Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Fejlesztő játékok : ASZE 3 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
ASZE 3 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
2009.08.17. 10:28
ASZE 5
Bemenet: Auditív
Kimenet: Vizuális/Motoros
Cél:
A tanulók fűzzenek gyöngyöt megfelelő szín és/vagy forma szekvenciában a verbális utasítást követve és ismételjék meg a szekvenciát verbálisan is.
Eszköz:
Egy doboz különféle színű és formájú gyöngy és zsinór
Eljárás:
Helyezzük a gyöngyös dobozt (különböző színűek és formájúak) a tanulók elé.
„Meg fogom nektek mondani, melyik gyöngyöt fűzzétek és milyen sorrendben. Nagyon figyeljetek, és amikor befejeztem, azonnal ismételjétek meg amit mondtam, és kezdjétek meg a gyöngyfűzést pontosan úgy, ahogy megbeszéltük.”
Amikor a tanulók befejezték a feladatot, arra kérjük őket, hogy verbálisan ismételjék meg a gyöngyeik szekvenciáját anélkül, hogy néznék azt. Először valamennyi gyermeknél három színnel kezdjük a szekvenciát. Miután valamennyi gyermeknek sikerült, bővítsük a feladatot még egy színnel, és ismételjük meg az eljárást. A feladat nehezíthető, ha a szekvenciában különböző szín és forma kombinációt adunk meg (pl. piros négyzet, kék háromszög, zöld kör stb.), vagy úgy növelhetjük a feladat nehézségét, hogy többszörözzük a fűzést (pl. két piros négyzet, három kék kör, egy sárga háromszög stb.).
ASZE 6
Bemenet: Auditív
Kimenet: Verbális/Motoros
Cél:
A tanulók lépjenek egyik színről a másikra a verbálisan megadott szekvenciával összhangban és ismételjék meg a szekvenciát verbálisan. A tanulók egy verbálisan adott színlistát fognak megismételni.
Eszköz:
Nyolc színes kártya
Eljárás:
Rendezzük el a nyolc színes kártyát a padlón véletlenszerű alakban.
„Most mindenkinek megmondom, hogy melyik színre lépjen. Figyeljetek nagyon, és amikor befejeztem, lépjetek a színekre abban a sorrendben, ahogy azt mondtam!”
Amikor a tanulók elvégezték a feladatot, akkor kérjük, ismételjétek meg a színszekvenciát verbálisan. Kezdjük három színnel. Majd adjunk másik három színből álló sorozatot, és kérjük, hogy azt verbálisan ismételjék meg (ezúttal anélkül, hogy rálépnének a színekre). Fokozható a feladat nehézsége, ha megismételjük azt eljárást négy színnel. Érdekesebb, ha a tanulókat arra kérjük, hogy ugorjanak vagy szökdécseljenek egyik színről a másikra.