Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!
Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem!
Mrti
Mail:
Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz!
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik
- jra prbld meg
Vegynk ki egy ptkockt a dobozbl s mutassuk meg a gyermeknek. Dugjuk el a htunk mg, majd krjk meg, hogy egy ugyanolyan kockt keressen. Ha kivett egyet is, a kettt hasonltsuk ssze.
Sikeres megoldsok esetn az egyidejleg azonostand kockk szmt tig nvelhetjk.
2.) Gyufaszl – figurk ptse
A gyermek eltt ptsnk hrom gyufaszlbl (plcikkbl) egyszer formt. Takarjuk le, ezutn krjk meg a gyermeket, hogy emlkezetbl ptse fel ugyanazt. A gyakorlatot bvthetjk t gyufaszlig.
II. fokozat
1.) Kpek megjegyzse
A memria-krtyajtkbl tz pr kpet kt csoportra vlogatunk szt gy, hogy mindkt csoportban a pr egyik eleme szerepeljen. Megmutatunk egy kpet az egyik csoportbl, majd eltesszk. Ezutn egyenknt a gyermek el helyezzk a msik csoport krtyit, mindaddig, amg felismeri a prt.
megolds esetn kt, majd hrom kpet kell a gyermeknek egyszerre megjegyezni. Ksbb hsz kpprra bvthetjk a kpcsomagot, ebbl tnl tbb kp megjegyzst nem vrhatjuk el a gyermektl.
2.) Krtyk megjegyzse
Az elzekben lert tpus gyakorlatokra alkalmazhatjuk a kereskedelemben kaphat jtkkrtykat is. Ezek az brk bonyolultabbak, mint a memria-kpek. A jtk sorn ngyig nvelhetjk a megjegyzend krtyk szmt.
3.) Emberkk megjegyzse
Az asztalra egy tlkban gombot, gyngyt, babot stb. helyeznk. Elszr hrom, ksbb t elembl ll „emberkt” ptnk, amit a gyermeknek jl meg kell figyelnie. Letakars utn krjk meg, hogy is ptse fel ugyanazt, Egyszerre mindig csak egy figurt mutatunk be.
4.) ptkockk megjegyzse
Elszr kt, majd t ptkockbl „hzat” ptnk. Az a feladat, hogy a gyermek figyelje meg a modellt, majd letakars utn ugyanazt ptse fel.
5.) Figurk megjegyzse
Indig segtsgvel ksztsnk tz pr geometriai formt brzol kpecskt. A gyermeknek ezttal az absztrakt formkat kell megjegyeznie. A gyakorls ugyangy trtnik, mint a „kpek megjegyzse” feladatnl.
III. fokozat
1.) Memria jtk
A kereskedelemben kaphat krtyacsomaggal is jtszhat. A jtkszably kzismert. Az asztalra lefordtva kirakunk minden kpprt. rdemes csoportban vgezni a gyakorlatot. A soron kvetkez gyerek mindig kt krtyt fordthat meg. Ha a krtyk egyformk, akkor a szerencss jtkos a kpprt flreteszi. Amennyiben klnbz figurkat tall, jra lefordtva, ugyanarra a helyre visszateszi s a msik jtkos kvetkezik.
Aki jl meg tudja jegyezni a krtyk helyt, termszetesen tbb prt tallhat. Akinl a legtbb pr krtya van a jtk vgn, az a nyertes.
2.) Figura-memria
Ebben az esetben a „figurk megjegyzse” jtkhoz elksztett (kartonra felragasztott) krtykat hasznljuk a memria-jtk szablyai szerint.
Legynk trelmesek, mert az absztrakt formk megjegyzse lnyegesen nehezebb feladat.