Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Vegyünk ki egy építőkockát a dobozból és mutassuk meg a gyermeknek. Dugjuk el a hátunk mögé, majd kérjük meg, hogy egy ugyanolyan kockát keressen. Ha kivett egyet ő is, a kettőt hasonlítsuk össze.
Sikeres megoldások esetén az egyidejűleg azonosítandó kockák számát ötig növelhetjük.
2.) Gyufaszál – figurák építése
A gyermek előtt építsünk három gyufaszálból (pálcikákból) egyszerű formát. Takarjuk le, ezután kérjük meg a gyermeket, hogy emlékezetből építse fel ugyanazt. A gyakorlatot bővíthetjük öt gyufaszálig.
II. fokozat
1.) Képek megjegyzése
A memória-kártyajátékból tíz pár képet két csoportra válogatunk szét úgy, hogy mindkét csoportban a pár egyik eleme szerepeljen. Megmutatunk egy képet az egyik csoportból, majd eltesszük. Ezután egyenként a gyermek elé helyezzük a másik csoport kártyáit, mindaddig, amíg felismeri a párt.
Ó megoldás esetén két, majd három képet kell a gyermeknek egyszerre megjegyezni. Később húsz képpárra bővíthetjük a képcsomagot, ebből ötnél több kép megjegyzését nem várhatjuk el a gyermektől.
2.) Kártyák megjegyzése
Az előzőekben leírt típusú gyakorlatokra alkalmazhatjuk a kereskedelemben kapható játékkártyákat is. Ezek az ábrák bonyolultabbak, mint a memória-képek. A játék során négyig növelhetjük a megjegyzendő kártyák számát.
3.) Emberkék megjegyzése
Az asztalra egy tálkában gombot, gyöngyöt, babot stb. helyezünk. Először három, később öt elemből álló „emberkét” építünk, amit a gyermeknek jól meg kell figyelnie. Letakarás után kérjük meg, hogy ő is építse fel ugyanazt, Egyszerre mindig csak egy figurát mutatunk be.
4.) Építőkockák megjegyzése
Először két, majd öt építőkockából „házat” építünk. Az a feladat, hogy a gyermek figyelje meg a modellt, majd letakarás után ugyanazt építse fel.
5.) Figurák megjegyzése
Indigó segítségével készítsünk tíz pár geometriai formát ábrázoló képecskét. A gyermeknek ezúttal az absztrakt formákat kell megjegyeznie. A gyakorlás ugyanúgy történik, mint a „képek megjegyzése” feladatnál.
III. fokozat
1.) Memória játék
A kereskedelemben kapható kártyacsomaggal is játszható. A játékszabály közismert. Az asztalra lefordítva kirakunk minden képpárt. Érdemes csoportban végezni a gyakorlatot. A soron következő gyerek mindig két kártyát fordíthat meg. Ha a kártyák egyformák, akkor a szerencsés játékos a képpárt félreteszi. Amennyiben különböző figurákat talál, újra lefordítva, ugyanarra a helyre visszateszi és a másik játékos következik.
Aki jól meg tudja jegyezni a kártyák helyét, természetesen több párt találhat. Akinél a legtöbb pár kártya van a játék végén, az a nyertes.
2.) Figura-memória
Ebben az esetben a „figurák megjegyzése” játékhoz elkészített (kartonra felragasztott) kártyákat használjuk a memória-játék szabályai szerint.
Legyünk türelmesek, mert az absztrakt formák megjegyzése lényegesen nehezebb feladat.