mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejleszt jtkok
Fejleszt jtkok : Fj/ Jtkok 1

Fj/ Jtkok 1

  2008.07.24. 14:16


Fejlesztjtkok 3 ves kortl

 

 

Fejleszt jtkok

 

Fejleszt jtkok A gyermekek szmra a jtk a legfontosabb napi elfoglaltsg, mert mg az tel a testet tpllja a jtk a szellemet. A jtk a gyermek szmra egyszerre munka, tanuls s szrakozs. Ez a trsas kapcsolatok szntere, a gyermek ezen keresztl tapasztal meg rengeteg mindent "kicsiben", amit mg testi retlensge miatt nem tehetne. Ezen keresztl sajtt el dolgokat, s ezen t dolgoz fel esemnyeket. A jtk egy komplex fogalom, csoda, fantasztikus vonzer.

A jtkon keresztl tanulni knyelmes s sokkal kedvezbb, mint leltetni okosodni a gyermeket. A jtk mulatsgos, vidm dolog, s lehetsget ad arra, hogy fizikailag megragadjunk valamit, valaminek a hason-kpt, s ezltal a gyermek teljes testvel tapasztalja azt. Az els hrom vben ez a legfontosabb. Jtkokon t megismerhet a vilg egy rsze, az alapja, amelyen t aztn majd a "mindentuds" birtokba jutunk...taln...egyszer...de most, itt JTSZUNK, s ez a fontos!

 

A fejleszt jtkok olyan csoportja ezeknek, amelyek a kellemes elfoglaltsgon keresztl a gyermek elrehaladst, okulst, valamilyen irny fejldst is biztostjk. Alapveten nem rt, ha valaki jobban belemlyed ebbe a tmba, hogy tudja mikor mit kell fejlesztenie a gyermeknl, miben jobb, miben rosszabb, mire van szksge. De elmondhat ltalnossgban, hogy kis kreativitssal kitallhatk vidm, egyszer, s elg hatkony jtkok. Mindenki btran hagyatkozzon megrzseire, prblja ki tleteit. Ha a babnak nem tetszik, ht ne erltessk, ez az egyetlen szably, amit be kell tartani! Az albbiakban klnbz fejleszt jtkokat fogok bemutatni, igyekszem mindig kiemelni azt is, hogy pontosan mire hat, miben segti a gyermeket. Lesz persze olyan is, ami egyszeren csak egy tlet, egy kedlyes program, semmi egyb. Valamint igyekszem megadni a korhatrt, ahonnan ez mr nagy esllyel alkalmazhat. Most mg csak pr jtk kerlt fel, de idvel egyre tbb lesz, ezt az oldalt ugyanis a szmtalan lehetsg miatt szpen, lassan, rendszeresen szeretnm tlteni. Lesznek itt ltalnos jtkok, tletes elgondolsok, egy jtkra tbb varici, s felkerlnek majd olykor ezoterikus jtkok is, teht nem htkznapi elfoglaltsgok. Mindenkinek kellemes tallzst s vidm idtltst kvnok!

 

 

  1. Mese habbal: ( 2,5-12 v) A mesk a vilgon taln a legjobb dolgok. A legtbb mese szp s tletes, olyan lmnyanyagot ad a gyermeknek, ami szerintem sehogy mshogy nem rhetõ el. A mesbõl nem lehet kimaradni. Izgalmas s szrakoztat, pont ahogy kell. Ha szeretnnk a mest hasznos mdon tovbbra hzni, akkor foglalatoskodjunk vele. A mese elõszr is egy trtnet, melyet felolvasunk, rthetõen ejtve, nem baba-nyelven, magyarzva azt, amit esetleg nem rt a pici. Msodszor kpesknyv, amit megnznk, ez mi- az mi, nzd õ ezt szokta- azt szokta. Harmadszor szndarab, amit megfelelõ mimikval s hangsznnel eljtszunk, nyuszinak vkony magas hangja van, boszorknynak rekedtes, trpnek kicsit topma, reges s rces, medve mlyen morg, a kirlynõnek brsonyos az nekhangja, a patk kopognak az asztalon, a csengõ a karcsonyi dobozbl megszlal. Negyedszer pedig egy csom jtk alapja! Egy gyerkõc imdja azt, ha olyannal jtszhat, amit mg nem un, mg alig ismeri s tudst prbra teszik. Meg lehet beszlni a trtnetet: kik a szereplõk, hnyan, mi volt a trtnet, hol jtszdott,stb. Ezen kvl is azonban vannak krdsek, amire egy ember nemi s gondolna rgtn: milyen sznû a kis gomba kalapja, milyen vszak van, hny llat szerepelt a mesben, stb. Lehetõleg egyszerû krdseket tegynk fel, nem pedig eldntendõeket, akkor nem zavarjuk bele automatikusan a gyermeket. Aztn a szereplõket le lehet rajzolni s ki lehet sznezni. A mest el lehet jtszani: a virg kibjik a fldbõl (elõszr mag, aztn csra, vkonyszr, vastagszr, bimbt nveszt, kinylik, illatozik), kist reggel a Nap (kicsit st, nylnaka sugarai, forrsgot ad),stb. Ezek a mozgsos jtkok a legjobbak, a gyermek ettõl valban a trtnet rszesnek kpzeli magt. Aztn jra is jtszhat figurkkal (ûrhajs leg kis szakllal pont mint egy trpe, kartonbl a babnak is gyorsan lesz szrnya, s õ lesz gy a tndr), a gyerek pedig lehet a narrtor. Lehet folytatst rni/rajzolni/megbeszlni a trtnetnek. Ez mind a gyermekfilozfia rsze. A kicsi megtanul mindent alaposan tgondolni, tbb szemszgbõl szemgyre venni, megvizsglni s mrlegelni. A mest valban megrti s tapasztalatknt pti be. Sok tovbbi tlet van, hajr Mindenki!

 

  1. Tkrm-tkrm: ( 6 h-12 v) Ez a jtk leginkbb piciknek ajnlott, de akr kisiskolsok is lvezhetik. A babnak igen komoly fejlõds az n- s nem-n kztti klnbsg megteremtsben minden tkr jtk. Minden szlõ belenz babjval a tkrbe, s mosolyog r, dvzli õt. Az hogy tnyleg lmnydss tegyk a jtkot, s a gyerek mginkbb odafigyeljen nhny tovbbi tletet rok. Matrics vegfestkkel fess valamit a tkrre, egyszerû alakzat legyen, de ha lehet hasznlj minl tbb sznt...kzben azokat is kln-kln megmutathatod a babnak. Hagyd hogy belenyljon a ragacsba, ez is fontos tapasztalat, csak a szjba ne vegye. Ha megszradt a festk engedd, hogy lernciblja a maradvnyokat. A tkrrel szemkzt lve egyszer te egyszer a baba csinljon valamit. Nagyobbak mr festeni is tudnak e tkrre, vagy ha elg btor vagy kis rzst tehetsz a szjra is - azrt figyeld meg milyen anyagok vannak benne -, s hadd cuppogja ssze a tkrt. A legkisebbeknl is megvan ennek mdja, tejsznhabbal mindez jl helyettesthetõ.

 

  1. Vzi-vilg: (3-16 v) Ez a jtk egy hosszabb, akr teljes hetes elfoglaltsgot knl. Leginkbb a kreativitst fejleszti, de jl hat a kzgyessgre is. Vegynk elõ egy mûanyag kdat, ldikt, ris lbast, vagy brmi hasonl legalbb tz-hsz literes ednyt. Engedjk majdnem tele vzzel s teremtsnk egy vidm vzi vilgot. A gyerekek szeretnek pancsolni, imdjk a kis kreatv dolgokat, fõknt, ha segthetnek az alkotsban, s ami a legfontosabb, lehengerli õket, ha valami az õ kis birodalmuk. lljon itt nhny tlet egy kis cenia ltrehozsra! Ha nagy a tenger, akkor nem rt ha szrazfldet is teremtnk, egy-kt magasabb, nem lukas alj virgcserp, vagy hossz fmdoboz lehet ennek helye, ktharmadig megtltjk ezt flddel, esetleg egy-egy kis nvnyt is ltethetnk bele. Az cen kkjt jl megteremti egy mark frdõs is...ezt azonban mellõzzk, ha kishalakat halszunk inkbb, vagy vesznk nhny guppit. Vgl, az egy-kt hetes jtk utn ezeket az llatokat vissza is engedhetjk a gyerekkel egy tba, s kiltethetjk a nvnyeket is, gy a gyermek rezni fogja, hogy a jtknak szp, rtkes vge lett. Kszthetnk amgy fahidakat is csiszolt lcbõl, lego s duplo bbuk vehetik be magukat ceniba. Hurkaplcbl, leszrva azokat a fldbe s sszektve kill vgket jurtt kszthetnk. Ugyangy csinlhatunk plckbl tutajt, kzepbe rbcrudat s egy kis textilmaradvnyt is egy mozdulattal felerõsthetnk. A szrazfldre gyurmbl tglkat gyrtunk s hzat is pthetnk belõle. A pici mûanyag llatok, cpk, halak most igazn j kiegsztõk lesznek. A tengerbe is vehetnk hnrt, egy kt halaknak val vzinvny nem kerl igazn sokba, kb. 100-200 Ft. Aki jrtas az origamiban hajtogathat flival bevont vitorls s gõzhajkat is, gy nem zik el a papr. Nem sorolom tovbb... azt hiszem mindenki rti mire is gondolok, olcs, sajt, kreatv jtk ez, ami hetekig szrkoztat!

 

  1. Forma alkots, s a formk megismerse: (3-10 v) Minden gyermeknek mutatnak mr pici korban stformkat, klnbz alakzatokat. Aki mg nem ismertette meg gyermekt az ilyen formkkal, az nyugodtan kezdje el, a gyermeknek ez j tapasztalat. Az vek mlsval a gyermek megtanul klnbsget tenni a kr, hromszg, ngyzet, stb. kztt.

Az 5-7 vesek mr szvesen rajzolnak s az iskolban mr elsben elvrjk tlk a j rajzkszsget. Ezt fejleszthetjk mi is. Ha a gyermeknek van kedve ljnk le vele rajzolni. Jobb ha mi mindent elre elksztnk. Fogjunk A4-es mret paprt s rajzoljunk vonalzval a felre egy hromszget. Legyen szp, jl kivehet, hatrozott, egyenes vonal. A lap als felbe rajzoljuk le e hromszget pontokbl, vagyis vonalz mentn rajzoljuk meg a hromszget egymstl kb. fl centire lev pontokbl. Legalulra rjuk az alakzat nevt. Ezt tegyk meg minl tbb, de kezdetben egyszerbb alakzattal. A gyermeknek adjuk oda ket, ejtsk ki az alakzat nevt, mutassuk meg, hogyan nz ki lerva a sz. Mutassuk meg neki a fels teljes kpet, s krjk ksse ssze a pontokat, hogy ugyanazt az alakzatot kapja. Ezt idrl idre jra eljtszhatjuk, mindig picit ritkbban szedett pontokkal, mg vgl a szgletes alakoknak csak cscsaik helyt jelljk. A gyermek egy id utn fel fogja fedezni az alakzatot ebben az brban is, ez nagyban fejleszti az elvont gondolkodst.

 

  1. Memriakrtyk - mskpp: (4-14 v) A memriakrtyk a legtrkksebb, s taln leszrakoztatbb elmegyakorlatok krbe tartoznak. A memria, az emlkezet edzse ltalban kpi megjegyzsen alapul itt, de ezt is bõvthetjk, ha minden egyes felhzott krtyt megneveznk. Aki nem ismern a jtkot: a memriakrtyk ltalban 30 lapos kis paklik, melyben 15 pr(!) kp tallhat. Minden krtyn ltalnosan egy nagyobb, jl kivehetõ s felismerhetõ bra van. Clszerû az brkkal... legyen az virg, aut, bohc, vagy bolygk megismereteni a gyermeket mr elõre, mert br kpi memrija vgett ismeretlenl is megjegyzi a kpek helyt, igazn csak egy ismert anyag bõvtsnek van rtelme. Clszerû egybknt idõrõl idõre jabb paklikat gyrtani..., merthogy nem szksges m vsrolni. Azonos kpekbõl, nyomtatott brkbl s egy kis kartonbl magunk is ragaszthatunk ilyeneket. Kifejezetten lvezheti ezt a gyerek is, ha kzben rgtn megbeszljk mi lesz ez, mirt ksztjk s mit brzolnak a kpek. Ha egy j paklink van, azzal vagy 6-10-szer hadd jtszon a kicsi, addig ne csinljunk msikat. Viszont igen hasznos lehet, ha a gyermeknek nem csak a kpi memrijt fejlesztjk, hanem erõstjk a koncentrcis kszsgt is. (Br taln nem is fog gy belekeveredni a jtkba, ha nem lesz mindenbõl kt szakasztott ugyanolyan bra, de a csoportostsi kszsgt mindenkpp nveli, ha a kpek nem azonosak.) Arra gondolok, hogy lehet ezeket az brkat rokon brkkal helyettesteni. PL. kt msik szgbõl nzett teve, kt ms mrkj aut, stb., tkletesen megfelel. Mg nehezthetjk ezt, ha azt mondom pl. az akc s a tlgy fa... a jcint s rzsa virg, a traktor s a Lada is jrmû, stb. A gyermek egy idõ utn bekapcsoldik a rendezõelvbe. Keresi majd az thidal logikai kapcsolatot. S br ngy vesen ezek a verzik mg nehezen mennek, 6 vesek mr rteni fogjk e jtkot, mindenkppen.

 

  1. Emlkek felidzse: (5-6 - 8 v) Ez a gyakorlat egy iskolarettsgi-teszt "alap vltozata", mondhatni egyszerûstett vza... egy egyszerû kis mdostssal, a gyermekek emlkfelidzõ kpessgt segti. Legegyszerûbb vltozatban keressnk elõ otthon egy mest, ne legyen tl hossz, 10 percnl ne tartson tovbb a mese. Olyat vlasszunk, amelyben gyakran ismtlõdik kt trgy, szereplõ, brmi. Pl. a kutya s a macska sz, vagy brmi. Clszerû, ha a kt trgy nem kerl kapcsolatba egymssal, hogy ne tl hirtelen kvesse egymst a kt sz! A gyermekkel beszljk meg, hogy a kutya mondjuk X-et kap, (X-jelet), a macska pedig... (nem trnk el az eredeti pldtl, de hangslyozom ez lehet brmi...), teht a macska pedig mondjuk krt- O. Vagy az egyik hromszget, a msik csillagot, stb. Gyakoroljuk ezt be a gyermekkel. Amikor mr biztosan felel krdsnkre, hogy mi a macska s mi a kutya jele, vegyk elõ a mest s krjk meg, hogy amikor a kutya szt hallja, vagy amikor a macskt... vagy brmely elõre eltervezett, betanult szt hallja: rajzolja le a jelt egyms al egy paprra!!! Ezzel azt edzk s egyben vizsgljuk a kicsi kpes-e az elõre megtanult jeleket megfelelõ mdon jelezni. Ha a kicsi sokszor tveszt... teht a kt sz/llat jelt felcserli, valsznûleg elkavarodott, mr nem emlkszik, melyik jel, mit jellt. Ez egy j kis koncentrcis, s emlkezeti prba. Ksõbb ezt lehet varilni, tbb mesvel, s akr tbb keresett szval. Br azt javaslom 4-5 sz fl, mg a kiemelt rtelmi s koncentrcis kpessgû gyermek esetben se menjnk.

J szrakozst! Kellemes kzs jtkot!

 

 

(1.rsz)

 

MOZGSFEJLESZTS

 

Tz, vz!

A Jtk lersa: A gyermekek lass tempban futkroznak, jelre megllnak. „TZ” felkiltsra, hasra fekszenek a talajon. „VZ” Felkiltsra msznak a bordsfalra, vagy szkre llnak. Ismtls egyms utn. Minden feladatmegolds utn rtkels egynenknt. A jtk bvthet „FLD”, „G”, „LEVEG” stb. szavakkal, klnbz testhelyzetek felvtelvel idsebbek jtkban.

A fejleszts lehetsgei: Trbeli tjkozds, figyelem, emlkezet alaktsa, szablytudat fejlesztse. Gyors reagls, kinesztetikus differencil kpessg formlsa mozgsgyorsasg a futsban.

Jtszhatja: 3-25 gyermek 3-4 ves kortl.

Eszkzk: bordsfal, szkek.

 

Fuss haza!

A Jtk lersa: A jtkmaci kr ktllel krt alaktunk, ez a hz. A gyermekek krbe futnak menetirny szerint a hz krl. Jelre be futnak a hzba. Aki elsnek ugrik be a hzba, az a gyztes.

A fejleszts lehetsgei: Nagymozgsok fejlesztse futssal, trszlels, tjkozds Gyors reagl kpessg fejlesztse.

Jtszhatja: 3-12 gyerek 3 ves kortl.

Eszkz: maci s krktl

 

Glyk a tban

A jtk lersa: A gyermekek a „glyk”, a t krl jrklnak, a glya mozgst utnozva, jelre replnek majd a tban, jrklnak tovbb. T lehet egy sznyeg, vagy krktl.

A fejleszts lehetsgei: Egyenslyrzk fejlesztse, trszlels, tjkozds trben. Gyors reagl kpessg alaktsa, figyelem fejlesztse.

Jtszhatja: 6-25 gyermek 3 ves kortl.

Eszkz: sznyeg vagy krktl. A

 

Fszekrak

A jtk lersa: A gyermekek babzskkal a kezkben szaladglnak, jelre lelnek a babzskra, amely a fszket jelenti a jtkban. Az az gyes, aki elsknt l nyugodtan a babzskjn.

A fejleszts lehetsgei: Egyenslyrzk fejlesztse, gyors reagl kpessg alaktsa, ernlt fejlesztse, figyelem, akarat formlsa.

Jtszhatja: 6-25 gyermek 3 ves kortl.

Eszkz: A jtsz gyermekek ltszmval megegyez babzsk.

 

 

 

 

(2.rsz)

EGYENSLYRZKELS FEJLESZTS

 

Patakugrs

Jtszhatja: 3 ves kortl 3-25 gyermek.

A patakot a Fldn kt prhuzamos vonallal jelljk meg. A patak szlessgt, vagyis a botok tvolsgt a gyermek kortl s gyessgtl tesszk fggv. A gyermekek lljanak sorba s egyms utn ugorjanak az egyik partrl a msikra. Vzbe ugrani nem szabad, aki beugrik, az “belefullad”. Ha van bven helynk, akkor legyen bossz a patak, gy mindenki egyszerre ugorhat. Tbbfle mdon ugorhatnak: nekifutssal, helybl, pros lbbal, fl lbon, dobbantssal, htrafel.

 

Ktltncos

Jtszhatja: 3 ves kortl 3-25 gyermek.

Bottal vagy krtval bossz vonalat rajzolunk a fldre, ez a ktl, melyen a ktltncosnak vgig kell stlnia. A halads lassan s vatosan trtnjk, klnben a ‘mlybe” esik az egyenslyoz. A klnbz feladatokat egyms utn vgzik a gyermekek, a tbbiek sorba lve figyelnek, mintha cirkuszban volnnak. A ktltncos mehet: egyszer lpsekkel, lblendtssel, felhzott trdekkel, oldalazva, lbujjhegyen, sarkon, talp len, htrafel, stb. Mint az igazi ktltncosok, kt kart kitrhatja, hogy knnyebb tegyen egyenslyozni. Egyenes vonal helyett, hullmos,cikkcakk, kr alak plyn is haladhatnak a mutatvnyosok.

Ha elg hossz a bejrnival, akkor megbeszlhetjk azt, hogy ha bizonyos helyre elrt az egyik gyermek, akkor mr mehet a kvetkez. gy folyamatosan tbben vgezhetik egyszerre a feladatot.

 

Glyajrs

Jtszhatja: 3 ves kortl 3-25 gyermek. Kellk: 8-10 manyag kugli.

A fldre egy sorba helyezznk fabbkat (kuglikat) vagy hasonl trgyakat, amelyeken jl t lehet lpni, nem trnek el, olyan tvolsgra tegyk ket, hogy kzltk egy lpssel lehessen tovbb haladni. Nagyon vatosan lpkedjenek t sorban a gyermekek a kuglikon, arra vigyzva, hogy ne dljenek el. Magas lbtartssal, mint a glya, kell haladni, oldalrl kikerlni nem Lehet, Megszmolhatjuk, melyik gyerek hny bbut dnttt fel.

 

Bjcska (huny)

Jtszhatja: 3 ves kortl 3—25 gyermek

A huny falhoz, fhoz borulva hangosan szmol megegyezs szerint, Pl. egyesvel 10-ig s utna 10-esvel 100-ig vagy egy kiszmol verset mond. A szmols vgn hangosan kilt, hogy „Jvk”.

A tbbiek ezalatt elrejtznek a terepviszonyoknak megfelelen bokrok, fk, lpcsfeljr6k, padok mg.

Csndben, feszlt figyelemmel lesik a hunyt, azon igyekeznek, hogy szrevtlenek maradjanak.

A huny elindul, s prblja felfedezni a bjkat. Akit meglt, annak a nevt hangosan mondja, s az eljn a rejtekhelyrl. Akit utoljra talltak meg, az lesz a kvetkez Jtkban a huny. Igyekszik valakit megfogni. A kvetkez jtknl lesz a kiszmol. Aki futs kzben a fldet rinti a kezvel, nem foghat meg.

 

Hrmas cica

Jtszhatja: 3 ves kortl 3 gyermek

Kt gyermek kezet fogva egyms mellett ll, k az egerek. Velk szemben nhny lpsre, a cica helyezkedik el. Az egerek mondjk: „Cica legyen, kinek nincsen prja”, s egyms kezt elengedve sztfutnak. A cica igyekszik valamelyiket megfogni. A pr nlkl maradt lesz az j cica.

 

Cick s egerek

Jtszhatja: 3 ves kortl 5—25 gyermek

Hrom-ngy lpsre egymstl hzzunk kt prhuzamos vonalat, ez az rok. A gyerekltszmtl fggen egy vagy tbb cica ll be. Az egerek az egyik oldalrl a msikra tfutkosnak, s kzben mondogatjk: „Ha J cica volna, egeret is fogna”. Akit megfogtak, az szerepet cserl a cicval.

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros