a nyelvtorna segt a beszdhibk javtsban), tevkenysget stb.

Nagymrtkben fejleszti a figyelmet, a metakommunikcit, a kifejezkszsget oldja a feszltsget.

 

Vndor-jtk

Krben lnek s klnbz dolgok vndorolnak krbe. Vndor puszi, vndor simi (simogats), vndor pisze (piszzs), de lehet akr ritmus is, ami krbejr. Lehet sz, vagy, illetve mly hangon ejtve, lassan, vagy gyorsan mondva, esetleg ezekbl tmenetet kpezve. De vndorolhat a csak a kpzeletnkbe a tenyernkben lv puha kismadr, csszs bka, tsks sn. Kezdetben vn indtja 3 krt s nla r vget, ksbb azonban gyermekre is rbzhatjuk az indtst.

Ezek a jtkok rengeteget segtenek a gtlsok lekzdsben, egyms elfogadsban, a nemek kztti feszltsg oldsban, illetve kialakulsnak megakadlyozsban.

Fejleszti a figyelmet, a ritmuskszsget, a beszdkszsget, a kpzeletet, az eIvonatkoztatst (Pl. amikor legelszr adtunk krbe „kiscsibt”, sokan zavartan mosolyogva mondtk, hogy nincs is a kezemben Semmi.

 

Vak-jtk

Valakinek bektjk a szemt (a bektsre azrt van szksg, mert a gyermekek kptelenek betartani, hogy egy-egy izgalmas helyzetben csukva tartsk a szemket) s megbzzuk valamilyen feladattal, p1. menjen ki az ajtn, hozzon poharat a babakonyhbl, macit az gyrl, keresse meg az eldugott kvt, rt stb. Kt gyermek is lehet „vak” s a feladatot egytt kell megoldaniuk. Egy gyermeket Irnytnak vlasztunk! A kzssg szmra nagyon mulatsgos Jtk, de a jtk utn lv beszlgetsben (fontos, hogy megbeszljk a tapasztalatokat, ki mit rzett, gondolt) kiderl, hogy mgsem olyan knny feladat. Bekttt szemmel kereshetnek a gyermekek sznyegre szrt gesztenyt, kukoricaszemet, de megtapogatsra, benyomsaik elmondsra a kezkbe adhatunk klnbz alak kveket, klnbz anyagokat, trgyakat.

Bizalomfejleszt, trrzkel, tapints-, halls, szagrzkelst fejleszt gyakorlatok (nagyon rdekes s fontos feladat az vnnek „vakknt” bellni a Jtkba, s igyekezni megbzni az t irnyt kisgyermekben.).

 

Nevek gyakorlsa

A gyermekek krben lnek s labdt gurtnak egymsnak. Aki kapja a labdt bemutatkozik (,‚Tomi vagyok”). Annak a nevt mondja, akitl a labdt kapta (,‚Ksznm, Zsfi’) Annak a nevt mondja, akinek gurtja (,‚fogd meg a labdt, Reni!”)

A Jtk alkalmas a trsak nevnek rgztsre. Gurtskor a nevek helyett mondhatjk egyms jelt, de akr gymlcsket, llatokat is. A kapcsolatteremts fontos eszkze, hogy ismerjk egymst, nevkn szltjuk.

 

Szervusz-jtk

Ismerked fogcska-jtk, melynek szvege a bemutatkozstl a nhny mondatnyi prbeszdig terjedhet. A gyermekek krben lnek. Egyikk elindul a krn kvl neki nincs is helye a krben -‚ majd megrint valakit. felll s elindul az ellenttes irnyba. Amikor szembetallkoznak, kezet fognak s bemutatkoznak „Szervusz, Csabi vagyok” Szervusz, Balzs vagyok”. Ezutn a „Fussunk”-”Fussunk” prbeszd kvetkezik. Megfordulnak, s vissza- futnak arra, amerrl jttek, az res hely elfoglalsra. Fontos szably, hogy a prbeszd vgig ne engedjk el egyms kezt.

A jtk alkalmat ad arra, hogy rgztsk egyms nevt, megismerjk az illemet bemutatkozskor (szembe kell nzni, megvrni, mg a msik beszl, jobb kzzel kezet fogni), de fejldik mozgsuk, kommunikcis kszsgk is.

 

Narancsos

Krben lnk s egy trgyat (narancsot, labdt, fakockt) adunk tovbb. Elszr csak egy trggyal, ksbb mr 2.3 is mehet krbe. gyessgi jtk, mert a hozznk rkezett dolgot mihamarabb tovbb kell adni, mert akinl akr csak kett is feltorldik, az a szablyok szerint kill.

Szerepet kap a finommozgs, a szem- s kzkoordinci, a gyorsasg, az gyessg, a figyelemsszpontosts.

