Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
A játék menete Bizonyára mindannyian ismerjük a „Szólánc” játékot. A játékosok minden körben, mikor rájuk kerül a sor, megismétlik az addig felfűzött szóláncot és egy új szóval megtoldják.
A mi mondatunk úgy kezdődik, hogy „Csomagolom a hátizsákom, és egy vajas-kenyeret teszek bele”. A következő megismétli ezt és megtoldja pl.: egy naranccsal.
Ha legalább 10 dolgot fel tudnak sorolni helyes sorrendben, befejezhetjük a játékot. Képtelen, oda nem illő dolgokat is tehetünk a zsákba, pl.: kályhacsövet…
A játékalap mondata változtatható pl.: séta során láttam egy szem makkot.
A játék menete:
A gyerekek sorban ülnek, a pedagógus mond egy szót, és a gyereknek a jelentésben ellenkezőjét kell válaszolni.
Lehet úgy is játszani, hogy képeket (pl.: hideg - meleg, egyenes – görbe, stb.) gyűjtünk, és az egyik felét kiterítjük az asztalon, szőnyegen, stb. A pár másik felét mutatjuk a gyermeknek, s neki az ellentétét kell kivenni az szétterített képek közül.
Eszközök: képek
Emlős, madár, hal
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete: A gyerekek körben állnak. A játékvezető egy labdával középre áll. Hangosan mondja: „Emlős, madár, hal… madár” és valakinek dobja a labdát, de rögtön hangosan számolni kezd 10-ig.
Ezalatt a játékos, aki a labdát kapta, mond egy madárnevet (pl.: veréb,fecske,cinke,stb.) és a labdát visszadobja. Ha a játékvezető az „Emlős, madár, hal”… után a halat mondja akkor a válasz: ponty, csuka, harcsa, stb. Ha az emlőst mondja, bármelyik emlőst meg lehet nevezni. A labdát csak azután lehet visszadobni, ha a válasz elhangzott.
Eszközök: labda
Épp az ellenkezője
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete:
A gyerekeknek fordítva kell végrehajtaniuk az instrukciókat. Pl. Állj fel! Erre nekik le kell ülniük.
Eszközök: csoportszoba eszközei
Ernyős játék
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: beszédkedv fejlesztése, kifejező készség, gondolkodás, emlékezet, fogalomalkotás, testséma, szókincsfejlesztés (fontos arra törekedni, hogy a gyermek egész mondatban válaszoljon.)
A játék menete:
Leterítünk egy ernyőt a földre (ez négy színből elkészített körlap, minden színből kettő van de nem egymás mellett), nyolc darab fejformát lerakunk a különböző színekre (mellékletben megtalálható). A gyerekek mondókára körbe járnak. A mondóka végén leülnek az előttük lévő szín elé. Amikor rájuk kerül a sor, felfordítják és megnézik az előttük levő korongot, majd elmondják, mit látnak rajta:
A játék menete
Az egyik gyermek a varázsló, a többiekkel szemben állva változtatja azok érzéseit. Ahogyan az ő arcán változnak az érzelmek, úgy változzon ez a többiekén is. A végén elmeséljük, hogy hányféle érzésünk volt közben.
Eszközök:-
Ez a malac piacra megy
Javasolt életkor: 3-4 évesek
Fejleszti: figyelem, tiszta kiejtés fejlesztése, mozgásfejlesztés újjak nyitogatása egymás után
A játék menete:
Újjak kinyújtása egyenként, a szövegnek megfelelően, de lehet újbábokkal is játszani.
Ez a malac piacra megy, Ez itthon marad,
Ez kap finom pecsenyét,
Ez semmit se kap,
S ez a kicsi visít nagyot!!
Uí! Uí! Éhes vagyok!”
Eszközök: ujjbáb
Fekete, fehér, igen nem
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete: A játék egyetlen szabálya az, hogy ezt a négy szót nem szabad kimondani.A játékvezető kérdéseket tesz fel, amire a kérdezettnek válaszolnia kell, de az említett szót nem szabad kimondani. Aki téveszt zálogot ad.
A játék menete:
A gyermeknek feltesszük a kérdést, s a gyereknek gyorsan kell válaszolnia.
Pl: Mi piros? Mi édes? Mi sós? Mi van fából? Stb.
Eszközök: -
Figyelj, itt a …!
Javasolt életkor: fejlett 5-6 évesek
Fejleszti: hallási figyelem
A játék menete:
A gyerekek körben helyezkednek el. A kezdő játékos az egyik társa felé fordulva mondja: - Figyelj itt a bokám! De a kezével nem a bokáját, hanem pl. a fülét fogja meg. Akihez az előző mondat szólt, az folytatja a sort: - Figyelj itt a fülem! És megfogja pl. az orrát.
A játék menete
A pedagógus kezdjen el egy kedves tetszőleges történetet, majd a gyermek vegye át a mese fonalát, aztán újra az óvónő meséljen és így tovább, amíg vége nincs a mesének.
Eszközök: -
Föld, víz, levegő
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, szókincsbővítés
A játék menete:
Az óvónő egyenként mutat a játékosokra és közben mindegyiknek egyenként mond egy szót; föld,víz, vagy levegő. Minden gyermeknek egy állatnevet kell mondani, de azon az élőhelyen, ahol azt az óvónő meghatározta. Ismételni nem szabad a már elhangzottakat.
Eszközök: tollpihe, ping-pong labda, gyertya, stb.
Grimasz játék
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete
Az óvónő elmondja - később a gyerekek is vele mondhatják - a következő mondókát:
” Kiskanál, nagykanál, minden gyerek így tesz!”. A mondóka végén az óvónő arcmimikáját megváltoztatja grimasszal, a gyerekek pedig utánozzák.
Eszközök:-
Ha állat szeretnél lenni… miért?
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: a gyermek beszéltetése a cél
A játék menete:
A gyerekek körben ülnek, szemben velük az óvónő ül. Milyen állat szeretnél lenni? Kérdésre a gyermeknek egy állatot kell mondani s megindokolni, hogy miért az az állat szeretne lenni pl.: Macska szeretnék lenni, mert az szépen dorombol.
Eszközök: -
Ha én ………lennék…
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete
A gyermeknek meg kell fogalmaznia mit tenne ha pl.: madár lenne:
A játék menete
Egy gyermek leül a szőnyegre. Előzetes megegyezés alapján pl.:
·a természet hangjait jelöljük virágfejjel
·A nem természet hangjait jelöljük emberfejjel
A gyermek hallja a hangokat, s ki kell neki rakni maga elé, mit hall.
Nehezítve: ki kell rakni maga köré, mit hall, de azt is, hogy milyen irányból hallja. Természetesen mindenki másirányból hallják a hangokat. Ezután cserélnek, másik gyermek ül a szőnyegre.
A játék menete:
Mindegyik gyermek kap egy láncot (nyakba akasztható kártya), amelyen a kígyó (sz), vagy vonat (s) képe van. Az óvónő szavakat sorol, aki a szóban meghallja az adott hangot, feláll. A hívókép lehet más is.
Eszközök: -
Hangutánzással egybekötött légzőgyakorlatok
Javasolt életkor: 3-4-5 évesek
Fejleszti: figyelem, emlékezet
A játék menete: Mély belégzés, hosszú, lassú kilégzés. Az az ügyes, aki sokáig tudja hangoztatni a hangot.
Pl: „hu”- bagoly, „sz”- kígyó, „s”- vonat, hangokkal, a levegő lassú kicserélése.
A játék menete A gyerekek körben ülnek. A játékvezető középen megforgat egy kanalat. Aki felé mutat a kanál, az mond egy hasonlatot. Pl: Úgy szeretem a barátomat, mint cica a tejet. (a disznó a kukoricát, autó a benzint, maci a málnát, a mókus a mogyorót.)
A játék menete
Hogy szólítod meg a vonatvezetőt, a barátodat, szomszédodat, anyukádat, stb.
Eszközök: -
Hol dobol a majom?
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: hallásfejlesztés, téri tájékozódás
A játék menete:
Dobozokba különböző játékokat helyezünk, mindegyikbe egyet. Az egyikbe egy felhúzható játékot pl. egy doboló majmot. A bekötött szemű játékosnak meg kell találnia azt a dobozt, amelyikben a majom dobol. Ha a dobolás lejár, a játékosnak meg kell várnia, hogy a játékvezető újra felhúzza a majmot. A játékost induláskor meg kell pörgetni.
Eszközök: doboló majom vagy más felhúzható játék, dobozok
Hol szól a csengő?
Javasolt életkor: 3- 4- 5-6 évesek
Fejleszti: hallásfejlesztés
A játék menete:
A gyerekek körben ülnek. Három gyermeknek bekötjük a szemét, és a szőnyeg közepére vezetjük. Valakinek, aki ül, odaadjuk a csengőt. A három gyerek közül, aki hamarabb odaér a csengőhöz, az a győztes.