mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejleszt jtkok
Fejleszt jtkok : Fejleszt jtkok /4

Fejleszt jtkok /4

  2008.08.14. 18:03


Kommunikcis jtkok

1. Karmesterjtk (ki a kezdemnyez?)

Cl: a nonverblis kommunikci gyakorlsa

KULCSSZAVAK: NONVERBLIS KOMMUNIKCI, SZABLYKVETS, KEZDEMNYEZKSZSG, KREATIVITS, VEZET

A csoport tagjai krben lnek. Egy gyereket kikldenek, s a benn maradk megegyeznek a karmester szemlyben. Az feladata elkezdeni a mozdulatokat, melyeket a krben lk lehetleg azonnal utnoznak. A kint (egy) lev gyereket behvjk, neki kell kitallnia, ki a „karmester”.

rdekesebb tehet a gyakorlat nek- vagy zeneszval. gy a mozdulatok is ritmusosabbak lehetnek.

 

2. Tkrkp

Cl: a nonverblis kommunikci, a metakommunikcis jelzsek megrtsnek gyakorlsa

KULCSSZAVAK: NONVERBLIS KOMMUNIKCI, METAKOMMUNIKCI, EGYTTMKDS, ALKALMAZKODS

A rsztvevk prokat alkotnak. (Lehetleg egyforma termet szemlyek kerljenek egy prba.) Az egyikk a „tkr”, a msik a tkr eltt ll, s klnbz mozdulatokat vgez. (Beszlni nem lehet!) Ezt a prja visszatkrzi. Kis id mlva a prok szerepet cserlnek.

Megjegyzs: fontos, hogy a jtk alatt nyugodt lgkr uralkodjk a teremben, figyeljenek egymsra. Csak a feladat vgn beszlhetnek a prok egymssal.

 

3. zenet szavak nlkl

Cl: a nonverblis kommunikci gyakorlsa, az informcitorzuls megtapasztalsa

KULCSSZAVAK: NONVERBLIS KOMMUNIKCI, FLRERTS, KOMMUNKCIS ZAVAR

A rsztvevk krben lnek Az egyik csoporttag felll, sorban odamegy trsaihoz s tetszs szerinti gondolatot, rzst, zenetet kzl velk szavak nlkl, nonverblis eszkzkkel. (A gyakorlatot korltozhatjuk egy adott kommunikcis csatornra, pldul az rintsre, mimikra, gesztusokra.)Ezutn mindenki hasonl mdon jr el.

A rsztvevk megbeszlik rzseiket, szorongsaikat, tisztzzk a nem egyrtelm zeneteket, valamint a gyakorlat ltalnosthat tanulsgait.

 

4. Rosszul rtelmezett zenetek

Cl: bevezets a kommunikcielmletbe, a nonverblis kommunikci gyakorlsa, a sikertelen kommunikci kvetkezmnyeinek tudatostsa.

KULCSSZAVAK: NONVERBLIS KOMMUNIKCI, INFORMCIRAMLS, FLRERTS

t-hat fs kiscsoportok alakulnak. A tagok egytl tig, illetve hatig kapnak sorszmot, ez a szerepls sorrendjt jelzi. Az 1-es szm rsztvev kigondol egy htkznapi tevkenysget s elmutogatja (pl. megvajazza a kenyeret). A 2-es szm igyekszik megrteni, s anlkl, hogy elruln, amire gondolt, mutogatssal folytatja a cselekvst (pl. lekvrt ken a vajaskenyerekre s szendvicset kszt). A 3-as szm tovbb mutogat (pl. krbeadhatja a szendvicseket), s ugyanezt teszik a kvetkezk is. (Az adott pldt folytatva 4-es szm megeszi a szendvicseket, az 5-s pedig elmosogatja a tnyrokat.) Fontos szably, hogy a gyakorlat kzben senki sem szlhat a msikhoz, s metakommunikcis eszkzkkel sem rulhatja el egyetrtst vagy egyet nem rtst.

Ha minden csoport befejezte a feladatot, meg kell beszlni, hogy mi volt az els szm jtkos mondandja, s mennyiben ktdtek, vagy nem ktdtek ehhez a tbbiek.

