Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!
Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem!
Mrti
Mail:
Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz!
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik
- jra prbld meg
Fejleszt jtkok : ASZE 5 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes
ASZE 5 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes
2009.08.17. 10:32
ASZE 9
Bemenet: Auditv
Kimenet: Auditv/Motoros
Cl:
A tanulk utnozzanak egy letapsolt szekvencit, vizulis segtsggel s anlkl.
Eljrs:
„Most tapsolni fogok. Figyeljtek az temet, s amikor befejeztem, akkor valakit kzletek megkrek (vagy mindenkit), hogy ugyangy tapsoljon.”
Kezdjk gy, hogy a gyermekek lthassk a tapsol kezet. Miutn minden gyermek tbb alkalommal megoldotta ezt a feladatot, a kvetkez instrukcit adjuk:
„Most az asztal alatt tapsolok gy ti csak halljtok, de nem lthatjtok. Figyeljetek nagyon, s amikor befejeztem, prbljtok letapsolni ugyanazt!”
Ismteljk meg a szekvencit vizulis segtsg nlkl. A feladat nagyobb rdekldst vlt ki, ha a szekvencia hosszabb s bonyolultabb lesz.
-CCC
-CCCCCC
-CCCCCC
-CCCCC
-CCCCCC
ASZE 10
Bemenet: Auditv
Kimenet: Verblis/Motoros
Cl:
A tanulk lpjenek szmrl szmra (vagy bettl betig) egy verblisan adott szekvencival sszhangban, s ismteljk meg k is verblisan a szekvencit, elre s visszafel.
Eszkz:
Bet- s szmkrtyk
Eljrs:
Rendezzk el a bet- s szmkrtykat a padln egy vletlenszer alakzatban.
„Most mondani fogom nektek, hogy melyik betre lpjetek. Nagyon figyeljetek, s amikor befejeztem, akkor lpjetek a betkre abban a sorrendben, ahogy azt mondtam!”
Amikor a tanulk befejeztk ezt a rszt, akkor krjk meg ket, hogy ismteljk meg verblisan a bet- s szmszekvencit, elszr egyenes irnyban (ahogy rlptek azokra), azutn visszafel. Ha egy tanulnak nehzsgei vannak a szekvencia megfordtsban, rassuk le vele a betket a tblra, s olvastassuk el vele fordtott sorrendben. Fokozatosan cskkentsk a tanul fggst a lert szekvencitl gy, hogy a fordtott szekvencia megismtlsnl nem nz a tblra.
Kezdjk a szekvencit hrom betvel, majd szaportsuk mg egynek a hozzkapcsolsval, miutn valamennyi gyermeknek sikerlt. Fokozatosan bevezethetjk a szmokat a szekvenciba, ezzel neheztve a feladatot.
Megjegyzs:
A gyakorlatban hasznlt anyagok alkalmazhatk aktulis szavak betzsre. A betk szekvencijnak fontossgt hangslyozhatjuk olyan mdon, ha ugyanazt a hrom vagy ngy bett ms szekvenciban hasznljuk (pl. rm, mr, alap, pala, stb.). A kimondst s lpst lehet kombinlni annak rdekben, hogy alhzzuk a „kimonds” folyamatnak szekvencilis aspektusait.