Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Fejlesztő játékok : ASZE 8 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
ASZE 8 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
2009.08.17. 10:34
ASZE 15
Bemenet: Auditív
Kimenet: Verbális
Cél:
A tanulók emlékezzenek vissza hangok sorozatára, és olvassák egybe azokat értelmes szavakká.
Eljárás:
„Most mondok néhány hangot. Nagyon figyeljetek, próbáljátok megismételni a hangokat abban a sorrendben, ahogy én mondtam azokat, de az egyes hangok kiejtése között rövidebb szünetet tartsatok, mint én! Ha ügyesek vagytok, azt fogjátok tapasztalni, hogy a hangokból értelmes szó áll össze.”
Tegyük lehetővé minden tanulónak, hogy megpróbálja a neki mondott hangokat szóvá ötvözni! Amikor három hang felhasználása már sikerült, folytassuk négy hanggal stb.
Fordított irányú eljárás: Kérjünk meg minden tanulót, hogy mondjanak egy szót: azután tördeljék szét a szavakat az adott hangok szekvenciájára!
Minta szavak:
-á-g
-m-á-k
-t-é-l
-ka-ra-lá-bé
-te-le-ví-zió
ASZE 16
Bemenet: Auditív
Kimenet: Verbális
Cél:
A tanulók idézzék fel egy szóban megadott étlap tételeit aktív közreműködéssel.
Eljárás:
„Most »Csináljunk úgy, mintha« játék következik. Képzeljük el, hogy egy nagy iskolai büfében vagyunk, ahol minden kapható, amit enni szeretnétek. Néhányan vendégek leszünk, akik enni jönnek, mások szakácsok és pincérek lesznek.”
Osszuk fel a gyermekeket három csoportra, jelöljünk ki közülük egyet-egyet a „vendég”, a „pincér” és a „szakács” szerepére! Folytassuk így:
„Ha te vagy a vendég, mondj a pincérnek három dolgot, amit enni szeretnél. A pincér visszaemlékezik a te sorrendedre, és elmondja a szakácsnak. A szakács úgy csinál, mintha elkészítené az ételt, és átadja a pincérnek, aki elismétli az ételek sorrendjét. Amikor a pincér az ételt kihozza, elismétli az ételek listáját, ellenőrzi, hogy megkapott-e mindent, amit kért, a megfelelő sorrendben.”
A sorozat növelésével a feladat bonyolultabb lesz, a vendég növelheti az ételek számát. Végezetül a három szerepet cserélgetjük a tanulók között, így minden gyermek lehetőséget kap arra, hogy valamennyi szerepet kipróbálja.
Megjegyzés:
A „szakács” elismétli a sorozatot, utána az étel elkészítésével foglalkozik. Tehát a szakács szerep egy rövid idejű szekvenciális emlékezetet kíván a cselekvés közben. A tanulók ebben a szerepben – a többi szereppel összehasonlítva – azt mutatják be, miként tudnak visszaemlékezni sorozatra úgy, hogy sorozat meghallgatása közben tevékenykednek valamivel, s miként tudják megismételni azután a sorozatot.