mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

nek - zene
nek - zene : nek - zene mdszertani tmutat /1

nek - zene mdszertani tmutat /1

  2008.07.24. 14:49

Zenei nevelsnk clja:

nek - zene

Zenei nevelsnk clja:

  • neklssel, zenehallgatssal lmnyhez juttats

  • A gyermekek zenei rdekldsnek felkeltse

  • A zene megszerettetse

  • A zenei zlsk formlsa

  • Eszttikai fogkonysguk formlsa

  • Zene befogadsra val kpessg megalapozsa

  • Zenei anyanyelvk megalapozsa, polsa

 

Zenei nevelsnk feladatai:

  • a klnbz zenei kpessgek fejlesztse,

  • valamint a kszsgek, kpessgek fejlesztsnek sszehangolsa ms kszsgekkel s kpessgekkel, pszichikus s gondolkodsi funkcik fejlesztsvel, valamint a szocializcis folyamattal.

 

A feladatok sikeres vgrehajtsa elsegti a gyermek:

  • biztonsgrzetnek nvekedst

  • gtlsaiknak feloldst

  • nfegyelmt

  • magatatsnak s kzssgi rzsnek erstst

  • rm lesz szmukra az nekls

  • fejldik zenei emlkezetk, kpzetk

  • eszttikusan formldik jrsuk, mozgsuk, testtartsuk

 

A zenei fejldsre visszahat a tbbi nevelsi terlet forml ereje.

 

A zenei kpessgek fejlesztse

 

A zenei kpessgek fejlesztsnl kln vesszk a ritmusrzk-, s hallsfejlesztst, de a kt kszsg mindig egytt fejldik.

 

A zenei alapkszsgek fejlesztsnek mdszerei:

  • az neklsi kszsg

  • a ritmusrzk fejlesztse

  • a hallsfejleszts

  • a zenehallgats

 

Az neklsi kszsg fejlesztse

 

Az neklsi kszsg az vodban a gyermek utnzsi vgyn alapszik.

Az neklsi kszsg fejldshez sokszori ismtls, sokves gyakorls szksges.

 

A tiszta nekls

  • a gyermekek rtelmi s fizikai adottsgainak megfelelen rvid, kis hangterjedelm dalokat tantunk.

  • Megfelel hangmagasgban nekelnk

  • Az vn mutasson j pldt, mindig nekeljen tisztn, szp szvegkiejtssel, lvezheten

 

 

A gyenge halls gyermek

 

A gyermekek klnbz zenei lmnyekkel jnnek az vodba, adottsgaik, zenei rzkenysgk s fogkonysguk klnbz. De alapvet ttel, hogy minden gyermek zenei hallsa fejleszthet. Kln egyni foglalkozsokkal, segteni kell a gyermekeket.

 

A ritmusrzk fejlesztse

 

Az vodban a dal s a jtkos mozgs egytt l, a npi jtkok egysgben.

Az vodskor gyermek ritmusrzke, egy lland tevkenysg segtsgvel, spontn s tervszeren fejldik.

 

  • Az egyenletes lktets

  • a dal ritmusa

  • a ritmusmotvumok a dal tempja

  • a dal kettes lktetse, hangslya, benne van a dalban.

 

Az egyes rszterletek kigyakorlsa miatt, a klnbz kpessgek fejlesztse rdekben, trtnik a kiemels.

Az egyenletes lktets

Az egyenletes lktets a mondkk s a dalok szablyosan ismtld slya.

 

A lktets folyamatossgt nekls kzben a jtkos mozgs ersti meg. Ki kell alaktanunk a gyermekben azt a kpessget, hogy a lktetst hossz idn keresztl is rezze. Ezrt a dalokat egyms utn sokszor, folyamatosan ismteljk.

 

A gyermek utnzsi kedvt azzal fokozzuk, hogy az ismtld mozdulatoknak jtkos rtelmet adunk. A gyermek brmilyen jtkhelyzetbe, mindig szvesen beleli magt.

 

A kicsinyeknl elbb azokkal a testmozdulatokkal reztessk meg a lktetst, amelyeknl a test nyugalmi llapotban van. lnek, vagy llnak, s mozdulatokat csak a vgtagokkal vgeznek.

 

A kzps csoportban a gyermekek mr biztosan mozognak, kpesek krbejrni, egymshoz alkalmazkodni. A krbejrs sajtos testtartst ignyel. Erre odafigyelni!

 

Egyenletes lktetsnl sznet alatt is tovbb kell tapsolni!

 

A nagycsoportban fejlettebb mozgskszsget jelent a zrej nlkli jrs s a termszetes mozdulatok. A nagycsoport az egyenletes lktetst eszttikus, egyntet mozgssal emeli ki.

 

A mondkk s a dalok ritmusa

A ritmus hosszabb s rvidebb egysgek idbeli egymsutnja. Ez a gyermekdalok esetben a szavak ritmikus tagolsval egyenl. A magyar gyermekdalban egy hangra egy sztag esik.

 

A dalok ritmust csak akkor kezdjk megreztetni, amikor a gyermekek az egyenletes lktetst mr teljes biztonsggal rzik s az vn segtsge nlkl is, pontosan vgrehajtjk.

 

A dalok, a mondkk neklse, mondogatsa kzben elszr tapssal emeljk ki a dalok ritmust. Valamivel lassabban mondjuk, mint mskor, hogy a tagoldst a gyermekek megfigyelhessk s kvethessk.

 

A ritmushoz sokfle jtkos mozgst hasznlunk.

Rszben olyan mozdulatokat gyakoroljunk, amelyek akusztikusan is segtik a ritmus megrzst.( taps, kopogs .. ), rszben olyanokat, amelyeknl csak lthat s rezhet a mozgs, (karlendts, ujjmozgats …).

 

A nagyok lpssel, a kisebbek jtkos formban sztagokkal s ritmikus mozdulatokkal is hangslyozhatjk a ritmust.

 

A ritmusrzk fejlesztsekor a szneteknek vilgos rtelmet kell kapnia. A gyermekek a dal ritmusa alatt is rezzk az egyenletes lktetst.

 

A sznetet eleinte hasznos a dal ritmustl eltr mozdulattal mutatni, hogy elvljk attl, s ezt a gyermekek mozgsukkal is rezzk.

 

Nehz feladat a gyermekeknek a dalt magukban nekelni gy, hogy a ritmust hangoztatjk. A szveg elvlasztsa a dallamtl mr elvont gondolkodst ignyel, ezrt csak fejlett ritmusrzk nagycsoporttal gyakoroljuk.

 

A bels hallsra s vilgos zenei emlkkpekre tmaszkodik a ritmusrzk fejlesztsnek az a mdja, amikor a gyermekeknek nekls nlkl, szveg nlkli hangoztatott ritmusrl kell felismernik a dallamokat.

 

A gyermek emlkezetben a szveg, a dallam s a ritmus sszefond egysget alkot. Ebben az esetben a gyermekeknek gondolatban szt kell vlasztania az alkotelemeket s azokbl az egyiket, kell kiemelnie.

 

A hallott ritmust a gyermek bels hallsban megfigyeli, megjegyzi, sszehasonltja ms ritmusokkal. Kivlasztja a szveghez pontosan illeszked azonos ritmust.

 

A dalfelismerst mdszertanilag fokozatosan ptsk fel.

 

A gyermekdal legkisebb zeneileg sszefgg rsze a motvum. A gyermek sztnsen megrzi a zene legkisebb formaalkot elemt, jtszik vele, s motvumokat sszerakja, sztszedi. Ehhez vltozatos mintkat, pldkat kell adnunk.

 

Visszhangjtknak nevezzk, amikor az vn egy ritmusmotvumot eltapsol, s ezt a gyermekek pontosan utnozzk. A ritmus-visszhang jtkos s knny, ha a gyermek nemcsak a tapsot utnozza, hanem a motvumokhoz kis szvegeket is hozzmond.

/A motvum 2/4-es tem, teht a kitallt motvumok is ilyen hosszsgak legyenek. /

A ritmus motvumok szvegt mindig ksrje mozgs s hang, taps, dobols, kopogs, hogy a ritmus a gyermek mozdulataiban is rvnyesljn, s a zrej is erstse a ritmusegysget.

A motvumokat egyms utn, folyamatosan kell hangoztatni, hogy az egyenletes lktets rzse vgig alapot adjon a visszhangjtkhoz.

Amikor elszr prblunk visszhangot tapsoltatni a gyermekekkel, ltalban velnk egytt akarjk tapsolni s mondani ugyanazt a motvumot. Idbe telik, amg megrti, hogy a kt motvumnak egyms utn kell elhangoznia, elbb meg kell figyelni, s csak azutn lehet utnatapsolni. Fontos ez, mert a gyermeket pontos megfigyelsre szoktatja.

