Ha gy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lv anyagokat szvesen megosztand velnk, akor prbld meg a megfelel modulba feltlteni. Ha nem sikerl, kld el mail cmemre!
Sajnos kpeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elkldd, akkor azt is felteszem!
Mrti
Mail:
Tancs regisztrcihoz:
- egyedi felhasznl nevet vlassz!
- vrd meg a visszaigazol mailt
- ha nem sikerl belpned krj jelszemlkeztett
- nem n intzem, tlem fggetlenl mkdik
- jra prbld meg
Fejleszt jtkok : ASZE 10 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes
ASZE 10 /Hallsi emlkezetfejleszt program / dr. Torda gnes
2009.08.17. 10:41
ASZE 19
Bemenet: Auditv/Vizulis
Kimenet: Motoros
Cl:
A tanulk elszr tnclpseket s azok nevt kapcsoljk ssze, azutn ismteljenek meg egy lpsekbl ll szekvencit elre s visszafel, verblis utastsnak megfelelen.
Eljrs:
„Meg foglak titeket tantani t tnclps nevre. Figyeljetek engem, bemutatom azokat, s megltjuk, emlkeztek-e a nevkre.”
Mutassuk be a lpseket a tanulknak (a pldkat lsd a ksbbiekben) s ellenrizzk a gyermekeknl, hogy biztosan megtanultk-e a lpseket s azok nevt. A kvetkezkkel folytatjuk:
„Most mondok nektek nhny lpst, csinljtok meg azokat! Figyeljetek! Prbljtok a lpseket ugyanabban a sorrendben elismtelni, ahogy n mondtam. Miutn ezzel vgeztnk, ismteljtek meg a lpseket fordtott sorrendben: kezdjtek a szekvencia utols lpsvel, s fejezztek be az elsvel!”
Mutassuk be az egsz folyamatot a tanulknak! Kezdjk hrom lpsbl ll szekvencival, s nveljk a szmot gy, ahogyan teljestmnyk javul! Megtehetjk, hogy kiegsztsl bemutatjuk a lpsek rendjt, hogy fenntartsuk az rdekldst vagy nveljk a feladat nehzsgt.
Minta lpsek:
-Jobbra kopogs: lpjnk a jobb lbbal jobbra, koppintsunk a padln, s trjnk visszall helyzetbe.
-Balra kopogs: lpjnk a bal lbbal balra, koppintsunk a padln, s trjnk vissza ll helyzetbe.
-Jobbra keresztezs: keresztezzk a jobb lbat a bal felett, koppintsunk a padln, s vissza kiindul helyzetbe.
-Balra keresztezs: keresztezzk a bal lbat a jobb felett, dobbantsunk a padln, s vissza kiindul helyzetbe.
-Elre s htra ugrs: nem ignyel magyarzatot.
-Jobbra s balra forgs: forgs jobbra vagy balra, lehetleg lbujjhegyen.
-Jobbra s balra lblendts: mint a balettosok teszik.
ASZE 20
Bemenet: Auditv/Vizulis
Kimenet: Motoros
Cl:
A tanulk vgezzenek el utastsokbl ll szekvencit, amely eredmnye egy origami (paprhajtogats) trgy lesz.
Eszkz:
Hajtogats papr
Eljrs:
„Ma paprbl fogunk trgyakat csinlni: ez az origami mvszete. A paprt meghatrozott mdon s sorrendben hajtogatom, s nektek minden lpst kvetnetek kell. Ha vltoztatnnk a hajtogats sorrendjn, akkor nem sikerlne az, amit megprblunk ltrehozni. Pontosan megadom az utastst a paprhajtogatshoz. Hallgasstok meg, nagyon figyeljetek! Amikor befejeztem, ti akkor kezdjtek a munkt!”
A paprhajtogatshoz az utastst kt vagy hrom lpsbl ll szekvencikban adjuk meg, mialatt a kvnt trgyat elksztjk. Olvassuk fel az utastsokat a tanulknak, s mutassuk be azokat! Ne hagyjuk, hogy a tanulk lpsenknt kvessk a paprhajtogats tmutatsait, inkbb kvessk a szekvencikban megadott utastst, ahogyan azt a vezet is bemutatja. Amikor a tanulk megismteltek minden paprhajtogatsi feladatot, btortsuk ket arra, hogy hosszabb szekvencikra emlkezzenek vissza. Tantsuk meg ket arra, hogy az egsz trgyat meg tudjk csinlni emlkezetbl.
Mintk a paprhajtogatshoz
Csk
-Hajtsuk flbe a paprt!
-Hajtsuk le az egyik sarkt!
-Hajtsuk le a msik sarkt!
-Hajtsuk fel a szemkzti oldallapot!
-Hajtsuk fel a msik oldalt s nyissuk ki a cskformt!
Kosr
-Hajtsuk flbe a paprt a kereszttl mentn!
-Hajtsuk egyik sarkot a szemkzti oldal kzppontjhoz!
-A msik sarkot hajtsuk fel hasonl mdon!
-Az egyik oldalt hajltsuk le, s nyissuk szt a kosrformt!
„Jvendmond tlcsr”
-A papr kt fels sarkt hajtsuk ssze kzppontban!
-A kt als sarkt szintn a kzppontban hajtsuk ssze!
-Fordtsuk meg!
-A kt szemkzti oldal sarkt hajltsuk a kzpponthoz!
-Az als s fels sarkokat hajltsuk fel a kzppontba!
-Hajtsuk flbe, s nyomjuk le az leket!
-Most ismt hajtsuk flbe, s simtsuk ki!
-Az 5. pozciba visszahajtott helyzetben ujjunkkal alul behelyezve alaktsuk ki a tlcsrformt!