mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejleszt jtkok
Fejleszt jtkok : II. Ismerkedshez javasolt jtkok

II. Ismerkedshez javasolt jtkok

  2009.08.16. 22:47


II. Ismerkedshez javasolt jtkok

1. Nvkgy

Cl: Egyms nevnek megtanulsa (Harmadik osztlyos kortl ajnljuk.)

KULCSSZ: ISMERKEDS

Egy rsztvev megmondja a nevt. A kvetkez mondja az elz trsa nevt, s hozz fzi a sajtjt. A harmadik ismtli az elz kt csoporttag nevt, s vgl megmondja a sajtjt, s gy tovbb, amg mindenkire sor kerl. A legutoljra sorra kerl rsztvevnek az egsz nvsort el kell mondania, mieltt megmondan a sajt nevt.

2. Zim s zum

Cl: Egyms nevnek megtanulsa (3-8. osztlyosoknak ajnljuk.)

KULCSSZ: ISMERKEDS

A csoport krben l. Egy jtkvezet krbe jr, s a jtk rsztvevitl szomszdjuk nevt krdezi. Ha azt mondja: „zim”, a jobboldali szomszd nevt kell mondani, ha azt mondja: „zum” a baloldalit. Ha azt mondja: „zim-zum” mindenki helyet vltoztat. Aki rossz nevet mond, annak kell bellnia a krbe tovbbkrdezni.

Megjegyzs: Akkor jtszhat, ha a gyerekek mr ismerik egymst, tudjk egyms nevt. A jtk lnyege, hogy gyors egymsutnban mutasson a gyerekre a jtkvezet. Ha valaki tveszt, akkor zlogot is adhat.

3. Ha llat lennk, akkor...

Cl: bemutatkozs, azonossgtudat kialaktsa (Alstagozatosoknak ajnljuk.)

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, IDENTITSTUDAT

A rsztvevk krben lnek, s a kvetkez mdon mutatkoznak be: „A nevem Mnika. Ha llat lehetnk, rig szeretnk lenni.” A kvetkez rsztvev elszr bemutatja Mnikt, a rigt, majd kvetkezik. A jtk addig tart, amg mindannyian be nem mutatkoztak.

Varici: A rsztvevk rviden indokolhatjk a vlasztsukat.

Megjegyzs: Klnsen 1. – 2. osztlyban kedvelt a jtk, de 3. – 4. osztlyban is rmet okoz. Itt az indoklst is megprblhatjuk, rdekes s elgondolkodsra val vlaszokat is kaphatunk (pl. oroszln – mert az llatok kirlya, farkas – mert vad, cica – mert jl tud hzelegni stb.).

4. Nvhullm

Cl: Egyms nevnek a megtanulsa (Alstagozatosoknak ajnljuk.)

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS

A gyerekek krben llnak. Egy gyerek a nevt mondja klnleges hangsllyal. A nv gyorsan vgighalad, hullmzik a krben ezzel a kiejtssel. Utna egy msik gyerek folytatja.

Varici: A klnleges hangslyt egy mozdulat is ksrheti.

Megjegyzs: nagyobb ltszm csoport esetn unalmass vlhat a jtk. Idelis ltszm 10-12 f.

5. Pkhl nvjtk

Cl: Egyms nevnek megtanulsa, az sszetartozs rzsnek tlse. (ltalnos iskolsoknak ajnljuk.)

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, SSZETARTOZS

Eszkzk: egy fonalgombolyag j ers fonallal (koopercis gyakorlatknt trtn alkalmazsnl stopperra)

A csoport, esetleg az osztly tagjai krben lnek. Az els gyerek megfogja egy pamutgombolyag kezd szlt, megmondja a nevt, s a gombolyagot tdobja az egyik trsnak. is megmondja a nevt s tovbb dobja a gombolyagot, s gy megy tovbb, amg ilyen mdon valamennyi tanul rszese a hlnak. A hlt aztn le kell fejteni olyan mdon, hogy fordtott sorrendben dobja vissza mindenki a gombolyagot annak a trsnak, akitl eredetileg kapta. A visszadobsnl mindig meg kell nevezni a fogadt.

Megjegyzs: A jtk jtszhat nevek mondsa nlkl is. Fontos, hogy a gombolyagot mindig a fonal fltt dobjk. A jtk gyessget s figyelmet rdemel, fegyelmezettsget felttelez. Nagy ltszm csoport esetn javasoljuk a csoport kettosztst: az egyik trsasg figyeli a jtkot, a msik jtssza, majd szerepcsere.

6. Ismerkeds nvhzssal

Clok:

  • Csoportindtsnl a helyzet strukturlsa, a feszltsg cskkentse
  • Szemlyszlelsi s emptis rzkenysg nvelse
  • Visszajelzs adsa s kapsa egymst korbban nem vagy csak felletesen ismer csoporttagoknl

(Kzpiskolsoknak s felntteknek ajnljuk.)

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, EMPTIA

Eszkzk: nvcdulk minden csoporttag nevvel, kalap, papr, reszkz

Valamennyi csoporttag nevt flrjuk egy-egy nvcdulkra, ezeket sszehajtogatjuk s berakjuk egy kalapba. A csoportvezet krbeviszi a kalapot; mindenki hz egy cdult. (Aki a sajt nevt hzta, termszetesen visszaadja, s jat hz). A rsztvevk kb. 8-10 mondattal jellemzik azt a csoporttrsukat, akinek a nevt kihztk A jellemzst felrjk egy paprra, s nem mutatjk meg senkinek. Termszetesen azt sem szabad menetkzben elrulni, hogy ki kinek a nevt hzta ki. Ha a csoporttagok egyltaln nem ismerik egymst, sztnzzk ket arra, hogy az els benyomsok, egyms megnyilvnulsainak s kls jegyeinek szlelse alapjn prbljk meg belekpzelni magukat a msik helyzetbe. Nem az a fontos, hogy minden mondat pontosan „ljn”, hanem az, hogy a jellemzs egsze tall legyen. Hvjuk fl arra is a figyelmet, hogy ne rtkel, minst, cmkz, hanem ler mondatokat alkossanak. Lehetleg kerljk a sablonokat, a semmitmond kzhelyeket (pl. hogy szereti a csaldjt, szereti a munkjt stb.).

Amikor mindenki elkszlt a lerssal, egyenknt felolvassk a jellemzst. Aki magra ismer, jelentkezik (termszetesen ugyanazt a lerst tbben is maguknak vlhetik). A tbbi csoporttag is tallgathat, hogy kirl is szl a szveg (termszetesen itt is lehetnek eltr tletek). Sorban mindenki felolvassa a jellemzst, s minden alkalommal az elzek szerint jrunk el. Ebben a krben mg nem fedjk fl, hogy valjban kikrl rdnak a lersok. ( A csoportvezet tbln vagy tacepan jegyezheti a tippeket.)

Ezt kveten mindenki flolvassa a jellemzst, s most mr azt is kzli, hogy kirl rta azt. sszevetjk a tippeket a valsggal s megbeszljk a gyakorlat tanulsgait.

7. Felfedezs

Cl: Az identitstudat erstse, a kzvetlen lakkrnyezet irnti rdeklds felkeltse, egyttes tevkenysg s lmnyszerzs

Eszkzk: rgppapr, reszkz, sznes kiemel filc, ragaszt, oll, trkp

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, IDENTITSTUDAT, KOOPERCI

A rszvevk 3-4 fs kiscsoportokat formlnak. Minden csoport bejrja a teleplst s sszellt egy olyan feladatsort, amelynek alapjn egy msik csoportnak t helysznre kell elmennie. Minden ilyen helysznrl hozniuk kell egy arra vonatkoz szbeli informcit s egy jellegzetes trgyat. A helysznek meghatrozst rejtvnyes formban adjk meg egymsnak. (Ahol a poharak nagy becsben vannak, s ha kilpsz az ajtajn leolvashatod a pontos idt a templom tornyrl stb.) A feladatban jelzett helyszneket meghatrozott id alatt kell felkeresni. A bejrt tvonalakrl a csoportok trkpvzlatot kszt.

A csoportok bemutatjk egymsnak a beszerzett trgyaikat, az informcikat s rvid kommentrt fznek hozz. A tbbieknek ki kell tallniuk, hogy hol, merre jrtak. Vgl a csoportok trkpeibl, az elhozott trgyakbl kzsen egy nagy trkpet ksztenek a bejrt tvonalrl. A „helytrtneti forrsokbl” szerzett informcikat is odahelyezik.

8. Az n hazm

Cl: a nemzeti identits- s az nazonossg-tudat erstse (2-6. osztlyosoknak ajnljuk.)

KULCSSZ: IDENTITSTUDAT

A gyerekek csomagoljanak be a tskjukba – kpzeletben, esetleg valsgosan – t olyan dolgot, amit elvinnnek magukkal egy msik orszgba azrt, hogy segtsgkkel bemutathassk: milyen is a mi haznk.

9. Ismerkeds

Cl: csoportindtsnl a helyzet strukturlsa, a feszltsg cskkentse, illetve az egymst korbban nem vagy kevss ismer csoporttagok klcsns megismerse (Kzpiskolsoknak s felntteknek ajnljuk.)

Eszkzk: tbla s krta vagy tacepa s filctoll

KULCSSZ: ISMERKEDS

tszavas bemutatkozs

Mindenki sorban bemutatja nmagt legfeljebb t szval, utna megbeszls, ennek sorn reaglhatnak a csoporttagok egyms kzlseire.

Rajz s szimblum

Mindenki kszt egy kln paprlapra egy rajzot, amin letnek ltala legfontosabbnak tartott mozzanatait brzolja. (Aki arra hivatkozik, hogy nem tud rajzolni, azt biztassuk azzal, hogy nem a rajzkszsg a fontos, hanem bemutatkozs – trtnjk ez akrmilyen leegyszerstett mdon is.) Ezutn mindenki talljon ki egy szimblumot, ami szerinte leginkbb jellemzi t. Ezt a szimblumot rajzolja fl az elbbi rajz al, ugyanarra a lapra. A rajzokat mindenki szmra lthat helyre tesszk. A csoport tagjai sorban odamennek sajt rajzukhoz s beszlnek rla; ha szksges, megmagyarzzk (a szimblumot is idertve). A tbbiek krdseket tehetnek fel bemutatkoz trsuknak. Utna az ltalnosthat tanulsgok megbeszlsre kerl sor.

Itt szlettem

A tblra felrajzoljuk Magyarorszg trkpnek vzlatt, a fbb fldrajzi egysgek bejellsvel. A csoporttagok sorban a tblhoz mennek. Bejellik sajt szlhelyket vagy koragyermekkoruk tartzkodsi helyt. (Ha valaki szlhelye a mai Magyarorszgon kvl esik, termszetesen azt jelli meg.) Ezutn kb. 2-3 percig beszlnek errl a helysgrl. Krjk meg ket, hogy ne trgyszer, hanem szemlyes lerst adjanak. Utna brki krdezhet, illetve reaglhat az elhangzottakra. Miutn mindenki sorra kerlt, megbeszljk a gyakorlatot.

Ntk

Sorban mindenki elnekel egy brmilyen mfaj neket, dalt, amit nagyon kedvel. Ha msok is ismerik, a csoport egytt nekel. Az egyes ntk utn az illet rviden indokolj, hogy mirt ppen az adott dalt vlasztotta. Utna a gyakorlat tapasztalatainak a megbeszlse kvetkezik.

Viccek

Sorban mindenki elmond egy tetszs szerinti tmj viccet, amit nagyon kedvel. Itt is szksg van a vlaszts indoklsra. A gyakorlatot a kapcsold gondolatokat, rzseket jelz beszlgets zrja.

Nvtanuls

A csoport valamelyik tagja kzli a nevt (lehetleg a keresztnevt vagy azt, ahogy szeretn, hogy a tbbiek szltsk). A mellette l megismtli a hallott nevet s hozzteszi a sajtjt. A kvetkez szemly elismtli az elz kettt, majd hozzteszi a sajt nevt. Ez gy folytatdik addig, amg mindenki sorra nem kerl. Ha a csoport nagy ltszm, ezt a gyakorlatot a kvetkez tallkozsnl vagy nhny ra mlva megismtelhetjk.

10. n-notesz

Cl: nismeret, nazonossg-tudat fejlesztse (2-6. osztlyosoknak ajnljuk.)

Eszkzk: minden gyereknek fzet, ragaszt, sztvghat sznes folyiratok vagy-s fnymsolt kpek, rajzeszkzk. oll

KULCSSZAVAK: NISMERET, IDENTITSTUDAT

Minden gyerek nyit egy fzetet, amelybe folyamatosan beragasztja, berja, berajzolja azt, ami szmra klnsen fontos. Idszakonknt megmutatja ezt a trsainak, az egsz osztlynak vagy egy kiscsoportnak beszl ezekrl.

Bevlt tmk az n-notesz ksztsnl:

  • legkedvesebb jtkom
  • legkedvesebb knyvem
  • legkedvesebb mesm
  • legkedvesebb virgom
  • hogyan vigyzok a krnyezetem tisztasgra stb.

11. A mltam

Cl: az nazonossg tudatnak erstse (Alstagozatosoknak ajnljuk.)

KULCSSZ: IDENTITSTUDAT

A gyerekek egy fzetben rajzban vagy rsban „elmeslhetik” az letket szletsktl a mai napig – fotk, rajzok, fogalmazsok segtsgvel.

12. Idegyenes

Cl: az nazonossg-tudat erstse (2-6. osztlyosoknak ajnljuk.)

Eszkzk: minden rsztvevnek rajzlap, vonalz, ceruza

KULCSSZ: IDENTITSTUDAT

Egy szles lapra a gyerekek egy vonalat hznak, s az gy ltrejv idegyenesen brzoljk azokat az idpontokat, amikor valami fontos dolog trtnt velk. Prokban vagy hrom fs csoportokban meslnek egymssal a felidzett esemnyekrl.

13. letvonal

Cl: az nazonossg-tudat erstse (2-8. osztlyosoknak ajnljuk.)

Eszkzk: minden rsztvevnek rajzlap, vonalz, ceruza

KULCSSZ: IDENTITSTUDAT

Hznak egy vonalat az elz jtkban lert mdon, s bejellnek rajta nhny szmukra fontos esemnyt. Elszr kijellik a szmegyenesen az veket, majd nyilazzk az esemnyeket a megfelel korszakhoz. Pl. „10 ves koromban j laksba kltztnk.”

14. Jvegyenes

Cl: a jvtudat megalapozsa (Alstagozatosoknak ajnljuk.)

KULCSSZ: JVKP

A gyerekek vegyk fel a vonalat ugyangy, mint az elbb s jelljk az veket addig a korig, amg felnnek. Mi minden trtnik vajon addig velk? Prbljk meg bejellni az idegyenesen!

15. Cmerek

Cl: nismeretfejleszts, az n-azonossg erstse (3-8. osztlyosoknak ajnljuk.)

KULCSSZAVAK: NISMERET, IDENTITSTUDAT

Eszkzk res cmeres rajz valamennyi rsztvev szmra, biztosttk.

A jtkvezet rviden ismerteti, hogy mi a cmer clja, haszna. Ezutn mindenki kap egy lapot, melyen egy cmerkrvonal ltszik, melyet vzszintes s fggleges vonalak 4 mezre osztanak. A cmer al kerl a nv s mott. A mezkbe: 1. az illet szmra legfontosabb esemny, 2. az adott v legboldogabb pillanata, 3. amit klnsen jl tud, 4. amin javtania kell. Ha a rsztvevknek idejk s kedvk van, ki is sznezhetik a cmert. A rajzok fel kerlnek a falra, s az egyes cmertulajdonosok elmagyarzzk a sajt kpeiket, krdseket tesznek fel egymsnak ezekkel kapcsolatban.

16. Mozgsos nvjtk

Cl: nevek megtanulsa, egymsra figyels, egyms megismerse (Minden korosztlynl alkalmazhat.)

KULCSSZ: ISMERKEDS

A rsztvevk krben llnak, vagy lnek . A jtkvezet ismerteti a jtk menett, mely addig tart, ameddig mindenki be nem mutatkozott. Mindenki megmondja a nevt, mozdulatokkal ki fejezi egy pozitv tulajdonsgt. A kvetkez mindezt megismtli, majd maga mutatkozik be hasonl mdon. Ilyen mdon minden csoporttagra sor kerl.

Javasolt jtkszablyok:

  • A jtkvezet kezdi a bemutatkozst.
  • A kr jobbra halad.
  • Nem szabad ktszer azonos mozdulatot hasznlni.

Varicik:

  • a nvhez mozdulat vagy mozgs kapcsolsa
  • nv mondsa s egy bizonyos krdsre adott mozgsos vlasz (pl: mi a kedvenc sportod? – melyik a kedvenc jtkod?)

17. A nevemrl

Cl: bemutakozs, nazonossg-tudat megerstse (5. osztlytl ajnljuk.)

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, IDENTITSTUDAT

A csoport krben l. Mindenki mond valamit a sajt nevrl (hogyan vlasztottk szmra a szlei, szereti vagy sem, kapott-e becenevet, stb.).

18. Kz- s talplenyomatok

Cl: nismeretfejleszts, azonossgtudat kialaktsa (1-6. osztlyosoknak ajnljuk.)

Eszkzk: kartonpapr, rajzeszkz, oll

KULCSSZAVAK: NISMERET, IDENTITSTUDAT

Varicis lehetsg:

„Hogyan nvekszem?” A gyerekek meghatrozott idszakonknt (pldul havonta) krberajzoljk tenyerket vagy/s talpukat, kivgjk s sszehasonltjk az elz llapottal.

19. Sziluettek 1.

Cl: nismeretfejleszts, pozitv megersts (Alstagozatos gyerekeknek ajnljuk.)

Eszkz: csomagolpapr, filctoll, ragaszt vagy rajzszg

KULCSSZ: NISMERET

A csoport tagjai krvonalaikat krberajzoljk, majd kivgjk, a falra erstik s klnbz – rjuk vonatkoz – kivgsokkal (rajzok, kpek) vagy msok n. megerst lltsaival dsztik.

20. rnyk sziluettek

Cl: nismeretfejleszts, pozitv megersts, egyms megismerse (Alstagozatos gyerekeknek ajnljuk.)

Eszkzk: csomagolpapr, elemlmpa, sznes ceruza vagy zsrkrta

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, NISMERET, IDENTITSTUDAT

Egy csoporttag kzel ll a falhoz, amelyen egy nagy darab papr lg. Egy msik gyerek elemlmpval megvilgtja profilbl vagy tettl talpig, egy harmadik pedig krberajzolja a falra vetett rnykt. Ezutn kivgjk, kisznezik. Miutn ezt a csoport minden tagjval elvgeztk, megprbljk kzsen azonostani egymst az rnykpek alapjn.

21. Sziluettek 2.

Cl: egyms megismerse, elfogadsa, az nazonossg-tudat erstse, a csoportkohzi nvelse

Eszkzk: csomagolpapr, filctoll, sznes jsg, ragaszt, oll, festk, ecset, zsrkrta

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, NISMERET, IDENTITSTUDAT

A csoport kivlasztja, hogy kik legyenek azok (3-5 f), akiknek elksztik az egsz alakos sziluettjt. Ha megvannak a kivlasztottak, akkor krjk egyenletesen eloszlanak a tbbiek. Az gy ltrejtt kiscsoportok kialaktanak maguknak egy kln kis sarkot, ahol a kivlasztott szemly mesl arrl, hogy milyennek rajzoljk meg t. Valami trtnetet is mond az gy elkpzelt figurrl. A tbbiek csomagolpaprokbl sszeragasztott nagymret alapon krlrajzoljk a kivlasztott szemlyt. A sziluettet pedig kzsen kifestik, sznes paprral kiragasztjk stb. a hallott trtnet alapjn.

Az elkszlt mveket megmutatjk egymsnak a csoportok, s megbeszlik a kszts kzben szerzett lmnyeket.

Megjegyzs: Tbb Freinet szellem vodban szletsnapi ajndkknt alkalmazzk ezt a jtkot.

22. Sziluett/interj

Cl: bemutatkozs, egyms megismerse, pozitv megersts (Minden korcsoportnak ajnljuk.)

Eszkzk: : rsvett, szk, csomagolpapr v. fotkarton, sznes papr, rajzlap, ragaszt, filctoll, zsrkrta

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, NISMERET, IDENTITSTUDAT

A jtkosok prt vlasztanak gy, hogy ismersk ne kerljenek egy prba. A falra helyezett lap el lel az egyikk, trsa pedig krlrajzolja az rnykt az rsvett fnyben. Ezutn cserlnek: aki modell volt, az rajzol, s aki rajzolt, az most modellt l. Ki-ki „vgs formba nti” a rla kszlt sziluettet : kivgja s fotkartonra ragasztja, sznes paprral fedi le, n. negatvot kszt, megduplzza nmagt stb.

Mikor elkszltek a „cizelllssal”, akkor a prok egyms kztt kicserlik az alkotsaikat, s meginterjvoljk egymst. t percig az egyik krdez, s a szerinte jellemz jegyeket rrja a msik sziluettjre, vagy mell, vagy oda, ahol helyet tall. Majd cserlnek s t percig a msik teszi ugyanezt.

A prok megbeszlik az egymsrl rt jellemzket, majd kzsen elhelyeznek 3 kiegsztt (flbevalt, kalapot, slat, poharat stb.) a sziluettjeiken.

Minden rsztvev portrja kikerl a falra. (A csoportvezet elre figyelmeztesse a rsztvevket, hogy a felrtakat valamennyi csoporttrs elolvassa majd.) Kzsen megbeszlik: ki hogy rezte magt a tevkenysg alatt, mennyire rzi tallnak a rla ill. a msokrl kszlt portrt.

23. Parola

Cl: az nazonossg-tudat erstse, egyms megismerse, elfogadsa (ltalnos iskolsoknak ajnljuk.)

Eszkzk: rgppapr, tollak, sznesek, ragaszt, oll

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, IDENTITSTUDAT, ELFOGADS

A jtkosok krbe rajzoljk a kezket egy rajzlapon, majd kivgjk a formt. Tesznek r egy jelet, hogy tudjk, melyik az vk s kzpre teszik. Egy asztalkendvel letakarjk az egszet, megkeverik, s krben mindenki hz egyet. Ha valaki vletlenl a sajtjt hzta, akkor visszateszi s jra prblkozik. A kihzott paprkzre mindnyjan rnak valamit. Aki elkszlt, visszateszi azt a tert al. Ha mr az sszes kz visszakerlt, mindenki kivlasztja a sajtjt, s megprblja kitallni, hogy ki zent neki.

Sorban mindenki elmondja, hogy a kzre rt szveg alapjn milyennek gondolja az zent, s elmondja azt is, hogy milyennek ltta azt a kezet, amelybe helyezte el az zenett. Az elmondsokban nem szerepelhet sz szerint az zenet. A cl az, hogy a cmzett s a felad megtallja egymst.

Mikor sikerlt kiderteni, hogy ki kinek zent, ki kivel fogott jelkpesen kezet, akkor a rszvevk valsgosan is megjelentik a parolt. gy kell sszellni, hogy az egymsnak zenk megfogjk egyms kezt. Ha elkszlt ez a sok szerepls kzfogs, akkor az a feladat, hogy a jtkosok fzzk ki magukat belle.

24. Az n kezem, a te kezed

Cl: bemutatkozs, egyms megismerse (1-3. osztlyosoknak ajnljuk.)

Eszkzk: : A/4-es rajlap s reszkz minden rsztvev szmra

KULCSSZ: ISMERKEDS

Prokba rendezdnek. Feladatnak kapjk, hogy egyms kezeit krl kell rajzolniuk. A lapra jelezzk: ez X Y keze – rajzolta: X Y. A rajzba az rintett valamely (kizrlag pozitv) tulajdonsga is berhat ( pl. bartsgos, segtksz, melegszv stb.) A vgn a „kezek” kifggeszthetk vagy az „n notesz” lapjaiba illeszthetk.

25. Pantomim: Valami, amit szvesen csinlok

Cl: pozitv megersts, azonossgtudat fejlesztse (1-6. osztlyosoknak ajnljuk.)

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, IDENTITSTUDAT

A rsztvevk krben lnek, a jtkvezet jelentkezs alapjn vlasztja ki a gyerekeket, akik pantomimszeren bemutatjk, hogy mit szeretnek csinlni. ( pl. kerkprozni, szni, tncolni, enni stb. ) A tbbieknek ki kell tallniuk, mi az a „valami".

Varici: prokban vagy kiscsoportban zajlik a bemutats.

26. Kpessgfa

Cl: nismeretfejleszts, nnevelsi igny felkeltse, nazonossg-tudat erstse (3-6. osztlyosoknak ajnljuk.)

Eszkzk: csomagolpapr, rajzeszkz, reszkz, rajzpapr, ragaszt

KULCSSZAVAK: NISMERET, IDENTITSTUDAT

A gyerekek kzsen rajzolnak egy nagy ft. Minden g egy-egy gyereket jelkpez. (Az gakat a gyerekek nevkkel megjellik.) A fa levelei pedig egy-egy megszerzett tudsrl, kpessgrl tanskodnak: pl. tudok szni, ugrktelezni, grkorcsolyzni, olvasni stb.

27. Kitallsok: Kire illik?

Cl: egyms megismerse, az nazonossg-tudat erstse (3-8. osztlyosoknak ajnljuk.)

Eszkz: minden rsztvevnek papr s reszkz.

KULCSSZAVAK: ISMERKEDS, IDENTITSTUDAT

A gyerekek jellemz dolgokat rnak magukrl (pl. rdekldskrl, hobbyjukrl): „szemem szne kk”, „szeretem a zent” stb. Ha ksz, sszehajtjk s a jtkvezetnek adjk. A trsaknak kell kitallniuk, hogy melyik paprt ki rta.

Megjegyzs: Ezt a gyakorlatot sszeszoktatott csoport vagy osztly esetben clszer alkalmazni.

(Forrs: Szekszrdi J.: Utak s mdok. IFA-Magyar ENCORE, 1995

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros