Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!
Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem!
Mrti
Mail:
Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz!
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik
- jra prbld meg
Fejleszt jtkok : ASZE 6 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes
ASZE 6 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes
2009.08.17. 10:32
ASZE 11
Bemenet: Auditv/Taktilis
Kimenet: Motoros/Verblis
Cl:
A tanulk ismteljenek meg emlkezetbl hangokbl ll szekvencit, amit elsuttogunk nekik, vagy betkbl llt, melyet a htukra runk.
Eljrs:
A tanulkat ltessk le prosval. Krjnk meg egy tanult, hogy jjjn oda hozznk.
„Most klnfle hangokat fogok suttogni neked. Prblj meg visszaemlkezni ezekre, mert azutn arra krlek, hogy ugyanolyan betket rj a trsad htra. rd ket az ujjaddal vagy a tollad vgvel! Miutn befejezted valamennyi bet rst, a trsad mondja ki hangosan ugyanabban a sorrendben, ahogy te rrtad azokat.”
Mindenki sorjban vgezze el a feladatot, a gyakorlatvezet figyelje a teljestmnyeket s valamennyi hibt. Cserljk fel a szerepeket a partnerek minden prban, gy valamennyi gyermek lehetsget kap arra, hogy emlkezett kiprblja egy htra rt szekvencilis szakaszban. A feladatot megismtelhetjk szmokkal a betk helyett.
Megjegyzs:
Ez a feladat auditv bemenet s motoros kimenet, ha azt kvnjuk a gyermektl, hogy a betk szekvencijt rja a partnere htra. A partnernek azonban a feladat taktilis bemenetet s verblis kimenetet jelent. Ez a feladat j plda arra, hogy egy egyszer tevkenysgben egyformn fontosak a klnfle szenzoros informcis folyamatok.
ASZE 12
Bemenet: Auditv/Taktilis
Kimenet: Vizulis/Motoros
Cl:
A tanulk ismerjenek fel elrejtett geometriai formkat rintssel, egy elzetesen megadott verblis szekvencia szerint.
Eszkz:
Geometriai formk kszlete egy tskban
Eljrs:
Mutassuk meg a tanulknak a tskt a klnbz geometriai formkkal, s valamennyit azonostsuk a neve szerint. Rakjuk vissza azokat a tskba.
„Most hrom formt sorolok fel. Figyeljetek nagyon, majd nyljatok a tskba, tapintstok meg a klnbz formkat s vegytek ki azokat, melyeket felsoroltam! Mihelyt megvannak a formk, rendezztek abba a sorrendbe, ahogy azt mondtam.”
Kezdjk a szekvencit hrom formval, s fokozatosan szaportsuk a szekvencia hosszsgt. Mg bonyolultabb, ha a formk nem egyenknt kvetik egymst (pl. kt ngyzet, egy hromszg, hrom kr).