mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!

Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem! 

 Mrti

 

Mail: 

 

 Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz! 
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik 
- jra prbld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Beszlgessnk
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jrtak itt
Induls: 2008-07-23
 

Szvgyem:

n is rintett vagyok

Figyelj rjuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejleszt jtkok
Fejleszt jtkok : ASZE 2 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes

ASZE 2 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes

  2009.08.17. 10:26


Tartalom:

rthet mdon valamennyi feladat megadsa akusztikusan/verblisan trtnik esetenknt kiegsztve vizulis informcikkal. A program sokfajta eszkzt ignyel, de ezek egyszerek, tbbsgk egybknt is hasznlatos az oktatsban vagy beszerzsk nem tlsgosan bonyolult. A teljessg ignye nlkl emltve nhnyat, mint pl. xilofon, trgykpek s sznes lapok, bet- s szkrtyk, gyngyfzkszlet, logikai kszlet.  A feladatok vltozatosak mozgssal, tapintssal kombinltak, alkalmasak arra, hogy minden informcis csatornt mkdtessnk s kzttk  vltogassunk

Auditv szekvencilis emlkezeti feladatok

ASZE 1

Bemenet: Auditv/Vizulis

Kimenet: Verblis/Motoros

 

Cl:

A tanulk ismerjk fel hallott telefonszmaikat s javtsk a hibkat. A tanulk sajt magukat helyezzk el egy szekvenciban, nhny elre megadott szempont szerint.

Eljrs:

A telefonszm pldjn keresztl bemutatjuk, hogy milyen fontos betartani a sorrendisget, a megfelel rendet. Az egyik tanul megadja a telefonszmt. Elismteljk neki, elszr egy szmot megfordtva, ms alkalommal kt szmot megfordtva s gy tovbb. A tanulnak azonostani kell a szmokat s javtani a hibkat. Adjunk valamennyi gyermeknek lehetsget az aktivitsra.

 

A kvetkezkben bemutatjuk azokat a klnfle szekvencikat, amelyeket maguk a gyermekek alakthatnak ki.

„Most valamennyien rjtok fel a keresztneveteket a tblra!”

Amikor ez ksz van;

„Most valamennyien rendezztek az bc sorrendjbe a tblra rt keresztneveket!”

Bemutatjuk a tanulknak, hogy ezt miknt kell csinlni. Megismteljk az eljrst, a kvetkez szekvencilis sorozatokat kialaktva:

 

- a keresztnevek bcbe rt sorrendje;

- a vezetknevek bcbe rt sorrendje;

- a szletsnapok sorrendje;

- az letkorok sorrendje;

- a testmagassgok sorrendje.

 

Buzdtsuk arra a tanulkat, hogy keressenek olyan kiegszt szempontokat, amelyek az osztlyban szekvencilis rendezsre hasznlhatk.

 

ASZE 2

Bemenet: Auditv

Kimenet: Auditv/Motoros

 

Cl:

A tanulk hallgassanak meg, majd jtszanak le egy dallam-szekvencit.

Eszkz:

Egy xilofon[1] s kottk

Eljrs:

Helyezzk el a xilofont a tanulk el, s engedjk meg nekik, hogy valamennyien prbljk ki a klnfle hangokat, s hallgassk meg a hangzst.

„Most le fogom jtszani egy dal hrom hangjegyt. Csukjtok be a szemeteket, s nagyon figyeljetek. Amikor ksz vagyok, akkor egyiktk megprblja ugyanazt a dallamot lejtszani a xilofonon, amit tlem hallott. Klnfle hangokat kiprblhat, amg kivlasztja a megfelelt.”

Amikor egy tanul azonostotta a hrom hangot prblkozsok s hibk utn, s megismtelte a szekvencit, ms tanulknak is megengedjk ugyanezt. Ismteljk meg az eljrst gy, hogy a tovbbi hangok hozzadsval egy hossz dallam-szekvencit ptnk fel (klnbz dallamokat hasznljunk). A gyakorlatvezet segthet abban, hogy a gyermekek lvezzk a dallamokat, hogy felismerjk a tovbbi hangok hozzadsval felptetteket. sztnzzk arra ket, hogy szrevegyk a szekvencia szerept a zenben.

 

ASZE 3

Bemenet: Auditv/Vizulis

Kimenet: Verblis

 

Cl:

A tanulk megfelel rendben emlkezzenek vissza trgyak szekvencijra, s ismteljk meg verblisan is.

Eszkz:

Fekete-fehr rajzok mindennapos trgyakrl.

Eljrs:

Valamennyi tanulnak egyms utn bemutatunk egy tblt tz trgykppel.

„Most elttetek megnevezek nhnyat a kpek kzl. Mindegyikre mutassatok r, amikor mondom a nevt. Miutn befejeztem, ti mondjtok, anlkl, hogy a kpre nzntek. Prbljtok meg ugyanabban a sorrendben mondani, mint ahogy mutatttok azokat!”

Kezdjk minden gyermeknl hrom kpbl ll szekvencival. Miutn valamennyi gyermek szerepelt, nveljk a ttelszmot eggyel s ismteljk meg az eljrst.

Megjegyzs:

A tanulk motivlsa, szekvencilis emlkezetk javtsa kt ltalnos mdszer segtsgvel fokozhat:

- gy jutalmazzuk a gyermeket, ahogyan az a feladat termszetnek megfelel, pl. minden gyermeknek megmondjuk, hogy egy-egy foglalkozs alkalmval hnyra emlkezett pontosan a szekvencia trgyai kzl.

- Adjunk olyan jutalmat rtkelskppen, amely nincs sszefggsben a feladat termszetvel: azaz helyezzk kiltsba a csillagot vagy egyb kis jutalmat azoknak a gyermekeknek, akiknl jl fejldik a szekvencilis emlkezet leckrl leckre, vagy feladaton bell.


ASZE 4

Bemenet: Auditv

Kimenet: Verblis/Motoros

 

Cl:

A tanulk egy verblisan adott utasts sorozatot kvessenek, s pontos szekvenciban ismteljk meg a verblis utastst.

Eljrs:

„Most mondani fogok nektek nhny dolgot, amit el kell vgeznetek. Figyeljetek nagyon, s prbljtok meg kvetni az utastsokat pontosan abban a sorrendben, ahogy mondtam. Miutn befejezttek, akkor ismteljetek el mindent ugyanabban a sorrendben, ahogy csinlttok!”

Kezdjk meg a bemutatst hrom utasts-sorozat megadsval (pl. rj egy nevet a tblra, nyisd ki az ajtt, lj le a szkre). Azutn ismteljk ugyanezt valamennyi gyermekkel, kezdve egy hrom utastsbl ll sorozattal. Miutn valamennyi gyermeknek sikerlt, neheztsk a feladatot sorozatok megadsval.

 

Minta utastsok:

- rd fel a neved a tblra!

- Nyisd ki, csukd be az ajtt!

- lj a szkre!

- Ugorj vagy szkdcselj, elre vagy htrafel!

- Nyisd ki, csukd be a knyvet!

- Rajzolj krt, ngyzetet, hromszget a paprra!

- rintsd meg a lbujjad, fejed, trded!

- Emeld fel a szket!

- Tapsolj, pattints az ujjaddal!

- Hegyezd ki a ceruzdat!

- Trld le a tblt!



[1] Az eredetiben: Melody Bells / Harangjtk (a ford.)

 

Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros