Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Fejlesztő játékok : ASZE 9 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
ASZE 9 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
2009.08.17. 10:35
ASZE 17
Bemenet: Auditív/Vizuális
Kimenet: Verbális
Cél:
A tanulók ismételjék meg előre, majd visszafelé az új nevek szekvenciáját.
Eljárás:
„Időnként kíváncsiak vagyunk, hogy milyen érzés lenne, ha más lenne a nevünk. Valamennyien próbáljatok meg új vezetéknevet választani magatoknak! Megkérlek titeket, hogy mondjátok meg a csoportnak az új neveteket! Próbáljatok meg a csoport minden tagjának új nevére visszaemlékezni, ugyanabban a sorrendben, ahogy hallottátok azokat!”
Kezdjük valamennyi gyermeknél az ismétlést három új név szekvenciájával, azután kérjük meg őket, hogy fordítsák meg a szekvenciát.
Megjegyzés:
Ez a feladat valamennyi gyermeknél asszociációt kíván az új név és a valódi név között, vagy az új név és viselőjének arca között. Kérjük meg a tanulókat, hogy mondják el, miképp tudnak visszaemlékezni az új nevek szekvenciájára, s így a tanár tanulmányozhatja a tanulók emlékezeti stratégiáját, pl. hogy inkább a verbális asszociációt (valódi nevek), vagy a vizuális asszociációt (arcok) használják-e?
ASZE 18
Bemenet: Auditív
Kimenet: Verbális
Cél:
A tanulók emlékezzenek vissza egymásra rímelő szavak sorrendjére egy célszó érdekében.
Eljárás:
„Mondani fogok egy szót, azután több olyan szót, amelyek erre rímelnek. Figyeljetek, amikor én végeztem, valamelyikőtök elismétli a szót és a rá rímelő szavakat ugyanabban a sorrendben, ahogy én azt mondtam.”
Bemutatunk egyet a célszavak közül, majd következzen a három hozzá tartozó rímelő szó. Hagyjuk, hogy valamennyi tanuló kipróbálja valamennyi szekvenciát: engedjük meg a gyermekeknek, hogy legyenek elsők, másodikak stb., amíg valamennyi új szériát bemutatjuk.
Növeljük a szekvenciát egy szóval, ahogy a tanulók következnek.