mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!

Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem! 

 Márti

 

Mail: 

 

 Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz! 
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik 
- újra próbáld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jártak itt
Indulás: 2008-07-23
 

Szívügyem:

én is érintett vagyok

Figyelj rájuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Integrált nevelés
Integrált nevelés : Diszlexia /2

Diszlexia /2

  2009.08.17. 11:01


Játékötlet

(Mozgásfejlesztés beszéddel kísérve)

Föl-le irányokra:

„Ilyen nagy az óriás:
Nyújtózkodjunk kispajtás!”
(fölnyújtózunk)

„Ilyen kicsi a törpe:
Guggoljunk le a földre!”
(leguggolunk)

„Napsugaras nyárban
Nyújtózkodik a nyárfa.
Kati, Feri, Böske,
Guggoljatok, csüccs le!”

Jobb-bal irányokra:

Csípőre tett kézzel ide-oda hajladozunk:
„Cini, cini muzsika,
Táncol a kis Zsuzsika,
Jobbra dűl, meg balra dűl,
Tücsök koma hegedül.”

 Föltartott karokkal hajladozunk:
„Hajlik az ág, fúj a szél,
Nyírfa lombja összeér.
Újra vissza, újra szét,
Rajta, rajta, most elég!” 

 

Jó együttmozgást, mondókázást, tornázást kívánok!

 

Hogyan játsszunk gyermekeinkkel?

Valamennyi játékunk azáltal, hogy aktív gondolkodásra, gyors válaszra, folyamatos koncentrálásra késztet, fejleszti a szándékolt figyelem képességét, amely a taníthatóságnak nagyon fontos feltétele. A játék adta öröm motivál magára tanulásra, az aktívan eltöltött - esetleg egyre növekvő idő - fejleszti a figyelem koncentrációt.

Álljon itt néhány játékötlet, mely fejleszti gyermekük képességeit!

A játék formája

Valamennyi játék játszható családban és csoportban, de akár két személy is játszhatja. Csoportban egyetlen eszközként általában egy labdát javaslunk használni. A játékvezető indítja a kört a labda dobásával. Haladhatunk szabályos körben, de nehezíthetjük úgy a játékot, hogy megszakítjuk a láncot, változtatunk a sorrenden, így jobban kell mindenkinek figyelni. Természetesen a játékok játszhatóak az osztályteremben, a padban ülve is. Ekkor is haladhatunk sorban, s össze-vissza rámutatással, illetve a helyesen válaszoló játékos mond gyorsan egy nevet, aki utána következik.

A figyelem fejlesztése

Találd ki, hogy ki vagyok!

(Szükséges eszközök: székek, kendő)

Kétféleképpen is játszható a könnyebb változata a kisiskolások játéka.

Kört alkotva ülünk, egy széket a kör közepére helyezünk. A játékvezető azt mondja, mindenkinek van egy perce, hogy jól megnézzük egymást! Majd kiválasztjuk az első játékost, akit kiküldünk a szobából. Közben egy jelentkezőt leültetünk a székre. Aki leült a székre annak a székét a játékvezető székével szembe helyezzük át, ide fogjuk majd bevezetni a bekötött szemű játékost. Az ő feladata lesz kitalálni, hogy ki ül a székén. Kérdéseket tehet fel, melyekre csak a játékvezető válaszolhat. Pl. Szemüveges? Hosszú haja van?

Felső tagozatosok úgy játsszák, hogy csak igennel és nemmel lehet válaszolni. (Tehát nem kérdezheti ezt pl. Milyen színű a haja?)

Huh, valami változott!

Ülünk a szobában vagy az osztályban. Padban is ülhetünk és körben is. Egyvalaki kimegy, mielőtt elindul, jól körülnézhet. Amíg kint van, valamit megváltoztatunk: helyet cserél két - három gyerek, kicsit átrendezzük a helyiséget... Otthon a családban játszhatjuk úgy is, hogy valaki átöltözik, le (fel) veszi a fülbevalóját, átrendezzük a díszpárnákat, megcseréljük a képeket.

Mikor visszajön, ki kell találnia, hogy mi változott.

Ez a játék már kicsikkel is játszható, csak akkor szembeszökőbbet, kevesebbet kell változtatnunk. A vizuális emlékezet fejlesztése mellett a megfigyelő-képesség fejlesztésére is alkalmas.

Figyeld a végét!

Ez egy láncjáték, lehet a labdával sorban haladni, de a figyelemkoncentrációt jobban fejleszti, ha össze-vissza dobjuk. A játékvezető azt mondja: A te szavad azzal a betűvel kezdődjön, amivel az enyém végződik: padlás - sárga - arany.

Nehezebb változata: A te szavad azzal a szótaggal kezdődjön, amivel az enyém végződik: kályha - hajó - jóság. (Ezt a változatát harmadik - negyedik osztálytól javasoljuk. E változat fejleszti a helyesírási készséget, a szótagolás képességét is.)

Az emlékezet fejlesztése

Számlánc játék

Körben ülünk a játékvezető kezében a labda. Mond egy számot: 6, adja tovább a labdát a következő játékosnak, aki elismétli 6 és hozzáteszi 3, a következőnek már mind a két számot el kell ismételnie, és egyet hozzátenni. Addig játsszuk, amíg valakinél meg nem szakad a lánc. Ilyenkor megkérdezhetjük: Ki figyelt, ki tudja. Nehezíthetjük úgy a játékot, hogy nem sorba dobjuk a labdát.

Szólánc játék

Ugyanolyan, mint az előző játék, csak itt szavakat mondunk. Felállíthatunk olyan szabályt is, hogy csak egyetlen szótagból álló, illetve későbbiekben két szótagosnál hosszabb szavakat ne mondjunk.

 

 

 

Mondatlánc játék.

Nehezebb, mint a szólánc, mert a szavakat nem csak utánmondjuk és hozzáteszünk egyet, hanem értelmes mondatot kell alkotnunk, ahogy ismétlünk és bővítünk. Nem könnyű játék, minél többen vagyunk, annál hosszabb lesz a mondatunk, és nagyon kell figyelni a névelőkre!

Meselánc játék

Nem egy hosszú mondat kialakítása és ismétlése a cél, hanem bátran lehet történetet kialakítani. Két változata van. Egyik, amikor mindenki csak egy-egy szót tesz hozzá, s a gyerekekre van bízva, mikor tesznek pontot a mondat végére, s folytatják egy összefüggő következővel. A másik, mikor mindenki egy egész mondatot tesz hozzá

A fogalmi gondolkodás fejlesztése

Folytasd a sort!

A játékvezető indít: Figyelj, elkezdem a sort, folytasd! Banán, narancs, alma… Minden gyermeknek egy új szót kell hozzátenni, gyorsan haladunk, aki sokat gondolkodik, vagy már hallott szót mond, kiesik. A végén a játékvezető megkérdezi mi volt a szabály.

Ötletadóként felsorolunk néhány főfogalmat - gyűjtőfogalmat: állat, háziállat, vadállat, gyümölcs, zöldség, szerszám, jármű, játék, élelmiszer, bútor, rovar, bolygó, hangszer, foglalkozás, színek, virág, tantárgy, tulajdonság, sportág, ékszerek, növény…

Kakukktojás

Az előbbi játék azon változata, mikor a játékvezető azt mondja: Szavakat mondok, egy nem illik a többi közé, melyik? Alma, barack, paprika, citrom. Miért?

Elegendő, ha négy szót adunk meg. Kisebb gyerekeknél eleinte kezdhetjük három szóval.

Hol járunk, mit csinálunk?

A fogalmi gondolkodás fejlesztésének egyszerű játéka. A szókincs fejlesztésére is alkalmas. Inkább kisebb gyermekek számára ajánljuk, de ha sikerül nehéz szót kitalálnunk a nagyobb gyerekeket is " megmozgathatjuk" vele.

A játékvezető mond egy fogalmat, vagy főnevet: gyógyszertár, vasalás, erdőben, piac stb. és a gyerekeknek olyan szavakat kell mondaniuk, amelyek kapcsolódnak ehhez a fogalomhoz.

Gyorsan haladjunk, itt se legyen gondolkodási idő!

Kisebb gyerekek (óvodásoknak is) fogalmai: iskolatáska, osztály, óvoda, orvosnál, kert, fürdőszoba, tévé, kirándulás, Duna - part, tűzoltó, fodrász, születésnap, Karácsony, állatkert, bevásárlás, könyvtárban…

Nagyobb gyerekeknek ajánlott: atomerőmű, kőkorszak, Északi - sark, űrutazás, Egyiptomi - birodalom, Hannibál, ünnepek, templom, bizonyítvány, zene, szabadidő, magány, társ, politika, család, gyermekkor - felnőttkor...

A Varázsbetű, mint játék

Természetesen a legnagyobb öröm, ha felnőtt és gyermek együtt tud játszani, de sajnos ez nem mindig valósulhat meg. Minél többet legyenek együtt gyermekeikkel a szabadidejükben! Amikor elfoglaltak, a Varázsbetű programcsalád nagy segítséget jelenthet gyermekük számára az értelmes, hasznos játéktevékenységben. A fent felsorolt játékok többsége a számítógéppel is játszható. A programcsalád legfiatalabb tagja, a Bábel a fogalmi gondolkodás fejlesztésének nagyszerű eszköze.

Szókincsbővítésre, figyelem-, memóriafejlesztésre, helyesírás gyakorlásra egyaránt használható játékos gyakorlatokat tartalmaz. A program a játékosság eszközével tanítja az ismereteket a diszlexiás panaszokkal küzdő gyermekek számára éppúgy, mint az olvasás készségszintű elsajátítását célul tűző kisiskolásoknak.

Kellemes időtöltést, jó játékot kívánok!

 

A számítógép, mint képesség- és készségfejlesztő eszköz

Az informatikai eszközök ismerete, használata ma már fontos kelléke a mindennapi tevékenységeknek. A munkahelyeken, az iskolákban, és a családokban is elterjedt az alkalmazása.

A számítógép, mint oktató eszköz

Az oktatásban, így a logopédiai munka során is egyre rohamosabban terjed a különféle oktató segédeszközök, fejlesztő programok használata. Természetesen lehet enélkül is logopédiai munkát tervezni és megvalósítani, de ezzel sokkal színesebbé, élménydúsabbá tehetjük a gyermekek számára a fejlesztő foglalkozásokat. Már nem csak jövő a számítógép oktatásban való alkalmazása, hanem ez már igenis a jelen, mely a játszva tanítás újabb eszköze.

A számítógép jó lehetőséget biztosít a gyakorlásra. A gyerekek számára vonzó, látványos, motiváló, és mentes a gyakorláshoz kapcsolódó monoton, sok esetben negatív érzésektől. A Varázsbetű Programcsalád, mint számítógépes oktató program változatosságot, játékosságot biztosít a diszlexiás gyermekeknek.

A diszlexia-diszkalkulia programcsaládot elsősorban a részképesség gyengeségekkel küszködő tanulók iskolai oktatására fejlesztette ki programműhelyünk, de a számítógépek otthoni alkalmazásának elterjedésével ma már a családokban is megnőtt az igény a használatára. Feladatai sokszínűek, hatalmas gyakorlási anyagot biztosítanak a vele foglalkozó tanulók számára. Nem csak a részképesség gyengeségek javítását szolgálja, hanem minden olvasni és számolni tanuló gyermeknek segítséget nyújt.

A Varázsbetű a fejlesztő foglalkozásokon

Differenciált óramunkában, amikor nagy szükség van egy-egy tanulóval egyénileg foglalkozni, nagyon jól alkalmazható a program. A gyermekek tanári segítség nélkül is használhatják, hiszen segítséget ad, ellenőriz, és nem utolsó sorban dicsér.

