Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!
Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem!
Mrti
Mail:
Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz!
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik
- jra prbld meg
Hrom hnap eltelt a tanvbl. A kicsiknek mr nem okoz gondot az alkalmazkods a csoport kialaktott szoksaihoz. Szvesen vesznek rszt a felknlt tevkenysgekben. A mindennapos testnevels szervesen hozztartozik az vods let mindennapjaihoz. Termszetesen, ha valamelyik kiscsoportos hamarabb elfrad, vagy hzdozik a mozgstl, nem kell erltetni. A tbbi gyerek rmmel vgzett jtkos tornja elbb-utbb odacsalogatja majd t is a mozgshoz.
ltalban maguk a kziszerek is felkeltik a figyelmket, s kiprblsra csbtanak. Lassan vgigrnk az vodnk biztostotta eszkzk sorn. Ahogy egy-egy hten keresztl naponta hasznljk ezeket a kziszereket, gy vlik fogsuk, kezelsk egyre hatrozottabb, biztonsgosabb.
Hasznlatuk elssorban a mozgskoordincira, finommotorikra, trrzkelsre, s a kondicionlis kpessgekre van j hatssal. Tbbszr vettem mr szre a mindennapi nevel munkm sorn, a gyerekek megnyilvnulsaibl, hogy a testnevelshez hasznlt eszkzk formjnak, anyagnak, szmszersgnek tbbszenzoros megtapasztalsa tlmutat a testnevels szken vett keretein.Pldul a karikk, s ngyzetek hasznlata egyrtelmen matematikai tapasztalatokkal is gazdagtja a gyerekeket.
Ngyzeteink 25x25 cm–es szegett sznyegpadl darabok, htoldalukra csszsgtl gumircsot ragasztottunk. Gyakran csak segdeszkzknt hasznljuk, a sztszrt alakzatban elhelyezkedshez, az egyenl tvolsgok megtartshoz. Ezzel megakadlyozhatjuk, hogy a gyerekek egymst megssk a gyakorlatvgzs kzben. Sorozatugrsokat, szkdelseket lehet vgrehajtani a ngyzetsoron, mely nagy odafigyelst kvn, hiszen a ngyzet nem sokkal nagyobb, mint a gyerekek ciptalpa. Minden koordincis kpessgket latba kell vetnik a feladat pontos elvgzshez. Megfordtva jl lehet cssztatsokat vgezni anlkl, hogy a gyerekek tenyere, vagy trde megsrlne. Kzbe vve fixen tartja a fogst. Tbbfle fogsmddal lehet tartani: sszetekerve fellrl- alulrl-, oldalrl fogva, kitertve tenyrre fektetve, fggleges helyzetben kt tenyr kz szortva, fejen egyenslyozva.
DECEMBER 1. HTEszkz: BOT
Jrs: Egyms mgtt krbe
- kifel fordtott lbfejjel, bot a ht mgtt knykhajlatba szortva.
4) Kh:Terpeszls, botfogs magastartsban1. Trzshajlts balra fordulssal, botfggleges letmasztsa a talajra a kt lb kz2. Vissza kh-be3. Trzshajlts jobbrafordulssal, bot fggleges letmasztsa a talajra a kt lb kz4. Vissza kh-be„koppintssal nzeldnk”/ trzs, vll, combhajltk nyjtsa
5) Kh: Hajltott ls, tmasz a test mgtt, bot a lbak eltt a talajon 1. Lbemelssellbujjaltalajrints a bot eltt2. Sarokkal talajrints a bot mgtt „kertsen t s vissza”/has, boka
6/a) Nagyoknak Kh:Hanyattfekvs, talptmasz, bot elhelyezs a tark alatt, botfogsvllszlessgben1-2. Fej, trzs emelse egyenes httal fokozatosan3-4. Visszaereszkeds kh-be / has
6/b)Kicsiknek Kh:Hanyattfekvs, talptmasz, botfogs mlytartsban a test eltt 1. Fej,trzs emelse bot rintse a combhoz2. Bot rintse a trdhez3. Fej, trzsvisszaengedse, bot rintse a combhoz4. Vissza kh-be„lpcszve”/has
7) Kh:Hasonfekvs, botfogs vllak alatt 1. Fej, trzsemels 2. Karnyjts magastartsba3. Karhzs vllhoz4. Vissza kh-be„evezs”/ ht, kar, vllv
Sztszrt alakzatban futs, jelre egy kivlasztott gyerek „szoborr” merevedik a bot felhasznlsval. A tbbi gyereknek a modell fel kell fordulnia, s minl hamarabb tkrsen le kell msolnia azt.
