mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!

Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem! 

 Márti

 

Mail: 

 

 Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz! 
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik 
- újra próbáld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jártak itt
Indulás: 2008-07-23
 

Szívügyem:

én is érintett vagyok

Figyelj rájuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejlesztő játékok
Fejlesztő játékok : Fj/ Anyanyelvi fejl, ajak és nyelv gyak.

Fj/ Anyanyelvi fejl, ajak és nyelv gyak.

  2008.07.24. 14:01


8.rész)

 

ANYANYELVI FEJLESZTÉS

 

Ø Mikor kezdett el érthetően beszélni a gyermek?

Ø Mondatokban beszél—e? (Egyszavas, többszavas, bővített)

Ø Szívesen beszél, mesél önállóan, vagy unszolásra beszél, versel, énekel?

Ø Hogyan beszél? — érthetően, hibátlan artikulációval, vagy érthetetlenül — gyorsan, lassan — jó vagy rossz hangsúllyal, ritmussal — halkan, kiabálva — hibásan, dünnyögve, orrból, zárt szájjal motyogva - pöszén, hang, szótag vagy szóelhagyással — torzítással — (cserével (szó elején, végén, közepén) — hang, szótag vagy izóe] nyeléssel — ismétléssel — kapkodva, megakadással, dadogva, hadarva - skandáló éneklő hangon — nyújtással.

Ø Légzés: szájon — orron, kapkodó, erőlködő, hangos, hibás.

Ø Alaphang: mély - magas — megfelelő. Hangszín: tiszta - fátyolos - rekedt - préselt.

Ø Láthatóan rendellenesek—e a beszédszervei? Ajak, nyelv, fog, állkapocs.

Ø Jól, vagy rosszul hall, félrehall, visszakérdez? (Halláskárosodás, feltételezett hallási figyelmetlenség.)

Ø Kezessége: bal—, jobb—, kétkezesség, gyors—lassú.

 

A HANGOK TISZTA EJTÉSÉT SEGÍTŐ ÉS RÁVEZETŐ JÁTÉKOK

 

A légzéstechnikát elősegítő játékok

 

Ø tollpihe fújása

Ø vatta gombócok fújása

Ø égő gyertya fújása

Ø felfüggesztett szalagok fújása

Ø felfüggesztett, kivágott formák fújása (p1. kismadár, pillangó)

Ø kerek és Szögletes ceruza fújása

Ø vízfújás szívószálon

Ø hungarocell fújása talajon

Ø szívószállal papírok összeszedése

Ø búvár játék: lemegyünk a víz alá, s benntartjuk a levegőt

Ø vonatozás ‘s’ hangoztatásával

Ø hideg van: kéz lehelgetése közben h-h-h-- hangoztatása

 

 

Léggömb fújása

A gyermekek kézfogással körben állnak. Óvónői utasítás:

„Felfújjuk a léggömböt”-re kihúzzák a kört, “leenged a lég- gömb”-re kör közepe felé lépegetnek ‚ s hangosan hangoztatják a “sz’ hangot!

 

 

Rakéta játék

Kézzel dobolás a combon, lábbal lengetés egy helyben‚majd magasra emelt kéz, s hosszú ‘‘á” hangoztatása‚ kiabálva

 

 

Méhecske játék

A gyermekek kitárt karral a repülő méhecskét utánozzák ‚ méhecske hangját hangoztatják: “z’ szaladgálnak ‚ ha leoltjuk a villanyt ‚ leszállnak virágport gyűjteni ( leguggolnak) Felkapcsoljuk a villanyt, s folytatódik tovább a játék.

 

Légzésgyakorlatok (a hangképző szervek fejlesztéséhez

 

Virágszedő játék” A gyakorlás történhet testnevelés foglalkozásokon, udvari játék, alkalmával is. Virágot szedünk és mélyen beszívjuk az illatát. Közben két „galamb” rászállt a vállunkra, vigyáznunk kell rá, nehogy elriasszuk< Próbáljuk meg úgy szagolni a virágot, hogy a vállunk ne emelkedjen Fel!

Fejlesztési lehetőségek:

 

—Testséma fejlesztés: meghatározott testrészekre koncentrálás

 

Búvár játék” Búvárok leszünk, felvesszük a búvárfelszerelést és lemerülünk a víz levegőt szívunk be. Akinek elfogy a levegője, annak fel kell jönni felszínére. Az a gyermek találja meg a víz mélyén a kincset, aki legtovább tud maradni. Ezért csak lassan engedjük ki a levegőt.

 

Fúvó Játékok:

 

SzálI a lepke játék”

Papírból készített lepke figurát cérnával hurkapálcára kötünk. Ezt fújják gyermekek. Versenyezhetnek, kié száll magasabbra. Ha a gyermekek készítik el a lepkét, még nagyobb örömük telik a játékban.

Fejlesztési lehetőségek:

Ø Finommotorika fejlesztés.

Ø Szem-kéz koordináció fejlesztés.

Ø Vizuális fejlesztés: mozgó tárgy követése szemmel,

Ø Verbális fejlesztés: cselekvések, irányok.

 

 

Vatta foci”

Vattából kis golyót gyúrunk, az asztalra helyezzük, körülállják. A labdát kézzel megfogni nem szabad, csak leesik az asztalról, az gólt kapott.

Fejlesztési lehetőségek:

 

—Vizuális fejlesztés: mozgó tárgy követése szemmel.

 

Szöveges légzési gyakorlatok

 

Órajáték”

Felhúzzuk az órát (beszívjuk a levegőt) és amint kész, máris indul. tik-tak, tik-tak ... Azaz ügyes gyermek, akinek tovább ját az órája.

 

Iskolás játék.”

Játsszunk iskolásat! Próbáljuk meg elolvasni, mit látunk ezeken a képeken! (lámpa, álarc, kályha, málna, tábla, tálca, bálna stb.)minél több Szót mond el egy levegővel a gyermek, annál ügyesebb (balról jobbra haladva „olvassa” el a gyermek a képek nevét a tábláról). Nehezítés: csak a magánhangzókat „olvassa” cl a gyermek.

Fejlesztési lehetőségek:

Ø Térpercepció: a jobb-bal oldalirányok.

Ø Verbális fejlesztés: tárgyak megnevezése.

Kilégzéskor rövid mondóka mondása: Ügyelni kell az artikulációra, a hangsúlyra, az időtartamra, a ritmusra, a hanglejtésre is.

Örök harag csutadarab még a kutya meg nem harap.

A gyakorlatot naponta célszerű végeztetni 1-2 percig, tiszta levegőjű teremben, nyitott ablak mellett.

 

Hangutánzó gyakorlatok, zöngés-zöngétlen érzékeltetése:

 

Bújócska (sz-z)”

Játékidőben kezdeményezhetjük, amikor éppen nem játszanak elmélyülten a gyermekek. Leterítünk egy asztalt terítővel úgy, hogy a földig érjen. Két gyermek bebújik alá (ez a házuk). Egyikük a méhecske (z), a másik a kígyó (sz), Fülelniük kell, hogy melyik állatot próbálom előcsalogatni a házból. Ha a „z” hangot hallják, a méhecskének kell előbújnia. 1-la a „sz” hangot hallják, a kígyónak kell kicsúsznia a házból a friss tojásért. Eleinte játszhatjuk terítő nélkül is, hogy a gyermekek lássák is a hang képzését.

Fejlesztési lehetőségek:

Ø —Nagymozgások fejlesztése: mászás, csúszás.

Ø —Hallás észlelés fejlesztése.

 

 

Utánzó játék: (s-sz)”

Alapja a már ismert „tűz-víz-levegő” testnevelési játék. Amikor a gyermekek azt hallják, hogy „sss ...“, meg kell állniuk és a fák hajladozását utánozni. Ha azt hallják, hogy „zszszs...”, máris átváltoznak repülőgépekké és szállhatnak a levegőben. Megpróbálhatjuk úgy is, hogy egy gyermek irányítja a mozgást, aki szépen, tisztán tudja ejteni a hangokat.

Fejlesztési lehetőségek:

Ø Nagymozgások fejlesztése: járás, futás

Ø Térpercepció, a tér bemozgása

Ø Hallás észlelés fejlesztés

Ø Verbális fejlesztés: cselekvések, testrészek, irányok.

