mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Testnevels
Testnevels : Mindennapos testnevels /oktber

Mindennapos testnevels /oktber

  2008.10.09. 21:25

Megjelennek a kziszerek

2. OKTBER

Megjelennek a kziszerek

Ahogy a kicsik lassan beszoknak az vodai letbe, a „mondkzst” fokozatosan felvltjk az utnz gyakorlatok. Oktberben mr megjelennek az eszkzk, melyek nmagukban is tevkenysgre csbtanak. A szerek folyamatos tartsa, ms-ms fogsmdja ersti a kz izmait, fejleszti a finommotorikt.

 A kziszerek folyamatosan viszonyokat kpeznek, ahogy a test el, mg, fl, al, bal, illetve jobb oldalra kerlnek, mely helyzetek kvetsvel, tudatosulsval a testsma, a trrzkels fejldik. Mindezek mellett helyes testtartsra, pontosabb gyakorlatvgzsre „knyszerti” a gyerekeket, a motoros kpessgek hatsosabban fejldnek.

A heti testnevels foglalkozs, s a mindennapos testnevels gimnasztika anyaga megegyezik, esetleg kiegszl valamilyen elkszt gyakorlattal, mely a frsz mozgsanyaghoz szksges.

Sajnos az vodk anyagi helyzete nem teszi lehetv, hogy minden kziszert sportboltbl, kszen vsroljon, de egy kis tletessggel thidalhatk a nehzsgek.

Egyik kiegszt eszkznk a csuklpnt, melyet a gyerekek a jobb csukljukra hznak fel. Ezek szles, sznes hajgumik. A gyerekek rmmel viselik a divatos „csuklszortt”. gy egyrtelmbb lesz szmukra a bal – jobb irny. Az iskolba kszl nagycsoportosok msodik flvben mr nem hasznljk, hogy nllan tudjk gyakorolni az irnyokat.

A kendink sznes vszon anyagbl vart 30 x 30 cm-es ngyzetek. A kendvel vgzett gyakorlatok hasonltanak leginkbb a szabadgyakorlatokhoz. A szer folyamatos fogsa, tartsa azonban nagyobb odafigyelst kvn, az irnyok is jobban lthatak. A kendgyakorlatok kzben a csukl, a kz, az ujjak izmai fejldnek, ersdnek. A nagyoknl lehet neheztett feladatknt adni a kend ms fogsmdjt. Pl. kendfogs mutat- s kzpsujj kz csippentssel. a hvelyk,- mutat,- s kzps ujjak kz csippentssel, mely a helyes ceruzafogsra is felkszt.

Az vodnkban hasznlt tornabotok 50 cm hosszak. Egy textilgyr orsi, melyeket kpos formjuk miatt szksg szerint meghosszabbthatunk. (mellklet 7. sz. kp) A tornabot, szilrdsga miatt fixen tartja a fogst, s ez, a karok nyjtsra kszteti a gyerekeket. A bot mozgatsval a vllak izleti mozgkonysgt nvelhetjk. Azonos mozdulatok elvgezhetek ms – ms fogsmddal, gy mg tbb izmot kapcsolhatunk be a mozgsba. Hatkonyan fejleszti a mozgskoordincit s a testtartst.

A labdagyakorlatok ersen fejlesztik az gyessget, mozgskoordincit, mg akkor is, ha a mindennapos testnevelsek alkalmval, a labdval leginkbb csak gimnasztikt vgeznek a gyerekek. A labda kzbentartsa, hordsa figyelmet, gyessget ignyel, ugyanakkor folyamatosan biztostja a jtkossgot.

A karikafogs is fixlt, ezrt a gyerekek knnyebben vgzik nyjtott karral a gyakorlatokat.  A karika formjbl addan a kezek tbb lehetsges szget is bezrhatnak egymssal, ezzel nvelhet a megmozgatott izmok szma. Egyes karikatartsok erkifejtst is ignyelhetnek, ezek a kz izmait erstik. A karikt vltozatosan lehet hasznlni a hagyomnyos gimnasztikai gyakorlatoknl is, de lehet jtkosan prgetni, a talajra fektetve tlpni, szkdelni felette. A j tartsjavt hats mellett fejleszti a finommotorikt, mozgskoordincit s trrzkelst. 

OKTBER 1. HT                                                    Eszkz: KEND

Jrs: Egyms mgtt krbe a „Gyerekek, gyerekek”  mondkra

  - kend lengetse oldals kzptartsban a kr kzppontja fel, kartarts csere

  - kend tarts magastartsban kt kzzel, vltott nyjtzs „feltesszk a polcra”

  - kend a fejre tertve, sarkon jrs, karok cspn, knyk hzsa htra lapocka zrssal    lpsenknt   „kislibk”

Futs: sztszrt alakzatban

Jelre:    -     trkls a kendre „nyuszik”

-          meglls egy lbon, kend rtertse a felhzott trdre „glyk”

-          guggoltmasz, a kend rtertse fejre „gombk”

Gimnasztika:  elhelyezkeds sztszrt alakzatban

1) Kh: Terpeszlls, karok mlytartsban, kend bal kzben. 1. Karlendts magastartsba,  kendtvtel a jobb kzbe  2/a Kicsiknek: leengeds mlytartsba, test eltt kendtvtel

    2/b Nagyoknak: leengeds mlytartsba, test mgtt kendtvtel  kh-be  / kar       

2) Kh: Terpeszlls, bal kar magastartsban kendfogssal, jobb kar cspn.   1-2-3/a Kicsiknek trzshajlts jobbra  1-2-3/b Nagyoknak: trzshajlts jobbra, kend mozgatsa  csuklbl 3x   4. Vissza kh-be, kartarts csere „integets” / trzs, kar, csukl

 3) Kh: Terpeszls egyenes httal, karok mlytartsban a test eltt, kend a talajon, rajta    kztmasz. 1. Trzshajlts elre, kendtolssal   2. Vissza kh-be. „takarts” / trzs, combhajltk nyjtsa

4) Kh: Hajltott ls, kztmasz a test mgtt, kendtarts a bokk kztt. 1. Lbnyjts    fggleges tartsba 2. Vissza kh-be  „zszl felvons” / has, comb

5) Kh. Sarokls, kendfogs test mgtt kt kzzel. 1. Trzshajlts kendemelssel  kilgzssel. 2.Vissza kh-be belgzssel „teregets” / trzs, mellkas tgts, vllmobilizls

6) Kh: Hasonfekvs, kendfogs a vll alatt. 1. Fej, trzs emels, kar nyjtssal magastartsba         2. Vissza kh-be  „kirzzuk a rongyot” / kar, ht

7) Kh: Alaplls a talajra letertett kend mgtt.  a) Kicsiknek 1. Kend fltt pros lbbal tugrs 2 Visszaugrs megfordulssal  b) Nagyoknak 1. Kend fltt pros lbbal tugrs 2 Visszaugrs htrafel  c) Nagyoknak 1.Terpeszugrs, kend oldalai mell 2.Ugrs tovbb, kend mg     zrtllsba   3. Ugrs htra terpeszbe, kend oldalai mell  4. Vissza kh-be       /lb, koordinci

Jtk:             Gomba fog

Minden gyerek fejre kend van tertve, k lesznek a gombk. A fognak nincs „kalapja”, ezrt valakinek a fejrl kell szereznie magnak fejfedt. Kzzel nem foghatjk a kendt, egyenes tartsban kell szaladniuk

Jrs: krbe, tapsolssal

 OKTBER 2. HT                                                      Eszkz: BOT

Jrs: Egyms mgtt krbe, a „Kicsi kocsi” mondkra

- botfogs mells kzptartsban, temre knykhzs htra, karnyjts elre „kocsizunk”

- lbujjon, botfogs magastartsban, nyjtzssal 

- sarkon, botfogs test mgtt mlytartsban, lpsenknt karhzs fel „szrny-emelssel”

Futs: sztszrt alakzatban, bottarts test eltt vllszlessgben, csukl mozgats fel – le            „motorozs”         

Jelre:    -     zrtlls, magastarts, nyjtzs „garzsba ll”

-          bot fggleges letmasztsa a talajra, krltte futs krbe – krbe 

-          htramenetben

Gimnasztika:  elhelyezkeds sztszrt alakzatban

1) Kh:  Terpeszlls, botfogs vllszlessgben mlytartsban, 1. Karlendts magastartsba    1/a kicsiknek nyjtzs  1/b Nagyoknak nyjtzsban 3x karhzs htra  2.Vissza kh-be   / kar, ht    (mellklet 7.sz. kp)

2) Kh: Terpeszlls, botfogs vllszlessgben magastartsban, 1-4. Pros karkrzs test eltt 4x  balra   5-8. Pros karkrzs test eltt 4x jobbra „riskerk” /kar, vll                                                                     

3) Kh: Terpeszlls, botfogs tarktartsban, 1-3. Trzsfordts balra 3x  4.Vissza kh-be     5-7. Trzsfordts jobbra 3x   8. Vissza kh-be  „krlnznk” / vll, ht, trzs       

4) Kh: Terpeszlls, botfogs vllszlessgben, mlytartsban,  1. Trdhajlts egyenes   trzzsel, bothzs mellhez tartsba knykemelssel  2. Vissza kh-be  „pumplunk”   / kar, vll, comb

5) Kh: Nyjtott ls, bot keresztben a combon, rajta tenyrtmasz. 1. Trzshajlts elre, bot     grgetssel, karnyjtssal   2.Vissza kh-be  „tszta sodrsa”  / ht, combhajlt nyjtsa 

6) Kh:  Hanyattfekvs, lbak fggleges helyzetben nyjtva, botfogs cspnl, tenyrrel    combra szortva. 1. Bot grgetse felfel, trd irnyba, fej-, trzs emelssel   2. Vissza kh-be     „tszta sodrsa a felfordult asztalon”   / has

7) Kh:  Hasonfekvs, botfogs magastartsban  1. Kar, fej, trzs emels, bot hzsa tarkra         2. Balra trzsfordts 3. Jobbra trzsfordts  4. Vissza kh-be  „kukucsklunk”  / ht

8) Kh:  Trdeltmasz, ht gmblytse „cicaht”  / ht nyjtsa

Jtk: Sajtvr fog

A kicsik krbellnak, karok mlytartsban, kzttk botfogssal. Elszr a nagyok jtszk a fogt.  A krben (sajtvrban) helyezkednek el az „egerek”, kicsit tvolabb a fog „macska” .A „macska” elkiltja magt: - Egerek, egerek, ki a vrbl! Most jttem a kvhzbl!

Erre a „vr” kinyitja kapuit (kicsik vllhoz emelik a karjukat) az egerek elhagyjk a vrat s a macska, prblja elkapni ket. Az egerek bemeneklhetnek a vrba, de csak tfuthatnak egyik kaputl a msikig. Akit a macska megfogott, flrell a fal mell. Prszor fogt vltunk   ( nhny kr utn a nagyok alkotjk a „sajtvrat”)

Jrs: krbe, tapsolssal

OKTBER 3.ht                                               Eszkz: LABDA

Jrs: Egyms mgtt krbe 

- sarkon, labda tartsa bal oldalon, a kar s trzs kz beszortva, jobb kar lendtsvel      elre-htra.  Kartarts cservel                                                                         

- tgrdls sarokrl lbujjra, labdatarts magastartsban, tenyerek kztt labdagrgets

-  a) kicsiknek labda ejtssel, elkapssal b) nagyoknak labdavezetssel bal / jobb kzzel

Utnzjrsok: sztszrt alakzatban

            -     tenyren – talpon „medvejrs” labda a trdek kztt 

-          pkjrsban, labda az lben

-          pros lbon „kenguruszkdels” labda a bokk kztt

Gimnasztika:  elhelyezkeds sztszrt alakzatban

1) Kh:  Terpeszlls, labda magastartsban  1. Labda hzsa mellhez  2. Labda

tolsa mells   kzptartsba  3. Labda hzsa mellhez  4 Vissza kh-be  / kar 


2)
Kh:  Terpeszlls, labda mlytartsban  1. Karlendts rszt magastartsba   trzsfordtssal balra  2. Vissza kh-be  3. Karlendts rszt magastartsba trzsfordtssal   jobbra  4. Vissza kh-be  „eldobnnk a labdt”  / trzs, kar

3) Kh:  Nyjtott ls, tmasz a test mgtt, labda az lben 1. Cspemels hts  fekvtmaszba, labda leengedse a bokhoz, lbfej visszafesztve  2. Csp visszaengedse   nyjtott lsbe  3. Nyjtott lbemels, labda vissza gurtsa az lbe 4. Nyjtott lb   visszaengedse kh-be  „labdaplya”  /trzsfesztk, has, comb

4) Kh:  Hajltott ls, tmasz a test mgtt, labda az lben  1-3. Trd felhzsa, lbszrak     vzszintes helyzetben, a labda hashoz szortsval, vllak elretolsval 3x  (nagyok   karemelssel)  4.Vissza kh-be„luftiks labdt ksztnk”  / has, egyensly

5) Kh:  Trkls, labdatarts a test eltt  1. Trzsfordts balra, test mellett labda ejtse –        - elkapsa  2. Vissza kh-be  3. Trzsfordts jobbra, test mellett labda ejtse – elkapsa    4. vissza kh-be  /trzs, mozgskoordinci 

6) Kh: Hanyattfekvs, lbak fggleges helyzetben, labdatarts a bels talplek kztt,      karok mlytartsban a talajon  1. Trdhajlts, labda kzeltse a hashoz (nagyok 3x   rugzhatnak) 2. Vissza kh-be   /  has, combkzeltk 

7) Kh:  Hasonfekvs, labda magastartsban  1. Fej, trzs emels labda emelssel, ejtse,    elkapsa  2. Kicsik minden,-  nagyok tbbszri -  ejts, elkaps utn vissza kh-be     / ht, mozgskoordinci 

8) Kh:  Hasonfekvs, bal kar magastartsban tmaszkodik a labdn, jobb kar mlytartsban a   test mellett  1.Fej, trzs emelssel kartarts-csere, a labda elmozdulsa nlkl         2. Vissza kh-be  „Vigyzat! Szkni akar!”  / ht

Jtk: Sznkeres
Futs sztszrt alakzatban labdafogssal.  Jelre az azonos szn labdkkal egy helyre futnak, sszerintik, s felemelik a magasba.    (mellklet 14. sz. kp)

Jrs: krbe, tapsolssal 

OKTBER. 4. HT                             Eszkz: KARIKA

Jrs: Egyms mgtt krbe 

- lbujjon, nyjtzva, karika magastartsban vzszintesen a fej fltt

- trdemelssel, karika mlytartsban a test krl, karika rintse trddel

- sarokemelssel, karika mlytartsban a test krl, karika rintse talppal

Futs: sztszrt alakzatban, karikaforgatssal a test eltt „autzs”

  Jelre: -     trkls, karika magastartsban vzszintesen a fej fltt „magas tet al”

-          htramenet

-          karika leengedse a talajra, tenyr – talptmasz a karikn „alagt”

Gimnasztika:  elhelyezkeds sztszrt alakzatban

1) Kh:  Zrtlls, vzszintes karikafogs magastartsban, nyjtzs belgzssel 1. Karika    leeresztse mlytartsba a test krl, majd trzshajltssal, kilgzssel a talajhoz  2. Vissza   kh-be.  „kmnybe bjunk”  /kar, trzsfesztk, mellkas

 

2) Kh: Terpeszlls, karikaforgats mells kzptartsban „kormnyozunk”  / kar, vll

 

3) Kh: Terpeszlls, karikafogs magastartsban, karika fggleges helyzetben  1. Trdhajltssal trzsdnts, karikatarts magastartsban, karika fggleges helyzetben    2. Vissza kh-be „lelnnk”  / vll, ht, comb

 

4) Kh: Terpeszlls, karika a nyakba akasztva, karikafogs a vllnl 1-3. Trzsfordts balra   4. Vissza kh-be   5-7. Trzsfordts jobbra  8. Vissza kh-be       (nagyoknak megfesztett, felnyjtzott trzzsel)  „zsirf nyaklnccal”  / trzs

 

5) Kh:  Hajltott ls, tmasz a test mgtt,  karika a talajon, talptmasz a karikban 1.     Lbemels, nyits terpeszbe a karika kt oldalra helyezse a talajra 2. Vissza kh-be       „lblgats a kis tba”  /has, combkzelt   

 

6) Kh:  Hasonfekvs, karika rzstos mlytarsban a test mgtt 1. Trzsemels  karikaemelssel  2. Vissza kh-be  /ht, vll

 

7) Kh:  Karika a talajon, guggols az egyik oldaln, kztmasz a tls oldaln  1. Trd    nyjts lass temben     2. Vissza kh-be  „alagt”  / combhajlt,-  vll nyjtsa

 

 

8) Kh:  Zrtlls a talajra fektetett karikban 1. Kiugrs a karikbl terpeszbe  (kicsik a    karika ells, vagy htuls rszn)  2.  Vissza kh-be  „ugriskola helyben” / lb