Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Három különböző színű gyöngyből fűzünk egy egyszerű mintát. A gyermeknek az a feladata, hogy folytassa a sort. (pl.: piros – zöld – kék, piros – zöld – kék).
A minta fokozatosan nehezedhet (pl.: p – k – k – z, p – k – k – z), az ismétlődő egységeket egészen hét elemig növelhetjük.
2.) Fonás
Ahhoz, hogy szép színes fonatot készítsünk, meghatározott sorrendben hasonló mozdulatokat kell végezni egymás után. Balról kívülről középre, jobbról kívülről középre… stb.
Három színes szalag vagy vastagabb szálú fonal szabályos fonására tanítjuk meg a gyermeket.
3.) Masni kötés
A masni vagy cipőfűző megkötésénél is bizonyos mozdulatok meghatározott sorrendjét kell követni, hogy eljussunk a kívánt eredményhez.
Bontsuk fel ezt a bonyolultnak tűnő mozdulatsort kis lépésekre, így mutassuk be. Türelmesen gyakoroljuk az egyik mozdulatot a másik után mindaddig, amíg ezt a gyermek igényli, és el nem jut a sikeres megoldásig.
II. fokozat
1.) Feladatok teljesítése
Adjunk a gyermeknek egy sor feladatot, amit pontosan egymás után kell végrehajtania. Pl.: „Tedd a labdát a székre, azután nyisd ki az ajtót és féllábon ugrálva gyere vissza hozzám!”
Számtalan hasonló játékos feladatláncot találhatunk ki. Fontos, hogy a célba való eljutásig a gyermek semmit se felejtsen ki, de mi sem feledkezhetünk meg végül egy kis jutalomról (csoki, cukorka).
A feladatot hét elemig növelhetjük.
2.) Tánclépések
Találjunk ki egyszerű tánclépéseket, amelyeket a gyermekkel együtt táncolunk. Eleinte három elem ismétlődéséből álljon a mozgás. Pl.: lépjünk egyet előre, egyet vissza és egyet oldalra.
Már akkor is elégedettek lehetünk, ha a gyermek öt lépésből álló figurát tud egymás után ismételni, de növelhetjük az elemek számát hétig.
III. fokozat
1.) Ujj játék
Biztosan ismerünk olyan „ujj játékot”, ahol a mozdulatok meghatározott sorrendjét kell betartani. Tanítsuk meg a gyermeket erre. Pl.: mindkét kéz nyújtott ujjakkal, tenyérrel lefelé néz,
a)a bal mutatóujj megérinti a jobb hüvelykujjat
b)a bal hüvelykujj megérinti a jobb hüvelykujjat
c)a bal mutatóujj magasra emelve megérinti a jobb mutatóujjat
d)a bal hüvelykujj megérinti a jobb mutatóujjat
e)a bal mutatóujj magasra emelve megérinti a jobb hüvelykujjat.
Ha ezt a mozgássorozatot a gyermek már jól megtanulta, ugyanezt a mozdulatsort a jobb kézre is megtaníthatjuk.
2.) Ütemek kopogása (visszhang játék)
Kopogjunk egyszerű tetszőleges ritmust az asztalon. A gyermeknek meg kell próbálnia ezt megismételni. Első lépésként közösen végezzük a ritmusismétlést, csak később várjunk el önálló feladatmegoldást. Az egyszerűbb ritmusképlettől haladjunk a bonyolultabb felé.
3.) Képtörténetek rendezése
Vicclapokban, gyermekújságokban találhatunk rajzos, képes történeteket (képregények). Vágjuk szét ezeket és a képek sorrendjét felcserélve tegyük a gyermek elé. A feladat a történet képeinek helyes sorrendbe állítása.