Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Fejleszti: figyelem, emlékezet, mozgásfejlesztés, tiszta kiejtés, finommotorika
A játék menete:
Játszik mind a két kézfej. A mondóka szövegét követjük mozgással.
Hüvelykujjam korán kelt, (hüvelykujjak behajlítása) Ablakokon kopogott, (összeütögetése) A négy szomszéd kiugrott, (a többi ujj kinyújtása) S köszöntötték: Jó napot! (A többi ujjal integetés)
A játék menete:
A játékvezető utasításokat ad. Pl.: Ülj a székre! Állj az asztal mögé! Az utasításoknak megfelelően kell a gyerekeknek cselekedni. Aki eltéveszti, kiesik a játékból és jöhet egy új játékos a győztes mellé.
Először tanuljuk meg játszani, majd később versenyjátékként is lehet alkalmazni.
Eszközök: székek, asztal stb.
Ismert dal
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, gondolkodás, emlékezet
A játék menete:
Ismert dal dallamára szótagokat éneklünk. (pl.: Süss fel nap)
A játék menete:
Kevésbé ismert, rövid mesét mond az óvónő – befejezés nélkül. A gyermekeknek kell kitalálniuk a történet végét, tetszés szerint.
Eszközök: -
Játék a szavakkal
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem, gondolkodás
A játék menete
A gyermekek a szőnyegen ülnek. Az óvónő megkezd egy szót, a gyermeknek kell befejezni pl.: bög(re), kesz(tyű), sap(ka), csiz(ma) stb
Játszhatjuk úgy is, hogy a szóban kihagyunk egy magánhangzót. A gyerekeknek a hiányzó hangot kell kitalálni, és a szót helyesen kimondani pl.: v.rág, tá.ka, sa.ka stb.
A harmadik variációban pedig a szavak elejét nyeljük le,és azt kell kitalálni pl.: .esztyű, ..rág, .épa stb.
Eszközök: -
Jótündér
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: A gyerekek kifejezésmódjának csiszolása.
A játék menete:
Ha egy Jótündér „elvarázsolna” mi szeretnél lenni? Miért?
Eszközök: -
Kakukktojás
Javasolt életkor: 4-5-6évesek
Fejleszti: gondolkodás, emlékezet, figyelem
A játék menete:
Mi nem illik a sorba? Azt kell a gyerekeknek kiválasztani és indokolni. (pl.: rózsa, tulipán, cseresznye, pipacs stb.)
Eszközök: -
Kakukktojás 2.
Javasolt életkor: 4-5-6évesek
Fejleszti: szókincs, figyelem
A játék menete:
Sort készítünk tárgyakból, vagy képekből. Valamilyen lényeges jellemző alapján közös fogalomba tartozzanak, egy oda nem illőt is elhelyezünk a sorban. Ez a kakukktojás, amit a gyerekeknek fel kell ismerniük. Pl.: minden tárgy piros, egy zöld. Kérjünk magyarázatot a gyerekektől miért nem való oda.
Eszközök: -
Keresd a mamámat!
Javasolt életkor:3-4 évesek
Fejleszti: utánzás képessége
A játék menete:
Választunk tyúkanyót, kutyamamát stb. és választunk állatgyerekeket. A kicsinyeknek bekötjük a szemét, a mamák állathangjukat utánozva hívják őket, így kell megtalálniuk a mamájukat.
Eszközök: kendők
Keresd a párját!
Javasolt életkor:3-4 évesek
Fejleszti: utánzás képessége
A játék menete:
Papírlapokra különböző formákat rajzolunk. Egyet felmutatunk a gyerekeknek. A szobában található tárgyak közül megnevezik azokat, amelyeken az adott forma felismerhető.
Eszközök: papírlapok
Képzeld el!
Javasolt életkor:5-6 évesek
Fejleszti: szókincsbővítés, képzelet
A játék menete:
A pedagógus „körülír” egy tárgyat, a gyerekek kitalálják mire gondolt, miről beszélt. Egy gyermek egy előre meghatározott cselekvést vagy tárgyat elmesélhet annak kimondása nélkül, a többieknek pedig ki kell találni a megoldást.
Eszközök: -
Kié a bőrönd?