Varicis lehetsg

Egy erre vllalkoz rsztvev a teljes csoport eltt mutogatja el a kezd tevkenysget. A csoportbl brki, aki gy gondolja, hogy felismerte azt, felll s folytatja a kvetkez mozzanattal. Aki ezt felismeri, szintn felll s folytatja az esemnysort. Addig kell folytatni, amg mindenki rszt nem vett. A feladat vgn hasonltsuk ssze az elkpzelseket s legynk felkszlve a meglepetsekre.

A kapcsold beszlgets tmi
  • Mirt nevezzk a feladatot „Rosszul rtelmezett zenetek"-nek?

  • Mi trtnt a jtk folyamn?

  • Megesik, hogy az zeneteket az letben is rosszul rtelmezzk?

  • Milyen kvetkezmnyekkel jrhat ez?

  • Mit tehetnk ennek elkerlse rdekben?

 

5. Kvetni az utastsokat

Cl: a verblis s a kpi kifejezs klnbsgeinek megtapasztalsa, az ebbl ered kommunikcis nehzsgek szemlltetse s az thidals mdozatainak megvitatsa

Eszkzk: hrom egyszer kp, amelyek kzl az egyiket a feladat szemlltetsre hasznljuk. A msik kt kprl annyi msolat kszl, hogy a csoport felnek jusson. Tbla vagy tacepao, amelyre rajzolni lehet. Krta, illetve filctoll

KULCSSZAVAK: KOMMUNIKCIS ZAVAROK, NYELVI KDRENDSZER, KPI KIFEJEZS, INFORMCITORZULS, VEZET, EGYTTMKDS, FLRERTS

Az, akinl a kp van olyan utastsokat ad, amelyek alapjn prja jra tudja rajzolni a kpet. A feladatot legjobb elszr nagy rajzlapon szemlltetni. A rajz rszeit nem szabad sem egyenesen megnevezni sem pedig hasonlatot hasznlni pl. „rajzolj egy lbat” vagy „olyan mint egy foganty”. Annak, aki az utastsokat adja, nem szabad ltnia a kszl rajzot. Ha a rajz elkszlt, megnzheti azt s a kvnt cl elrse rdekben jabb utastsokat adhat – de hasonlatokat tovbbra sem hasznlhat. Ezek utn kiosztjuk a msik kt kp msolatait a csoportnak, akik hasonlkppen elkezdik a feladatot. Ha valaki rjnne, hogy mit is rajzol, ezt nem szabad elrulnia; vrjuk meg, mg mindenki vgez, s ekkor vessk ssze a rajzokat egymssal. A prok ekkor felcserlik a szerepeket. Ha kedvk van r, maguk is kitallhatnak egy kpet. Fiatalabb gyerekek esetben jobb, ha az utastsokat elzleg megfogalmazzuk. Azt tancsoljuk, hogy a kpek minl egyszerbbek legyenek.

A kapcsold beszlgets tmi:
  • Knny/nehz volt-e a kpeket helyesen lerajzolni? Mirt?

  • rthet, pontos informcikat kaptl/adtl?

  • A j informcik mindig pontos kpet eredmnyeznek?

  • Volt-e gy, hogy a trsad nem tudott megrteni annak ellenre, hogy szmodra teljesen vilgos volt, amit mondtl?

  • Megesik-e velnk valami hasonl, ha valakinek valami fontosat szeretnl elmondani?

  • Ilyen helyzetben mit tehetnk?

  • Milyen flrertsek addhatnak kommunikcis nehzsgekbl a csaldban, az osztlyban, az iskolban?

 

6. Szjrl szjra

Cl: az informcik torzulsnak megtapasztalsa

Eszkzk: tbla vagy tacepao s reszkz, az zenet elre elksztve tacepan, megfigyelsi lap a megfigyelknek, esetleg videkamera

KULCSSZAVAK: INFORMCIRAMLS, INFORMCITORZULS, EGYTTMKDS

A demonstrcira nknt jelentkezk egyikk kivtelvel kimennek a szobbl. A bent maradnak a csoportvezet lassan s jl rtheten felolvassa az zenet szvegt egy paprrl. Ezutn mg egyszer felolvassa ugyangy. Behvjk a msodik szemlyt, akinek az els emlkezetbl elmondja az zenetet. Krsre mg egyszer elmondhatja is.

