Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
Két gyerek elbújik az asztal alá, egyikük méhecske, másikuk a kígyó. Ki kell találniuk, melyiküket hívják. Szavakat mondunk egymás után. Ha a szóban SZ hang van, akkor akígyó, ha Z hang van, akkor a méhecske szerepét vállaló gyerek bújik elő. Először a szó elején, majd a közepén végül a végén legyenek a hangzók.
A játék menete
Ismert mesékből 2-3 jellemző jelenetet kivágunk és összekeverünk. A gyermekek feladata hogy szétválogassák a különböző mesejelenetekhez tartozó képeket, és sorba rendezzék azokat, beszélgetés a képről.
Eszközök: képek mesékből.
Mesét mondok!
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete
Mesét mondok… Ha a kígyó nevét halljátok, sziszegjetek, ha a vonatét susogjatok, pl.: Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy kisvonat (susogás). Ez a kisvonat (susogás) találkozott a kígyóval (sziszegés) stb.
Eszközök:-
Mi esett le?
Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek
Fejleszti: hallásfejlesztés
A játék menete:
Leejtünk különböző tárgyakat, vagy megütögetünk egyenként, a gyerekek közben bekötött vagy csukott szemmel hallgatóznak. A hang alapján próbálják kitalálni, mi lehet az a tárgy, ami leesett.
Eszközök: (különböző hangú és méretű tárgyak a csoportszobából.(pl.: ceruza, kocka, cintányér, termések, stb.)
Mi hiányzik?
Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, emlékezet
A játék menete:
Néhány tárgyat az asztalra tesz az óvónő, közösen megnevezzük.(Mondatokat is alkothatunk velük.) Ezután a gyerekek becsukják a szemüket, az óvónő „elvarázsol” egy-egy játékot. Ki kell találni a gyerekeknek szemük kinyitása után „Mi hiányzik?” Nehezítés: egyszerre több játékot dug el az óvónő.
Eszközök: -
Mi lehet a párja?
Javasolt életkor: 4-5-6 évesek
Fejleszti: figyelem
A játék menete:
Olyan tárgyakat válogassunk össze, amely valamilyen természetes helyzetből adódóan párba rendezhető. Pl. kanál- tányér, fogkefe –fogkrém. Minden gyerek elvesz egy tárgyat a halmazból, közben leülnek és szemükkel megfigyelik, hogy a többi gyereknél milyen tárgy van. Ha úgy gondolja, saját tárgyához illő párt talált, akkor szembeül társával.
A játék menete:
Mondd el mi tetszet a mesében, versben, séta közben, kirándulás során. Cél: a gyerekek beszéltetése, szókincsük fejlesztése, kifejezésmódjuk csiszolása. 5-7 éves gyermekek azt is képesek megfogalmazni, hogy miért tetszett az, amiről szó van.
Eszközök: -
Mi van a szobában?
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem,
A játék menete:
A gyerekek körben ülnek. A kérdező a teremben lévő tárgyakra gondolva sorba kérdezi a gyerekektől: Mit gondoltam a szobában „k”-val? Pl.: kocka. Sok válasz lehetséges. Aki kitalálja az lesz a további kérdező. Ha senki nem találja ki akkor továbbra is ő lesz a további kérdező. A kérdezőt kiszámolóval választom ki.
Eszközök:-
Milyen állat vagyok?
Javasolt életkor: 3- 4- 5 évesek
Fejleszti: mozgás
A játék menete:
A gyerek egy állat mozgását utánozza. A többi gyerek feladata kitalálni, milyen állatról van szó és utánozni az állat hangját, mozgását együtt.
Eszközök: -
Milyen állatra gondoltam?
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, gondolkodás, emlékezet
A játék menete:
Először az óvónő írja körül azt az állatot, amire gondolt. A gyermekeknek ki kell találni, hogy melyik állatról van szó, és utánozni kell a hangját. Majd a gyermek is gondolhat.
Eszközök: -
Mit csinálsz?
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete:
A gyerekek egymás mellett ülnek. A játékvezető feltesz egy kérdést az egyik gyereknek. „Mit csinálsz?” A gyermek csak egy szót válaszolhat. Pl.: „Játszom.” Ekkor a következő gyermek tesz fel kérdést: pl.: Mit játszol? Válaszolhatja: Építek. A kérdések mindaddig folytatódnak, amíg tudnak kérdezni, és egy szóval válaszolni.
A játék menete:
A gyerekek egymásnak dobják a labdát, aki dobja, gyorsan mond valamit: „Kidobnám a függönyt!” „Kidobnám a széket!”
Ha valaki olyat mond, ami már elhangzott, kiesik a játékból, vagy zálogot ad.
Eszközök: labda
Mit érezhet?
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete:
Az óvónő az egyik gyermek fülébe súgja, mit játsszon el hanggal, és mimikával, arcjátékkal, a többi gyermek pedig próbálja kitalálni, mit súgott az óvónő pl.:
A játék menete: Valaki beáll a sarokba háttal a többieknek, és azt kérdi: - „Mit főzött ma Sára néni?” A játékvezető rámutat valakire, aki elváltoztatott hangon valamiféle étel nevét kiáltja. A sarokban álló gyermeknek el kell találnia, kinek a hangját halotta.
Eszközök:-
Mit mond a kis robot
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete: A játékvezető szótagolva mond ki egy szót, kellő tagoltsággal. A gyermek ismerje fel, és mondja ki összefüggően a szót, pl.: na-pos-kö-tény, szí-nes-ce-ru-zák. Nehezebb változat: az óvónő betűzve mondja a szót pl.: k-é-p
Eszközök:-
Mondd utánam!
Javasolt életkor:3-4-5-6 évesek
Fejleszti: figyelem, emlékezet, szókincsbővítés
A játék menete: Az óvónő középen áll, a gyerekek körülötte kört alkotnak. Miközben labdát dob az egyik gyermeknek, halkan vagy hangosan mond egy szót. Aki kapta a labdát, ugyanúgy próbálja megismételni, ahogyan hallotta. (Pl.: labda, baba, csatazaj, sertepertél,Konstantinápoly, szociálpolitika) A lényeg hogy minél nehezebb szó legyen, nem baj, ha a gyerek még nem érti a szót.
Eszközök: -
Napraforgó
Javasolt életkor:3-4-5-6 évesek
Fejleszti: figyelem
A játék menete:
Kiválasztunk egy gyereket, ő lesz a Nap. A Nap leguggol a terem közepén, a gyerekek (napraforgók) szaladgálnak. Ha a Nap felkelt mindenki megáll és a Nap felé fordul,aki változtathatja a helyét,de mindenki az ő irányába fordul.
Eszközök: -
Névlánc
Javasolt életkor:6 évesek
Fejleszti: figyelem, beszédhang-hallás
A játék menete:
A gyerekek sorban ülnek, vagy állnak egymás mellett. A játékvezető a sor elején van. Az első játékosnak mond egy nevet, a következő játékosnak az első név utolsó betűjével kell mondani újabb nevet. Aki ront zálogot ad.
Eszközök: -
Ne Te válaszolj!
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete:
A gyerekek körben ülnek. Megállapodnak abban, hogy bármit kérdezek, ne az válaszoljon, akire ránézek, hanem aki tőle jobbra ül. Aki eltéveszti zálogot ad.
A játék menete: A gyermekek körben ülnek, és labdát gurítnak egymásnak. Aki ”kapja” a labdát bemutatkozik.” Zsuzsi vagyok”. Annak a nevét mondja, akitől a labdát kapta.” Köszönöm Zsófi!” Majd annak a nevét mondja, akinek a labdát gurítja. „Fogd meg a labdát Éva!”
A játék menete: Nyisd nagyra a szád! Nyelved hegyével simogasd az ajkadat fent, majd lent.
Nyelved hegyével simogasd a bajuszod és a szakállad helyét!
Nyelvhinta jobbra-balra. Körbe jár a nyelvünk.
Előrenyújtom a nyelvem, visszahúzom (az áll nem mozog csak a nyelv)
Nyelvheggyel megérintem a jobb és bal szájzugot (gyorsan)
Nyelvheggyel megérintem az ajkamat fent, és lent
Nyelvheggyel megsimogatom az ajkamat fent és lent, majd folyamatosan körbenyalom.
Érintsük meg nyelvheggyel a felső ajkunkat, majd a felső fogsor élét, végül a felső fogsor mögötti területet.
Eszközök: -
Nyuszi fülét hegyezi
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: mozgás, szövegértés, szókincsbővítés
A játék menete : eljátszani a mondókát: Nyuszi fülét hegyezi,(kezünkkel megsimogatjuk a fülünket) Nagy bajuszát pödöri,(megpödörjük a bajuszunkat) Répát eszik, rop, rop, rop,(úgy teszünk,mintha rágnánk a répát) Nagyot ugrik, hopp, hopp, hopp.(ugrálunk egyet)
Eszközök: -
Nyuszi pajtás
Javasolt életkor: 4-5-6 évesek
Fejleszti: gondolkodás, emlékezet, figyelem
A játék menete:
A gyerekek körben ülnek. Az első játékos odafordul a mellette ülőhöz:
- Nyuszi pajtás, hogy vagy?- kérdi.
- Köszönöm jól!- válaszolja a másik.
- Hát a szomszédod?- kérdi újra
- Nem tudom, majd megkérdezem – szól, és a másik gyermekhez fordul - s a játék megismétlődik másik állatnevet használva.
Eszközök: -
Ördögi változás
Javasolt életkor: 5-6 évesek
Fejleszti: emlékezet, figyelem
A játék menete:
Fiúk párban és lányok párban kimennek a teremből. A párok néhány ruhadarabjukat, cipőjüket megcserélik. A többiek így hívják be az átváltozott lányokat: Dínom -dánom, dobot vernek, de szép kislányt öltöztetnek, jár a papucs jár, mindenfele jár. Az átváltozott fiúkat így hívják be: Madarak voltunk bokorban, szőrt vittünk a pokolba. Pokol előtt volt egy fa, minden ágán hat varga. Rázd meg ördög azt a fát, potyogjanak a vargák. A gyerekek idézzék fel, melyik ruhadarab kié volt. Fiú lány páros az igazi.