 

 

Versenyvonatozás: (v-f)”

Mivel a fiúk szívesen játszanak autókkal, vonatokkal, így a játék során kezdeményezhetünk egy versenyvonatozást. Amikor azt hallják, hogy „vvv...”, mehet a mozdony, ha viszont azt hallják, hogy „fff..”, gyorsan le kell állniuk, mert megérkeztek az állomásra. Az az ügyes mozdonyvezető, aki rögtön észreveszi, mikor kell fékeznie. Aki be tud érni a célba úgy, hogy egyszer sem tévesztett, lehet a kővetkező irányító.

Fejlesztési lehetőségek:

Ø Nagymozgások fejlesztése: futás

Ø Hallás észlelés fejlesztése

Ø Hallás-mozgás észlelés együttes fejlesztése

Ø Verbális fejlesztés: tárgyak megnevezése, cselekvések, irány, méret...

 

 

Kártyázás:”

Olyan képeket kap a gyermek, amelyekben szópárok vannak, amelyek csak egy hangban térnek el egymástól. (toboz-doboz, kenyér-tenyér, fej-tej, majom- malom, ház-hát, fonal-vonal, gomb-domb, zacskó-tacskó stb.) Feladat: emeld fel azt a képet, amelyiken azt látod, amit mutatok és mondd lő a nevét. Próbáld megkeresni azt a képet, amelyik hasonló hangzású! Mondj róla valamit!

Ø Fejlesztési lehetőségek:

Ø Vizuális memória fejlesztés.

Ø Hallási differenciálás

Ø Verbális fejlesztés: tárgyak megnevezése.

 

I. Légzésgyakorlatok, hangutánzással egybekötve

 

A beszéd alapja a helyes beszédlégzés, ahol a belégzés felgyorsul, a kilégzés pedig lelassul. A rekeszizom, a hasizom és a bordaközi izmok a tüdő tágulását segítik elő, így a tüdő alsó része is megtelik levegővel. Ez a „ki a hasat, ki a mellet” típusú légzés. Kezdetben a kezünket csípőre téve ellenőrizhetjük a hasizmok működését.

 

A.) Mély légzés, hosszú kilégzés - megy a kisvonat „S” - kié megy a legtovább? - „BRR” - ajakpergetéssel kilégzés - megy a kisautó - „Z-Z-Z” - zümmögnek a méhecskék - „SZ-SZ-SZ” - sziszegnek a kígyók - „ZS-ZS-ZS” - megy a repülő - „M-M-M” - dörmög a medve.

 

A felsorolt gyakorlatokat beépíthetjük egy keretmesébe is. Pl. Üljetek be az autótokba, indítsátok be a motort, indulunk az erdőbe kirándulni! A gyermekek mély belégzéssel ajakpergetés végeznek. „BR-R-R” óvodapedagógus ill. később egy ügyes gyermek irányíthatja az autókat: jobbra, balra, piros a lámpa stb. (iránydifferenciálás). Megérkeztünk, szálljatok ki a kocsiból! Halljátok, hogy susognak a fák? - mély levegő, kezek magas tartásban, jobbra-balra hajladoznak, „S” hangot hangoztatnak. Itt a méhek odúja - „Z-Z-Z”. Itt a medve barlangja - „M-M-M”. Felettünk elment egy repülő: - „ZS-ZS-ZS.

 

Valamennyi hangutánzásnál mély levegőt veszünk a hasba és a mellkasba és lassan engedjük ki

 

B, Karmester játék

Kézjelekkel irányítjuk a hangképzés időtartamát, erősségét:halkan – hangosan hosszan – röviden

 

 

II. Hangutánzó gyakorlatok

 

Ezek a gyakorlatok közismertek. Lényegük, hogy egy szemléletes képpel állathoz vagy valamilyen tárgyhoz kapcsoljuk a kívánt hangot. Ezeket a gyakorlatokat mesébe, mondókába ágyazva végeztessük.