Javasolt életkor:3-4 évesek
Fejleszti: utánzás képessége
A játék menete:
A gyerekek megfigyelik egymás ruháját. Egyikük kimegy a csoportból, a bentmaradtak pedig maguk közül kijelölnek valakit, akinek a „bőröndjét” be fogják pakolni. A hunyó bejön és sorba megkérdezi a gyerekeket, hogy „mit csomagolsz a bőröndbe?” Mindegyik gyermek mond a választott gyermek ruházatából egyet. Ha sikerült megtalálni a bőrönd tulajdonosát, akkor cserével folytatódik a játék.
A játék menete: Az „sz.” hang hangoztatása. (A gyerekek a kígyók.) A kígyók szeretnek a napon sütkérezni, ha azonban elbújik a napocska, a kis kígyók is elbújnak. (pl.: az asztal alá) A kígyók napozáskor sziszegnek, az asztal alatt pedig csendben vannak.
Eszközök: napocska báb, amit az óvónő mozgat
Közvetlen környezet hangjainak felismerése
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, gondolkodás, emlékezet
A játék menete:
A gyerekek félkörben ülnek lehajtott fejjel, vagy csukott szemmel. Közben különböző hangokat hallatunk.
A játék menete: Egymás kezét fogva körbe állnak a gyerekek. Egyszerre elkezdik fújni a „lufit” miközben a kör egyre tágul, a karok megfeszülnek. Hangos „PUKK” szóra „kipukkad” a lufi és a gyerekek a kör közepe felé szaladnak.
Egy szék háttámlájára erősítsünk két zsineget (lufi átmérőjének és a gyerek magasságának figyelembevételével), a másik végét a játékos fogja. Az a feladata, hogy fújással és a zsineg mozgatásával eljutassa a lufit a szék támlájához úgy, hogy az nem eshet le útközben.
A játék menete:
A gyerekek párokba állnak. Madármama (a pár egyik tagja) eteti a fiókákat (másik gyerek). Egy kis tálba zizit kapnak… A madármama szemenként adja a fiókáknak a nyitott tenyérből az eleséget, akik azt bekapva gyorsan becsukják a szájukat. Rövid idő után szerepet cserélnek. A játék addig tart, míg a zizi el nem fogy.
Eszközök: kistál, zizi
Manócska
Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, emlékezet
A játék menete:
Most a nyelvünk lesz a Manócska, háza a szájüreg, a fogak pedig a kerítés. A gyerekek játszanak a nyelvükkel, szájukkal, ahogy az óvónő mondja: A Manócska kertészkedik, keresi az ásóját, futkos ide-oda, körbe-körbe, keresi a padláson, keresi a pincében, kitekint a kerítésen jobbra, balra, végre megtalálja.
Eszközök:-
Megjött a kishajó!
Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, emlékezet
A játék menete:
Elindult a kishajó a kikötőből, előtte felrakodott árukkal. Csak állatokat szállít. Soroljatok fel állatokat! (kutya, macska, egér, stb.) Szállíthat a hajó növényeket (fenyőfa, hóvirág, szarkaláb, stb.), gyümölcsöket (banán, alma, körte, stb.), olyan árut, ami fából készült (asztal, szekrény, ajtó, stb.). De szállíthat olyan árut is, ami ugyanolyan hanggal kezdődnek (Csiga, csibe, csat, stb.).
Sok változata lehetséges!!!
Egy másik változat:
A gyerekek körben ülnek a játékvezetővel, s felelgetőst játszanak:
-Lics- locs, lics- locs, megjött a kishajó!
-Mit hozott?
-Tapsoló gyerekeket!(A gyerekek tapsolnak)
-Lics-locs, lics- locs, megjött a kishajó!
-Mit hozott?
-Kecskéket!
A gyerekek az állat hangját kezdik utánozni.
A játék menete: A „ z” hang hangoztatása. A méhecskék (gyerekek) mézet gyűjtenek, és zümmögnek is közben, de ha megjelenik a vihar (lehet dobszó, amit az óvónő kelt) a méhek hangos zümmögéssel visszaszállnak a kaptárba. (ez egy általunk előre kijelölt hely.)