Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!
Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem!
Mrti
Mail:
Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz!
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik
- jra prbld meg
1. Az ptkezs az alapozsnl, az elksztsnl, a hangulatkeltsnl kezddik. A "bevezet " zenei anyag, kszsgfejlesztsi mdszere illeszkedjk a feladatokhoz. Az elksztsnl keltsk fel a gyermekek rdekldst s jtkkedvt, figyelmket fordtsuk a zenei feladatra.
2. A frsz a legfontosabb tevkenysgek egymsutnja. Ha van j dal, akkor azt tantjuk meg elszr, ilyenkor a gyermek mg friss s fogkony.
1.
Az j dalt az vodban mindig halls utn tanuljk meg a gyermekek. Az vn a dalt bemutatja, nhnyszor elnekli, a gyermekek ezalatt figyelnek, megjegyzik, utnozzk s megtanuljk. A jtkok egyszerek s szorosan kapcsoldnak a dal szveghez.
ÞA jtkok mg azon a foglalkozson kapcsoljuk a dalhoz. Nhnyszori jtk, gyakorls utn az j dalt tegyk flre, mert a tnyleges begyakorls mr a kvetkez foglalkozsok feladata lesz. Az j dal a gyakorls nlkl is "megrik" a gyermek emlkezetben. A gyermek visszagondol a dalra, nkntelenl ismtelgeti, ddolgatja magban. A legkzelebbi neklskor mr lnyegesen jobban tudja a dalt, klnsen, ha az els emlkek tisztk, pontosak s hiba nlkl rgzdtek.
ÞA dalt globlis egysgben tantjuk, szveget, dallamot, ritmust egytt, olyan termszetes mdon, mint ahogy a szjhagyomny terjed, mint ahogyan a gyermekek beszlni tanulnak. A dalok rvidek: mindig elejtl vgig egyben nekeljk.
ÞHa tbbszakaszos dalrl van sz, els alkalommal mutassuk be mindet, de hagyjuk a msodik, harmadik szakasz tanulst a kvetkez foglakozsokra.
ÞHa a dal hossz vagy a szvege nehz, bontsuk az els foglalkozsokon kt vagy hrom egysgre, vgl a rszeket gyakoroljuk egytt, a helykre visszaillesztve.
2.
ÞA foglalkozs legfontosabb s leghosszabb idt ignyl rsze a jtkismtls.
A jtk az vodsgyermek legfbb tevkenysge. Az nekes-jtk nemcsak zenei szempontbl fontos alkalma a kszsgfejlesztsnek, hanem komplex megjelensben a nevels sokoldal, kitn eszkze is.
Az nekes jtkban a jtk minden formja, fejldsi szakasza kpviselve van.
Hasznlunk ritmikusan ismtld jtkmozdulatokat, melyek a gyakorl jtk tevkenysgre s tartalmra hasonltanak, ugyanakkor az ismtld mozdulatok a szerepvllalata cselekvsek kifejez mozdulatait is jelentik. A gyermek is kzeledik a szerep- s a szablyjtk sokfle formjhoz.
A jtkossg alapvet felttele, hogy a kpzelet adta helyzetet minden gyermek tlje s elhiggye. A gyermekekkel egytt az vn is gy viselkedik, mintha az elkpzelt helyzet valsg volna.
Egy jtk sokszori ismtlsekor lassan fokozdik az izgalom s a feszltsg.
Az emelked hangulat s tls elr egy cscspontot, ami utn a gyermekek maguk kvnjk a pihenst. Ezrt is fontos, hogy inkbb csak egy vagy kt jtkot ismteljnk, de azt sokszor, hogy a jtkok hangulatt megrezzk, s a sokszori ismtls rmt lvezzk.
3.
ÞA jz jtk utn a gyermek valban pihenst, megnyugvst ignyel. De rdekldse, fogkonysga, szellemi frissessge az tlt rm utn fokozdik. Ilyenkor alkalmas az id az gynevezett zenei didaktikus jtkokra. Ekkor lehet a foglalkozs feladatt megismtelni, sszefoglalni. J alkalom ez a zenei alapfogalmak megrtsre, a gyakorlati tapasztals utni megnevezsre, sszehasonltsra, ltalnostsra is. Nagycsoportban itt kaphat helyet az egyni nekls, annak megbeszlse, rtkelse s a gyenge halls gyermekek btortsa, javtsa is.
4.
ÞAz nekfoglalkozst kellemes s megnyugtat, vagy az lmnyeket felidz, befejez mozzanattal kerektjk ki. Az utols nhny perc illeszkedjk az egsz foglalkozs hangulathoz, zenei clkitzseit.
Alkalmas erre pldul: - a zenehallgats, az vn neke
- gpi zene
- ritmus zenekar, kis hangszerek vltozatos felhasznlsa
- kitalls jtk, bbjelenet
- j dal elneklse.
A foglalkozsoknak ktfle formja van: amikor j zenei anyagot tantunk, amikor ismtelnk, s rgi dalok gyakorlsra adun lehetsget.