 

Néhány hang hívóképe:

 

SZ- kígyóZ- méhecske C - cicahívó hang Z - hangszalagok rezegnek - „Morog a torkunk - tedd az állad alá a kezedet és figyeld meg!” - SZ-nél nem morog. A kígyó hosszan sziszeg: SZ-SZ-SZ. A cicát röviden hívjuk: C! stb S - vonat ZS - repülő CS - csiga

 

Mindhárom hangnál a nyelv két oldala a fölső fogsor mögött érintkezik a szájpadlással „kanál” állásban. Szájunk „mérges” - kerekített ajkak.

 

A magánhangzók ejtésénél figyeltessük meg az ajkak állását, mozgását. Kisbaba hangja: O-Á, O-Á. „O-nál kicsi a szánk, Á-nál nagyra tátjuk”. Malac hangja: U-I, U-L „U-nál kicsi a szánk, I-nél nevetős!” A víziló kitátja a száját: O-A-Á. „Mikor nyitja a Száját még kicsi, nagyobb és végül jó nagyra tátja!” Az ajkak mozgását kísérhetjük kézmozgással is. O-nál ujjaink összezáródnak, A-nál közepesen nyílnak, mintha egy almát tennénk bele, végül A-nál teljes tenyérnyitás, szétterpesztett ujjakkal. Rossz mozgáskoordinációjú gyerekeknél nem sikerül az ajak és az ujjmozgás szinkronba hozása. A víziló becsukja a száját: A-A-O. Ugyanezt a mozgássort megtapasztaljuk visszafelé is! A hangutánzó gyakorlatokkal végezhető játékok:

 

a.) Papagáj-játék

 

Az óvodapedagógus mesét mond, a mesében szereplő állatok, tárgyak hangját a gyermekek közösen utánozzák vagy az a gyermek, akire rámutat

 

b.) Játékos olvasás A táblára hívóképet rakunk (a fent említett csiga-cs, vonat-s stb.), s a gyermekek „elolvassák”, kiejtik a képnek megfelelő hangot. Pl. c.) „Névsorolvasás” minden gyermek megkapja egy hang hívójelét, vagy egy képet vagy egy fejre tehető álarcot, egy másik gyermek szólítja őket: - S - kijön a vonat - SZ - kijön a kígyó stb. Egymás mögé állnak a kihívott gyermekek, a többiek is kiejtik a nekik megfelelő hangot, akiét kiejtették, helyre mehet. Végül; Ki emlékszik rá, milyen sorrendben álltak a hangok? (Auditív vizuális memória fejlesztés)

 

 

 

Ajak- és nyelvtorna

Mindennapos testnevelésben is végeztethetünk ajak- és nyelvtornát.

 

Óvónői utasítás:

Ø Csináljatok az ajkatokkal kerek kaput!

Ø Nyissatok nagy kaput a szájjal!

Ø Menjen fel a nyelv a padlásra!

Ø Jöjjön le a nyelv a pincébe!

Ø Sétáljon a nyelv a kapu körül! (a nyelv körkörös mozgatása az ajkon)

Ø Jöjjön ki a nyelv a kapun! (nyelvnyújtás)

Ø Bújjon el a nyelv!

 

 

Mosoly játék

A gyermekeknek játékot vagy képet adunk. Ha olyat látnak, aminek örülni lehet, mosolyogjanak, kissé nyújtott ajakkal (pl:.bohóc, maszatos kisfiú stb.)

 

 

Csibe játék

Tegyünk egy tányérra vagy a gyermek kezébe 2-3 szem zi- zit. A gyermek feladata, hogy a zizi-szemeket ajkával felcsipegesse (csücsörítés). Ugyanezt lehet végezni lefetyeléssel is.

 

 

Mit szeretünk?

Aminek örülnek a gyermekek, vagy szeretik, annak puszit dobnak, szájcsücsörítéssel (eszköze lehet játék vagy kép).

 

Utánzó játék

Grimasz utánzása, melyet lehet tükörrel is játszani.

