Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Fejlesztő játékok : ASZE 4 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
ASZE 4 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
2009.08.17. 10:31
ASZE 7
Bemenet: Auditív/Vizuális
Kimenet: Verbális
Cél:
A tanulók tereptárgyak sorozatának megadott szekvenciájára emlékezzenek vissza, és mondják el a szekvenciát előre- és hátrafelé.
Eszköz:
Tereptárgy kártyák készlete
Eljárás:
Minden tanulónak sorjában megmutatunk három kártyát. Mindegyik tereptárgyat ábrázol.
„Gondoljátok azt, hogy az iskolába vezető úton elhaladtok valamennyi a kártyán látható tárgy előtt!”
Mutassunk rá mindegyik kártyára, ahogy a nevét említjük.
„Most arra kérlek titeket, hogy próbáljatok meg visszaemlékezni valamennyi dologra, abban a sorrendben, ahogy az iskolába vezető úton elhaladtok mellette, anélkül, hogy a kártyára néznétek.”
Miután a tanulók verbálisan elismételték a szekvenciát, megismételjük az eljárást, de ezúttal a tanulók képzeletben az iskolából hazafelé mennek, ezáltal tehát megfordul a szekvencia. Kezdjük valamennyi gyermeknél három tereptárgyból álló szekvenciával. Miután minden gyermek megoldotta, szaporítsuk a tárgyak számát eggyel, és ismételjük meg az eljárást.
ASZE 8
Bemenet: Auditív
Kimenet: Vizuális/Motoros
Cél:
A tanulók emlékezzenek számok és/vagy betűk pontos szekvenciában megadott sorozatára és kössék össze a megadottakat egy munkalapon.
Eszköz:
Munkalap véletlenszerűen választott számokkal és betűkkel
Eljárás:
A tanulók egy munkalapot használnak, amelyen véletlenszerűen kiírt betűk és számok vannak.
„Mondok nektek egy betűlistát. Figyeljetek nagyon, és amikor befejeztem, arra kérlek titeket, hogy kapcsoljátok össze a betűket abban a sorrendben, ahogy én azt elsoroltam! Amikor befejeztétek a betűk összekapcsolását, ti is mondjátok hangosan azokat abban a sorrendben, ahogy összekapcsoltátok őket!”
Kezdjük egy három betűs szekvenciával és minden kísérletnél eggyel növeljük a szekvenciát. Hasonló módon megismételhetjük az eljárást csak a számokkal. A feladatot nehezíthetjük a betűk és számok kevert szekvenciájának bemutatásával. Kezdjük úgy, hogy egy számot vegyítünk bele a betűk szekvenciájába.