mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejleszt jtkok
Fejleszt jtkok : I. Kommunikcis jtkok

I. Kommunikcis jtkok

  2009.08.16. 22:46


I. Kommunikcis jtkok

1. Karmesterjtk (ki a kezdemnyez?)

Cl: a nonverblis kommunikci gyakorlsa

KULCSSZAVAK: NONVERBLIS KOMMUNIKCI, SZABLYKVETS, KEZDEMNYEZKSZSG, KREATIVITS, VEZET

A csoport tagjai krben lnek. Egy gyereket kikldenek, s a benn maradk megegyeznek a karmester szemlyben. Az feladata elkezdeni a mozdulatokat, melyeket a krben lk lehetleg azonnal utnoznak. A kint (egy) lev gyereket behvjk, neki kell kitallnia, ki a „karmester”.

rdekesebb tehet a gyakorlat nek- vagy zeneszval. gy a mozdulatok is ritmusosabbak lehetnek.

2. Tkrkp

Cl: a nonverblis kommunikci, a metakommunikcis jelzsek megrtsnek gyakorlsa

KULCSSZAVAK: NONVERBLIS KOMMUNIKCI, METAKOMMUNIKCI, EGYTTMKDS, ALKALMAZKODS

A rsztvevk prokat alkotnak. (Lehetleg egyforma termet szemlyek kerljenek egy prba.) Az egyikk a „tkr”, a msik a tkr eltt ll, s klnbz mozdulatokat vgez. (Beszlni nem lehet!) Ezt a prja visszatkrzi. Kis id mlva a prok szerepet cserlnek.

Megjegyzs: fontos, hogy a jtk alatt nyugodt lgkr uralkodjk a teremben, figyeljenek egymsra. Csak a feladat vgn beszlhetnek a prok egymssal.

3. zenet szavak nlkl

Cl: a nonverblis kommunikci gyakorlsa, az informcitorzuls megtapasztalsa

KULCSSZAVAK: NONVERBLIS KOMMUNIKCI, FLRERTS, KOMMUNKCIS ZAVAR

A rsztvevk krben lnek Az egyik csoporttag felll, sorban odamegy trsaihoz s tetszs szerinti gondolatot, rzst, zenetet kzl velk szavak nlkl, nonverblis eszkzkkel. (A gyakorlatot korltozhatjuk egy adott kommunikcis csatornra, pldul az rintsre, mimikra, gesztusokra.)Ezutn mindenki hasonl mdon jr el.

A rsztvevk megbeszlik rzseiket, szorongsaikat, tisztzzk a nem egyrtelm zeneteket, valamint a gyakorlat ltalnosthat tanulsgait.

4. Rosszul rtelmezett zenetek

Cl: bevezets a kommunikcielmletbe, a nonverblis kommunikci gyakorlsa, a sikertelen kommunikci kvetkezmnyeinek tudatostsa.

KULCSSZAVAK: NONVERBLIS KOMMUNIKCI, INFORMCIRAMLS, FLRERTS

t-hat fs kiscsoportok alakulnak. A tagok egytl tig, illetve hatig kapnak sorszmot, ez a szerepls sorrendjt jelzi. Az 1-es szm rsztvev kigondol egy htkznapi tevkenysget s elmutogatja (pl. megvajazza a kenyeret). A 2-es szm igyekszik megrteni, s anlkl, hogy elruln, amire gondolt, mutogatssal folytatja a cselekvst (pl. lekvrt ken a vajaskenyerekre s szendvicset kszt). A 3-as szm tovbb mutogat (pl. krbeadhatja a szendvicseket), s ugyanezt teszik a kvetkezk is. (Az adott pldt folytatva 4-es szm megeszi a szendvicseket, az 5-s pedig elmosogatja a tnyrokat.) Fontos szably, hogy a gyakorlat kzben senki sem szlhat a msikhoz, s metakommunikcis eszkzkkel sem rulhatja el egyetrtst vagy egyet nem rtst.

Ha minden csoport befejezte a feladatot, meg kell beszlni, hogy mi volt az els szm jtkos mondandja, s mennyiben ktdtek, vagy nem ktdtek ehhez a tbbiek.

Varicis lehetsg

Egy erre vllalkoz rsztvev a teljes csoport eltt mutogatja el a kezd tevkenysget. A csoportbl brki, aki gy gondolja, hogy felismerte azt, felll s folytatja a kvetkez mozzanattal. Aki ezt felismeri, szintn felll s folytatja az esemnysort. Addig kell folytatni, amg mindenki rszt nem vett. A feladat vgn hasonltsuk ssze az elkpzelseket s legynk felkszlve a meglepetsekre.

A kapcsold beszlgets tmi
  • Mirt nevezzk a feladatot „Rosszul rtelmezett zenetek"-nek?
  • Mi trtnt a jtk folyamn?
  • Megesik, hogy az zeneteket az letben is rosszul rtelmezzk?
  • Milyen kvetkezmnyekkel jrhat ez?
  • Mit tehetnk ennek elkerlse rdekben?

5. Kvetni az utastsokat

Cl: a verblis s a kpi kifejezs klnbsgeinek megtapasztalsa, az ebbl ered kommunikcis nehzsgek szemlltetse s az thidals mdozatainak megvitatsa

Eszkzk: hrom egyszer kp, amelyek kzl az egyiket a feladat szemlltetsre hasznljuk. A msik kt kprl annyi msolat kszl, hogy a csoport felnek jusson. Tbla vagy tacepao, amelyre rajzolni lehet. Krta, illetve filctoll

KULCSSZAVAK: KOMMUNIKCIS ZAVAROK, NYELVI KDRENDSZER, KPI KIFEJEZS, INFORMCITORZULS, VEZET, EGYTTMKDS, FLRERTS

Az, akinl a kp van olyan utastsokat ad, amelyek alapjn prja jra tudja rajzolni a kpet. A feladatot legjobb elszr nagy rajzlapon szemlltetni. A rajz rszeit nem szabad sem egyenesen megnevezni sem pedig hasonlatot hasznlni pl. „rajzolj egy lbat” vagy „olyan mint egy foganty”. Annak, aki az utastsokat adja, nem szabad ltnia a kszl rajzot. Ha a rajz elkszlt, megnzheti azt s a kvnt cl elrse rdekben jabb utastsokat adhat – de hasonlatokat tovbbra sem hasznlhat. Ezek utn kiosztjuk a msik kt kp msolatait a csoportnak, akik hasonlkppen elkezdik a feladatot. Ha valaki rjnne, hogy mit is rajzol, ezt nem szabad elrulnia; vrjuk meg, mg mindenki vgez, s ekkor vessk ssze a rajzokat egymssal. A prok ekkor felcserlik a szerepeket. Ha kedvk van r, maguk is kitallhatnak egy kpet. Fiatalabb gyerekek esetben jobb, ha az utastsokat elzleg megfogalmazzuk. Azt tancsoljuk, hogy a kpek minl egyszerbbek legyenek.

A kapcsold beszlgets tmi
  • Knny/nehz volt-e a kpeket helyesen lerajzolni? Mirt?
  • rthet, pontos informcikat kaptl/adtl?
  • A j informcik mindig pontos kpet eredmnyeznek?
  • Volt-e gy, hogy a trsad nem tudott megrteni annak ellenre, hogy szmodra teljesen vilgos volt, amit mondtl?
  • Megesik-e velnk valami hasonl, ha valakinek valami fontosat szeretnl elmondani?
  • Ilyen helyzetben mit tehetnk?
  • Milyen flrertsek addhatnak kommunikcis nehzsgekbl a csaldban, az osztlyban, az iskolban?

6. Szjrl szjra

Cl: az informcik torzulsnak megtapasztalsa

Eszkzk: tbla vagy tacepao s reszkz, az zenet elre elksztve tacepan, megfigyelsi lap a megfigyelknek, esetleg videkamera

KULCSSZAVAK: INFORMCIRAMLS, INFORMCITORZULS, EGYTTMKDS

A demonstrcira nknt jelentkezk egyikk kivtelvel kimennek a szobbl. A bent maradnak a csoportvezet lassan s jl rtheten felolvassa az zenet szvegt egy paprrl. Ezutn mg egyszer felolvassa ugyangy. Behvjk a msodik szemlyt, akinek az els emlkezetbl elmondja az zenetet. Krsre mg egyszer elmondhatja is.

A gyakorlat ugyangy folytatdik, amg az utolsnak marad is meghallgatja az zenetet, majd a tblra vagy tacepara emlkezetbl flrja. Ezutn emell tesszk az eredetileg flolvasott zenetet s sszehasonltjuk a kettt. A megfigyelk beszmolnak tapasztalataikrl. Ha videofelvtel kszlt, ennek visszanzsvel ellenrizhetjk a megfigyelsek pontossgt.

 

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!