A gyakorlat ugyangy folytatdik, amg az utolsnak marad is meghallgatja az zenetet, majd a tblra vagy tacepara emlkezetbl flrja. Ezutn emell tesszk az eredetileg flolvasott zenetet s sszehasonltjuk a kettt. A megfigyelk beszmolnak tapasztalataikrl. Ha videofelvtel kszlt, ennek visszanzsvel ellenrizhetjk a megfigyelsek pontossgt.

A felolvasott zenet:

A Kovcs hzasprnak kt gyereke van. A fi most rettsgizett, a lny sztl dolgozni fog. Elhatroztk, hogy a nyarat egytt tltik Nyugat
Eurpban. A rgi Ladjukkal szerettek volna utazni, de tartottak attl, hogy nem brja majd a hossz utat, ezrt Bcsig vonattal mentek, onnan pedig egy ottani utazsi iroda turistabuszval tettk meg a krutat. Elszr tmentek Ausztrin, s kzben nhny napot Tirolban tltttek. A svjci
francia hatrt Bzelben lptk t. F cljuk Prizs volt, ahol a trtnelmi emlkeket s a mai letet akartk megnzni. Az cenhoz idn nem jutottak el, de egy hetet mg a Balatonnl tltenek majd.
 
 
 
 

A figyelem fejlesztse

 

Melyek a figyelemnek azon elemei, melyek fejlesztse klnsen fontos a tanulsi kpessgek javtshoz?

  • A figyelem terjedelme: hny trgyra, hny klnbz szempontra, tulajdonsgra tudunk egyszerre egy idben figyelni. (olvassban b-d bet megklnbztetse)

  • A figyelem tartssga: mennyi ideig vagyunk kpesek figyelni, mennyi ideig vagyunk kpesek egy dologgal foglalkozni (vers, lecke tanulsa, gyakorls)

  • A figyelem megoszlsa: hogyan tudjuk vltogatni a figyelmnket egyik dologrl a msikra (pld. szreveszik a gyerekek a dolgozatban, hogy az sszeadsok kz kivonsok is kerltek)

 

1. Talld ki, hogy ki vagyok!
Szksges eszkzk: szkek, kend
Ktflekppen is jtszhat a knnyebb vltozata a kisiskolsok jtka.
Krt alkotva lnk, egy szket a kr kzepre helyeznk. A jtkvezet azt mondja, mindenkinek van egy perce, hogy jl megnzzk egymst! Majd kivlasztjuk az els jtkost, akit kikldnk a szobbl. Kzben egy jelentkezt leltetnk a szkre. Aki lelt a szkre annak a szkt a jtkvezet szkvel szembe helyezzk t, ide fogjuk majd bevezetni a bekttt szem jtkost. Az feladata lesz kitallni, hogy ki l a szkn. Krdseket tehet fel, melyekre csak a jtkvezet vlaszolhat. Pld. Szemveges? Hossz haja van?
Fels tagozatosok gy jtsszk, hogy csak igennel s nemmel lehet vlaszolni. (Teht nem krdezheti ezt pld: Milyen szn a haja?)
Alssok, s iskolra kszl vodsok kezdetben jtszhatjk gy, hogy csak az arcot kell figyelni, vagy csak a ruht, illetve lehet haj, szem sznre rkrdezni.
Nehezebb vltozata felssk s sszeszokott kzssgek szmra: A kr kzepn l, akit ki kell tallni, nem szlalhat meg senki, s a jtkosnak rints segtsgvel, kell, kitallni ki l ott. Ha vgkpp nem sikerl az illet segtsgl elvltoztatott hangon sziszeghet, khghet.

2.
Figyeld a szablyt!
Krben llunk. A jtkvezet elindt egy ritmikus sort: rzsa, tulipn, rzsa, tulipn. Mondja, mondja, majd egyszer csak, rzsa tulipn, rzsa szegf. Aki hallja a hibt leguggol. Aki nem tud leguggolni, vagy legutoljra guggol le kiesek. Majd folytatjuk tovbb ms - ms ritmikus sorokkal, lehetnek egyre nehezebbek is:
piros - kk - srga.. piros - kk - kk!
elefnt madr sp... elefnt sp madr!
hrom t kilenc...hrom t kett!
virg - labda - rzsa... virg - labda - virg!

