A. Szent Márton legendájának felhasználása fejlesztőjátékhoz.
A játék neve: Fordulj!
- Játékszabály felelevenítése
Szent Márton legendájának szereplőit ráosztom a gyerekekre. A legenda mondása közben annak a gyereknek, aki a szerepének megfelelő nevét hallja, fel kell állnia, és egyszer körbe kell fordulnia.
- Játékhoz szereplők kiválasztása a megfelelő célirányos fejlesztésre alapozva.
- Egyéni fejlesztés
P. László
Ha nem hallja meg szerepbeli nevét, Nem szólok rá, kivárok, majd megismétlem az rá vonatkozó mondatot.
A szöveg elején gyakrabban említem Márton (szerepbeli) nevét hogy figyelmét segítsem, majd pedig kihagyom, és a történet feszültebb része után ismét említem.
A felállásnál, forgásnál ügyelek arra, hogy egyenesedjen ki, úgy forogjon felállva, és törökülésbe üljön vissza.
Sz. Gergő
Gergő valószínűleg nehezebben differenciál majd, ezért az akusztikus figyelmét az elején hangsúllyal segítem.
Ha nem hallja meg szerepbeli nevét, Nem szólok rá, kivárok, majd megismétlem az rá vonatkozó mondatot.
A felállásnál, forgásnál ügyelek arra, hogy egyenesedjen ki, úgy forogjon felállva, és törökülésbe üljön vissza, illetve figyelem azt, hogy csak egyszer forduljon meg.
|
„Eszembe jutott a fordulós játék. Üljetek le, most törökülésbe, és eljátsszuk.”
„Hogyan is kell játszani ezt a játékot?”
A szereplők közé beválasztom Mártonnak
P. Lacikát az első játékban, majd SZ. Gergőt, a második játékban.
Pl.: „… élt egy jótékony pap, Márton,…
Élt egy jótékony pap, Márton…”
…segített Márton a szegényeken, segített Márton a gyermekeken, segített Márton a hidegben, segített Márton a meleg időkben…
….keresték Mártont, kiáltozták: Márton, hol vagy? – de Mártont sehol sem találták…
Nem hangsúlyozom ki a nevet a történetben.
A végén megdicsérem, amit jól csinált:
Pl.: Gyors voltál!
„… élt egy jótékony pap, Márton,…
„…odaadta Márton a kabátját a fázó szegény embernek…”
„Figyelj!”
„…odaadta Márton a kabátját a fázó szegény embernek…”
Tartom vele a szemkontaktust, és nonverbális kommunikációval segítem, hogy húzza ki magát…
Valószínűleg a szóbeli figyelmeztetésre, javításra nem lesz szükség, és a dicséretet alkalmazhatom szintén nonverbális módon:
rámosolygok,
elismerően bólintok
szememmel jelzem, hogy elégedett vagyok
A végén megdicsérem, amit jól csinált:
Pl.: Szépen kihúztad magad, amikor forogtál!
|
- emlékezet fejlesztése, szabály felidézésével
- figyelemkoncentráció fejlesztése
- akusztikus figyelem fejlesztése
- akusztikus differenciálás fejlesztése
- beszédértés fejlesztése
- beszédhallás fejlesztése
- reakcióidő
- éntudat fejlesztése
- testséma fejlesztése
- szabálytartás
- szabálytudat alakítása
- nagymozgás fejlesztése (felállás, forgás, visszaülés törökülésbe)
- egyensúlyérzék fejlesztése (statikus egyensúly, dinamikus egyensúly)
- térészlelés fejlesztése
ua.
- és akusztikus figyelem kompenzációs segítése
|