Hrek, cikkek : A pedaggussal szemben tmasztott intzmnyi elvrsok |
A pedaggussal szemben tmasztott intzmnyi elvrsok
2008.07.26. 13:54
Pedaggus munkjbl add elvrsok /Teljestmnyrtkels
T ELJESTMNYRTKELS - MUNKAPLDNY
A PEDAGGUS MUNKJBL ADD ELVRSOK
Lgkr, pedaggia attitd
-
Csoportjban teremtsen rzelmi biztonsgot, szeretetet nyjt – rzelem gazdag, ders lgkrt.
-
Gyerekekkel val bnsmdjban jelenjen meg az emptia, az elfogad szeretet, a tolerancia, a megrts.
-
Gyermekekkel val kapcsolatteremtst-fenntartst jellemezze a nyitottsg, segtkszsg, kvetkezetessg.
-
A csoportszobjnak trgyi krnyezete mutasson biztonsgot, eszttikumot, rendezettsget.
Nevel-fejleszt munka
1; felkszls
-
A tovbb - s nkpzsein tanultakat jelentse meg tervezetben, azokat ptse be s hasznostsa napi szinten a nevel-fejleszt munkjban.
-
A feladatok tervezsben, elksztsben, szervezsben, vgrehajtsban legyen krltekint, ptsen a mindennapi gyakorlat tapasztalataira.
-
Tervezst, kezdemnyezst, pedaggiai munkjt az intzmnyi dokumentumokban foglaltaknak megfelelen lssa el.
-
Tervezsben jelenjen meg a fokozatossg, az egymsra pls elve.
2; gyermekek fejlesztse-gondozsa
-
Kezdemnyezseit a gyermekek eltr tapasztalataira, egyni s kzs rdekldskre s kvncsisgukra ptve valstsa meg. Az egyni bnsmd elve, az letkori sajtossgok figyelembe vtele, az egyni kpessgek alapjn trtn differencils pljn be pedaggiai munkjba.
-
A jtk elsdlegessgnek megrzsvel, a jtk helyzetekbe integrltan valstsa meg a nevelsi-fejlesztsi feladatokat. /Jtkba integrlt fejleszts, fejleszts lehetsgei a jtkban/
-
Hasznlja ki a pedaggiai mdszerek vltozatossgt a hasznossg, a megfelelsg s az eredmnyessg rdekben.
-
Alkalmazkodjon a vltoz krnyezetekhez, felttelekhez, az adott szitucikhoz tudsban, mdszerekben egyarnt.
-
rtkelje a gyermekek teljestmnyt, folyamatosan jelezzen vissza teljestmnykrl alkalmazva a jutalmazs, sztnzs klnbz lehetsgeit.
SZAKMAI KONZULTCI – TAPASZTALAT CSERE
-
A szakmai problmk rdekeljk, azok megoldsra, az egyttgondolkodsra idt s energit sznjon.
-
Az intzmny ltal biztostott szakmai frumokon tevlegesen vegyen rszt, azokon hospitlsi, tovbbkpzsi tapasztalatairl szmoljon be, ossza meg pedaggiai ismereteit, msoktl val tanulssal bvtse tudst.
-
Vlttrsval trtn rendszeres konzultlsval a csoportot rint krdsekben trekedjen az sszhangra.
KAPCSOLAT TERMTS - FENNTARTS
EGYTTMKDS
-
A gyerekekkel, kollgkkal, szlkkel val kapcsolatt jellemezze a befogads, nyitottsg az emptia.
-
Tudja kell mrtkben sszehangolni egyni rdekeit az intzmnyi rdekekkel.
-
Intzmnyi kapcsolataiban a partneri viszony jelenjen meg, kommunikcijt jellemezze a felkszltsg, az alapossg s a tnyszersg.
Konfliktus kezels
-
A konfliktusok kezelse sorn a minl elbbi korrekt, srlsmentes megoldsokat keresse, ezrt magatartst a prbeszd, az egyms vlemnynek meghallgatsa s annak kikrse jellemzi.
-
Vllaljon rszt az intzmnyi, a kzssgi konfliktusok okainak megkeressben, a krlmnyek feltrsban, tovbb a megoldsok megkeressben.
-
Az intzmnyi munkval kapcsolatos problmkat bels gyknt kezelje, a megoldst hzon bell keresse.
KRITIKAI szrevtelek megfogalmazsa
-
A msokkal szembeni kritikai megltst korrekt tnyekre alapozva, segt szinte szndkkal fogalmazza meg az rintett fel, kerlve a szemlyeskedst.
-
A visszajelzseket, brlatokat pozitvan hasznostsa munkjban, mrlegelve a kritikai szrevteleket, azokat sajt fejldsre hasznlja.
munkhoz val viszonyuls
Egyni vllalsok, megbzsok
-
Az intzmny rdekeit szem eltt tartva, a vezetssel sszhangban, egyni kpessgeihez mrten vllaljon feladatokat.
-
A vllalt, illetve a kapott megbzsokat legjobb tudsa szerint vgezze el.
Szoks – szablyrendszer betartsa betartatsa
-
Ismerje, s munkavgzse sorn tartsa - s tartassa be az intzmnyi dokumentumokban foglaltakat, s a munkakrre vonatkoz elrsokat.
-
Tudatosan trekedjen a kialaktott intzmnyi normk szerinti mkdsre.
dokumentci vezetse
-
Adminisztrcijt a hatridk betartsval, tartalmilag alaposan, formailag eszttikusan, minsgre trekven vgezze.
F asori Kicsinyek vodja
- 1 -
|