Állatos fejlesztő játékok
2008.10.27. 16:50
Állathangok utánzása Javasolt életkor: 3-4 évesek
Fejleszti: ismeret, szókincsbővítés, beszédszervek ügyesítése
A játék menete:
Ki tudja melyik állat milyen hangot ad ki?
-
kutya vau-vau,
-
macska miáú,
-
egér cin-cin,
-
malac úi-úi, röf-röf,
-
csacsi iá,
-
kakas kukuríkú,
-
medve brumm,
-
kecske mek-mek.
Méhek a mezőn (mozgásos utánzó játék)
Jelre a méhek” az előre kijelölt kaptárból kirepülnek. Röpdösnek, virágra szállnak. Méhek mozgásának, repülésének és hangjának (“z”) utánzása. Jelre a kaptárba repülnek.
Jel:Nap
Csibe játék 1. Javasolt életkor: 3-4 évesek
Fejleszti: figyelem, utánzás képessége
A játék menete:
A „cs” hang hangoztatása. A csibék (a gyerekek) csipp - csipp hangot adnak, és sétálgatnak a játéktéren. Amikor megjelenik a macska, elmenekülnek (egy megbeszélt helyre), s még hangosabban csipognak. A macska lehet egy báb, vagy a pedagógus is.
Keresd a mamámat! Javasolt életkor: 3-4 évesek
Fejleszti: utánzás képessége
A játék menete:
Választunk tyúkanyót, kutyamamát stb. és választunk állatgyerekeket. A kicsinyeknek bekötjük a szemét, a mamák állathangjukat utánozva hívják őket, így kell megtalálniuk a mamájukat. Eszközök: kendők
Állatország Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, emlékezet, gondolkodás, hallásfejlesztés
A játék menete:
Válasszunk egy ismert dalt, mely egyszerű ritmusképletű, kis hangterjedelmű, pl.: Zsipp-zsupp, Csiga – biga.
A dal eléneklése után egy-egy állatországba utazunk, ahol csak egy meghatározott hangon tudunk beszélni, énekelni. Kedves dalunkat azon énekeljük pl.:
-
mackó országban: me-me-me,
-
kígyó országban: szi-szi-szi,
-
liba országban: gá-gá-gá,
„Vitatkozó méhecskék”
Ennél a játéknál a hangerő és a hanglejtés segítségével kell a gyermekeknek megértetniük magukat. Két méhecske gyűjtögeti a virágport. Egyszer csak mind a ketten ugyanarra a virágra szállnak. Összevesznek. Vajon miről vitatkoznak? Mit mondhatnak egymásnak? Ki kell találnunk, hiszen a zümmögésüket nem értjük.
„Mese néma játékkal”
A gyermekek egy jól ismert mesét, annak szövege nélkül, mozgással, mimikával adnak elő. A mesélő gyermek pedig a látottakat fejezi ki szóban
„Milyen állat vagyok?” A gyermek egy állat mozgását utánozza. A többi gyermek feladata a kitalált állat hangjának utánzása, mozgással együtt.
Fejlesztési lehetőségek:
Testrészekkel végzett mozgások
Ha állat szeretnél lenni… miért? Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: a gyermek beszéltetése a cél
A játék menete:
A gyerekek körben ülnek, szemben velük az óvónő ül. Milyen állat szeretnél lenni? Kérdésre a gyermeknek egy állatot kell mondani s megindokolni, hogy miért az az állat szeretne lenni pl.: Macska szeretnék lenni, mert az szépen dorombol.
|