mindenovi
mindenovi

 

 

 


 

 

 

 

  

 

 

 Ha úgy gondolod, hogy a "tarsolyodban" lévő anyagokat szívesen megosztanád velünk, akor próbáld meg a megfelelő modulba feltölteni. Ha nem sikerül, küld el mail címemre!

Sajnos képeket nem biztos, hogy tudsz beilleszteni, de ha elküldöd, akkor azt is felteszem! 

 Márti

 

Mail: 

 

 Tanács regisztrációhoz:
- egyedi felhasználó nevet válassz! 
- várd meg a visszaigazoló mailt
- ha nem sikerül belépned kérj jelszóemlékeztetőt
- nem én intézem, tőlem függetlenül működik 
- újra próbáld meg

 

 

 

 

 

 

Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Beszélgessünk
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

 

 

Ennyien jártak itt
Indulás: 2008-07-23
 

Szívügyem:

én is érintett vagyok

Figyelj rájuk!!!!

 


 

 

 

 

Hasznos oldalak
 

 

 

 

Ha tetszik, tedd ki honlapodra!

 

 



     

 

Játékok
Játékok : Játékgyűjtemény /2

Játékgyűjtemény /2

  2008.07.26. 16:28

folytatás

Keresd a mamámat!

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: utánzás képessége

A játék menete:

Választunk tyúkanyót, kutyamamát stb. és választunk állatgyerekeket. A kicsinyeknek bekötjük a szemét, a mamák állathangjukat utánozva hívják őket, így kell megtalálniuk a mamájukat.

Eszközök: kendők

Keresd a párját!

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: utánzás képessége

A játék menete:

Papírlapokra különböző formákat rajzolunk. Egyet felmutatunk a gyerekeknek. A szobában található tárgyak közül megnevezik azokat, amelyeken az adott forma felismerhető.

Eszközök: papírlapok

 

Képzeld el!

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: szókincsbővítés, képzelet

A játék menete:

A pedagógus „körülír” egy tárgyat, a gyerekek kitalálják mire gondolt, miről beszélt. Egy gyermek egy előre meghatározott cselekvést vagy tárgyat elmesélhet annak kimondása nélkül, a többieknek pedig ki kell találni a megoldást.

Eszközök: -

 

Kié a bőrönd?

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: utánzás képessége

A játék menete:

A gyerekek megfigyelik egymás ruháját. Egyikük kimegy a csoportból, a bentmaradtak pedig maguk közül kijelölnek valakit, akinek a „bőröndjét” be fogják pakolni. A hunyó bejön és sorba megkérdezi a gyerekeket, hogy „mit csomagolsz a bőröndbe?” Mindegyik gyermek mond a választott gyermek ruházatából egyet. Ha sikerült megtalálni a bőrönd tulajdonosát, akkor cserével folytatódik a játék.

 

Eszközök: „bőrönd”

Kígyós játék

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: koncentrációs készséget, figyelmet, hangzóejtést segíti, mozgáskoordináció

A játék menete:
Az „sz.” hang hangoztatása. (A gyerekek a kígyók.) A kígyók szeretnek a napon sütkérezni, ha azonban elbújik a napocska, a kis kígyók is elbújnak. (pl.: az asztal alá) A kígyók napozáskor sziszegnek, az asztal alatt pedig csendben vannak.

Eszközök: napocska báb, amit az óvónő mozg

 

Közvetlen környezet hangjainak felismerése

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, gondolkodás, emlékezet

A játék menete:
A gyerekek félkörben ülnek lehajtott fejjel, vagy csukott szemmel. Közben különböző hangokat hallatunk.

Minek a hangját hallod? Pl.:

  • ajtózár csukódása

  • papír morzsolása

  • víz csurgatása kancsóból pohárba

Eszközök: minden, amivel hangot lehet kelteni

Lufi fújás

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: figyelem, mozgáskoordináció, helyes levegővétel

A játék menete:
Egymás kezét fogva körbe állnak a gyerekek. Egyszerre elkezdik fújni a „lufit” miközben a kör egyre tágul, a karok megfeszülnek. Hangos „PUKK” szóra „kipukkad” a lufi és a gyerekek a kör közepe felé szaladnak.

