mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!

Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem! 

 Márti

 

Mail: 

 

 Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz! 
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik 
- újra próbáld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jártak itt
Indulás: 2008-07-23
 

Szívügyem:

én is érintett vagyok

Figyelj rájuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Fejlesztő játékok
Fejlesztő játékok : ASZE 4 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes

ASZE 4 /Hallási emlékezetfejlesztő program / dr. Torda Ágnes

  2009.08.17. 10:31


ASZE 7

Bemenet: Auditív/Vizuális

Kimenet: Verbális

 

Cél:

A tanulók tereptárgyak sorozatának megadott szekvenciájára emlékezzenek vissza, és mondják el a szekvenciát előre- és hátrafelé.

Eszköz:

Tereptárgy kártyák készlete

Eljárás:

Minden tanulónak sorjában megmutatunk három kártyát. Mindegyik tereptárgyat ábrázol.

„Gondoljátok azt, hogy az iskolába vezető úton elhaladtok valamennyi a kártyán látható tárgy előtt!”

Mutassunk rá mindegyik kártyára, ahogy a nevét említjük.

„Most arra kérlek titeket, hogy próbáljatok meg visszaemlékezni valamennyi dologra, abban a sorrendben, ahogy az iskolába vezető úton elhaladtok mellette, anélkül, hogy a kártyára néznétek.”

Miután a tanulók verbálisan elismételték a szekvenciát, megismételjük az eljárást, de ezúttal a tanulók képzeletben az iskolából hazafelé mennek, ezáltal tehát megfordul a szekvencia. Kezdjük valamennyi gyermeknél három tereptárgyból álló szekvenciával. Miután minden gyermek megoldotta, szaporítsuk a tárgyak számát eggyel, és ismételjük meg az eljárást.

 

ASZE 8

Bemenet: Auditív

Kimenet: Vizuális/Motoros

 

Cél:

A tanulók emlékezzenek számok és/vagy betűk pontos szekvenciában megadott sorozatára és kössék össze a megadottakat egy munkalapon.

Eszköz:

Munkalap véletlenszerűen választott számokkal és betűkkel

Eljárás:

A tanulók egy munkalapot használnak, amelyen véletlenszerűen kiírt betűk és számok vannak.

„Mondok nektek egy betűlistát. Figyeljetek nagyon, és amikor befejeztem, arra kérlek titeket, hogy kapcsoljátok össze a betűket abban a sorrendben, ahogy én azt elsoroltam! Amikor befejeztétek a betűk összekapcsolását, ti is mondjátok hangosan azokat abban a sorrendben, ahogy összekapcsoltátok őket!”

Kezdjük egy három betűs szekvenciával és minden kísérletnél eggyel növeljük a szekvenciát. Hasonló módon megismételhetjük az eljárást csak a számokkal. A feladatot nehezíthetjük a betűk és számok kevert szekvenciájának bemutatásával. Kezdjük úgy, hogy egy számot vegyítünk bele a betűk szekvenciájába.