Logopédusként a beszédhibás első-, második osztályos gyerekekkel nagyszerűen tudok a tükör előtt egyénileg pösze terápiát folytatni, míg a többi szavakat rakosgat, memóriajátékozik a program segítségével a számítógép előtt.

 A diszlexia terápiás munka egyik motiváló eszköze lehet, hogy ha elkészültek a tanulók a tervezett feladatokkal, akkor odaülhetnek a számítógéphez, és úgymond „játszhatnak”. Kis csoportban, párban és egyesével is végezhetnek feladatokat, a beállítások segítségével minden korosztály megtalálja az érettségi szintjéhez illő feladatokat.

Kiscsoportos fejlesztő foglalkozásokon körülüljük a számítógépet, és felváltva végeztetem a feladatokat a tanulókkal.

A nyüzsgős, hiperaktív, hosszútávon koncentrálni képtelen gyerekeket váltott feladatokkal nagyszerűen le lehet kötni. Hol a beszédkészségüket, hallási figyelmüket, íráskészségüket fejlesztem, hol a Varázsbetűhöz ülnek, és a vizuális típusú feladatokat oldják meg. Egy tanóra alatt többször cserélhetnek helyet.

A Varázsbetű programcsalád a feladatok sokszínűségével, állandó megerősítő, jutalmazásos rendszerével még a csak gyakori feladatváltással dolgozó gyermekeket is a képernyő elé láncolja. Színes, izgalmas képanyaga, a nehézségi fokozatok állíthatósága szinte végtelen variációt kínál a vele foglalkozó nyugtalan gyerekek számára is.

 A program kitartásra is nevel, hisz bizonyos számú feladat elvégzése után rajzolhatnak, dobolhatnak kedvükre a gyerekek. A zajkeltést egyébként is nagyon szeretik, a dobolás, rajzolás, színezés kedvükre való tevékenység.

A Varázsbetű sokszínűsége

A Varázsbetű programcsalád szinte a betűtanulás, számolás kezdetének pillanatától segíti a gyermeket. Fokozatosan bővül a tudásanyaga, szókészlete, ahogy a felsőbb évfolyamokba kerül a diák. Segít a tanulásban, az egyre magasabb nyelvi szintek elsajátításában, nagy szókincsre tehetnek szert általa. Azok is sokat fejlődhetnek a használatával, akiknek egyébként nincs részképesség-zavaruk. Akik pedig diszlexiás tünetekkel rendelkeznek, azoknak nagy segítség, hogy a számítógép javítja a hibákat, ellenőriz, de természetesen dicséri is a sikeresen elvégzett feladatokat.

A Varázsbetű programcsalád rengeteg gyakorlási lehetőséget biztosít az íráshoz, olvasáshoz szükséges képességek megszerzéséhez. A látási észlelés, differenciálás, sorozatalkotás, memória, irányok, ékezetek gyakoroltatásával fejleszti a gyermek megfigyelőképességét, koncentrációját.

Hatalmas szóanyaga felhasználható az írás gyakorlására is. Ha a képernyőn helyesen összeillesztette a gyermek pl. a betűkből, szótagokból a szót, a kiegészítendő mondatokat megszerkesztette, akkor azt le is írhatja egy külön erre a célra szánt gyakorló füzetbe. Ha szavakat csoportosított gyűjtőnevek alá rendezve, azokat emlékezetből is lejegyezheti, sőt kiegészítheti saját tudásával. A szülők, fejlesztők segítségével diktálás után is lehet gyakorolni a helyesírást, a program szókészlete ebben nagy segítséget nyújt.

Még felnőtteknek is tartogat olyan feladatokat, amelyek a gép elé láncolhatják a kipróbálóját. Jómagam afáziás (agyvérzésen átesett) felnőtt betegek terápiájában is használom. A már meglévő, de a betegség által elveszített információkat hívjuk elő a program segítségével. A képességfejlesztés, az olvasás, szókincsbővítés a rengeteg képanyag segítségével hasznos időtöltés a beszéd-, olvasáskészségüket időlegesen elvesztett felnőttek számára is.

A számítógép terápiás hatásai

A számítógépnek hatalmas a motiváló ereje. Fokozza a tanulási kedvet, játékosan tanít, színesíti az órát. Segítségével a gyerekeket könnyebben be lehet vonni a munkába, közben lelkesedésük egyre növekszik.

Növeli a figyelmet, hiszen nagy koncentrációt igényel, és hosszú időre képes lekötni a használóját.

Miközben megtanulják a billentyűzet és az egér használatát, fejlődik a szem-kéz koordináció, a finommotorika, mely elősegíti az írómozgások megalapozását.

Fokozódik a gyermek önállósága. Egyedül kezelik a gépet, önállóan döntenek a feladatok kiválasztásában, a hibákat is egyedül javítják a program segítségével.

Ha csoportban használjuk, az együttműködési készséget is erősíti. Megbeszélik, ki kezeli a billentyűzetet, az egeret, ki diktál, ki ellenőriz.

Oldja a diszlexiások olvasáshoz kapcsolódó negatív, szorongásos érzéseit.  Az iskolai oktatás hagyományos módszereit, eszközeit felváltja a játékosság.

A számítógép objektíven ítél, és türelmes a gyerekkel még sokszori hibázás esetén is. A legapróbb jó eredményeket is jutalmazza, dicséri.

Játékötlet

Kommunikációs játék

Csoportban és családban is játszható. Szükséges több eseménykép, papírlapok, ceruzák. 

 Kiválasztunk egy beszélőt, a többieknek pedig kiosztjuk a papírokat és az íróeszközöket. A beszélő szembe helyezkedik a többiekkel, majd kiválaszt egy képet, amit a többiek nem láthatnak.  El kell mondania, mit lát a képen, amennyire részletesen csak tudja (baloldalon, jobb oldalon, középen, fent, lent, bal alsó sarokban, mellette, alatta, felette, stb. irányszavakat, nagyságokat, formákat jelentő szavakat alkalmazva). A beszélő leírása alapján a többiek rajzot készítenek a hallottak alapján.

 Először úgy rajzolnak, hogy nem kérdezhetnek, utána kérdéseket feltéve megismételhetik, vagy új képet készíthetnek. (Ez utóbbi általában pontosabb rajz lesz.)

 Értékeléskor egymás mellé helyezzük az eredeti és az elkészített képeket, és megfigyeljük, mennyire volt pontos az elbeszélés, mennyire tudták a rajzolók az instrukciók alapján elkészíteni a kép mását.

 (A foglakozáson jókat kacagtunk, amikor egy fát, meg egy buszt mindenki másképpen ábrázolt, mert a mesélő nem pontosan írta le. A figyelmetlen hallgató pedig egy várromot gyönyörű kastélynak ábrázolt, mert a hegy tetejére ő valahogy csak azt tudott odaképzelni.)

 Jó szórakozást kívánok!

 

A csúnya írás, és a helyesírás nehézségei

 

 

 

A tanulási képességek hiányában szenvedő gyerekek számára a betűk helyes leírása általában nehezebb, mint az olvasás. Egy súlyos diszlexiás-diszgráfiás gyermek számára az írás-helyesírási zavarok leküzdése sokkal nehezebb feladat, mint az olvasás elsajátítása. 

Az íráshoz szükséges képességek

Az óvodáskorban fejlődik a gyermekek finommozgása, rajzoló, színező, írómozdulata, kialakul a helyes ceruzafogás. Fontos óvodai feladat a látási, hallási figyelem, differenciálás, emlékezet, sorrendiség fejlesztése, a mozgásügyesítés, a saját testen, térben, síkban, a papírlapon való tájékozódás kialakítása.

 Az első osztályba lépő gyermeknek, a felsorolt képességek birtokában tökéletesen kell írnia a betűelemeket, betűket, betűkapcsolásokat. Ha viszont valamelyik képesség még nem alakult ki, hiányzik, akkor ez a feladat nehézséget fog jelenteni a gyermeknek.

Ha már kialakult az olvasás és a helyesírás zavara, akkor az erre irányuló terápiának is ki kell egészülnie a vizuális, akusztikus és motoros képességek fejlesztésével.

Optikai gyakorlatok

Megfigyelési gyakorlatok: tárgyak megfigyelése és elmondása emlékezetből, képek leutánzása, megtekintése majd emlékezetből való elmondása, hibás formák, színek felismerése. Betűkkel való játék lehet, hogy a gyermek bekarikázza (nyomozza) az általunk meghatározott betűt, majd a végén megszámlálja, mennyit talált egy adott szövegben.

A szemgyakorlatok: mozgó tárgyak szemmel követése, zseblámpa játék (kövesd a szemeddel a fényt!).

 

 

Akusztikai gyakorlatok

Különféle tárgyak, hangszerek hangjának megfigyeltetése. Ezt követően játékosan bekötött szemmel hallgatózás, majd megnevezés vagy rámutatás, hogy mit hallottak. A környező világunk hangjaival történő hallásjátékok (hangkazettákról), emberek, állatok, járművek, a természet hangjainak felismerése.

Megkülönböztetési, sorozatmemória gyakorlatok: több tárgy, hangszer hangját szólaltatjuk meg egymás után, majd ha mind elhangzott, akkor kell a gyermeknek megneveznie (megmutatnia) őket az elhangzás sorrendjében.

Motorikus gyakorlatok

Ezekben a feladatokban a testmozgás kap szerepet. A legfontosabbak az írás, olvasás gyengeségében szenvedőknél a folyamatosan egy bizonyos irányba haladó gyakorlatok, balra, jobbra, felfelé, lefelé. A ritmika, a tánc, mozgási játékok, utánzó gyakorlatok színesíthetik a motorikus gyakorlatokat.

A diszgráfiás gyermekek írása

Az íráshoz szükséges készségek hiányában a gyermek gondokkal küzd. Nem tudja lemásolni a kívánt formát (betűelem, betű), ellenkező irányba, fordítva írja, nem tudja a vonalakat keresztezni. Képtelen a szabályos forma követésére, nem találja a megfelelő vonalközt (nem veszi észre, hogy az egyik vonal vastagabb). Nem tudja megjegyezni a betű formáját, kapcsolódását, a betűk sorrendjét felcseréli.

 Memóriaprobléma esetén diktálás után képtelen felidézni a betűket, illetve a betűk szavakban lévő sorrendjét, betűkihagyással vagy betoldással ír. A hallási és látási észlelés problémái miatt rosszul kapcsolja a betűket (fönt vagy lent kötés, o-a  ó-á), ékezeteket nem érzékel, nem használja az időtartam szabályait, rövid-hosszú magánhangzók (pont vagy vessző), mássalhangzók (kettőzés).

 Magasabb évfolyamon a tanuló írása annyira elnagyolt, felismerhetetlen, olvashatatlan, hogy joggal mondják rá a „macskakaparás” jelzőt.

Az íráskészség fejlesztése

A diszgráfiás gyermekek írását nem lehet csak másolással korrigálni. Fontos a diktálás, melynek sokáig nagyon egyszerű szinten kell mozognia: betűk, szótagok és rövid szavak tollbamondásával, a betűformák, kapcsolások alapos megfigyeltetésével, emlékezetbe vésésével. Később hasznosak a képekről történő szó ill. mondatfogalmazások, mondatbefejezések.

A helyesírási készség fejlesztése

A helyesírási hibák vonatkozásában a magánhangzók és mássalhangzók időtartama, a szavak egybe- és különírása, zöngés-zöngétlen párok (p-b  t-d  ty-gy  k-g  sz-z  s-zs  f-v) leírása terén a legmakacsabbak a tévesztések. Ezek az akusztikus figyelem, differenciáló képesség és emlékezet, az alaktagolás, ritmus (hangokat, szótaghatárokat nem hallja) hibáira utaló jelek. Fontos a képességfejlesztés!

Gyakori hibák a toldalékok helytelen alkalmazása, elhagyása is. Nagyfokú figyelmet kell szentelnünk a mondatok helyesírásának, hiszen a diszgráfiás gyerekek figyelmen kívül hagyják a mondatkezdő nagybetűket, és a mondatvégi írásjeleket. Rendszerint tévesztenek a  „Másképp halljuk, másképp írjuk” típusú feladatokban, valamint a ’j’ kétféle jelölésénél, utóbbinál nagy szükség van az emlékező-tehetségre.

A fogalmazási készséget rontja a rossz szövegemlékezet. A beszédkészség, a szókincs fejlesztésével párhuzamosan mindig le is kell írattatnunk a gyűjtött szavakat (azonos mondatrészek, szófajok gyűjtése képekről, kérdések segítségével, rokonértelmű szavak, ellentétek gyűjtése, főfogalom alá rendelések, csoportosítások). Mondatokat, szöveget alkottatunk eseményképekről.

A Varázsbetű fejleszti a helyesírást

 A programcsalád segíti a helyesírási nehézségekkel küzdő gyermekeket. A szótagolást, a mondatok szavakra tagolását, a helyes ékezethasználatot mind-mind lehet vele gyakorolni.

 A betűk elmélyítésétől a szóalkotásokig, összeolvasásig, az olvasás tempójának fejlesztéséig sokféle lehetőség áll a gyermekek számára. A szókincs bővítésére, a vizuális észlelés, differenciálás, memória fejlesztésére számtalan feladattípus található a programban. Mindig új, mindig más a feladat, színesek, látványosak a képei. Éberen tartja a figyelmet jutalmazó rendszere.

 Az időtartamok, a helyesírás alkalmazásának gyakorlására a Varázsbetű többféle lehetőséget kínál a gyermekeknek. Elgondolkodhatnak, játszadozhatnak a helyesírással pl. a Hibajavítás, Dyslex és az Ékezetek című feladatokban. A helyes válaszokat megjutalmazza a program, így ösztönzi a gyerekeket az önellenőrzésre, a hibák kijavítására.

Játékötlet

Pozitúrák utánzása

Aranyos kis dalos utánzójátékokat ajánlanék.

 A dalocska szövege: „Áronnak volt hét fia, hét fia, hét fia volt Áronnak. Soha mást nem tettek, csak mindig így tettek…”és itt a vezető mutat egy figurát, amit a többieknek utánozniuk kell. Ez lehet fél lábon ugrálás, keresztbe tett lábbal ugrálás, guggolgatás, szamárfül mutogatás, fej, kéz, lábrázás, stb.

Egy másik talán ismert dalocska: „Előre a jobb kezed, utána hátra, előre a jobb kezed, utána rázzad, utána ugi-bugi, utána forgás, tapsolj egyet pajtás!” És ezt is lehet folytatni a másik kéz, majd a láb, fül, és akár bármely páros testrész felsorlásával, kiváló a jobb és baloldal gyakorlására.

Amit az én kis tanítványaim nagyon szeretnek: „Billegesd az ujjad, billegesd az ujjad, billegesd az ujjad, és már megyünk is tovább! Másikat is hozzá… Karodat is hozzá… Másikat is hozzá… Lábadat is hozzá… Másikat is hozzá… Fejedet is hozzá… és már nem megyünk tovább.”

 Nagyokat kacagnak egymás mozdulatain, de főként rajtam, ahogy együtt mozgok velük.

 

Jó mókázást, mozgásgyakorlatokat kívánok!

 

 

 

 

 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal