Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!
Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem!
Mrti
Mail:
Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz!
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik
- jra prbld meg
Fejleszt jtkok : ASZE 8 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes
ASZE 8 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes
2009.08.17. 10:34
ASZE 15
Bemenet: Auditv
Kimenet: Verblis
Cl:
A tanulk emlkezzenek vissza hangok sorozatra, s olvassk egybe azokat rtelmes szavakk.
Eljrs:
„Most mondok nhny hangot. Nagyon figyeljetek, prbljtok megismtelni a hangokat abban a sorrendben, ahogy n mondtam azokat, de az egyes hangok kiejtse kztt rvidebb sznetet tartsatok, mint n! Ha gyesek vagytok, azt fogjtok tapasztalni, hogy a hangokbl rtelmes sz ll ssze.”
Tegyk lehetv minden tanulnak, hogy megprblja a neki mondott hangokat szv tvzni! Amikor hrom hang felhasznlsa mr sikerlt, folytassuk ngy hanggal stb.
Fordtott irny eljrs: Krjnk meg minden tanult, hogy mondjanak egy szt: azutn trdeljk szt a szavakat az adott hangok szekvencijra!
Minta szavak:
--g
-m--k
-t--l
-ka-ra-l-b
-te-le-v-zi
ASZE 16
Bemenet: Auditv
Kimenet: Verblis
Cl:
A tanulk idzzk fel egy szban megadott tlap tteleit aktv kzremkdssel.
Eljrs:
„Most »Csinljunk gy, mintha« jtk kvetkezik. Kpzeljk el, hogy egy nagy iskolai bfben vagyunk, ahol minden kaphat, amit enni szeretntek. Nhnyan vendgek lesznk, akik enni jnnek, msok szakcsok s pincrek lesznek.”
Osszuk fel a gyermekeket hrom csoportra, jelljnk ki kzlk egyet-egyet a „vendg”, a „pincr” s a „szakcs” szerepre! Folytassuk gy:
„Ha te vagy a vendg, mondj a pincrnek hrom dolgot, amit enni szeretnl. A pincr visszaemlkezik a te sorrendedre, s elmondja a szakcsnak. A szakcs gy csinl, mintha elkszten az telt, s tadja a pincrnek, aki elismtli az telek sorrendjt. Amikor a pincr az telt kihozza, elismtli az telek listjt, ellenrzi, hogy megkapott-e mindent, amit krt, a megfelel sorrendben.”
A sorozat nvelsvel a feladat bonyolultabb lesz, a vendg nvelheti az telek szmt. Vgezetl a hrom szerepet cserlgetjk a tanulk kztt, gy minden gyermek lehetsget kap arra, hogy valamennyi szerepet kiprblja.
Megjegyzs:
A „szakcs” elismtli a sorozatot, utna az tel elksztsvel foglalkozik. Teht a szakcs szerep egy rvid idej szekvencilis emlkezetet kvn a cselekvs kzben. A tanulk ebben a szerepben – a tbbi szereppel sszehasonltva – azt mutatjk be, miknt tudnak visszaemlkezni sorozatra gy, hogy sorozat meghallgatsa kzben tevkenykednek valamivel, s miknt tudjk megismtelni azutn a sorozatot.