 

Hangz mese

Olyan mest mond az vn, amelyben b lehetsg nylik hangok utnzsra. A mese kzben a gyermekek a megfelel helyen sajt hangutnzataikkal illusztrljk a mest. Minl tbbszr jtszunk hangz mest, annl tbb hangforrst tallnak ki a gyermekek.

Fejleszti a kpzeletet, javtja a hangkpzsi technikt.

 

Jtk a mesk befejezsvel

Kevsb ismert, rvid mest mond az vn a befejezs nlkl. A gyermekeknek kell kitallniuk a trtnetek vgt.

Fejldik a kpzelet, a kommunikcis kszsg

 

Utazunk

A szkeket szorosan egyms mell fellltjuk, ngyzet alakban. Ez lesz a busz. Sorra szllnak fel az utasok, s amikor mr mindenki fent van (ll a szken), az vn a szlrl elvesz egy-egy szket. Az utasoknak ssze kell hzdniuk, egymst megtartaniuk.

Nagy figyelmet, egyenslyrzket, gyessget ignyl feladat, ezrt csak nagy- csoportban ajnlom. Pozitvuma, hogy Ilyenkor a csoportban egybknt perifrin lv gyermeket is tlelik, vigyznak r, nehogy leessen, teht az rzelemmel teli, testkzeli kapcsolat szinte automatikusan jn ltre.

 

Mi vagyok n?

A hagyomnyos SZOBORJTK- (futs, majd jelre szoborr vltoznak, aki megmozdul, kill) kiss tovbb fejlesztve elzleg tmt adunk meg a gyermekeknek. Pl. „Ha jra tapsolok, valamilyen btor legyen mindenki.” De lehet akr jtsztri jtk, vagy ennival. Itt nem az a lnyeg, hogy a gyermek a testvel felismerheten hslevest mintzzon, hanem, hogy abban a pillanatban hslevesnek rezze, gondolja magt.

Fejleszti a belel kpessget, a figyelmet, a koncentrcit, a kpzeletet.

 

Vakjtk

Krben llunk. Egy gyermek bekttt szemmel elindul kzprl. Akihez rkezett, az vatosan elindtja egy msik irnyba. A Jtk ngyszer megismtldik, majd msik gyermek szemt ktjk be. Eszkz s ltszmkorltozsok nlkli jtk. Fontos, hogy az vn, a szl is jtssza el a vak szerept! Fontos, hogy vigyzzanak egymsra, hiszen a tr rzkelse megvltozik „vakon “-

 

Ragads

Egy testrsznk „odaragad” a fldhz. A tbbi testrsznkkel kell kiszabadtani. Ragadhatnak egyszerre tbben is, s gy egymson segthetnek. ) jtszhatja kb. 1-10 gyermek, szlkkel, otthon is. Eszkzignye nincs.

 

Egyszer cselekvsek utnzsa

Valakit kivlasztunk, s a flbe sgunk egy cselekvst, Pl. kenyrszels, vasals, fogmoss, fslkds. Neki el kell jtszania, a tbbieknek ki kell tallni, hogy mit jtszott.

Segti a fantzia fejldst, a finommozgst (M), amely a pontos, felismerhet cselekvst kifejezi.

 

Csend jtk

Csendben figyeljk meg, mit hallunk az udvarrl, kertbl, konyhbl stb. Csukott szemmel is prblkozhatnak, gy a figyelem jobban sszpontosul a feladatra. Egy egsz csoporttal jtszhatjuk, szlknek is ajnlhatjuk.

A Jtk kivl az auditv percepci fejlesztsre, a nyugalom, a lazts rmnek rzsre.

 

Toronypt

A gyermekek bekttt szemmel ptenek tornyot, vrat ptelemekbl

Fejldik tapintsuk, trszlelsk (P), azltal, hogyan helyezik egymsra az elemeket, Vigyzva, hogy azok stabilan lljanak. Sok trelmet, kitartst ignyelnek.

 

Jtszhatjuk gy is, hogy egy gyermek pt taln 5-6 elembl, ennyihez mg lehet trelme -‚ a tbbiek csendben figyelik, ha ksz, kifejezik rmket tapssal, ujjongssal. Ahogy csendben figyelik trsukat, megtanulnak alkalmazkodni a helyzethez, a trsukhoz, fejldhet a kzs, az sszetartoz, az egytt rz viselkedsk

 

Csndben add tovbb!

Krben, szorosan egyms mellett llnak a gyermekek, s htratett kzzel egy trgyat adnak krbe. A kr kzepn llnak el kell cspni a „postt». Minimum 6 gyermek szksges a jtkhoz, de egy egsz csoport is lvezettel jtssza. Brmi lehet a „csomag”, amit kldenek, csak az a fontos, hogy biztonsggal foghassk a kezkben. Pl. alma, kocka, kulcs.

A jtk fejleszti a finom motorikt , a gyors reagl kpessget. Figyelemkoncentrcit ignyel.

 

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros