Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Fejlesztő játékok : ASZE 10 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
ASZE 10 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes
2009.08.17. 10:41
ASZE 19
Bemenet: Auditív/Vizuális
Kimenet: Motoros
Cél:
A tanulók először tánclépéseket és azok nevét kapcsolják össze, azután ismételjenek meg egy lépésekből álló szekvenciát előre és visszafelé, verbális utasításnak megfelelően.
Eljárás:
„Meg foglak titeket tanítani öt tánclépés nevére. Figyeljetek engem, bemutatom azokat, és meglátjuk, emlékeztek-e a nevükre.”
Mutassuk be a lépéseket a tanulóknak (a példákat lásd a későbbiekben) és ellenőrizzük a gyermekeknél, hogy biztosan megtanulták-e a lépéseket és azok nevét. A következőkkel folytatjuk:
„Most mondok nektek néhány lépést, csináljátok meg azokat! Figyeljetek! Próbáljátok a lépéseket ugyanabban a sorrendben elismételni, ahogy én mondtam. Miután ezzel végeztünk, ismételjétek meg a lépéseket fordított sorrendben: kezdjétek a szekvencia utolsó lépésével, és fejezzétek be az elsővel!”
Mutassuk be az egész folyamatot a tanulóknak! Kezdjük három lépésből álló szekvenciával, és növeljük a számot úgy, ahogyan teljesítményük javul! Megtehetjük, hogy kiegészítésül bemutatjuk a lépések rendjét, hogy fenntartsuk az érdeklődést vagy növeljük a feladat nehézségét.
Minta lépések:
-Jobbra kopogás: lépjünk a jobb lábbal jobbra, koppintsunk a padlón, és térjünk visszaálló helyzetbe.
-Balra kopogás: lépjünk a bal lábbal balra, koppintsunk a padlón, és térjünk vissza álló helyzetbe.
-Jobbra keresztezés: keresztezzük a jobb lábat a bal felett, koppintsunk a padlón, és vissza kiinduló helyzetbe.
-Balra keresztezés: keresztezzük a bal lábat a jobb felett, dobbantsunk a padlón, és vissza kiinduló helyzetbe.
-Előre és hátra ugrás: nem igényel magyarázatot.
-Jobbra és balra forgás: forgás jobbra vagy balra, lehetőleg lábujjhegyen.
-Jobbra és balra láblendítés: mint a balettosok teszik.
ASZE 20
Bemenet: Auditív/Vizuális
Kimenet: Motoros
Cél:
A tanulók végezzenek el utasításokból álló szekvenciát, amely eredménye egy origami (papírhajtogatás) tárgy lesz.
Eszköz:
Hajtogatós papír
Eljárás:
„Ma papírból fogunk tárgyakat csinálni: ez az origami művészete. A papírt meghatározott módon és sorrendben hajtogatom, s nektek minden lépést követnetek kell. Ha változtatnánk a hajtogatás sorrendjén, akkor nem sikerülne az, amit megpróbálunk létrehozni. Pontosan megadom az utasítást a papírhajtogatáshoz. Hallgassátok meg, nagyon figyeljetek! Amikor befejeztem, ti akkor kezdjétek a munkát!”
A papírhajtogatáshoz az utasítást két vagy három lépésből álló szekvenciákban adjuk meg, mialatt a kívánt tárgyat elkészítjük. Olvassuk fel az utasításokat a tanulóknak, és mutassuk be azokat! Ne hagyjuk, hogy a tanulók lépésenként kövessék a papírhajtogatás útmutatásait, inkább kövessék a szekvenciákban megadott utasítást, ahogyan azt a vezető is bemutatja. Amikor a tanulók megismételtek minden papírhajtogatási feladatot, bátorítsuk őket arra, hogy hosszabb szekvenciákra emlékezzenek vissza. Tanítsuk meg őket arra, hogy az egész tárgyat meg tudják csinálni emlékezetből.
Minták a papírhajtogatáshoz
Csákó
-Hajtsuk félbe a papírt!
-Hajtsuk le az egyik sarkát!
-Hajtsuk le a másik sarkát!
-Hajtsuk fel a szemközti oldallapot!
-Hajtsuk fel a másik oldalt és nyissuk ki a csákóformát!
Kosár
-Hajtsuk félbe a papírt a keresztátló mentén!
-Hajtsuk egyik sarkot a szemközti oldal középpontjához!
-A másik sarkot hajtsuk fel hasonló módon!
-Az egyik oldalt hajlítsuk le, és nyissuk szét a kosárformát!
„Jövendőmondó tölcsér”
-A papír két felső sarkát hajtsuk össze középpontban!
-A két alsó sarkát szintén a középpontban hajtsuk össze!
-Fordítsuk meg!
-A két szemközti oldal sarkát hajlítsuk a középponthoz!
-Az alsó és felső sarkokat hajlítsuk fel a középpontba!
-Hajtsuk félbe, és nyomjuk le az éleket!
-Most ismét hajtsuk félbe, és simítsuk ki!
-Az 5. pozícióba visszahajtott helyzetben ujjunkkal alul behelyezve alakítsuk ki a tölcsérformát!