mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!

Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem! 

 Márti

 

Mail: 

 

 Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz! 
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik 
- újra próbáld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk
Név:

Üzenet:
0 / 250
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jártak itt
Indulás: 2008-07-23
 

Szívügyem:

én is érintett vagyok

Figyelj rájuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Anyanyelvi játékok
Anyanyelvi játékok : Téri orientáció fejlesztő gyakorlatok

Téri orientáció fejlesztő gyakorlatok

  2009.06.28. 22:02

Téri orientáció fejlesztő gyakorlatok


 

 

I. fokozat

1.) Érintő játék

Mindenekelőtt pontosan megbeszéljük a játék menetét a gyermekkel, majd egy kendővel bekötjük a szemét. Könnyedén megérintjük a testének egy pontját és azt várjuk, hogy mutassa meg az érintés helyét.

 

2.) Zsákbamacska

Rejtsünk el egy zsákba néhány könnyen felismerhető tárgyat (fésű, kefe, kulcs, kanál, ceruza, pohár, alma …) A gyermek nyúljon egy kézzel a zsákba és próbálja meg tapintással felismerni a tárgyakat. Ha így nem sikerülne, használhatja a másik kezét is. Minden felismert tárgyat kivehet a zsákból.

 

3.) Emberfestés

Csomagolópapírt terítünk a padlóra. Ráfektetjük a gyermeket és körberajzoljuk. Ezután a gyermek feláll és berajzolja az arcot, a testrészeket, a ruházatot. Hasonló módon játszhatunk babával, mackóval és más játéktárgyakkal.

 

II. fokozat

1.) Szoborfigura

Fogjuk meg a gyermek kezét és néhány másodpercig forogjunk körbe-körbe. Majd elengedjük egymást és szoborrá merevedünk egy adott tartásban. A gyermeknek az a feladata, hogy próbálja meg a „szobor” testhelyzetét utánozni és néhány másodpercig mozdulatlanul maradni.

 

2.) Marionett bábuk

A játékhoz nagyméretű tükörre lesz szükségünk. Mind a ketten kössünk jobb könyökünkre színes jelzőszalagot. A gyermek előttünk álljon.

Az a feladata, hogy a bemutatott mozdulatokat pontosan utánozza. (Pl.: a fejünket jobbra billentjük, jobb karunkat magasba lendítjük, a bal kart mereven csípőnkhöz szorítjuk.)

Egyszerűbb a gyakorlat, ha a gyermek mögé állva mutatjuk a mozdulatokat, nehezebb, ha egymás mellé állunk.

 

III. fokozat

1.) Labirintus (a)

Újságpapír lapok szétterítésével utakat, labirintust építünk a padlón. Jobb csuklónkra mindketten jelzőszalagot kötünk. A kiindulóponttól együtt lépkedünk a hangosan közölt utasítás szerint:

„Lépj egy lépést előre!”

„Lépj két lépést jobbra!”

„Most egy lépés hátra!”

„Lépj egyet balra!”

Ha a gyermek téved, mi akkor is haladjunk az utasítás szerint, de viccesen adjuk tudtára, hogy „vízbe esett”. A mozdulatot imitálva húzzuk ki őt a vízből és menjünk vissza a kiindulóponthoz.

 

 

 

 

2.) Labirintus (b)

A játék hasonló az előzőhöz. Újságpapírból építünk szabálytalan formájú útvonalat, amin a gyermeknek bekötött szemmel, a halott utasításainkat pontosan követve kell végigmennie.

Ha több gyermekkel foglalkozunk, ezt a játékot is versenyjátékká alakíthatjuk. Amelyik gyermek elhibázta a lépést, visszamegy a kezdőponthoz. Az a győztes, aki először éri el a célt.

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros