Csak annyi jtkot vegyenek el, amennyivel jtszanak.
Vigyzzanak a knyvekre, szpen tegyk a helyre.
A jtk lland helynek megtallsa, eszttikus elhelyezse.
A megszerzett ismeretek jtkos mdon trtn mlytse.
Vigyzzanak egyms ptmnyeire.
A jtk hasznlata:
v Rakjk el hasznlat utn
v Halkan, csendben jtszanak
v A jtkot egymstl krjk el
A jtk spontn irnytsval s tletek adsval a jtk tartalmnak mlytse
A gyerekek a jtkeszkzket rendeltetsszeren hasznljk.
A gyermekek a jtkeszkzkkel a megfelel helyen jtsszanak.
Trsasjtk, szablyjtk sorn tartsk be a jtkok szablyait, fogadjk el, hogy a jtkban nem csak nyertes van.
Jtk sorn fedezzenek fel klnbz sszefggseket, szrevteleiket prbljk megfogalmazni
A mest csendben, figyelemmel hallgassk vgig, prbljk meg sajt szavaikkal megfogalmazni a hallott trtnetet.
Dramatizljanak mest, a szksges eszkzk elksztsben aktvan vegyenek rszt.
Sta sorn tartsk be az alapvet kzlekedsi szablyokat, az ttesten egyenletes, gyors tempban haladjanak t.
Az udvari jtk sorn tartsk be a kialaktott szoksokat.
(homokoz, mszka, csszda)
A dalos jtkokat btran, hangosan nekeljk, de ne kiabljanak.
Mondanivaljukat egsz mondatokban kifejezve mondjk el.
A jtkban viseljk el a kudarcot, veresget. Ne akarjanak mindig nyerni.
Jtk sorn fogadjk el egyms vlemnyt. A jtkot ne csak egy gyermek irnytsa, mindenki kapjon valamilyen szerepet.
Bbozs sorn tartsk be a kialaktott szoksokat:
v Ha mr nem jtszanak, tegyk vissza a helyre
v Egyszerre csak egy bb beszljen, vrjk meg, mg a msik gyermek befejezi mondanivaljt
v A bbok kztt alaktsanak ki prbeszdet, krdezzenek egymstl, feleljenek a feltett krdsre
v gy mozgassk a bbot, hogy azt mindenki lssa.
v Vigyzzanak a bbokra, gyeljenek azok psgre.
Trsasjtk s szablyjtk sorn tartsk be s egymssal is tartassk be a jtkhoz kapcsold szablyokat.
ptjtk sorn az egyms mellett pt csoportok ne zavarjk egymst, vigyzzanak egyms produktumra.
|
Segtsk egymst a szablyok betartsban.
Jtkelpakolsnl ne dobljk a jtkokat.
Kzlekedsi szablyok megismerse, ismtlse, gyakorlsa/kzlekedsi plya hasznlata gyalogosan, kerkprral, kisautval /
Az vodai let szablyainak megismerse, betartsa
Bbjtk, vn jtka, gyermek jtka, kzs jtk
Jtktevkenysgek alatt a kialaktott szoksok betartsa, jtszhelyek, jtkeszkzk helye
Csendes /norml hangerej / jtkra nevels
A feleslegess vlt jtkokat tegyk a helyre
Jtktevkenysg tartalmasabb ttele tletadssal, j eszkzk bevonsval
Clunk, hogy a gyermek minden tevkenysget jtkknt ljen meg, s a tevkenysgek sorn szrevtlenl szerezzenek ismereteket, tapasztalatokat
Treksznk arra, hogy a gyermekek egy adott tmval kapcsolatban minl tbb rzkszervi tapasztalatot szerezzenek.
Adjk t egymsnak a jtkokat, az udvariassgi formkat alkalmazva krjk el, ksznjk meg a megkapott jtkot
Egy- egy jtktevkenysget hosszabb ideig, kitartan jtsszanak, vonjk be egymst az elkezdett tevkenysgbe, a szerepeket osszk meg egyms kztt
Konstrul jtk sorn hozzanak ltre vltozatos ptmnyeket
Minden jtkkal rendeltetsszeren jtsszanak, tudjk, melyik jtkkal hol s hogyan szabad jtszani.
Adjk t egymsnak a jtkokat, az udvariassgi formkat alkalmazva krjk el, illetve ksznjk meg a megkapott jtkot.
Egy-egy szerep betltje ne mindig ugyanaz a gyermek legyen, vlasszanak olyan gyermeket is, aki mg nem jtszott.
A kezdemnyezsekben aktvan vegyenek rszt, nllan vllaljanak szerepet.
Prbljanak meg nllan trtneteket kitallni, egyms trtneteit folytassk, elkezdett trtnethez talljanak ki tbbfle befejezst.
Szerepjtk sorn a szerepeket osszk meg egyms kztt.
Jtk sorn fogadjk el msok vlemnyt is, a jtkokat ne csak egy gyermek irnytsa.
sztnzssel, dcsrettel a jtkelraksban val aktvabb rszvtel elrse.
ptjtk sorn az egyms mellett jtszk ne zavarjk a kis csoportok tevkenysgt, rizzk meg a msik produktumt.
Asztali jtkot ne vigyenek le a sznyegre, autkkal a sznyegen jtsszanak.
Az autval val jtkot kapcsoljk ssze ptssel (ptsenek utat, garzst…)
Az elgurult jtkokat szedjk ssze a fldrl.
|