mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Jtkok
Jtkok : Jtkban a tuds! /3

Jtkban a tuds! /3

  2008.08.25. 23:58


Kauzlis gondolkods fejlesztse

 

Ezen gondolkodsi funkcik segtsgvel vagyunk kpesek ok-okozati s idbeli sszefggsek felismersre. Az iskolban mr als tagozaton szksg van r a tbblpcss szveges feladatok megoldsnl, az idbeli tjkozottsg (ht napjai, hnapok sorrendje) fejlesztsnl. Szksg van r akkor is mikor a szvegrts dolgozatban sorrendbe kell lltani a mese trtnseit, a szveg szakaszait.

 

Tid az utols sz!

 

Hinyos mondatokat kell a gyerekeknek befejeznik idbeli, valamint ok-okozati sszefggsek alapjn.

Gyorsan jtszhatjuk labdval, illetve padban rmutatssal, de otthon, sta kzben is jl jtszhat.

Dobom a labdt s rmutatok valakire: Elkezdem a mondatot, fejezd be! Tid az utols sz!

(Jtszhatjuk gy is, hogy a befejezetlen mondatokat lerom paprcskokra, s a gyerekek a jtk kezdete eltt hznak egyet-egyet. gy az olvasst is gyakoroljuk.)

 

Kisebb gyermekek mondatai:

sszel lehullanak a fkrl a…

Az utcban plt egy magas…

Szeretnk egy pohr vizet...

Tlen gyakran hull a…

A hzillatok kz tartozik…

Erdben l a…

Tlen ltalban van rajtam…

A csapbl folyik a…

Minden gyerek voda utn megy…

A nyr utn jn az…

Ma kedd van, holnap lesz…

A cirkuszban fellp a…

Az arc rszei…

A virgokat sokat kell…

A gyufval azrt nem szabad jtszani, mert…

Ha a levesem forr, hogy enni tudjam…

Aki beteg az ne menjen iskolba, mert…

Ha megvgtam az ujjamat, akkor…

A vastllomson vrjuk a…

Reggel az ablakon best a…

Este kinzek az ablakon s vilgt a…

A knykm az rsze a…

Magyarorszgon csak llatkertben lthatunk…

Nekem a keresztnevem…

Az n vezetknevem…

Szombaton iskolba…

Az anyu anyukja az n…

A nagypapm az apu…

A hgom az nlam…

A btymnak n a...

A szagokat rzem az...

Az zeket rzem a...

A szomszd nni csengetett, anya megy...

Apa kedvenc TV msora...

Esett az es ezrt most minden...

A szp ellentte a...

A hossz ellentte...

A magas ellentte...

A szles ellentte...

Az okos ellentte...

A gyva ellentte...

 

Nagyobb gyerekek mondatai (9 ill. 10 vtl):

 

Szaglszervnk neve...

Nyron mr kora hajnalban nekelnek a...

Ma kedd van tegnapeltt volt...

Ma szerda van egy ht mlva...

Ma vasrnap van 5 nap mlva...

Ma cstrtk van 3 nappal ezeltt volt... (S szmtalan varici.)

A Npszabadsg, a Magyar Hrlap, a Npszava mind...

F hrkzl eszkznk a televzi mellett...

A Paksi Hrnk megjelenik...

Mindennek van ellentte. A hbor a...

A ritk a....

A mindg a...

A biztos a...

A rend

A hazugsg az...

A vesztesg a...

Mindennek van szinonimja (Ha szksges tisztzhatjuk mit jelent.)

pld: vidm, megy, fl, szp, kevs, anya, iskola, pnz, hajnal, szomor, sok, csecsem, asszony...

A vadllatok a tzet...

Aki fsvny az a pnzt...

Aki sokszor elksik arra nem lehet azt mondani, hogy ernye a...

A hordr viszi a...

A pincrnek szoks adni...

A holdsugr az jszakt...

A nap reggel...

A kofa a gymlcst s a zldsget...

 

Hogy is volt ez?

 

A szvegrts, a rvid tv verblis emlkezet fejlesztst segti el kisebb gyerekeknl, s fejleszti a mondatalkots kpessgt is (amennyiben azt krjk a gyerekektl, hogy egsz mondatban vlaszoljanak).

Nagyobb gyermekek esetben az ok-okozati s idbeli sszefggsek mellett az inverz gondolkodst is eredmnyesen fejleszti.

A jtk lnyege, hogy mondok egy mondatot, s utna felteszek egy krdst pld:

Tegnap az udvaron jtszottam.

Hol jtszottam tegnap?

Mikor jtszottam az udvaron?

Mit csinltam tegnap az udvaron?

 

(Els osztlyos gyerekek esetben krdezznk r minden egyes ”mondatrszre” ily mdon, s vrjuk el, hogy egsz mondatban vlaszolnak. Ksbb nehezthetem gy, hogy lervidl a krdsem: Hol jtszottam, de ekkor legyen a mondat hosszabb, vagy tovbbra is vrjuk el a rvidebb mondatoknl, hogy minden sz benne maradjon a vlaszban.)

 

Rvidebb mondatok (A krdseket nem rjuk le, mert itt krdezznk r minden egyes szra a fenti plda nyomn):

Balzs kedvenc jtka a piros aut.

A cica lefetyeli a tejet a tlkbl.

Az n jelem a pttys labda.

vi leejtette a tnyrjt.

Kati gyalog megy az iskolba.

Dlutn Erzsikvel labdztam.

A tant nni megdicsrte Katit olvass rn.

Karcsonykor meggyjtjuk a csillagszrkat.

A hgommal megtertettnk a konyhban.

Vacsora eltt bicikliztem az udvaron.

Kakas csigt ettem reggelire.

Peti szomor, mert elromlott az autja.

A boltban anya vett nekem gymlcst.

A sznes ceruzimat kifaragtam a hegyezvel.

Vasrnap elmegynk apval az llatkertbe.

jszaka vilgt a hold.

 

 

Nehezebb vltozat -idsebb (9 ves kortl) gyermekek szmra - amikor egy mondaton bell "tbb dolog trtnik", s ezek kzl krdeznk r csak egy rszsszefggsre, rtelmeztetve vele a trtnteket:

 

- A szletsnapomra sok vendget hvtam, ezrt a nagyasztalt kellett kinyitnunk, hogy mindenki knyelmesen elfrjen.

Hogyan lett mindenkinek helye a szletsnapomon?

- Mici cicnk 9-et klykezett, ebbl mr 4-et elajndkoztunk.

Hny kiscict tartottunk meg?

- Tomi nagyon mohn ette a vacsort s flrenyelte a falatot.

Mire kellett volna vigyznia Tominak evs kzben?

-A rendr meglltotta az autnkat, bartsgosan ksznt, ellenrizte a jogostvnyt majd j utat kvnt.

Mit csinlt a rendr mieltt j utat kvnt?

-Az oroszlnok s a tigrisek ms -ms helyen lnek: Az oroszln pldul az Afrikai szavannk kirlya, a tigris tbbek kztt az zsiai dzsungelekben

Afrikban tallkozunk tigrisekkel?

Hol nem tallkozunk oroszlnokkal?

-Pakson, egy hten hromszor - szerdn, pnteken s vasrnap - van mozielads.

Mely napokon nem vettenek filmet a paksi moziban?

- A knyvtr htftl -cstrtkig este 7-ig tart nyitva, pnteken mr 2 rakor bezr.

Nyitva van a knyvtr kedden dlutn 4 rakor?

Zrva van a knyvtr pnteken dlben?

-Dleltt negyed tzkor rkezett meg a vonatom a plyaudvarra, a csatlakozsra 20 percet kellett vrnom.

Mikor indult a csatlakozs?

- Este 9 rakor lefekdtem aludni, s reggel 7 -kor bredtem fel.

Hny rt aludtam?

 

Tegyk gyorsan sorba!

 

Szksges eszkzk: paprlapokra lert mondatok (2-3 mondat egyms alatt). Papr nlkl szban is jtszhat, de gy vgig a jtkvezet olvassa a mondatokat. gy hosszabb s kicsit nehezebb is.

A jtk lnyege: A nhny mondat egymssal sszefgg trtnetet alkot, s ssze vannak keverve. A gyerekeknek kell az esemnyeket sorba lltani, s a helyes vltozatot felolvasni (vagy szban elmondani). Ez utbbi a rvid tv verblis emlkezetet is eredmnyesen fejleszti. A jtkot 8 ves kortl ajnljuk.

 

pldk:

  1. Nagypapa felakasztja a kpet a falra.

Anyk rlnek a megszplt szobnak.

Nagypapa beleveri a szget a falba.

  1. A kertsz felssa az gyst.

A kertsz a frissen elltetett virgokat megntzi.

A kertsz ellteti a virgokat

  1. Zsolti felmszik a ltrra.

Megrett a cseresznye.

Zsolti leszedi a cseresznyt.

  1. A kofa lemri a zldsget.

Anya fizet.

Anya a piacon zldsget vlogat.

  1. Megcsinlja a testt s a fejet.

A kisfi hembert pt.

Sprt ad a kezbe.

  1. Zoli kezt nagymama kttte be.

Zoli megvgta az ujjt a kssel.

Zoli segtett a konyhban almt hmozni.

  1. Egyre jobban szakadt az es.

Hirtelen elsttedett az g.

Brig ztam.

  1. Vizet engedek a fogmos pohrba.

Visszateszem a fogkefmet a pohrba.

Fogkrmet nyomok a fogkefre.

  1. Megtrlkzm.

Lefekvs eltt megfrdm.

Felveszem a pizsammat.

  1. Levelet rtam a nagymamnak.

Bedobtam a postaldba.

Leragasztom a bortkot.

Bele tettem a levelet a bortkba.

  1. Elfoglaltuk a helynket a nztren.

Megvltottuk a jegyeket.

Sorba kellett llni a jegypnztrnl.

Stt lett s elkezddtt a film.

  1. Belebjtam a kabtomba,

Felhztam a cipmet.

Kezembe fogtam az esernyt, mert aznap szakadt az es.

Felvettem a slamat s a sapkt.

  1. Sorba lltunk a pnztrnl.

Mindent megvsroltunk amit anya felrt.

Fizettnk a pnztrnl.

Mindent a kosrba pakoltunk.

  1. Bezrom a tolltartam.

Kifaragom az sszes ceruzm.

Elveszem a tolltartm (a tskmbl).

Elrakom a tolltartm (a tskmba).

Kinyitom a tolltartm.

  1. Megnyomom az ajt mellett a leszllsjelzt.

Leszllok a buszrl.

Felllok a helyemrl.

 

Helyesrsi kszsget fejleszt jtkok

 

A helyesrsi kszsg fejlesztse nagyon fontos rsze az iskolai olvass s rstantsnak. S minden szl tudja, hogy a nyelvtan dolgozat egyik fontos rsze - rdemjegy szempontjbl is -a tollbamonds. A magyar nyelvet birtokolni, igazi olvas-r emberr vlni nem lehet anyanyelvnk teljes ismerete nlkl. Mindennapi kultrnk rsze az rsbelisg, akr mrnkk lesznk, akr tantk, akr valamely szakma mesterv vlunk.

 

Olyan jtkokat gyjtttnk ssze, amelyek papr s ceruza nlkl fejlesztik a helyesrsi kszsget, segtenek a sztagols "tudomnynak begyakorlsban, segtenek eligazodni a szfajok vilgban.

 

Sgd meg nekem titkos nyelven!

 

Els osztlyos gyermekekkel mr lehet jtszani, mikor megtanultak kt-hrom bett sszeolvasni, s az iskolban mr kpesek kiemelni a szavakbl a magnhangzkat. A jtk a hallsi megklnbztet kpessgre ptve, fejleszti a magnhangzk idtartamnak felismerst, amely a helyesrsi kszsg nagyon fontos rsze. Ezzel a jtkkal tulajdonkppen elkezdjk "fllel rni" tantani gyermeknket. Nagyon fontos kritrium, hogy a jtkvezet felntt-szl, vagy pedaggus szpen, n. helyesejtssel beszljen, rzkeltetve a szavakban a magnhangzk idtartamt!

 

A jtk menete a kvetkez: A felntt helyesejtssel kimondja a szt: virg, rviden ejtve az i hangot, ehhez kpest kiss elnyjtva az hangot. A gyermek feladata "titkos nyelven" visszamondani, azaz kiemelni az adott sz magnhangzi: i-. s ezzel tulajdonkppen elkezdtk gyermeknket helyesen rni tantani, hiszen nem mindegy, hogy valami cskos, vagy valaki csiks,

 

Klnbz fokozatai lehetnek a jtknak, ezeket egyrszt az els-msodik osztlyos gyermekeknl, illetve a helyesrsi nehzsgekkel kszkd tanulknl rdemes betartani:

 

1. elkszt szakasz- Csak magnhangzkat mondok helyesejtssel, s a gyermekeknek ezt kell visszamondani. Lehet ksbb egyms utn 2-3 hang is.(pld: , , i-, --...) Termszetesen az a s e hangot rviden, az , hangot hosszan kell ejtennk. A "zene" nyelvre lefordtva a rvid hang a ti, a hossz hang a t.

2. bevezet szakasz- nll tartalommal nem br sztagokat (p, ti, t, r...) mondunk, majd egysztagos szavakat. Elszr az egszet mondja vissza, majd utna csak a magnhangzt

3. kzbls szakasz (a kszsg kialaktsa) - Amennyiben lehetsges ne hagyjuk ki! Nagyon fontos rsze a fejlesztsnek, s a gyerekek lvezik. Segt a magnhangzk idtartamnak "bevssben". Tapssal ksrjk a szavakat. pld. virg: els sztag rvid ti, msodik sztag t, melyet gy is nyomatkosthatunk, hogy a hossz magnhangz esetn kt keznket egy rvid idre sszeszortjuk. Maga a taps gy trtnjen, hogy a rvid magnhangzs sztagnl keznket szortsuk klbe, s ezt az klt ”ssk bele" a tenyernkbe. A hossz magnhangzs sztagnl a mr emltett mdon nem klben indtunk, s a kt tenyernket sszefogjuk, s egy pillanatra meg is llunk. (Ezt azrt javasoljuk, mert a sztagoltats gyakorlsnl is tapsot fogunk hasznlni, s tapsaink trjenek el egymstl. Ez abban segt, hogy a gyerekek jobban r tudjanak koncentrlni az adott feladatra.) Termszetesen elszr egy-egy hangot majd sztagot ksrjnk tapssal. Begyakorlsnl az egsz szt mondja vissza tapssal kisrve, majd csak a magnhangzkat tapssal kisrve.

4. szakasz- Itt trtnik a kszsg automatizlsa. Szavakat mondunk, de mi mr nem tapsolunk, csak a helyesejtssel segtjk a gyermeket! k mg ksrjk tapssal, de ksbb prblkozhatunk taps nlkl is.

 

Szeretettel ajnljuk tli csaldi estkre is!

 

(A helyesrsi nehzsggel kzd gyermekek terpis cl foglalkoztatsa sorn mi kezdetben nem tapsoltunk a gyerekekkel, hanem a rvid magnhangzt egyujjas “ti” koppintssal jelltk az asztalon, a hossz magnhangzt pedig egy “t” tenyrnyomssal az asztalon. Erre a kezdeti idszakban a nagyobb megsegts s az eredmnyesebb bevsds miatt volt szksg. A tollbamonds diktlsa sorn is hasznltuk ezeket a jellseket!)

Sztagoljunk egytt!

 

Jtk a sztagols fejlesztsre. Ktfle vltozata van. Az egyszerbb az mikor, mondom a szt, s a gyereknek le kell tapsolni, el kell sztagolni (asztal. asz-tal, arany: a-rany...).

Nehezebb vltozata, amikor azt krem a gyerekektl, hogy hallott sznak csak az els sztagjt mondjk meg, s ennl is tovbb lphetnk, krhetjk, hogy csak a 2. illetve utols sztagjt mondja meg! Kezdetben csak kt sztagos, majd hosszabb szavakkal is jtszhatjuk.

 

 

Bontsuk egytt szavakra!

 

A kvetkez jtkot minden els osztlyos gyermeknek ajnljuk. Tapasztalatbl tudom, hogy amikor gyerekeink elkezdenek mondatokat olvasni, s mondatokat rni, eleinte nehezen rzik a szhatrokat. A gyakorls hosszadalmass vlhat diktlssal, s kicsit kedvt is szegheti az igyekv elssnek. Ezrt itt a jtk, ceruza nlkl!

 

A sztagoltats kpessgnek fejlesztsnl tapsoltunk, s problmk elkerlse vgett itt az asztalon koppintsunk, illetve dobbantsunk a lbunkkal. Nagyon egyszer: a jtkvezet mond egy rvid mondatot (termszetesen tagoltan): A kutya ugat. A gyerekeknek gy kell visszamondani a mondatot, hogy dobbantssal, koppintssal ksrik a szavakat, s a vgn megmondjk hny szbl llt a mondat.

 

 

Szbl sz

 

Szkpzs. Lnyege, hogy a jtkvezet ltal megadott szavakbl prbljunk tovbbi hosszabb szavakat kpezni. Az adott szt az j szavunk brhol - elejn, vgn, kzepn - rejtheti. Pld.: gomb- gomblyuk, gomba, gombol, gombfoci, gombc, mer- merszsg, elmereng, telemert...

Vlaszthat szavak: tr, fld, kp, hz, hat, t, tl, fa, h, k

 

Szban sz

 

Inverz feladata az elznek. Ez a nehezebb jtk. Lnyege, hogy hosszabb szavakban tovbbi elbjt szavakat fedezznk fel. A padlsfeljrban pld. ott van a pad, padls, feljr, jr, jr, r, r... szavak, de nzznk egy-egyszerbbet a hzassgban ott bujkl a hz, hzas, g sz...

Harmadik osztlytl javasoljuk jtszani. Kisebb gyerekekkel kezdetben jtszhatjuk gy, hogy paprcskokra lerjuk a szavakat, kihznak egyet, s olvashatjk, nzhetik a szavakat. Prblkozhatunk azzal is, hogy a gyerekekkel megneveztetjk a megtallt szavak szfajt.

Vlaszthat szavak: erdkerl, jegygyr, vadszat, napfogyatkozs, felhkarcol, szigetelszalag, melegtals,

 

Szmolsi kszsget fejleszt jtkok

 

 

A matematika tanulsa sorn rengeteg gyakorl feladatot vgeztetnk el a gyerekeinkkel otthon (sszeads, kivons, szmszomszdok, szmsorfolytats, szorztbla...), s ezek nagy rszt rsban, ami idnknt szmukra -valljuk be szintn - frasztv vlhat. me nhny lazt, s egyben fejleszt, jtkos gyakorlat!

 

Szmlls oda-vissza

 

Pld. a 100-as szmkrrel val ismerkeds rszeknt segt a szmok egyms utnisgnak, egymshoz val viszonynak felismersben. Az “oda-vissza” irnyban trtn szmols hozzjrul a szmszomszdok megismershez, az sszeads-kivons sorn a tizestlps megrtshez.

Jtszhat vltozatok:

 

A jtkvezet elindtja sort 34, 35, 36, 37.. folytasd!, illetve 87, 86, 85...

Haladhatunk sorban, ssze-vissza, s egy kicsit nehezebb vltozata, mikor gy haladunk sorban, hogy nhny gyerek “nem szlal meg”, csak rmutatunk, s a kvetkeznek gy kell folytatni, mintha az szmaik is elhangzottak volna!

Termszetesen jtszhatjuk nagyobb szmkrben is.

 

(Nehezthetjk gy a jtkot, hogy a jtkvezet azt mondja: Sorold fel a 24 s a 36 kztti szmokat! Sorold fel a 45 s a 28 kztti szmokat! Sorold fel a 25-nl nagyobb s a 43-nl kisebb szmokat! Sorold fel a 97-nl kisebb s a 78 nagyobb szmokat! Sorold fel a 36 s az 54 kztti nem pros szmokat...)

 

Szmsorfolytats

 

Hasonl mdon jtsszuk, mint az elz jtkot, csak itt nem egyesvel szmllunk, hanem fel kell ismerni s folytatni az adott szably szerint, brmilyen szmkrn bell (nvekv-cskken, valamint kttnyezs/ meg hrom, bl t/ szmsorok)

 

Alkalmas a szorztblk elksztsre oly mdon, hogy az adott szorztbla szmait adjuk fel a gyerekeknek folytatand szmsorknt, illetve a jtkvezet elkezd egy szorztblt, s azt kell tovbb folytatni, aki rosszat mond, kiesik.

 

Keressd meg a szomszdaim!

 

Ennek a jtknak a segtsgvel a szmszomszdokat gyakoroltathatjuk, szintn brmely szmkrn bell. Megneveztethetjk az ltalunk mondott szm mindkt szomszdjt, de krhetjk csak a kisebb, vagy nagyobb szmszomszdot. Alkalmas egyes-tzes-szzas-ezres szmszomszdok, illetve a kerekts gyakorlsra is

 

Gondoltam egy szmot

 

Fejszmols fejlesztse, alapmveletek gyakoroltatsa tbbflekppen:

1. Gondoltam egy szmot ez a 26+37, ez a 40-16, ez a 6x8.. Melyik szmra gondoltam?

2. Alkalmas matematikai alapfogalmak - sszege, klnbsge, szorzata, hnyadosa - gyakoroltatsra is (45+27 sszege, 74 s 39, 9 s a 7 szorzata, a 28 s a 7 hnyadosa, illetve a 24 hatodrsze).

3. Legnehezebb vltozata egyben az inverz gondolkods fejlesztse is. Pld: Gondoltam egy szmot, nla a 25 nggyel kevesebb, nla a 40 hrommal tbb.

 

 

(Elfordulhat, hogy gyermekeink a mveletek vgzse sorn, fleg kezdetben -legyen az sszeads-kivons, szmsorfolytats, szorzs-hasznljk az ujjaikat. Engedjk nekik otthon s az iskolban is! Ksbb maguktl vlnak majd meg tlk.)

 

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros