Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Fejlesztő játékok : ASZE 7 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
ASZE 7 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
2009.08.17. 10:34
ASZE 13
Bemenet: Auditív
Kimenet: Verbális
Cél:
A tanulók emlékezetből ismételjék meg egy piknikhez szükséges kellékek felsorolt listáját
-nem különleges szekvenciában;
-különleges szekvenciában.
Eljárás:
„Most tegyünk úgy, hogy egy pikniken fogunk részt venni, s megkérlek titeket, állítsatok össze egy listát azokról a dolgokról, amiket otthonról hoztok. Tételezzük fel, hogy mindent összeírtál, de otthon felejtetted a listát, ésmost fejből kell visszaemlékezni mindenre.”
Kérjünk meg minden tanulót, sorolja fel mindazokat a dolgokat, amelyeket elvinne egy piknikre – álljunk meg az első négy tétel után: akkor kérjük meg őket, ismételjék meg a listát emlékezetből – először bármilyen sorrendben tetszés szerint, később egy kiemelt szekvenciában. Ha a tanulók elfelejtenek valamit, mikor megismétlik a szekvenciában a tételeket, mondjuk azt: Mi jön utána ...?
Megjegyzés:
Általában azt hisszük, hogy a szekvenciális emlékezet, a szekvencia tételeire való emlékezés nehezebb a gyermekek számára, amikor a tételeket nem különleges szekvenciában mondják vissza. Ez nincs így minden esetben. Néhány gyermek a hallási társításokra hagyatkozik, mint az emlékezetben kódolt információ legfőbb eszközére: ezeknek a gyermekeknek tulajdonképpen könnyebb lehet a szekvenciánál összpontosítani. Másoknak, akik verbálisan sorolnak be és kognitívan kategorizálnak, azoknak nem kifejezett szekvenciában könnyebb visszamondani. Ez a programpont segíthet a tanárnak, hogy a gyermekek emlékezeti stratégiáinak egyéni különbségeit ebben a vonatkozásban megismerje.
ASZE 14
Bemenet: Auditív
Kimenet: Verbális
Cél:
A tanulók emlékezzenek a fülükbe súgott mondatra, és pontosan ismételjék meg azt.
Eljárás:
„Most telefonálást fogunk játszani. Látni fogjuk, hogy egy mondat miként tud utazni egyik gyermektől a másikig anélkül, hogy elvesztenénk vagy kicserélnénk szavait. Üljetek le kör alakban, súgni fogok egy mondatot egyikőtöknek. Ez a gyermek visszaemlékezik a mondatra, és elsuttogja a következő szomszédjának pontosan, ahogy mondtam, és így tovább mindaddig, amíg valamennyi gyermek részt nem vett benne. Az a tanuló, aki utolsó lesz, hangosan kimondja a mondatot, így mindenki hallhatja, hogy a telefon jól működött-e.”
Folytassuk az eljárást variálva a mondatok hosszúságát! Kezdjük minden alkalommal másik gyermekkel!
Minta mondatok:
-Szívesen megyek az állatkertbe.
-Szeretem etetni a majmokat.
-Szívesen megetetem a majmokat az állatkertben.
-János és én mindig elmegyünk az állatkertbe megfigyelni a majmokat.