Nagycsoportban a gyermekek maguk is talljanak ki egyszer motvumokat, s nllan tapsoljanak a csoportnak.

 

Az egyenletes lktets s a ritmus sszekapcsolsa

A kiscsoportban egy vig az egyenletes lktetst gyakoroljuk.

A kzps csoportban a ritmust hangslyozzuk.

A nagycsoportban a kettt egymshoz hasonltva, egymstl megklnbztetve s sszekapcsolva figyeljk meg.

A nagycsoportban az v elejn kln ismteljk az egyenletes lktetst s kln foglalkozson a dalok ritmusnak rzkeltetst.

A kvetkez foglalkozson egyms utn mutatjuk be a kettt, ugyanazon a dalon vagy mondkn.

Az egyenletes lktets s a dalritmus klnbsgnek megfigyeltetse.

 

A ritmusrzk fejldsnek a fokozatai:

Egyenletes lktets:

  • jtkos ismtld mozdulatokkal, fejjel, lbbal, karral, kzzel, jrssal, tapssal.

 

Ritmuskiemels:

  • tapssal, tgetssel, kopogssal, llathangutnzssal, hangszerek utnzsval, nekls vagy bels nekls kzben a gyermek ritmust tapsol stb.

 

Ritmus-visszhangjtk:

  • vn - gyermek

  • egy gyermek - csoport

  • egy gyermek - msik gyermek

 

Az egyenletes lktets s a ritmus sszekapcsolsa:

  • megfigyels, sszehasonlts, megklnbztets, egytt hangoztats csoportban s egynileg.

 

Brmilyen rtelemben beszlnk az vodban ritmusrzk-fejlesztsrl, az csak mondkn, dalon - azaz l zenben trtnhet. A gyermekek krbejrsa dobszra nek nlkli tapsoltatsa, zeneietlen gyakorls. Inkbb a figyelem elvonst s a fegyelmezst szolglja, mint a gyermek tevkeny fejlesztst, nll szabad fejldst.

 

A kettes lktets rzkeltetse

  • Az egyenletes lktets a negyedenknti kiemelst jelent, a kettes lktets az tem hangslyos s hangslytalan rszeinek vltakozst. A gyermekdalban a hangslyos s hangslytalan rszeket a jtkmozdulatok szablyosan kvetik.

  • A kiemels elbb hangz formban, ksbb mozdulatokkal rzkeltetve - akkor helyes, ha mindkt lktets benne van, de az egyikslyosabb. (Taps, lbdobogs, koppants, fejbiccents, karlendts.) Itt is rvnyesl az a szably, hogy az egyenletes lktets biztos rzkeltetse utn, s mindig dallal, mondkval hangoztatva emeljk ki a slyokat.

  • A gyermekek rezzk meg a zenben rejl slyokat.

  • Mondkknl, jtkdaloknl a negyedenknti lktetst emeljk ki, kettes t3mnl az els negyedet ersen, a msodikat gyengbben hangslyozzuk.

  • Kiemelhetjk mg a motvumok kezdhangjt is. A zenei alkotelemek jtkos kidombortsa a gyermek zenei formarzkt fejleszti.

 

Temprzkels

A mozgsok gyorsasgt s lasssgt jtk kzben nagyon sokfle tnyez befolysolja.

A dal jellege, a gyermekek mozgsfejlettsge, az vn egynisge, a fradtsg, a szabad tr stb. Minden npnek ms a mozgstempja.

A metronmjelzs azt jelenti, hogy egy perc alatt a szmnak megfelel mennyisg begyed pereg le. tlag norml tempja:

  • 3-4 veseknl: 66 - 80

  • 4-5 veseknl: 80 - 92

  • 5-6 veseknl: 92 -102.

Az alacsonyabb szmon teht lassabb mozgst, a magasabb szm gyorsabb mozgst jell. Ettl nmileg eltrhetnk, de a csoportmozgst, lehetleg ne engedjk tlsgosan felgyorsulni

 

Ltszlag egyszer, de valjban nagyon nehz feladat a gyermekeket lland temptartsra szoktatni. Ezt is ugyangy gyakorolni kell, mint az nll neklst.

 

Gyors s lass kztt klnbsgek rzkelse

  • A kiscsoportban sokoldal szemlltets alapjn a gyermekek felismerik a gyorsat s lasst.

  • Kzps csoportban maguk is megprblnak lassan s gyorsan jrni, jtkos mozdulatokat vgezni, tapsolni, dobolni, hromszgn jtszani.

  • A nagycsoport mr az vn segtsge nlkl is tempt tart, hangszerjtkra tempt vltoztat jrsnl, a dalt gyorsan s lassabban is el tudja nekelni.

 

A fogalom vilgos megrtse rdekben prbljuk a temp idbeni fogalmt trre s cselekvsre ttenni.

 

A ktfle temp bemutatsnl vigyzzunk, hogy a gyors s lass a norml tempnl gyorsabb s lassabb legyen.

Mozgskultra, gyermektnc

Az vodskor gyermek legfbb tevkenysge a jtk, ami az vodai zenei nevels s eszttikai fejleszts sajtos feladatait is magba foglalja. A dal s mondkaanyag legnagyobb rsze mozgssal, trsas kapcsolattal, jtkhelyzettel megelevenedett jtk.

Az vodban hasznlt jtkos mozgsok rszben a npi jtkokban megrztt hagyomnyos mozdulatok, rszben az vn s a gyermekek kzs kitallsai.

A krjtk, azon bell a pros forgs, guggols, taps, kiforduls, az, amit vodskorban gyermektncnak neveznk.

Az vn tervszeren s cltudatosan fejlessze a mozgskszsget, ellenrizze s javtsa a mozgst. Talljon ki vltozatos mozdulatokat s serkentse a gyermekeket is mozdulatok kitallsra. bressze fel bennk az alkot fantzit s alaktson ki olyan lgkrt, amelyben a gyermekek btran s szvesen mondjk el tleteiket.

 

Mire kell figyelni, hogy a gyermekek mozgsa eszttikus legyen?

  • Testtarts szpsgre, a fejtartsra, az arckifejezsre s a tekintetre

  • Krbejrsnl a kiss arccal a menetirny fel fordtott testre

  • Kaputartsnl, fogcskknl a zrt lbra

  • A mozdulatok s az egyenletes lktets pontos sszhangjra

  • A szoba szabad terlett kihasznlva a kr szablyos formjra

  • A gyermekek a krben egymstl szablyosan, kartvolsgra legyenek egymstl

 

Milyen mdon lehet a mozgsokat tovbbfejleszteni, vltozatosabb tenni?

  • Jtkhelyzetekbe illesztjk, s annak megfelelen variljuk a mozdulatokat

  • A kz, kar, lb, test mozgsait az letkor szerint vltoztatjuk

  • Alkalmat adunk a gyermekeknek arra, hogy maguk is mozdulatokat talljanak ki a szerepjtkhoz.

 

Tartsuk meg a nphagyomny gazdag, vltozatos mozgsanyagt, tartsuk tiszteletbe a mozgsok sajtossgait, de alaktsunk s alkossunk j jtk mozdulatokat a magunk s a gyermekek tleteibl is. A kett klcsnhatsbl, a zenei s eszttikai clok ignyes betartsval az vodban megszletik s tovbbfejldik a gyermekek mozgskultrja.

A hallsfejleszts

A hallsfejleszts az aktv neklssel indul s a ksbbiekben, arra pl.

A tiszta nekls alapja a fejlett halls. A hallsfejldsre sokflekppen visszahat a tiszta nekls.

 

A hallsfejleszts mdszerei:

  • A magas s mlyhang rzkeltetse

  • A halk s hangos kztt klnbsg

  • Hangsznfelismers

  • A bels halls fejlesztse: dallamfelismerssel

dallambujtatssal

dallammotvumok neklsvel

krds - felelet jtk

  • A gyermekhang polsa s fejlesztse

A hallsfejleszts mdszerei aktv zenei cselekvsre plnek. Ezeket a gyermekek csak rszben vgzik tudatosan, zenei kpessgeik inkbb utnzsos alapon, gyakorlssal fejldnek.

 

A magas s mly hang rzkeltetse

A magasabb s mlyebb hangok kztti klnbsg rzkeltetse nem csak verblisan fejezze ki a fogalmat, hanem a hangmagasg s trrzkels sszekapcsolsval is jelentse.

 

A hang s trrzkels sszekapcsolst az vodban gy ksztjk el, hogy idnknt rirnytjuk a gyermek figyelmt a hangok relatv magassgra

A halk s hangos kztti klnbsg

A klnbsg rzkltetsnek fokozatai itt szintn a gyakori bemutats, megnevezs, gyakorls, nll halk vagy hangos nekls.

A helyes viszonyts rdekben gyelnnk kell arra, hogy a "halk" valban halkabb, a hangos pedig jval hangosabb legyen, mint a norml kzpers nekls dinamikja.

A kt hanger kztti klnbsget ne tlozzuk el: a "hangos" n3 legyen kiabls, a dallamot eltorzt nekls, a "halk" pedig ne legyen olyansuttogs, hogy vele a dallam, vagy s szveg elvesszen.

Lehet a hangert is trben kifejezni, de ne zavarja a hangmagasg jellst, vzszintes irnyban mutatjuk. (A hangosabbat szttrt karral, a halkabbat kzelebb tartott kzzel.)

Ha a dal maga nem ignyli, ne vltoztassunk hangert, egy rvid gyermekdalon bell tartsuk meg az azonos dinamikt. Nagyoknl vlasszunk rvid kiscsoportos dalokat ismtlsl, s azon gyakoroljuk a hanger-klnbsgeket.

gyeljnk arra, hogy a hanger megvltoztatsa ne vonja maga utn gpiesen a tempvltst is. A hanger a gyorsabb tempt, sokszor a magasabb neklst sugallja. Sokig kln - kln gyakoroljuk a kettt, kzben mindig figyeljk s javtsuk a gyermekek hibit.

Nagycsoportban a ngy lehetsget mr tudatosan a gyermekekkel megbeszlve, egytt is gyakorolhatjuk

A gyermekek nekeljenek, mozogjanak:

  • halkan s gyorsan

  • halkan s lassan

  • hangosan s gyorsan

  • hangosan s lassan

Ehhez az vn segtsge kell. Az nllsg itt nem lehet kvetelmny, mert ez olyan sszpontostott figyelmet ignyel, amelyre az 5 - 6 ves gyermek ltalban mg nem kpes.

Hangsznfelismers

A zrej, a zenei hang, emberi beszdhang sznklnbsgt befolysolja a hangforrs anyaga, erssge, terjedelme, a hang megszlaltatsnak mdja.

 

A gyermekek a hangokon keresztl a klvilgrl fontos ismereteket, rteslseket szereznek. A zrejek s a hangok mindig mozgssal egytt jelennek meg.

gy ksbb a gyermekek lts nlkl, csak hangbl is kpesek kvetkeztetni, s informcikat szerezni. A nagyobb gyermekek az ket rdekl terleteken finom hangszn - klnbsgeket is meghallanak.

A trgyak s zrejek hangsznnek megfigyelst tervszeren illesztjk be a nevelmunkba. A gyermekek elbb az ersen eltr zrejek klnbsgt, ksbb a finomabb klnbsgek hangjt is felismerik.

 

A gyermek, ha felismeri a hangsznt, ltalban trgyat nevez meg. Ezt is fogadjuk el, mert a gyermek ismeretei a trgyak anyagra vonatkozan mg nagyon korltozottak.

Az egsz csoport figyelmt s helyes tlett egyszerre tudjuk ellenrizni, ha kis kpes krtykat ksztnk a bemutatott, klnbz hangszn trgyakrl s ezeket a gyermek kezbe adjuk. A hang utn a gyermekek kivlasztjk a megfelel krtyt s anlkl, hogy egymst nznk, felmutatjk.

A gyermek rzkenyen figyel az vn hangjra, a gyorsabb, kemnyebb beszdre, lesebb hangsznre, s a halk, csendes lgy szavakra egyarnt. rzi a beszd hangsznbl fakad rzelmi belltottsgot. A beszd tempjnak, hangsznnek kifejez erejt az vn tudatosan s sztnsen is felhasznlja.

A gyermekek egyms hangjt is pontosan figyelik. A hangszn felismers jtkokban derl ki, hogy milyen jl ismerik egyms hangjt egy- kt hangbl is, kitalljk, hogy ki szlt.

 

A hangsznnek felismerse, trtnhet tervszeren elksztve az vodai foglalkozsokon, vagy spontn a mindennapi let vltozatos hangjainak megfigyelsekor: sta kzben, utcn, vagy az vodban brhol, ahol munka, tevkenysg folyik.

Irnytsuk a gyermekek figyelmt a krnyezet hangjaira, tanuljanak meg maguk is figyelni s a sokfle hangbl, informcikat szerezni.

 

 

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros