mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejleszt jtkok
Fejleszt jtkok : Fj/ Anyanyelvi fejl, ajak s nyelv gyak.

Fj/ Anyanyelvi fejl, ajak s nyelv gyak.

  2008.07.24. 14:01


8.rsz)

 

ANYANYELVI FEJLESZTS

 

Ø Mikor kezdett el rtheten beszlni a gyermek?

Ø Mondatokban beszl—e? (Egyszavas, tbbszavas, bvtett)

Ø Szvesen beszl, mesl nllan, vagy unszolsra beszl, versel, nekel?

Ø Hogyan beszl? — rtheten, hibtlan artikulcival, vagy rthetetlenl — gyorsan, lassan — j vagy rossz hangsllyal, ritmussal — halkan, kiablva — hibsan, dnnygve, orrbl, zrt szjjal motyogva - pszn, hang, sztag vagy szelhagyssal — torztssal — (cservel (sz elejn, vgn, kzepn) — hang, sztag vagy ize] nyelssel — ismtlssel — kapkodva, megakadssal, dadogva, hadarva - skandl nekl hangon — nyjtssal.

Ø Lgzs: szjon — orron, kapkod, erlkd, hangos, hibs.

Ø Alaphang: mly - magas — megfelel. Hangszn: tiszta - ftyolos - rekedt - prselt.

Ø Lthatan rendellenesek—e a beszdszervei? Ajak, nyelv, fog, llkapocs.

Ø Jl, vagy rosszul hall, flrehall, visszakrdez? (Hallskrosods, felttelezett hallsi figyelmetlensg.)

Ø Kezessge: bal—, jobb—, ktkezessg, gyors—lass.

 

A HANGOK TISZTA EJTST SEGT S RVEZET JTKOK

 

A lgzstechnikt elsegt jtkok

 

Ø tollpihe fjsa

Ø vatta gombcok fjsa

Ø g gyertya fjsa

Ø felfggesztett szalagok fjsa

Ø felfggesztett, kivgott formk fjsa (p1. kismadr, pillang)

Ø kerek s Szgletes ceruza fjsa

Ø vzfjs szvszlon

Ø hungarocell fjsa talajon

Ø szvszllal paprok sszeszedse

Ø bvr jtk: lemegynk a vz al, s benntartjuk a levegt

Ø vonatozs ‘s’ hangoztatsval

Ø hideg van: kz lehelgetse kzben h-h-h-- hangoztatsa

 

 

Lggmb fjsa

A gyermekek kzfogssal krben llnak. vni utasts:

„Felfjjuk a lggmbt”-re kihzzk a krt, “leenged a lg- gmb”-re kr kzepe fel lpegetnek ‚ s hangosan hangoztatjk a “sz’ hangot!

 

 

Rakta jtk

Kzzel dobols a combon, lbbal lengets egy helyben‚majd magasra emelt kz, s hossz ‘‘” hangoztatsa‚ kiablva

 

 

Mhecske jtk

A gyermekek kitrt karral a repl mhecskt utnozzk ‚ mhecske hangjt hangoztatjk: “z’ szaladglnak ‚ ha leoltjuk a villanyt ‚ leszllnak virgport gyjteni ( leguggolnak) Felkapcsoljuk a villanyt, s folytatdik tovbb a jtk.

 

Lgzsgyakorlatok (a hangkpz szervek fejlesztshez

 

Virgszed jtk” A gyakorls trtnhet testnevels foglalkozsokon, udvari jtk, alkalmval is. Virgot szednk s mlyen beszvjuk az illatt. Kzben kt „galamb” rszllt a vllunkra, vigyznunk kell r, nehogy elriasszuk< Prbljuk meg gy szagolni a virgot, hogy a vllunk ne emelkedjen Fel!

Fejlesztsi lehetsgek:

 

—Testsma fejleszts: meghatrozott testrszekre koncentrls

 

Bvr jtk” Bvrok lesznk, felvesszk a bvrfelszerelst s lemerlnk a vz levegt szvunk be. Akinek elfogy a levegje, annak fel kell jnni felsznre. Az a gyermek tallja meg a vz mlyn a kincset, aki legtovbb tud maradni. Ezrt csak lassan engedjk ki a levegt.

 

Fv Jtkok:

 

SzlI a lepke jtk”

Paprbl ksztett lepke figurt crnval hurkaplcra ktnk. Ezt fjjk gyermekek. Versenyezhetnek, ki szll magasabbra. Ha a gyermekek ksztik el a lepkt, mg nagyobb rmk telik a jtkban.

Fejlesztsi lehetsgek:

Ø Finommotorika fejleszts.

Ø Szem-kz koordinci fejleszts.

Ø Vizulis fejleszts: mozg trgy kvetse szemmel,

Ø Verblis fejleszts: cselekvsek, irnyok.

 

 

Vatta foci”

Vattbl kis golyt gyrunk, az asztalra helyezzk, krllljk. A labdt kzzel megfogni nem szabad, csak leesik az asztalrl, az glt kapott.

Fejlesztsi lehetsgek:

 

—Vizulis fejleszts: mozg trgy kvetse szemmel.

 

Szveges lgzsi gyakorlatok

 

rajtk”

Felhzzuk az rt (beszvjuk a levegt) s amint ksz, mris indul. tik-tak, tik-tak ... Azaz gyes gyermek, akinek tovbb jt az rja.

 

Iskols jtk.”

Jtsszunk iskolsat! Prbljuk meg elolvasni, mit ltunk ezeken a kpeken! (lmpa, larc, klyha, mlna, tbla, tlca, blna stb.)minl tbb Szt mond el egy levegvel a gyermek, annl gyesebb (balrl jobbra haladva „olvassa” el a gyermek a kpek nevt a tblrl). Nehezts: csak a magnhangzkat „olvassa” cl a gyermek.

Fejlesztsi lehetsgek:

Ø Trpercepci: a jobb-bal oldalirnyok.

Ø Verblis fejleszts: trgyak megnevezse.

Kilgzskor rvid mondka mondsa: gyelni kell az artikulcira, a hangslyra, az idtartamra, a ritmusra, a hanglejtsre is.

rk harag csutadarab mg a kutya meg nem harap.

A gyakorlatot naponta clszer vgeztetni 1-2 percig, tiszta levegj teremben, nyitott ablak mellett.

 

Hangutnz gyakorlatok, zngs-zngtlen rzkeltetse:

 

Bjcska (sz-z)”

Jtkidben kezdemnyezhetjk, amikor ppen nem jtszanak elmlylten a gyermekek. Letertnk egy asztalt tertvel gy, hogy a fldig rjen. Kt gyermek bebjik al (ez a hzuk). Egyikk a mhecske (z), a msik a kgy (sz), Flelnik kell, hogy melyik llatot prblom elcsalogatni a hzbl. Ha a „z” hangot halljk, a mhecsknek kell elbjnia. 1-la a „sz” hangot halljk, a kgynak kell kicssznia a hzbl a friss tojsrt. Eleinte jtszhatjuk tert nlkl is, hogy a gyermekek lssk is a hang kpzst.

Fejlesztsi lehetsgek:

Ø —Nagymozgsok fejlesztse: mszs, csszs.

Ø —Halls szlels fejlesztse.

 

 

Utnz jtk: (s-sz)”

Alapja a mr ismert „tz-vz-leveg” testnevelsi jtk. Amikor a gyermekek azt halljk, hogy „sss ...“, meg kell llniuk s a fk hajladozst utnozni. Ha azt halljk, hogy „zszszs...”, mris tvltoznak replgpekk s szllhatnak a levegben. Megprblhatjuk gy is, hogy egy gyermek irnytja a mozgst, aki szpen, tisztn tudja ejteni a hangokat.

Fejlesztsi lehetsgek:

Ø Nagymozgsok fejlesztse: jrs, futs

Ø Trpercepci, a tr bemozgsa

Ø Halls szlels fejleszts

Ø Verblis fejleszts: cselekvsek, testrszek, irnyok.

 

 

Versenyvonatozs: (v-f)”

Mivel a fik szvesen jtszanak autkkal, vonatokkal, gy a jtk sorn kezdemnyezhetnk egy versenyvonatozst. Amikor azt halljk, hogy „vvv...”, mehet a mozdony, ha viszont azt halljk, hogy „fff..”, gyorsan le kell llniuk, mert megrkeztek az llomsra. Az az gyes mozdonyvezet, aki rgtn szreveszi, mikor kell fkeznie. Aki be tud rni a clba gy, hogy egyszer sem tvesztett, lehet a kvetkez irnyt.

Fejlesztsi lehetsgek:

Ø Nagymozgsok fejlesztse: futs

Ø Halls szlels fejlesztse

Ø Halls-mozgs szlels egyttes fejlesztse

Ø Verblis fejleszts: trgyak megnevezse, cselekvsek, irny, mret...

 

 

Krtyzs:”

Olyan kpeket kap a gyermek, amelyekben szprok vannak, amelyek csak egy hangban trnek el egymstl. (toboz-doboz, kenyr-tenyr, fej-tej, majom- malom, hz-ht, fonal-vonal, gomb-domb, zacsk-tacsk stb.) Feladat: emeld fel azt a kpet, amelyiken azt ltod, amit mutatok s mondd l a nevt. Prbld megkeresni azt a kpet, amelyik hasonl hangzs! Mondj rla valamit!

Ø Fejlesztsi lehetsgek:

Ø Vizulis memria fejleszts.

Ø Hallsi differencils

Ø Verblis fejleszts: trgyak megnevezse.

 

I. Lgzsgyakorlatok, hangutnzssal egybektve

 

A beszd alapja a helyes beszdlgzs, ahol a belgzs felgyorsul, a kilgzs pedig lelassul. A rekeszizom, a hasizom s a bordakzi izmok a td tgulst segtik el, gy a td als rsze is megtelik levegvel. Ez a „ki a hasat, ki a mellet” tpus lgzs. Kezdetben a keznket cspre tve ellenrizhetjk a hasizmok mkdst.

 

A.) Mly lgzs, hossz kilgzs - megy a kisvonat „S” - ki megy a legtovbb? - „BRR” - ajakpergetssel kilgzs - megy a kisaut - „Z-Z-Z” - zmmgnek a mhecskk - „SZ-SZ-SZ” - sziszegnek a kgyk - „ZS-ZS-ZS” - megy a repl - „M-M-M” - drmg a medve.

 

A felsorolt gyakorlatokat bepthetjk egy keretmesbe is. Pl. ljetek be az auttokba, indtstok be a motort, indulunk az erdbe kirndulni! A gyermekek mly belgzssel ajakpergets vgeznek. „BR-R-R” vodapedaggus ill. ksbb egy gyes gyermek irnythatja az autkat: jobbra, balra, piros a lmpa stb. (irnydifferencils). Megrkeztnk, szlljatok ki a kocsibl! Halljtok, hogy susognak a fk? - mly leveg, kezek magas tartsban, jobbra-balra hajladoznak, „S” hangot hangoztatnak. Itt a mhek odja - „Z-Z-Z”. Itt a medve barlangja - „M-M-M”. Felettnk elment egy repl: - „ZS-ZS-ZS.

 

Valamennyi hangutnzsnl mly levegt vesznk a hasba s a mellkasba s lassan engedjk ki

 

B, Karmester jtk

Kzjelekkel irnytjuk a hangkpzs idtartamt, erssgt:halkan – hangosan hosszan – rviden

 

 

II. Hangutnz gyakorlatok

 

Ezek a gyakorlatok kzismertek. Lnyegk, hogy egy szemlletes kppel llathoz vagy valamilyen trgyhoz kapcsoljuk a kvnt hangot. Ezeket a gyakorlatokat mesbe, mondkba gyazva vgeztessk.

 

Nhny hang hvkpe:

 

SZ- kgyZ- mhecske C - cicahv hang Z - hangszalagok rezegnek - „Morog a torkunk - tedd az llad al a kezedet s figyeld meg!” - SZ-nl nem morog. A kgy hosszan sziszeg: SZ-SZ-SZ. A cict rviden hvjuk: C! stb S - vonat ZS - repl CS - csiga

 

Mindhrom hangnl a nyelv kt oldala a fls fogsor mgtt rintkezik a szjpadlssal „kanl” llsban. Szjunk „mrges” - kerektett ajkak.

 

A magnhangzk ejtsnl figyeltessk meg az ajkak llst, mozgst. Kisbaba hangja: O-, O-. „O-nl kicsi a sznk, -nl nagyra ttjuk”. Malac hangja: U-I, U-L „U-nl kicsi a sznk, I-nl nevets!” A vzil kittja a szjt: O-A-. „Mikor nyitja a Szjt mg kicsi, nagyobb s vgl j nagyra ttja!” Az ajkak mozgst ksrhetjk kzmozgssal is. O-nl ujjaink sszezrdnak, A-nl kzepesen nylnak, mintha egy almt tennnk bele, vgl A-nl teljes tenyrnyits, sztterpesztett ujjakkal. Rossz mozgskoordincij gyerekeknl nem sikerl az ajak s az ujjmozgs szinkronba hozsa. A vzil becsukja a szjt: A-A-O. Ugyanezt a mozgssort megtapasztaljuk visszafel is! A hangutnz gyakorlatokkal vgezhet jtkok:

 

a.) Papagj-jtk

 

Az vodapedaggus mest mond, a mesben szerepl llatok, trgyak hangjt a gyermekek kzsen utnozzk vagy az a gyermek, akire rmutat

 

b.) Jtkos olvass A tblra hvkpet rakunk (a fent emltett csiga-cs, vonat-s stb.), s a gyermekek „elolvassk”, kiejtik a kpnek megfelel hangot. Pl. c.) „Nvsorolvass” minden gyermek megkapja egy hang hvjelt, vagy egy kpet vagy egy fejre tehet larcot, egy msik gyermek szltja ket: - S - kijn a vonat - SZ - kijn a kgy stb. Egyms mg llnak a kihvott gyermekek, a tbbiek is kiejtik a nekik megfelel hangot, akit kiejtettk, helyre mehet. Vgl; Ki emlkszik r, milyen sorrendben lltak a hangok? (Auditv vizulis memria fejleszts)

 

 

 

Ajak- s nyelvtorna

Mindennapos testnevelsben is vgeztethetnk ajak- s nyelvtornt.

 

vni utasts:

Ø Csinljatok az ajkatokkal kerek kaput!

Ø Nyissatok nagy kaput a szjjal!

Ø Menjen fel a nyelv a padlsra!

Ø Jjjn le a nyelv a pincbe!

Ø Stljon a nyelv a kapu krl! (a nyelv krkrs mozgatsa az ajkon)

Ø Jjjn ki a nyelv a kapun! (nyelvnyjts)

Ø Bjjon el a nyelv!

 

 

Mosoly jtk

A gyermekeknek jtkot vagy kpet adunk. Ha olyat ltnak, aminek rlni lehet, mosolyogjanak, kiss nyjtott ajakkal (pl:.bohc, maszatos kisfi stb.)

 

 

Csibe jtk

Tegynk egy tnyrra vagy a gyermek kezbe 2-3 szem zi- zit. A gyermek feladata, hogy a zizi-szemeket ajkval felcsipegesse (cscsrts). Ugyanezt lehet vgezni lefetyelssel is.

 

 

Mit szeretnk?

Aminek rlnek a gyermekek, vagy szeretik, annak puszit dobnak, szjcscsrtssel (eszkze lehet jtk vagy kp).

 

Utnz jtk

Grimasz utnzsa, melyet lehet tkrrel is jtszani.

 

Nyelv s ajakgyakorlatok

 

Ajakgyakorlatok

 

1, Egyszer ajakmozgsok

Ø - O – ajakkerekts

Ø - A - ajak tvoltsa

Ø - U - ajkak hegyezse

Ø - E - ajkak szktse

 

2, sszetett ajakmozgsok

Ø ajkakat tvoltani-kerekteni: U-I-IJ-I

Ø ajkakat szkteni-kerekteni: A-I-A-I

Ø ajkakat szkteni-kerekteni: I-U-I-U

Ø ajkakat szkteni-tvoltani: I-A-I-A

Ø ajkakat kerekteni-szkteni: A-U-A-U

Ø ajkakat csukni-szkteni: M-I-M-I

Ø ajkakat csukni-kerekteni: M-U-M-U

Ø ajkakat csukni-tvoltani: M-A-M-A

 

Nyelvgyakorlatok

 

A nyelvgyakorlatokat vgezhetjk jtkos keretben.

 

Beszllunk az autnkba „B-R-R” ajakpergets - Irny az llatkert! Melyik llathoz menjnk? A gyermekek vlaszolhatnak, ha a jtk begyakorlott, tudjk, milyen llatokhoz szoktunk menni.

Ø Zsirf - felnyl a fra (nyelvet az orr fel mozgatni), majd lehajolni inni (lefel az llunk fel mozgatjuk a nyelvet).

Ø Kutya - csvlja a farkt! (Nyelvet a jobb, majd a bal szjzugba dugni, gyors egymsutnban.) Oroszln - megeszi a hst! (Fels fogsort az als ajkakra helyezzk, majd az als fogsort a fels ajakra.) Finom volt az ebdje, krbenyalja a szjt mindkt irnyban.

Ø Ppos teve - kri a cukrot a ltogatktl! (Nyelvet als fogsor mg helyezzk, „nevet a sznk”, nyelvet elre-htra hintztatjuk.)

Ø Kanalas gm - Mutassuk meg, milyen a csre! (Sznkat nagyra ttjuk, nyelvnkkel kanlformt csinlunk.)

Ø Elefnt - Hogyan trombitl az elefnt? (Nyelvnket ajkak kztt kidugjuk, lazn rfjunk, megpergetjk.)

Ø Zebra - Hajtsuk meg a zebrt! (Nyelvnkkel csettintnk.)

Ø Majom - Csinljunk majompoft! (Nyelvet az als fogsor s az ajak kz helyezzk, majd a fels fogsor s az ajak kz.)

 

Nyelv s ajakgyakorlatok

 

Csibe jtk:”

Az vodapedaggus tnyrra tesz pr szem Zizit, a gyermek „csibe” ajakcscsrtssel feleszegeti az telt (a helyes artikulcit segti).

Fejlesztsi lehetsgek:

— Verblis fejleszts: testrszek, cselekvsek neve (kz, ujjak, szj, cscsrt, eszik, stb.).

 

Mosoly jtk:”

Az vodapedaggus a gyermeknek kpeket, vagy trgyakat mutat. Ha olyan, aminek rlni lehet, a gyermek kiss nyitott ajakkal mosolyog (pl. bohc, csoki, stb.). Ha nem vidm a kp, ne mosolyogjon (Pl. maszatos kisfi, vereked gyermekek)!

 

Kit szeretnk jtk:”

Puszit kldnk a jtk, kp vagy kpzelt szemly fel. Cscsrtett ajakkal kldjk a puszit.

Fejlesztsi lehetsgek:

Ø —Vizulis fejleszts: a szem fixcis mkdsnek erstse.

Ø —Verblis fejleszts: trgyak megnevezse, cselekvsek, nvmsok, irny

 

Cikilizl gyakorlatok

 

a.) sszekapcsolhatjuk hallsdifferencilssal. Kitesszk a gyermekek el hrom nek hvkpt. Pl.: csiga = Csiga-biga kezdet dal, nap = Sss fel nap, stb. Elddoljuk az egyik neket, a gyermekek megprbljk kitallni, melyiket nekeltk. Ha kitalljk, elnekeljk egytt, majd elmegynk egy-egy hang orszgba, ahol csak azon a bizonyos hangon tudnak nekelni. Pl.: — maci orszgban m-vel. Sss fel nap me-me-me A dallam s a ritmus betartsra, trekedjnk. — Csiga orszgban csupa cs-vel nekelnk. Az adott hanghoz ms-ms magnhangzt kapcsolhatunk. b.) Visszhangjtk Krben llunk, a gyermekeknek egy-egy rtelmetlen sztagsorral dobjuk a labdt, amit nekik Ugyangy kell megismtelni, mikzben visszadobjk a labdt. - PA-TA-KA - CSI-CI-CSI - SZI-SI-SZI stb.

 

Suttog gyakorlatok

 

A lgzst s a tiszta artikulcit egyarnt jl fejleszti.

Ø Gyermekek nevt mondja suttogva az vodapedaggus, aki felismeri sajt nevt, lelhet.

Ø llatneveket suttog a jtkvezet, a felismert llatok hangjt hangosan utnozzk a gyermekek.

Ø Trgyakat helyeznek el pldul: szk al, mg stb. Jtkvezet suttogva mondja, hov helyezzk a ezkben tartott trgyat.

Ø d.)A gyermekek szemben llnak egymssal, a pr egyik tagja suttog, a msik hangosan ismtli az adott szt. Az a pr gyz, amelyik hibtlanul ismtli a szavakat.

 

Tjkozds a beszdszerveken bell

Jtkos tri tjkozds, alapvet tri mozgsgyakorlatok a szjban, szj krl (p1: a zsirf- kinyjtott nyelvet az orr fel mozgatni: felnyl a fra)

Felhasznlhat: jtk, mindennapos testnevels, krnyezet megismersre nevels, zenei nevels, anyanyelvi nevels, matematikai nevels, vizulis nevels

 

Ajak, nyelv, llkapocs-gyest jtkok tkr eltt (p1.: ajakszkts tvolts: csacsi utnzsa „I-A-I-A”) Felhasznlhat: jtk, mindennapos testnevels, krnyezet megismersre nevels, zenei nevels, anyanyelvi nevels sorn.

 

Fjsi Jtkok (pl.: papr, toll, pingpong labda, stb.) Felhasznlhat: Jtk, krnyezet megismersre nevels, matematikai nevels (sly mrse), vizulis nevels, zenei nevels, anyanyelvi nevels, testnevels sorn.

 

Magnhangzk s egyes mssalhangzk tiszta ejtst segt jtkok

 

llatok hangjnak utnzsa

Ø Malac................................... ui—ui—ui

Ø koca mama .......................... rf-rf-rf

Ø szamr ................................. i—i—i

Ø nagy kutya : .......................... hu—hu-hu

Ø kis kutya : ............................ vau-vau—vau

........................................................ vek-vek—vek

........................................................ vak-vak—vak

Ø farkas :.................................. a—a—a

Ø oroszln ............................... ——

Ø hal ....................................... hang nlkli ttogs

Ø kecske ................................. mek—rnek-mek

Ø kis kecske ............................ e-e-e

Ø birka :................................... be-be-be

Ø csibehvogat ....................... pi-pi-pi

Ø csibecsipog hang: ............... csip—csip-csip

Ø tyk : ................................... kot—kot-kot

Ø nagy kacsa ........................... hp-hp-hp

Ø kis kacsa : ............................ sp—sp—sp

Ø nagy liba .............................. g—g-g

Ø libahv hang :....................... li—li—li

Ø pulyka :................................. trut—trut-trut

Ø kis kakas :............................. ki-ke-r--ki

Ø ............................................ ki—ke-re-ki

Ø ............................................ ki—ke—ri-ki

Ø nagy kakas : ......................... ku-ku-ri—k

Ø galamb : ............................... gru-gru-gru

Ø cica : .................................... miau-miau--miau

Ø l.......................................... kl-kl-kl

................................................... nyiha—ha ‚ nyiha—ha nyiha—ha

Ø tehn .................................... m—m—m

Ø boci : ................................... b—b--b

Ø egr : ................................... cin—cin-cin

Ø kgy ................................... sz—sz—sz

Ø darzs .................................. zs—zs—zs

 

 

 

 

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros