Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Fejlesztő játékok : ASZE 5 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
ASZE 5 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
2009.08.17. 10:32
ASZE 9
Bemenet: Auditív
Kimenet: Auditív/Motoros
Cél:
A tanulók utánozzanak egy letapsolt szekvenciát, vizuális segítséggel és anélkül.
Eljárás:
„Most tapsolni fogok. Figyeljétek az ütemet, és amikor befejeztem, akkor valakit közületek megkérek (vagy mindenkit), hogy ugyanígy tapsoljon.”
Kezdjük úgy, hogy a gyermekek láthassák a tapsoló kezet. Miután minden gyermek több alkalommal megoldotta ezt a feladatot, a következő instrukciót adjuk:
„Most az asztal alatt tapsolok így ti csak halljátok, de nem láthatjátok. Figyeljetek nagyon, és amikor befejeztem, próbáljátok letapsolni ugyanazt!”
Ismételjük meg a szekvenciát vizuális segítség nélkül. A feladat nagyobb érdeklődést vált ki, ha a szekvencia hosszabb és bonyolultabb lesz.
-CCC
-CCCCCC
-CCCCCC
-CCCCC
-CCCCCC
ASZE 10
Bemenet: Auditív
Kimenet: Verbális/Motoros
Cél:
A tanulók lépjenek számról számra (vagy betűtől betűig) egy verbálisan adott szekvenciával összhangban, és ismételjék meg ők is verbálisan a szekvenciát, előre és visszafelé.
Eszköz:
Betű- és számkártyák
Eljárás:
Rendezzük el a betű- és számkártyákat a padlón egy véletlenszerű alakzatban.
„Most mondani fogom nektek, hogy melyik betűre lépjetek. Nagyon figyeljetek, és amikor befejeztem, akkor lépjetek a betűkre abban a sorrendben, ahogy azt mondtam!”
Amikor a tanulók befejezték ezt a részt, akkor kérjük meg őket, hogy ismételjék meg verbálisan a betű- és számszekvenciát, először egyenes irányban (ahogy ráléptek azokra), azután visszafelé. Ha egy tanulónak nehézségei vannak a szekvencia megfordításában, írassuk le vele a betűket a táblára, és olvastassuk el vele fordított sorrendben. Fokozatosan csökkentsük a tanuló függését a leírt szekvenciától úgy, hogy a fordított szekvencia megismétlésénél nem néz a táblára.
Kezdjük a szekvenciát három betűvel, majd szaporítsuk még egynek a hozzákapcsolásával, miután valamennyi gyermeknek sikerült. Fokozatosan bevezethetjük a számokat a szekvenciába, ezzel nehezítve a feladatot.
Megjegyzés:
A gyakorlatban használt anyagok alkalmazhatók aktuális szavak betűzésére. A betűk szekvenciájának fontosságát hangsúlyozhatjuk olyan módon, ha ugyanazt a három vagy négy betűt más szekvenciában használjuk (pl. rém, mér, alap, pala, stb.). A kimondást és lépést lehet kombinálni annak érdekében, hogy aláhúzzuk a „kimondás” folyamatának szekvenciális aspektusait.