Jtszhatjuk olyan kittellel is, hogy a szobroknak csak egyik lbuk rintheti a talajt.
Jrs: krbe, tapsolssal
DECEMBER 2. HTEszkz: NGYZET
Jrs: egyms mgtt krbe, a talajra fektetett ngyzetsor felett
- ngyzetbe lpssel, grdlssel sarokrl lbujjra
- terpeszben a ngyzetek felett
- oldalaz lpsekkel ngyzetbe lpve, befel fordulva
- ugyangy, irnyvltssal
Szkdels:
- pros lbbal ngyzetbe
- vltott lbbal ngyzetbe
- a) nagyok a hossz oldalakon bal, ill. jobb lbon, rvid oldalon pros lbbal
- b) kicsik a rvid oldalakon bal, ill. jobb lbon, hossz oldalon pros lbbal
- a)nagyok az egyik hossz oldalon b) kicsik a msik hossz oldalon „nyusziugrs”- ban,pkjrs vissza a ngyzetsorok mellett
Jtk: Ijeds ngyzetfoglalk
A talajon a gyerekek szmnl egyel kevesebb ngyzet van kihelyezve.Futs sztszrtan a jtktren a ngyzetek fltt. Jelre mindenki beugrik egy ngyzetbe, hajltott ls, trdek tkulcsolva, „kisgombc” Akinek nem marad hely az lesz az ijeszteget, aki kiugrasztja a gyerekeket a ngyzetekbl. Brmit kiablhat (Pl: Jn a farkas! -Huss! -!) amit maga kitall, erre a gyerekek mind jra futni kezdenek, velk egytt az ijeszteget gyerek is.
Gimnasztika:elhelyezkeds sztszrt alakzatban
1)Kh: Terpeszlls, sszetekert ngyzet fogsa vllszlessgben magastartsban1-4. Proskarkrzs a test eltt 4x balra5-8. Pros karkrzs a test eltt 4x jobbra„riskerk”/kar, vll
2) Kh: Terpeszlls, karok mellheztartsban, tenyerek felfel, rajtuk a ngyzet „tlca”1. Trdhajltssal trzsdnts, karok nyjtsa magastartsba „knljuk a vendget”2. Vissza kh-be/ ht, vll, comb
3) Kh: Trkls, sszetekert ngyzet fogsa vllszlessgnl kicsit szkebben magastartsban tenyerek htrafel nznek 1. Knyk rgztse a fejhez, karhajltssal a henger leengedse a fej mg 2. Vissza kh-be„ a robot csak a knyknl mozdul”/ karfesztk
4) Kh: Sarokls, kztmasz a test eltt a felfordtott ngyzeten 1-4. Nyjtzs a ngyzettelcssztatva elre a karokat magastartsba, mellkast talajhoz kzeltve 5-6. Ngyzetvisszahzsa mellkast vgig a talajhoz kzeltve kh-be„kibjik a csiga a hzbl”/ vllv-, mellizom nyjtsa, gerincmobilizls
6) Kh: Hajltott ls a felfordtott ngyzeten, tmasz a test mellett 1. Lbemels, hajltottlebeglsbe, kz segtsgvel prgs a ngyzettel 2. Vissza kh-be Ellenttes irnyba is„bgcsiga”/ has, kar, mozgskoordinci
7) Kh: Hasonfekvs, jobb kar tarkn, bal kar magastartsban ngyzetfogssal1. Fej, trzs,ngyzet emelse 2. Bal kar nyitsa a ngyzettel oldals kzptartsba3. Bal karvisszazrsa magastartsba4. Fej, trzs, ngyzet leengedse kh-be.Kartarts-cservel is.( kicsik csak karemelssel, homlok a talajon marad)„legyezs” / ht, vll, kar
8) Kh:Sarokls a ngyzeten, trzshajlts elre, fej letmasztsa a trdekre, karok a testmellett mlytartsban a talajon. „csiga a hzban”Pihen/ ht nyjtsa
Jtk:Ngyzet a hz
A jtk alapja a hagyomnyos hzas fogjtk. Futs sztszrtan a talajra helyezett ngyzetek, tglalapok (kt ngyzet szorosan egyms mellett), s krk (karikk) kztt. Akit afog megfogott, az lesz a kvetkez fog. Aki ngyzet alak hzba ugrik be, azt nem lehet megfogni. Aki tvedsbl ms alak hzba ugrik, az megfoghat.
A hely szke, s az eslyek kiegyenltse miatt, elszr a nagyok jtszanak, a kicsik a jtktr szlrl szurkolhatnak, majd percenknt cserlnek.
3) Kh: Alaplls, labda magastartsban 1. Nyjtzs felfel2. Karhajltssal labdaengeds afejre 3-7 Labdagrgets az arcon, mellkason, hason, cspn, combon, trden, lbszron tbokig trzshajlts lassan csigolyrl csigolyra8. Labdagrgets a talajon a htkiegyenestsvel8-1 Visszaszmolssal visszafel is elvgezzk a labdagrgetst„megy a labda vndortra” / kar, vll, ht, egyensly, finommotorika
4) Kh: Terpeszlls, trzshajlts elre, tenyerek lazn a labdn, a talajon 1. Trzshajlts ballbhozlabda grgetsvel kt kzzel (ameddig csak lehetsges) a bal lb ellrl indtottmegkerlsvel2. Vissza kzphelyzetbe3. Trzshajlts jobb lbhoz labda grgetsvelkt kzzel (ameddig csak lehetsges) a jobb lb ellrl indtott megkerlsvel 4. Visszakzphelyzetbe. Irnyvltssal is.„megszelidtjk a labdt”/ trzs, combhajltk nyjtsa
5) Kh:Trdeltmaszalkartmasszal, has, trzs megfeszt, nagyoknak labda a bal trdhajlatban, kicsiknek labda a kzben 1. Bal lb emelse hajltva, kicsivel vzszintes fl, talp felfel nz2. Vissza kh-be8xLbtars-cservel„pni patkols”/ far
6) Kh: Hajltott ls, tmasz a test mgtt, labda a boknl, a lbfej felfesztsvel tartva1. Lbemels, a lbszrak vzszintes helyzetig, a labda gurtgatsa a trd s boka kztt2. Vissza kh-be„egyenslyozs a labdval” / has
7) Kh: Hasonfekvs lbak terpeszben, tenyrtmasz a labdn nyjtzkodva1-2-3 Trzshajlts balra labdagrgetssel4. Vghelyzetben nyjtzs balra5-6-7 Labdagrgets vissza kh-be8. KhEllenttes oldalra is „labda stltats”/ trzs,ht, vll
8) Kh:Nyjtottls, labda mlytarsban az lben 1. Gmbly httal trzshajlts elrelabdagrgetssel 2. Labda behelyezse bokk kz3-4-5Kztmasz test mgtt, bokvallabda sszenyomsa6. Gmbly httal trzshajlts elre7. Labda kiemelse bokkkzl 8. Labdagrgetssel vissza kh-be „csak lbbal rvnyes a kipukkaszts”/ht nyjtsa, combkzelt
Jtk:„Rosszalkod jtk”
A labdt a trdek kz szortjk a gyerekek, gy futnak. Egyms labdjt kithetik a helyrl, de csak akkor, ha a sajt labdjuk a helyn van. Ha a kittt labdt visszateszik a trdek kz, visszallhatnak a jtkba.