Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!
Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem!
Mrti
Mail:
Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz!
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik
- jra prbld meg
Hrom klnbz szn gyngybl fznk egy egyszer mintt. A gyermeknek az a feladata, hogy folytassa a sort. (pl.: piros – zld – kk, piros – zld – kk).
A minta fokozatosan nehezedhet (pl.: p – k – k – z, p – k – k – z), az ismtld egysgeket egszen ht elemig nvelhetjk.
2.) Fons
Ahhoz, hogy szp sznes fonatot ksztsnk, meghatrozott sorrendben hasonl mozdulatokat kell vgezni egyms utn. Balrl kvlrl kzpre, jobbrl kvlrl kzpre… stb.
Hrom sznes szalag vagy vastagabb szl fonal szablyos fonsra tantjuk meg a gyermeket.
3.) Masni kts
A masni vagy cipfz megktsnl is bizonyos mozdulatok meghatrozott sorrendjt kell kvetni, hogy eljussunk a kvnt eredmnyhez.
Bontsuk fel ezt a bonyolultnak tn mozdulatsort kis lpsekre, gy mutassuk be. Trelmesen gyakoroljuk az egyik mozdulatot a msik utn mindaddig, amg ezt a gyermek ignyli, s el nem jut a sikeres megoldsig.
II. fokozat
1.) Feladatok teljestse
Adjunk a gyermeknek egy sor feladatot, amit pontosan egyms utn kell vgrehajtania. Pl.: „Tedd a labdt a szkre, azutn nyisd ki az ajtt s fllbon ugrlva gyere vissza hozzm!”
Szmtalan hasonl jtkos feladatlncot tallhatunk ki. Fontos, hogy a clba val eljutsig a gyermek semmit se felejtsen ki, de mi sem feledkezhetnk meg vgl egy kis jutalomrl (csoki, cukorka).
A feladatot ht elemig nvelhetjk.
2.) Tnclpsek
Talljunk ki egyszer tnclpseket, amelyeket a gyermekkel egytt tncolunk. Eleinte hrom elem ismtldsbl lljon a mozgs. Pl.: lpjnk egyet elre, egyet vissza s egyet oldalra.
Mr akkor is elgedettek lehetnk, ha a gyermek t lpsbl ll figurt tud egyms utn ismtelni, de nvelhetjk az elemek szmt htig.
III. fokozat
1.) Ujj jtk
Biztosan ismernk olyan „ujj jtkot”, ahol a mozdulatok meghatrozott sorrendjt kell betartani. Tantsuk meg a gyermeket erre. Pl.: mindkt kz nyjtott ujjakkal, tenyrrel lefel nz,
a)a bal mutatujj megrinti a jobb hvelykujjat
b)a bal hvelykujj megrinti a jobb hvelykujjat
c)a bal mutatujj magasra emelve megrinti a jobb mutatujjat
d)a bal hvelykujj megrinti a jobb mutatujjat
e)a bal mutatujj magasra emelve megrinti a jobb hvelykujjat.
Ha ezt a mozgssorozatot a gyermek mr jl megtanulta, ugyanezt a mozdulatsort a jobb kzre is megtanthatjuk.
2.) temek kopogsa (visszhang jtk)
Kopogjunk egyszer tetszleges ritmust az asztalon. A gyermeknek meg kell prblnia ezt megismtelni. Els lpsknt kzsen vgezzk a ritmusismtlst, csak ksbb vrjunk el nll feladatmegoldst. Az egyszerbb ritmuskplettl haladjunk a bonyolultabb fel.
3.) Kptrtnetek rendezse
Vicclapokban, gyermekjsgokban tallhatunk rajzos, kpes trtneteket (kpregnyek). Vgjuk szt ezeket s a kpek sorrendjt felcserlve tegyk a gyermek el. A feladat a trtnet kpeinek helyes sorrendbe lltsa.