 

Nyelv és ajakgyakorlatok

 

Ajakgyakorlatok

 

1, Egyszerű ajakmozgások

Ø - O – ajakkerekítés

Ø - A - ajak távolítása

Ø - U - ajkak hegyezése

Ø - E - ajkak szűkítése

 

2, Összetett ajakmozgások

Ø ajkakat távolítani-kerekíteni: U-I-IJ-I

Ø ajkakat szűkíteni-kerekíteni: A-I-A-I

Ø ajkakat szűkíteni-kerekíteni: I-U-I-U

Ø ajkakat szűkíteni-távolítani: I-A-I-A

Ø ajkakat kerekíteni-szűkíteni: A-U-A-U

Ø ajkakat csukni-szűkíteni: M-I-M-I

Ø ajkakat csukni-kerekíteni: M-U-M-U

Ø ajkakat csukni-távolítani: M-A-M-A

 

Nyelvgyakorlatok

 

A nyelvgyakorlatokat végezhetjük játékos keretben.

 

Beszállunk az autónkba „B-R-R” ajakpergetés - Irány az állatkert! Melyik állathoz menjünk? A gyermekek válaszolhatnak, ha a játék begyakorlott, tudják, milyen állatokhoz szoktunk menni.

Ø Zsiráf - felnyúl a fára (nyelvet az orr felé mozgatni), majd lehajolni inni (lefelé az állunk felé mozgatjuk a nyelvet).

Ø Kutya - csóválja a farkát! (Nyelvet a jobb, majd a bal szájzugba dugni, gyors egymásutánban.) Oroszlán - megeszi a húst! (Felső fogsort az alsó ajkakra helyezzük, majd az alsó fogsort a felső ajakra.) Finom volt az ebédje, körbenyalja a száját mindkét irányban.

Ø Púpos teve - kéri a cukrot a látogatóktól! (Nyelvet alsó fogsor mögé helyezzük, „nevet a szánk”, nyelvet előre-hátra hintáztatjuk.)

Ø Kanalas gém - Mutassuk meg, milyen a csőre! (Szánkat nagyra tátjuk, nyelvünkkel kanálformát csinálunk.)

Ø Elefánt - Hogyan trombitál az elefánt? (Nyelvünket ajkak között kidugjuk, lazán ráfújunk, megpergetjük.)

Ø Zebra - Hajtsuk meg a zebrát! (Nyelvünkkel csettintünk.)

Ø Majom - Csináljunk majompofát! (Nyelvet az alsó fogsor és az ajak közé helyezzük, majd a felső fogsor és az ajak közé.)

 

Nyelv és ajakgyakorlatok

 

Csibe játék:”

Az óvodapedagógus tányérra tesz pár szem Zizit, a gyermek „csibe” ajakcsücsörítéssel feleszegeti az ételt (a helyes artikulációt segíti).

Fejlesztési lehetőségek:

— Verbális fejlesztés: testrészek, cselekvések neve (kéz, ujjak, száj, csücsörít, eszik, stb.).

 

Mosoly játék:”

Az óvodapedagógus a gyermeknek képeket, vagy tárgyakat mutat. Ha olyan, aminek örülni lehet, a gyermek kissé nyitott ajakkal mosolyog (pl. bohóc, csoki, stb.). Ha nem vidám a kép, ne mosolyogjon (Pl. maszatos kisfiú, verekedő gyermekek)!

 

Kit szeretünk játék:”

Puszit küldünk a játék, kép vagy képzelt személy felé. Csücsörített ajakkal küldjük a puszit.

Fejlesztési lehetőségek:

Ø —Vizuális fejlesztés: a szem fixációs működésének erősítése.

Ø —Verbális fejlesztés: tárgyak megnevezése, cselekvések, névmások, irány

 

Cikilizáló gyakorlatok

 

a.) Összekapcsolhatjuk hallásdifferenciálással. Kitesszük a gyermekek elé három ének hívóképét. Pl.: csiga = Csiga-biga kezdetű dal, nap = Süss fel nap, stb. Eldúdoljuk az egyik éneket, a gyermekek megpróbálják kitalálni, melyiket énekeltük. Ha kitalálják, elénekeljük együtt, majd elmegyünk egy-egy hang országába, ahol csak azon a bizonyos hangon tudnak énekelni. Pl.: — maci országban m-vel. Süss fel nap me-me-me A dallam és a ritmus betartására, törekedjünk. — Csiga országban csupa cs-vel énekelünk. Az adott hanghoz más-más magánhangzót kapcsolhatunk. b.) Visszhangjáték Körben állunk, a gyermekeknek egy-egy értelmetlen szótagsorral dobjuk a labdát, amit nekik Ugyanúgy kell megismételni, miközben visszadobják a labdát. - PA-TA-KA - CSI-CI-CSI - SZI-SI-SZI stb.

 

Suttogó gyakorlatok

 

A légzést és a tiszta artikulációt egyaránt jól fejleszti.

Ø Gyermekek nevét mondja suttogva az óvodapedagógus, aki felismeri saját nevét, leülhet.

Ø Állatneveket suttog a játékvezető, a felismert állatok hangját hangosan utánozzák a gyermekek.

Ø Tárgyakat helyeznek el például: szék alá, mögé stb. Játékvezető suttogva mondja, hová helyezzék a ezükben tartott tárgyat.

Ø d.)A gyermekek szemben állnak egymással, a pár egyik tagja suttog, a másik hangosan ismétli az adott szót. Az a pár győz, amelyik hibátlanul ismétli a szavakat.

 

Tájékozódás a beszédszerveken belül

Játékos téri tájékozódás, alapvető téri mozgásgyakorlatok a szájban, száj körül (p1: a zsiráf- kinyújtott nyelvet az orr felé mozgatni: felnyúl a fára)

Felhasználható: játék, mindennapos testnevelés, környezet megismerésére nevelés, zenei nevelés, anyanyelvi nevelés, matematikai nevelés, vizuális nevelés

 

Ajak, nyelv, állkapocs-ügyesítő játékok tükör előtt (p1.: ajakszűkítés távolítás: csacsi utánzása „I-A-I-A”) Felhasználható: játék, mindennapos testnevelés, környezet megismerésére nevelés, zenei nevelés, anyanyelvi nevelés során.

 

Fújási Játékok (pl.: papír, toll, pingpong labda, stb.) Felhasználható: Játék, környezet megismerésére nevelés, matematikai nevelés (súly mérése), vizuális nevelés, zenei nevelés, anyanyelvi nevelés, testnevelés során.

 

Magánhangzók és egyes mássalhangzók tiszta ejtését segítő játékok

 

Állatok hangjának utánzása

Ø Malac................................... ui—ui—ui

Ø koca mama .......................... röf-röf-röf

Ø szamár ................................. iá—iá—iá

Ø nagy kutya : .......................... hu—hu-hu

Ø kis kutya : ............................ vau-vau—vau

........................................................ vek-vek—vek

........................................................ vak-vak—vak

Ø farkas :.................................. aú—aú—aú

Ø oroszlán ............................... á—á—á

Ø hal ....................................... hang nélküli tátogás

Ø kecske ................................. mek—rnek-mek

Ø kis kecske ............................ e-e-e

Ø birka :................................... be-be-be

Ø csibehívogató ....................... pi-pi-pi

Ø csibecsipogó hang: ............... csip—csip-csip

Ø tyúk : ................................... kot—kot-kot

Ø nagy kacsa ........................... háp-háp-háp

Ø kis kacsa : ............................ sáp—sáp—sáp

Ø nagy liba .............................. gá—gá-gá

Ø libahívó hang :....................... li—li—li

Ø pulyka :................................. trut—trut-trut

Ø kis kakas :............................. ki-ke-ré--ki

Ø ............................................ ki—ke-re-ki

Ø ............................................ ki—ke—ri-ki

Ø nagy kakas : ......................... ku-ku-ri—kú

Ø galamb : ............................... gru-gru-gru

Ø cica : .................................... miau-miau--miau

Ø ló.......................................... klá-klá-klá

................................................... nyiha—ha ‚ nyiha—ha nyiha—ha

Ø tehén .................................... mú—mú—mú

Ø boci : ................................... bú—bú--bú

Ø egér : ................................... cin—cin-cin

Ø kígyó ................................... sz—sz—sz

Ø darázs .................................. zs—zs—zs

 

 

 

 

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?