mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!

Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem! 

 Márti

 

Mail: 

 

 Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz! 
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik 
- újra próbáld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jártak itt
Indulás: 2008-07-23
 

Szívügyem:

én is érintett vagyok

Figyelj rájuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejlesztő játékok
Fejlesztő játékok : ASZE 2 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes

ASZE 2 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes

  2009.08.17. 10:26


Tartalom:

Érthető módon valamennyi feladat megadása akusztikusan/verbálisan történik esetenként kiegészítve vizuális információkkal. A program sokfajta eszközt igényel, de ezek egyszerűek, többségük egyébként is használatos az oktatásban vagy beszerzésük nem túlságosan bonyolult. A teljesség igénye nélkül említve néhányat, mint pl. xilofon, tárgyképek és színes lapok, betű- és szókártyák, gyöngyfüzőkészlet, logikai készlet.  A feladatok változatosak mozgással, tapintással kombináltak, alkalmasak arra, hogy minden információs csatornát működtessünk s közöttük  váltogassunk

Auditív szekvenciális emlékezeti feladatok

ASZE 1

Bemenet: Auditív/Vizuális

Kimenet: Verbális/Motoros

 

Cél:

A tanulók ismerjék fel hallott telefonszámaikat és javítsák a hibákat. A tanulók saját magukat helyezzék el egy szekvenciában, néhány előre megadott szempont szerint.

Eljárás:

A telefonszám példáján keresztül bemutatjuk, hogy milyen fontos betartani a sorrendiséget, a megfelelő rendet. Az egyik tanuló megadja a telefonszámát. Elismételjük neki, először egy számot megfordítva, más alkalommal két számot megfordítva és így tovább. A tanulónak azonosítani kell a számokat és javítani a hibákat. Adjunk valamennyi gyermeknek lehetőséget az aktivitásra.

 

A következőkben bemutatjuk azokat a különféle szekvenciákat, amelyeket maguk a gyermekek alakíthatnak ki.

„Most valamennyien írjátok fel a keresztneveteket a táblára!”

Amikor ez kész van;

„Most valamennyien rendezzétek az ábécé sorrendjébe a táblára írt keresztneveket!”

Bemutatjuk a tanulóknak, hogy ezt miként kell csinálni. Megismételjük az eljárást, a következő szekvenciális sorozatokat kialakítva:

 

- a keresztnevek ábécébe írt sorrendje;

- a vezetéknevek ábécébe írt sorrendje;

- a születésnapok sorrendje;

- az életkorok sorrendje;

- a testmagasságok sorrendje.

 

Buzdítsuk arra a tanulókat, hogy keressenek olyan kiegészítő szempontokat, amelyek az osztályban szekvenciális rendezésre használhatók.

 

ASZE 2

Bemenet: Auditív

Kimenet: Auditív/Motoros

 

Cél:

A tanulók hallgassanak meg, majd játszanak le egy dallam-szekvenciát.

Eszköz:

Egy xilofon[1] és kották

Eljárás:

Helyezzük el a xilofont a tanulók elé, és engedjük meg nekik, hogy valamennyien próbálják ki a különféle hangokat, és hallgassák meg a hangzást.

„Most le fogom játszani egy dal három hangjegyét. Csukjátok be a szemeteket, és nagyon figyeljetek. Amikor kész vagyok, akkor egyikőtök megpróbálja ugyanazt a dallamot lejátszani a xilofonon, amit tőlem hallott. Különféle hangokat kipróbálhat, amíg kiválasztja a megfelelőt.”

Amikor egy tanuló azonosította a három hangot próbálkozások és hibák után, és megismételte a szekvenciát, más tanulóknak is megengedjük ugyanezt. Ismételjük meg az eljárást úgy, hogy a további hangok hozzáadásával egy hosszú dallam-szekvenciát építünk fel (különböző dallamokat használjunk). A gyakorlatvezető segíthet abban, hogy a gyermekek élvezzék a dallamokat, hogy felismerjék a további hangok hozzáadásával felépítetteket. Ösztönözzük arra őket, hogy észrevegyék a szekvencia szerepét a zenében.

 

ASZE 3

Bemenet: Auditív/Vizuális

Kimenet: Verbális

 

Cél:

A tanulók megfelelő rendben emlékezzenek vissza tárgyak szekvenciájára, és ismételjék meg verbálisan is.

Eszköz:

Fekete-fehér rajzok mindennapos tárgyakról.

Eljárás:

Valamennyi tanulónak egymás után bemutatunk egy táblát tíz tárgyképpel.

„Most előttetek megnevezek néhányat a képek közül. Mindegyikre mutassatok rá, amikor mondom a nevét. Miután befejeztem, ti mondjátok, anélkül, hogy a képre néznétek. Próbáljátok meg ugyanabban a sorrendben mondani, mint ahogy mutattátok azokat!”

Kezdjük minden gyermeknél három képből álló szekvenciával. Miután valamennyi gyermek szerepelt, növeljük a tételszámot eggyel és ismételjük meg az eljárást.

Megjegyzés:

A tanulók motiválása, szekvenciális emlékezetük javítása két általános módszer segítségével fokozható:

- Úgy jutalmazzuk a gyermeket, ahogyan az a feladat természetének megfelel, pl. minden gyermeknek megmondjuk, hogy egy-egy foglalkozás alkalmával hányra emlékezett pontosan a szekvencia tárgyai közül.

- Adjunk olyan jutalmat értékelésképpen, amely nincs összefüggésben a feladat természetével: azaz helyezzük kilátásba a csillagot vagy egyéb kis jutalmat azoknak a gyermekeknek, akiknél jól fejlődik a szekvenciális emlékezet leckéről leckére, vagy feladaton belül.


ASZE 4

Bemenet: Auditív

Kimenet: Verbális/Motoros

 

Cél:

A tanulók egy verbálisan adott utasítás sorozatot kövessenek, és pontos szekvenciában ismételjék meg a verbális utasítást.

Eljárás:

„Most mondani fogok nektek néhány dolgot, amit el kell végeznetek. Figyeljetek nagyon, és próbáljátok meg követni az utasításokat pontosan abban a sorrendben, ahogy mondtam. Miután befejeztétek, akkor ismételjetek el mindent ugyanabban a sorrendben, ahogy csináltátok!”

Kezdjük meg a bemutatást három utasítás-sorozat megadásával (pl. írj egy nevet a táblára, nyisd ki az ajtót, ülj le a székre). Azután ismételjük ugyanezt valamennyi gyermekkel, kezdve egy három utasításból álló sorozattal. Miután valamennyi gyermeknek sikerült, nehezítsük a feladatot sorozatok megadásával.

 

Minta utasítások:

- Írd fel a neved a táblára!

- Nyisd ki, csukd be az ajtót!

- Ülj a székre!

- Ugorj vagy szökdécselj, előre vagy hátrafelé!

- Nyisd ki, csukd be a könyvet!

- Rajzolj kört, négyzetet, háromszöget a papírra!

- Érintsd meg a lábujjad, fejed, térded!

- Emeld fel a széket!

- Tapsolj, pattints az ujjaddal!

- Hegyezd ki a ceruzádat!

- Töröld le a táblát!



[1] Az eredetiben: Melody Bells / Harangjáték (a ford.)

 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?