Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Fejlesztő játékok : ASZE 6 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
ASZE 6 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
2009.08.17. 10:32
ASZE 11
Bemenet: Auditív/Taktilis
Kimenet: Motoros/Verbális
Cél:
A tanulók ismételjenek meg emlékezetből hangokból álló szekvenciát, amit elsuttogunk nekik, vagy betűkből állót, melyet a hátukra írunk.
Eljárás:
A tanulókat ültessük le párosával. Kérjünk meg egy tanulót, hogy jöjjön oda hozzánk.
„Most különféle hangokat fogok suttogni neked. Próbálj meg visszaemlékezni ezekre, mert azután arra kérlek, hogy ugyanolyan betűket írj a társad hátára. Írd őket az ujjaddal vagy a tollad végével! Miután befejezted valamennyi betű írását, a társad mondja ki hangosan ugyanabban a sorrendben, ahogy te ráírtad azokat.”
Mindenki sorjában végezze el a feladatot, a gyakorlatvezető figyelje a teljesítményeket és valamennyi hibát. Cseréljék fel a szerepeket a partnerek minden párban, így valamennyi gyermek lehetőséget kap arra, hogy emlékezetét kipróbálja egy hátára írt szekvenciális szakaszban. A feladatot megismételhetjük számokkal a betűk helyett.
Megjegyzés:
Ez a feladat auditív bemenet és motoros kimenet, ha azt kívánjuk a gyermektől, hogy a betűk szekvenciáját írja a partnere hátára. A partnernek azonban a feladat taktilis bemenetet és verbális kimenetet jelent. Ez a feladat jó példa arra, hogy egy egyszerű tevékenységben egyformán fontosak a különféle szenzoros információs folyamatok.
ASZE 12
Bemenet: Auditív/Taktilis
Kimenet: Vizuális/Motoros
Cél:
A tanulók ismerjenek fel elrejtett geometriai formákat érintéssel, egy előzetesen megadott verbális szekvencia szerint.
Eszköz:
Geometriai formák készlete egy táskában
Eljárás:
Mutassuk meg a tanulóknak a táskát a különböző geometriai formákkal, és valamennyit azonosítsuk a neve szerint. Rakjuk vissza azokat a táskába.
„Most három formát sorolok fel. Figyeljetek nagyon, majd nyúljatok a táskába, tapintsátok meg a különböző formákat és vegyétek ki azokat, melyeket felsoroltam! Mihelyt megvannak a formák, rendezzétek abba a sorrendbe, ahogy azt mondtam.”
Kezdjük a szekvenciát három formával, és fokozatosan szaporítsuk a szekvencia hosszúságát. Még bonyolultabb, ha a formák nem egyenként követik egymást (pl. két négyzet, egy háromszög, három kör).