Hírek, cikkek : A pedagógussal szemben támasztott intézményi elvárások |
A pedagógussal szemben támasztott intézményi elvárások
2008.07.26. 13:54
Pedagógus munkájából adódó elvárások /Teljesítményértékelés
TELJESÍTMÉNYÉRTÉKELÉS - MUNKAPÉLDÁNY
A PEDAGÓGUS MUNKÁJÁBÓL ADÓDÓ ELVÁRÁSOK
Légkör, pedagógia attitűd
-
Csoportjában teremtsen érzelmi biztonságot, szeretetet nyújtó – érzelem gazdag, derűs légkört.
-
Gyerekekkel való bánásmódjában jelenjen meg az empátia, az elfogadó szeretet, a tolerancia, a megértés.
-
Gyermekekkel való kapcsolatteremtését-fenntartását jellemezze a nyitottság, segítőkészség, következetesség.
-
A csoportszobájának tárgyi környezete mutasson biztonságot, esztétikumot, rendezettséget.
Nevelő-fejlesztő munka
1; felkészülés
-
A tovább - és önképzésein tanultakat jelenítse meg tervezetében, azokat építse be és hasznosítsa napi szinten a nevelő-fejlesztő munkájában.
-
A feladatok tervezésében, előkészítésében, szervezésében, végrehajtásában legyen körültekintő, építsen a mindennapi gyakorlat tapasztalataira.
-
Tervezését, kezdeményezését, pedagógiai munkáját az intézményi dokumentumokban foglaltaknak megfelelően lássa el.
-
Tervezésében jelenjen meg a fokozatosság, az egymásra épülés elve.
2; gyermekek fejlesztése-gondozása
-
Kezdeményezéseit a gyermekek eltérő tapasztalataira, egyéni és közös érdeklődésükre és kíváncsiságukra építve valósítsa meg. Az egyéni bánásmód elve, az életkori sajátosságok figyelembe vétele, az egyéni képességek alapján történő differenciálás épüljön be pedagógiai munkájába.
-
A játék elsődlegességének megőrzésével, a játék helyzetekbe integráltan valósítsa meg a nevelési-fejlesztési feladatokat. /Játékba integrált fejlesztés, fejlesztés lehetőségei a játékban/
-
Használja ki a pedagógiai módszerek változatosságát a hasznosság, a megfelelőség és az eredményesség érdekében.
-
Alkalmazkodjon a változó környezetekhez, feltételekhez, az adott szituációkhoz tudásban, módszerekben egyaránt.
-
Értékelje a gyermekek teljesítményét, folyamatosan jelezzen vissza teljesítményükről alkalmazva a jutalmazás, ösztönzés különböző lehetőségeit.
SZAKMAI KONZULTÁCIÓ – TAPASZTALAT CSERE
-
A szakmai problémák érdekeljék, azok megoldására, az együttgondolkodásra időt és energiát szánjon.
-
Az intézmény által biztosított szakmai fórumokon tevőlegesen vegyen részt, azokon hospitálási, továbbképzési tapasztalatairól számoljon be, ossza meg pedagógiai ismereteit, másoktól való tanulással bővítse tudását.
-
Váltótársával történő rendszeres konzultálásával a csoportot érintő kérdésekben törekedjen az összhangra.
KAPCSOLAT TERMTÉS - FENNTARTÁS
EGYÜTTMŰKÖDÉS
-
A gyerekekkel, kollégákkal, szülőkkel való kapcsolatát jellemezze a befogadás, nyitottság az empátia.
-
Tudja kellő mértékben összehangolni egyéni érdekeit az intézményi érdekekkel.
-
Intézményi kapcsolataiban a partneri viszony jelenjen meg, kommunikációját jellemezze a felkészültség, az alaposság és a tényszerűség.
Konfliktus kezelés
-
A konfliktusok kezelése során a minél előbbi korrekt, sérülésmentes megoldásokat keresse, ezért magatartását a párbeszéd, az egymás véleményének meghallgatása és annak kikérése jellemzi.
-
Vállaljon részt az intézményi, a közösségi konfliktusok okainak megkeresésében, a körülmények feltárásában, továbbá a megoldások megkeresésében.
-
Az intézményi munkával kapcsolatos problémákat belső ügyként kezelje, a megoldást házon belül keresse.
KRITIKAI észrevételek megfogalmazása
-
A másokkal szembeni kritikai meglátását korrekt tényekre alapozva, segítő őszinte szándékkal fogalmazza meg az érintett felé, kerülve a személyeskedést.
-
A visszajelzéseket, bírálatokat pozitívan hasznosítsa munkájában, mérlegelve a kritikai észrevételeket, azokat saját fejlődésére használja.
munkához való viszonyulás
Egyéni vállalások, megbízások
-
Az intézmény érdekeit szem előtt tartva, a vezetéssel összhangban, egyéni képességeihez mérten vállaljon feladatokat.
-
A vállalt, illetve a kapott megbízásokat legjobb tudása szerint végezze el.
Szokás – szabályrendszer betartása betartatása
-
Ismerje, és munkavégzése során tartsa - és tartassa be az intézményi dokumentumokban foglaltakat, és a munkakörére vonatkozó előírásokat.
-
Tudatosan törekedjen a kialakított intézményi normák szerinti működésre.
dokumentáció vezetése
-
Adminisztrációját a határidők betartásával, tartalmilag alaposan, formailag esztétikusan, minőségre törekvően végezze.
Fasori Kicsinyek Óvodája
- 1 -
|