Szmtalan vltozata van: szcsere, sorrend csere, szkihagys, j sz bevitele. Alssoknl kezdetben a hibafelismerst kt szval jtsszuk, s utna a szmokkal. Felssknl lehet ksbb 4 s 5 szavas sorokkal is prblkozni.
Nagycsoportosok s els osztlyosok szmra javasolt vltozata a ritmikus sorlnc: A jtkvezet elindtja a sort: piros - kk, piros - kk, s a gyerekek egyesvel folytatjk, aki eltveszti kiesik. (Akr a padban lve, vagy labdt dobva is lehet jtszani.
A kvetkezkppen nehezthetjk: kk - srga - zld, kk - srga zld, vagy piros - kk - kk stb.
Ez a jtk alkalmas a figyelemfejlesztse mellett a szablyfelismer kpessg, valamint a szerilis (soralkots) gondolkods fejlesztsre is, amire az els osztlyos matematika tantsa sorn a szablyjtkok megrtsnl, a szmsorok folytatsnl nagyon nagy szksg van. vodsoknl kezdetben csak ktelemek legyenek a sorok!

3.
Keressd a szt!
Nagyon hasonlt az elz jtkhoz. Menete ugyanolyan, csak most a jtkvezet azt mondja: Figyeld a szt: Hz!
Szavakat mond egyms utn asztal, lmpa templom. hz. Itt kell leguggolni. jra aut, vdr. hzas. ht... hzi. Persze tbbszr maga a hz is visszajn.
(Ugyanezt lehet szmokkal is jtszani.)

4. Figyeld a vgt!
Ez egy lncjtk, lehet a labdval sorban haladni, de a figyelemkoncentrcit jobban fejleszti, ha ssze - vissza dobjuk. A jtkvezet azt mondja: A te szavad azzal a betvel kezddjn, amivel az enym vgzdik: padls - srga - arany.
Nehezebb vltozata: A te szavad azzal a sztaggal kezddjn, amivel az enym vgzdik: klyha - haj - jsg. (Ezt a vltozatt harmadik - negyedik osztlytl javasoljuk. E vltozat fejleszti a helyesrsi kszsget, a sztagols kpessgt is.)

5. Bujkl mesk
Eszkz: knyv, magn s kazetta
Nagyobb - harmadik osztlytl - gyermekek szmra javasolt jtk. A gyerekek krben vagy a padban lnek. A jtkvetet knyvbl felolvas egy mest, kzben a magnbl is szl egy trtnet - kezdetben ez lehet egy mr ismert gyermekvers - a gyerekek csukott szemmel hallgatjk. Utna a jtkvezet krdseket tesz fel mindkt trtnettel kapcsolatban. Ksbb az olvasott s a hallott szveg is lehet ismeretlen trtnet.
Ez a jtk a megosztott figyelem, az sszpontosts fejlesztsre alkalmas.

 

Az emlkezet egyes terleteinek fejlesztse

 

Verblis emlkezet

 

Az emlkezeten bell megklnbztetjk a rvid tv s a hosszabb tv (megtart) emlkezetet, illetve ms szempont szerint ltezik vizulis (ltsi) s verblis (szbeli) emlkezet. Mi hangslyt fektettk a rvid tv emlkezet (azonnali utnmonds) fejlesztsre is, hisz ez az alapja a hosszabb tv emlkezet kpessgnek.
Klnsen fontos a vizulis emlkezet fejlesztse a dyslexis gyermekek terpijban, hisz erre a kpessgre nagy szksge van a gyermekeknek az alakilag hasonl betk - b s d, m-s n, sz s zs.) megklnbztetsben.

1. Szmlnc jtk
Krben lnk a jtkvezet kezben a labda. Mond egy szmot: 6, adja tovbb a labdt a kvetkez jtkosnak, aki elismtli 6 s hozzteszi 3, a kvetkeznek mr mind a kt szmot el kell ismtelnie, s egyet hozztenni. Addig jtsszuk, amg valakinl meg nem szakad a lnc. Ilyenkor megkrdezhetjk: Ki figyelt? Ki tudja? Nehezthetjk gy a jtkot, hogy nem sorba dobjuk a labdt.

2. Szlnc jtk
Ugyanolyan, mint az elz jtk, csak itt szavakat mondunk. Felllthatunk olyan szablyt is, hogy csak egyetlen sztagbl ll, illetve ksbbiekben kt sztagosnl hosszabb szavakat ne mondjunk.

3. Mondatlnc jtk
Nehezebb, mint a szlnc, mert a szavakat nem csak utnmondjuk s hozztesznk egyet, hanem rtelmes mondatot kell alkotnunk, ahogy ismtlnk s bvtnk. Nem knny jtk, minl tbben vagyunk annl hosszabb lesz a mondatunk, s nagyon kell figyelni a nvelkre!

4. Meselnc jtk
Nem egy hossz mondat kialaktsa s ismtlse a cl, hanem btran lehet trtnetet kialaktani.
Kt vltozata van. Egyik, amikor mindenki csak egy-egy szt tesz hozz, s a gyerekekre van bzva, mikor tesznek pontot a mondat vgre, s folytatjk egy sszefgg kvetkezvel. Msik, mikor mindenki egy egsz mondatot tesz hozz.

Az elbb felsorolt valamennyi jtk a rvidtv verblis emlkezet fejlesztsre alkalmas. Az els osztlyos gyermekek szmra mg kiss nehezek, hiszen k maximum ngy szmot, 10-12 sztagos mondatot tudnak visszamondani. Ezrt kezdetben velk jtszhatjuk, gy ezt a jtkot, hogy a jtkvezet elszr 2, majd hrom s esetleg 4 szmot mond dobja valakinek a labdt, vagy mutat valakire, s az visszamondja, hozztenni nem kell. Illetve maguk a gyerekek is tvehetik a jtkvezet szerept. Els osztlyosoknl, ha a mondatlncot gy jtsszuk, hogy egymsnak dobjk a labdt egy -egy mondattal, s csak azt kell visszamondani, hozztenni nem, mr ezzel is fejlesztettk az emlkezet mellett az aktv szkincset is Ily mdon prblkozhatunk a nagycsoportos vodsokkal is.

5. Megy a labda
Tulajdonkppen a mi gyermekkorunk mit visz a haj jtka, csak itt megy a labda b - el, s csupa olyan sz kell, ami ezzel a betvel kezddik. Klnsen kis gyermekek szmra ajnlott. Kicsit nehezebb vltozata, mikor megy a labda ma-val: majom, malom, maskara. (Nehezthetjk harmadik osztlytl gy, hogy amit indtunk az a sz els sztagja, illetve csak igket gyjtnk az adott betvel.)
Aki nem tud mondani, vagy olyat mond, amit mr hallottunk kiesik. Nagyon gyorsan kell mondani, s mris dobni tovbb a labdt!

Vizulis emlkezet fejlesztse

1. Hol is vagyok?
Nagyon egyszer, s majd ltni fogjuk, nem is igazn knny jtk. Krben lnk, vagy padban lnk. A jtkvezet azt mondja. Mindenki nzzen krl alaposan, mindent nzzl meg. Majd msfl - kt perc mlva, mindenkinek be kell hunynia a szemt, s csukva tartani, s kzben a jtkvezet krdez: Milyen szn fal?
Milyen kpek vannak a falon?
Hny ablak van?
Jtszhatjuk az osztlyban, otthon a nappaliban, de vrakozs kzben is tteremben, orvosnl, plyaudvaron.

2. Huh, valami vltozott!
lnk a szobban vagy az osztlyban. Padban is lhetnk s krben is. Egyvalaki kimegy, mieltt elindul, jl krlnzhet. Amg kint van valamit megvltoztatunk: helyet cserl kt - hrom gyerek, kicsit trendezzk a helyisget... Otthon a csaldban jtszhatjuk gy is, hogy valaki tltzik, le (fel) veszi a flbevaljt, trendezzk a dszprnkat, megcserljk a kpeket.
Mikor visszajn, ki kell tallnia, hogy mi vltozott.
Ez a jtk mr kicsikkel is jtszhat, csak akkor szembeszkbbet, kevesebbet kell vltoztatnunk. A vizulis emlkezet fejlesztse mellett a megfigyel-kpessg fejlesztsre is alkalmas.

3. Utnozs - majomszoks?
Msodik osztly msodik flvtl javasoljuk jtszani, s egyszerbb vltozata az alssok jtka. Amg a gyerekek mg biztonsggal nem sajttottk el a jtk lnyegt addig a "fszerep" legyen a felntt.
Egyszer, rvid (kezdetben max. hattemes, de ksbb lehet nyolc) mozdulatsort mutatunk be, s a kivlasztott kisgyereknek ezt kell leutnozni. (pld. Leguggolok ktszer, majd felllok fejemet balra, s jobbra fordtom, vagy ll helyzetben ktszer tapsolok a fejem felett, majd ktszer a htam mgtt, majd ktszer a hasam eltt.. A tant nni sszektheti a testnevelsrn tanultakkal!

 

A gondolkods klnbz terleteinek fejlesztse

Gondolkods nlkl nincs tanulsi kpessg, s a gondolkodsi funkcik fejlesztse nagyon fontos a matematika, a nyelvtan tananyagnak elsajttshoz, megrtshez.

Analgis gondolkods fejlesztse
Az analgis gondolkods alapja, az a szint, ahonnan ptkezni lehet, amelybl a "magasabb szint gondolkodsi funkcik" (pld. a fogalmi gondolkods, a kauzlis gondolkods, az inverz gondolkods) kiindulhatnak. A szablykvets, s az nll szablyfelismers, szablyalkots kpessgnek fejlesztse, s a tanthatsg felttele. Meglte az iskolarettsg egyik alapkritriuma. Nlkle nincs gyakoroltats, nincs bevsds. Az olvass, a matematika tantsa elkpzelhetetlen nlkle. Az iskolra kszl vodsok szmra is ajnlott jtkos fejlesztse.

Fejezd be a gondolatom!
A jtkvezet az irnyt, de ltalban a gyerekek nagyon hamar rreznek a szablyra, s k maguk "indtanak " mondatokat.
A jtkvezet eldobja a labdt, s azt mondja: Fejezd be a gondolatom a kutynak ngy lba van a csirknek…
Tlen hideg van, nyron…
A kutya ugat, a macska…

Most felsorolunk nhny befejezetlen mondatot, klnvlasztottuk a kicsik s a nagyok feladatait.

Nagycsoport tavasztl 9 ves korig ajnlott feladatok:
Tlen a fejnkre sapkt tesznk, a keznkre…
Az asztal fbl van az ablak…
A haj a vzen visz minket a replgp a…
Tlen hideg van, nyron…
A tollal runk az ecsettel…
A tenger vize nagy a tcsa…
Az eper piros a citrom…
A televzit ltjuk is, halljuk is, a rdit…
A kutynak szre van a madrnak…
A csiga lass, a nyuszi…
A levest kanllal esszk a tsztt…
Nappal vilgos van jszaka…
Az ris magas a trpe…
A nagypapa mr reg, n mg…
A kiabls hangos a suttogs…
A lnyoknak a haja sokszor hossz, a fiuk ltalban…
Az g kk, a f…
A fogunkkal rgunk az orrunkkal…
A cukor des az ecet…
A szerda nap, az augusztus…
A toll knny, a szikla…
A nyuszi gyva az oroszln…
Cstrtk utn jn a pntek, jlius utn…
Szerda eltt van a kedd, szeptember…
Az embernek hza van, a madrnak…
(Termszetesen a mondatok gy is elhangozhatnak: jszaka stt van, nappal... Ezt a jtkot rdemes tbbszr is eljtszani, s gy az ellenttprok gyakorlsra is alkalmas! Ketten is jtszhatjuk, akr hazafel a boltbl vagy vacsorakszts kzben.)
Idsebb gyermekek mondatai:
(Nehezebb vltozat az, amikor nem az ellenttes tulajdonsgot, hanem a hinyz fogalmat kell megkeresni!)
A knyv paprbl kszl a ruha…
A hs jutalmat rdemel az rul…
A gyurma puha a grnit…
Hangos a kiabls, halk a…
A dobnak van verje, a hegednek…
Evs utn nem vagyok hes, hanem.…
A kocka szgletes, a labda…
A mi utcnk keskeny, a futca az…
Az igyekv dik az nem lusta, hanem...
A rzsa szra vkony a fa trzse…
Az tel zletes a leveg…
Kutya a puli, kgy a…
A siker rm, a kudarc…
rmmel tlt el a siker, bnattal a…
Egy ember szemly sok ember egytt…
A halnak vz kell az lethez, az embernek…
Az asztal fa, a lbas…
Az ember meghal az llat…
Lent van a padl, fent…
Lent van a talaj (fld), fent…
Az ra ketyeg a cseng…
A bann nem egyenes, hanem…
A parketta nem matt, hanem…
Lent van a pince fenn a…
Mindennek van kezdete s…

 

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros