mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!

Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem! 

 Márti

 

Mail: 

 

 Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz! 
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik 
- újra próbáld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jártak itt
Indulás: 2008-07-23
 

Szívügyem:

én is érintett vagyok

Figyelj rájuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Testnevelés
Testnevelés : Mozgásos játékok /Radics Andrea

Mozgásos játékok /Radics Andrea

  2009.08.12. 13:17

játékcímeket vastagabb papírra lehet nyomtatni, kis kártyákká felvágni, és amikor játékra kerül a sor, valaki húz egyet, és már meg is van, hogy mit játszunk.


Terpeszfogó                     Tapadós játék

Fogyó fogó                       Fogd meg a párod

Tóbiás                              Állat – virág fogó

Süni fogó                          Pár - foglaló

Óriás kigurító                   Padpáron terpesz

Tolvajlépés                      Házas egér párban

Labdatovábbító                Ravasz róka

Csoportosulás                       Tűz, víz, repülő

Sóbálvány                        Szobros

Kutyaházak körben         Házatlan mókus

Elefánt fogó                     Kukac fogó

Számkereső                     Gombóc – palacsinta

Oroszlán fogó                   Alagút fogó

Egerésző fogó                  Szobros utánzós

Keresd a csapatvezetőt       

Farkas – bárány               Légy és a gyíkok

Terpesz labda                  Vírus fogó

Kakasviadal                   Szabadulás a labdától

Babzsákos fogó               Cápa fogó

Nyuszi fogó                      Pók fogó

Forró négyzet                   Szabadítós fogó

Kígyó feje-farka               Színcserélős kereső

Kelj fel Jancsi                        Körverseny

A fenti


Terpeszfogó

Akit a fogó megfogott, terpeszben megáll. A még szabadon futó gyerekek kiválthatják az állókat úgy, hogy átbújnak a terpesz alatt.

 

Tapadós játék

Futás jelre mindenki az utasításnak megfelelően valamire rátapad. Pl.: Tapadjatok tenyérrel a padhoz, vagy  tapadjatok egymás hátához!

 

Fogyó fogó

Az első fogó ha megfog valakit, ott helyben leguggol és az új fogó fut tovább.

 

Fogd meg a párod

Párba állnak a gyerekek, az egyik leguggol, Ő lesz a fogó. Minden fogó csak a saját párját kergeti. Ha megfogja, guggolással szerepcsere.

 

Tóbiás

A gyerekek körbe állnak, középen áll „Tóbiás”, aki mond egy számot max. a gyereklétszámig. Ezután a labdát körbe adják, a megnevezett számnál a soron következő gy. feldobja a labdát, és mindenki szétfut. Tóbiásnak kell elkapnia a labdát, és kiáltania: Állj! Mindenki szoborrá dermed, az lesz az új Tóbiás, akit a labdával eltalál.

 

Állat – virág fogó

Fogójáték. Ha egy állatnevet (virágnevet) tud mondani az a ház. Egy fordulóban nem hangozhat el ugyanaz a név.

 

Süni fogó

A „süni” leguggol és összehúzza magát. A gyerekek bosszantják: Sündisznócska szúr a tüskéd, ujjaimat megsebezték! A mondóka végén a süni felpattan és akit megfogott, az az új süni, DE ahol megérintette az előző fogó, azt a testrészét végig fognia kell.

 

Pár – foglaló

Párok futnak, a fogó egyedül van. Akit megérint, azzal helyet cserél.

 

Óriás kigurító

A kidobó mintájára ugráló labdával kell kigurítani a másikat a játékból.

 

Padpáron terpesz

Padpáron terpeszben halad a sor, a végén leugrik, és a terpeszek között, a talajon visszamászik a pad elejére.

Tolvajlépés

A „tolvajok” egy sorban állnak. Előttük a „gazda” figyel. Amikor a gazda elfordul, mindenki elindul a cél felé. Amikor a gazda visszanéz, azonnal mozdulatlanná kell válni. Aki megmozdul, a gazda visszaküldi a rajtvonalhoz.

 

Házas egér párban

A gyerekek párba állnak. Egyik leguggol, a másik terpeszbe áll. Jelre a kisegér átbújik a terpesz alatt, és elfut, majd a házak is elszaladnak a helyükről.  A következő jelre A házak megállnak terpeszben, és minden kisegérnek vissza kell szaladnia a saját házába.

 

Labdatovábbító

A gyerekek körbe állnak, arccal kifelé, terpeszben. („leragasztott” lábakkal). Egy labdát adogatnak egymásnak sorba, ha már jól megy a játék, több, különböző méretű labda kerülhet játékba. Két kör alakítással versenyezni is lehet.

 

Ravasz róka

A gyerekek körbe állnak, becsukott szemmel, lehajtott fejjel. Az óvónő körbejár kívül, és egy gyereknek megsimítja a hátát, Ő lesz a ravasz róka, a fogó. A gyerekek kétszer megkérdezik: Hol vagy ravasz róka? – de a róka nem válaszol. A harmadik kérdésre hangosan kiált: Itt vagyok! Ha 3 gyereket megfogott, kezdődik az új forduló.

 

Csoportosulás

A gyerekek szaladgálnak, jelre csoportokba kell állni az utasítás szerint: egyesével, kettesével, hármasával…

 

Tűz, víz, repülő

A gyerekek szaladgálnak. Tűz jelre leülnek a padra, víz jelre felmásznak a bordásfalra, repülő jelre hason fekvésben fej, törzs emelésével, karok oldalsó középtartásban.

 

Sóbálvány

Fogójáték. Akit megfogott a sótündér, vagy sómanó, sóbálvánnyá válik, ott azon a helyen.

 

Szobros

A gyerekek szaladgálnak. Jelre mindenki egy tetszőleges szoborrá válik.

 

Kutyaházak körben

Versenyjáték. A gyerekek párba, és úgy kettős körbe állnak. A benti gyerekek törökülésbe ülnek a párjukkal szemben, Ők a kutyák. A kinti gyerekek terpeszben állnak, Ők a kutyaházak. Jelre a kutyák kibújnak a házukból a terpesz alatt, felállnak, és menetirányba futnak egy kört, majd visszabújnak a saját házukba. Szerepcsere.

 

 

 

Házatlan mókus

Minden gyerek egy négyzeten áll, csak egynek nincs háza. Elkiáltja magát: Mókusok, mókusok ki a házból! Erre mindenki futkározni kezd a játéktéren. Jelre mindenki megpróbál egy házba ugrani.

 

Elefánt fogó

Fogójáték. A fogó bal kezével érinti az orrát, majd ezen átdugja a jobb karját, így Ő lesz az elefánt. Akit megérint az is elefánt (fogó) lesz.

 

Kukac fogó

Akit a fogó megérint, összetapad vele, ezután párban futnak tovább. Ha valakit megfognak, csatlakozik, és hárman fogják egymás kezét. Ha megfogják a negyedik gyereket, kettéválnak és két külön párban folytatják a játékot. –továbbra is fogók.

 

Számkereső

Fogójáték. A gyerekek körbe állnak, a középen álló gyerek a fogó. Kigondol egy számot 10-ig. A gyerekek együtt, sorban kérdezik a számokat: Egy? Kettő? … A fogó mindaddig nemmel válaszol, míg a kigondolt számhoz nem ér a kérdezés. Ha igen, akkor futás! Az első három gyerek megfogása után új játék.

 

Gombóc – palacsinta

A gyerekek szaladgálnak. Gombóc jelzésre mindenki leguggol, hátat gömbölyít, palacsinta jelzésre hanyattfekvés, karok oldalsó középtartásban, lábak terpeszben. Ropi jelzésre hasonfekvés előre nyújtott karral, minden izmot megfeszít.

 

Oroszlán fogó

A fogó üldözi a gyerekeket, akik akkor vannak házban, ha párosával egymással szemben kézfogással megállnak.

 

Alagút fogó

Akit a fogó megfogott, tenyéren, talpon támaszban megáll. A még szabadon futó gyerekek kiválthatják a megfogottakat úgy, hogy átbújnak az alagút alatt.

 

Keresd a csapatvezetőt

Kiválasztjuk a két csapatvezetőt, és a két csapatot. A gyerekek szaladgálnak, jelre a két csapatvezető kivételével leguggolnak, lehajtják a fejüket, becsukják a szemüket. A csapatvezetők a terem két ellentétes oldalába, sarkába állnak. Jelre a gyerekek felpattannak, és a saját csapatvezetőjükhöz szaladnak. Az a csapat nyer, amelyik először áll össze.

 

Farkas - bárány

A farkas a fogó, a bárányok menekülnek. Akit a farkas megfogott, kiáll a játékból pecsenyének.

 

 

Vírus fogó

A fogó a vírus. Akit megfog, azonnal lefekszik a földre hanyattfekvésben – megbetegszik.

A menekülők addig lehetnek védettség alatt, míg valamelyik beteget csuklónál és bokánál emelve, a tér közepére helyezett szőnyegre (kórházba) szállítja. Itt a beteg azonnal meggyógyul, és futhat tovább. Nagycsoportosoknak ajánlott! Biztonságosabb, ha a „beteg” is megfogja a „beteghordó” csuklóját.

 

 

Terpesz labda

Kört alakítanak, terpeszállásban, a lábak összeérnek. Labdagurítás, lehetőleg valaki terpesze alatt ki kell gurítani a körből a labdát.

 

Légy és a gyíkok

A „gyíkok” egy sorban fekszenek hason. Előttük a „légy” törökülésben figyel. Amikor a légy lehajtja a fejét, mindenki elindul kúszásban a légy felé. Amikor a légy felnéz, azonnal mozdulatlanná kell válniuk. Aki megmozdul, a légy visszaküldi a rajtvonalhoz.

 

Kakasviadal

A gyerekek párba állnak. Egymással szemben mellkason keresztezett karral, egy lábon megpróbálják egymást kimozdítani az egyensúlyból.

 

Szabadulás a labdától

Két csapatot alakítunk. A tér közepén padot helyezünk el keresztben. Minden gyereknél van labda. Jelre mindenki átdobja a másik térfélre a labdáját, és a következő jelig a két csapat próbálja megtisztítani a saját térfelét a labdáktól. Jelnél megszámoljuk a labdákat. Az a csapat nyer, amelyik térfelén kevesebb a labda.

 

Babzsákos fogó

A fogó fején babzsák van. A gyerekek gyors járásban menekülnek a fogó elől. Akit megfogott, megkapja a „kalapot”.

 

Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!