Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!
Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem!
Márti
Mail:
Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz!
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik
- újra próbáld meg
projekt : Körmöci Katalin: Projektmódszer az óvodában /8
Körmöci Katalin: Projektmódszer az óvodában /8
2009.09.02. 19:22
részprojekt - Várépítés
Részprojektterv – Várépítés – a tevékenységben integráltan megjelenő és kihasználható műveltségtartalmak ajánlata az egyes tevékenységformákba elrendezve
– Közlekedés a várban és a várhoz, utak építése, szekér, autó
– Zászlók készítése, megkülönböztetés – mind más legyen
– Karcolás a homokba
– Különböző alakzatú ólak készítése a háziállatoknak
Értékelés-önértékelés
– Ki mit csinált? Hogyan, kivel? Mi tetszett, miért? Ki hogyan érezte magát?
– Külső értékelés: élményekről, gyermeki alkotásokról készült fotók, a homokvár tartóssá tétele; naponta megnézzük, gyönyörködünk benne, elmeséljük kinek az alkotása, tovább díszítjük, zászlót készítünk
Gondozás
– A homokban ülve felfázhatunk, ennek megelőzése
– Tisztálkodás:
– a tapadó homok lemosása,
– a száraz homok lesöprése,
– kézmosás szappannal, köröm-kefe használata
– A tűző napon napszúrást kap-hatunk. Védekezés: fehér sapka
– A ruha rendbe rakása, tisztítása
Munka jellegű tevékenységek
– A homokozó játékszerek tisztítása
– Rendrakás: eszközök, szerszámok
– A kihullott homok felsöprése
Ének, zene, énekes játék
– Tavaszi szél
– Katalinka, szállj el
– Egyél, libám, egyél már
– Sánta kutya
– Hol jártál, báránykám?
A külső világ tevékeny megismerése
– A homok tulajdonságai
– A vizes és a száraz homok formázhatósága, tulajdonságaik
– A víz hatása a homokra: színe
– A stabilitás próbálgatása
– Várak, városok
– Zászlók mint az összetartozás jelképei
– Honnan való? Magok, termések, levelek, ágak
– Az emberek élete régen
– Az állatok és lakhelyük
– A háziállatok, ház körül élő állatok, hasznosság
– A háziállatok gondozása
Matematika
– Zászló készítése: a többitől különböző legyen, hogy megtalálhassa a saját házát
– Mélység, magasság, hosszúság, szélesség, nagyság és összehasonlításuk, relációs szókincs használata
– Vonalak: egyenes, görbe karcolása
– Díszítőelemek száma
– Díszítés ritmikus sorozattal
– Az állatok sokszögletű lakhelyében el lehet-e bújni? (Konvex-konkáv.)
– Az állatok csoportosítása élőhelyük, táplálkozásuk szerint