Eszközök: -

Lufitáncoltatás

Javasolt életkor: 4-5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, helyes levegővétel, mozgáskoordináció

A játék menete:

Egy szék háttámlájára erősítsünk két zsineget (lufi átmérőjének és a gyerek magasságának figyelembevételével), a másik végét a játékos fogja. Az a feladata, hogy fújással és a zsineg mozgatásával eljutassa a lufit a szék támlájához úgy, hogy az nem eshet le útközben.

Eszközök: lufi, szék, zsineg

 

Madárka játék

Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek

Fejleszti: finommozgás fejlesztése, beszédszervek ügyesítése, rágóizmok erősítése

A játék menete:
A gyerekek párokba állnak. Madármama (a pár egyik tagja) eteti a fiókákat (másik gyerek). Egy kis tálba zizit kapnak… A madármama szemenként adja a fiókáknak a nyitott tenyérből az eleséget, akik azt bekapva gyorsan becsukják a szájukat. Rövid idő után szerepet cserélnek. A játék addig tart, míg a zizi el nem fogy.

Eszközök: kistál, zizi

Manócska

Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, emlékezet

A játék menete:
Most a nyelvünk lesz a Manócska, háza a szájüreg, a fogak pedig a kerítés. A gyerekek játszanak a nyelvükkel, szájukkal, ahogy az óvónő mondja: A Manócska kertészkedik, keresi az ásóját, futkos ide-oda, körbe-körbe, keresi a padláson, keresi a pincében, kitekint a kerítésen jobbra, balra, végre megtalálja.

Eszközök:-

 

Megjött a kishajó!

Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, emlékezet

A játék menete:
Elindult a kishajó a kikötőből, előtte felrakodott árukkal. Csak állatokat szállít. Soroljatok fel állatokat! (kutya, macska, egér, stb.) Szállíthat a hajó növényeket (fenyőfa, hóvirág, szarkaláb, stb.), gyümölcsöket (banán, alma, körte, stb.), olyan árut, ami fából készült (asztal, szekrény, ajtó, stb.). De szállíthat olyan árut is, ami ugyanolyan hanggal kezdődnek (Csiga, csibe, csat, stb.).
Sok változata lehetséges
!!!

Egy másik változat:
A gyerekek körben ülnek a játékvezetővel, s felelgetőst játszanak:
-Lics- locs, lics- locs, megjött a kishajó!
-Mit hozott?
-Tapsoló gyerekeket! (A gyerekek tapsolnak)
-Lics-locs, lics- locs, megjött a kishajó!
-Mit hozott?
-Kecskéket!
A gyerekek az állat hangját kezdik utánozni.

Eszközök: -

 

Méhecske játék

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: figyelem, mozgásfejlesztés, hallásfejlesztés

A játék menete:
A „ z” hang hangoztatása. A méhecskék (gyerekek) mézet gyűjtenek, és zümmögnek is közben, de ha megjelenik a vihar (lehet dobszó, amit az óvónő kelt) a méhek hangos zümmögéssel visszaszállnak a kaptárba. (ez egy általunk előre kijelölt hely.)

Eszközök: méhecske hívókép, dob

Méhecske és kígyó

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: figyelem, hallásfejlesztés

A játék menete:

Két gyerek elbújik az asztal alá, egyikük méhecske, másikuk a kígyó. Ki kell találniuk, melyiküket hívják. Szavakat mondunk egymás után. Ha a szóban SZ hang van, akkor a kígyó, ha Z hang van, akkor a méhecske szerepét vállaló gyerek bújik elő. Először a szó elején, majd a közepén végül a végén legyenek a hangzók.

 

Eszközök: -

 

Mesemondás

Javasolt életkor: fejlettebb 5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, gondolkodás, fantázia, szókincs

A játék menete:
A gyerekeknek önmaguk által kitalált mesét kell a társaiknak elmondani.

Eszközök: -

Mesejáték

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, gondolkodás, emlékezet, szókincsbővítés, fantázia, beszédkedv serkentése

A játék menete
Ismert mesékből 2-3 jellemző jelenetet kivágunk és összekeverünk. A gyermekek feladata hogy szétválogassák a különböző mesejelenetekhez tartozó képeket, és sorba rendezzék azokat, beszélgetés a képről.

Eszközök: képek mesékből.

Mesét mondok!

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem

A játék menete
Mesét mondok… Ha a kígyó nevét halljátok, sziszegjetek, ha a vonatét susogjatok, pl.: Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy kisvonat (susogás). Ez a kisvonat (susogás) találkozott a kígyóval (sziszegés) stb.

Eszközök: -

Mi esett le?

Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek

Fejleszti: hallásfejlesztés

A játék menete:
Leejtünk különböző tárgyakat, vagy megütögetünk egyenként, a gyerekek közben bekötött vagy csukott szemmel hallgatóznak. A hang alapján próbálják kitalálni, mi lehet az a tárgy, ami leesett.

Eszközök: (különböző hangú és méretű tárgyak a csoportszobából.(pl.: ceruza, kocka, cintányér, termések, stb.)

Mi hiányzik?

Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, emlékezet

A játék menete:

Néhány tárgyat az asztalra tesz az óvónő, közösen megnevezzük.(Mondatokat is alkothatunk velük.) Ezután a gyerekek becsukják a szemüket, az óvónő „elvarázsol” egy-egy játékot. Ki kell találni a gyerekeknek szemük kinyitása után „Mi hiányzik?” Nehezítés: egyszerre több játékot dug el az óvónő.

Eszközök: -

Mi lehet a párja?

Javasolt életkor: 4-5-6 évesek

Fejleszti: figyelem

A játék menete:

Olyan tárgyakat válogassunk össze, amely valamilyen természetes helyzetből adódóan párba rendezhető. Pl. kanál- tányér, fogkefe –fogkrém. Minden gyerek elvesz egy tárgyat a halmazból, közben leülnek és szemükkel megfigyelik, hogy a többi gyereknél milyen tárgy van. Ha úgy gondolja, saját tárgyához illő párt talált, akkor szembeül társával.

Eszközök: különböző tárgyak

 

Mi tetszett benne?

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: beszédkedv fejlesztése, kifejezőkészség, fantázia, gondolkodás, emlékezet, szókincsfejlesztés

A játék menete:
Mondd el mi tetszet a mesében, versben, séta közben, kirándulás során. Cél: a gyerekek beszéltetése, szókincsük fejlesztése, kifejezésmódjuk csiszolása. 5-7 éves gyermekek azt is képesek megfogalmazni, hogy miért tetszett az, amiről szó van.

Eszközök: -

Mi van a szobában?

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem,

A játék menete:
A gyerekek körben ülnek. A kérdező a teremben lévő tárgyakra gondolva sorba kérdezi a gyerekektől: Mit gondoltam a szobában „k”-val? Pl.: kocka. Sok válasz lehetséges. Aki kitalálja az lesz a további kérdező. Ha senki nem találja ki akkor továbbra is ő lesz a további kérdező. A kérdezőt kiszámolóval választom ki.

Eszközök:-

 

Milyen állat vagyok?

Javasolt életkor: 3- 4- 5 évesek

Fejleszti: mozgás

A játék menete:
A gyerek egy állat mozgását utánozza. A többi gyerek feladata kitalálni, milyen állatról van szó és utánozni az állat hangját, mozgását együtt.

Eszközök: -

 

Milyen állatra gondoltam?

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, gondolkodás, emlékezet

A játék menete:
Először az óvónő írja körül azt az állatot, amire gondolt. A gyermekeknek ki kell találni, hogy melyik állatról van szó, és utánozni kell a hangját. Majd a gyermek is gondolhat.

Eszközök: -

Mit csinálsz?

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem

A játék menete:
A gyerekek egymás mellett ülnek. A játékvezető feltesz egy kérdést az egyik gyereknek. „Mit csinálsz?” A gyermek csak egy szót válaszolhat. Pl.: „Játszom.” Ekkor a következő gyermek tesz fel kérdést: pl.: Mit játszol? Válaszolhatja: Építek. A kérdések mindaddig folytatódnak, amíg tudnak kérdezni, és egy szóval válaszolni.

Eszközök:-

Mit dobnál ki a teremből?

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, gondolkodás, fantázia, szókincs emlékezet

A játék menete:
A gyerekek egymásnak dobják a labdát, aki dobja, gyorsan mond valamit:
„Kidobnám a függönyt!”
„Kidobnám a széket!”
Ha valaki olyat mond, ami már elhangzott, kiesik a játékból, vagy zálogot ad.

Eszközök: labda

Mit érezhet?

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem

A játék menete:
Az óvónő az egyik gyermek fülébe súgja, mit játsszon el hanggal, és mimikával, arcjátékkal, a többi gyermek pedig próbálja kitalálni, mit súgott az óvónő pl.:

  • Á- ásítást utánozza

  • Ó - csodálkozást fejez ki,

  • U -fájdalmat fejez ki

  • Ü - az erőlködés hangja

  • I - sírást fejezi ki

Eszközök: -

Mit főzött Sára néni?

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem, hallási differenciálás

A játék menete:
Valaki beáll a sarokba háttal a többieknek, és azt kérdi: - „Mit főzött ma Sára néni?” A játékvezető rámutat valakire, aki elváltoztatott hangon valamiféle étel nevét kiáltja. A sarokban álló gyermeknek el kell találnia, kinek a hangját halotta.

Eszközök:-

Mit mond a kis robot

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem

A játék menete:
A játékvezető szótagolva mond ki egy szót, kellő tagoltsággal. A gyermek ismerje fel, és mondja ki összefüggően a szót, pl.: na-pos-kö-tény, szí-nes-ce-ru-zák. Nehezebb változat: az óvónő betűzve mondja a szót pl.: k-é-p

Eszközök: -

Mondd utánam!

Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, emlékezet, szókincsbővítés

A játék menete:
Az óvónő középen áll, a gyerekek körülötte kört alkotnak. Miközben labdát dob az egyik gyermeknek, halkan vagy hangosan mond egy szót. Aki kapta a labdát, ugyanúgy próbálja megismételni, ahogyan hallotta. (Pl.: labda, baba, csatazaj, sertepertél, Konstantinápoly, szociálpolitika) A lényeg hogy minél nehezebb szó legyen, nem baj, ha a gyerek még nem érti a szót.

Eszközök: -

Napraforgó

Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek

Fejleszti: figyelem

A játék menete:

Kiválasztunk egy gyereket, ő lesz a Nap. A Nap leguggol a terem közepén, a gyerekek (napraforgók) szaladgálnak. Ha a Nap felkelt mindenki megáll és a Nap felé fordul,aki változtathatja a helyét,de mindenki az ő irányába fordul.

Eszközök: -

 

Névlánc

Javasolt életkor: 6 évesek

Fejleszti: figyelem, beszédhang-hallás

A játék menete:

A gyerekek sorban ülnek, vagy állnak egymás mellett. A játékvezető a sor elején van. Az első játékosnak mond egy nevet, a következő játékosnak az első név utolsó betűjével kell mondani újabb nevet. Aki ront zálogot ad.

 

Eszközök: -

Ne Te válaszolj!

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem

A játék menete:
A gyerekek körben ülnek. Megállapodnak abban, hogy bármit kérdezek, ne az válaszoljon, akire ránézek, hanem aki tőle jobbra ül. Aki eltéveszti zálogot ad.

Eszközök: -

Nevek gyakorlása

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem, szem-kéz koordináció

A játék menete:
A gyermekek körben ülnek, és labdát gurítnak egymásnak. Aki ”kapja” a labdát bemutatkozik.” Zsuzsi vagyok”. Annak a nevét mondja, akitől a labdát kapta.” Köszönöm Zsófi!” Majd annak a nevét mondja, akinek a labdát gurítja. „Fogd meg a labdát Éva!”

Eszközök: labda

Névsuttogó

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: figyelem, mozgásfejlesztés, hallásfejlesztés

A játék menete:
A gyermekek a székük előtt állnak, az óvónő suttogva mondja a nevüket, vagy a jelüket. Aki a nevét vagy a jelét hallja, az leül.

Eszközök: székek

Nyelvgyakorlatok

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: figyelem, utánzás, koncentráció, mozgáskoordináció, beszédszervek ügyesítése

A játék menete:
Nyisd nagyra a szád! Nyelved hegyével simogasd az ajkadat fent, majd lent.
Nyelved hegyével simogasd a bajuszod és a szakállad helyét!
Nyelvhinta jobbra-balra. Körbe jár a nyelvünk.
Előrenyújtom a nyelvem, visszahúzom (az áll nem mozog csak a nyelv)
Nyelvheggyel megérintem a jobb és bal szájzugot (gyorsan)
Nyelvheggyel megérintem az ajkamat fent, és lent
Nyelvheggyel megsimogatom az ajkamat fent és lent, majd folyamatosan körbenyalom.
Érintsük meg nyelvheggyel a felső ajkunkat, majd a felső fogsor élét, végül a felső fogsor mögötti területet.

Eszközök: -

Nyuszi fülét hegyezi

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: mozgás, szövegértés, szókincsbővítés

A játék menete :
eljátszani a mondókát:
Nyuszi fülét hegyezi, (kezünkkel megsimogatjuk a fülünket)
Nagy bajuszát pödöri, (megpödörjük a bajuszunkat)
Répát eszik, rop, rop, rop, (úgy teszünk,mintha rágnánk a répát)
Nagyot ugrik, hopp, hopp, hopp. (ugrálunk egyet)

Eszközök: -

 

Nyuszi pajtás

Javasolt életkor: 4-5-6 évesek

Fejleszti: gondolkodás, emlékezet, figyelem

A játék menete:
A gyerekek körben ülnek. Az első játékos odafordul a mellette ülőhöz:
- Nyuszi pajtás, hogy vagy?- kérdi.
- Köszönöm jól!- válaszolja a másik.
- Hát a szomszédod?- kérdi újra
- Nem tudom, majd megkérdezem – szól, és a másik gyermekhez fordul - s a játék megismétlődik másik állatnevet használva.

Eszközök: -

Ördögi változás

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem

A játék menete:

Fiúk párban és lányok párban kimennek a teremből. A párok néhány ruhadarabjukat, cipőjüket megcserélik. A többiek így hívják be az átváltozott lányokat: Dínom -dánom, dobot vernek, de szép kislányt öltöztetnek, jár a papucs jár, mindenfele jár. Az átváltozott fiúkat így hívják be: Madarak voltunk bokorban, szőrt vittünk a pokolba. Pokol előtt volt egy fa, minden ágán hat varga. Rázd meg ördög azt a fát, potyogjanak a vargák. A gyerekek idézzék fel, melyik ruhadarab kié volt. Fiú lány páros az igazi.

 

Eszközök:-

 

 

Padlás - pince játék 1.

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: koncentrációs készséget, figyelmet, utánzás képességét, beszédszervek ügyesítése,

A játék menete:
Nyissuk nagyra a szánkat. Menjen fel a nyelv a „ padlásra” (felső fogsor simogatása a nyelvvel), majd le a „pincébe” (alsó fogsor simogatása a nyelvvel). Először lassan, majd egyre gyorsabban. A nyelvvel körbejárják, „végigtapogatják” az egész szájat.

Eszközök: -

Padlás - pince játék 2.

Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek

Fejleszti: beszédszerv ügyesítő

A játék menete:
Nyelvgyakorlatok, ajak tornáztatása.
Nyissuk nagyra a „kaput” (ajkak) és nézzünk be a ”házba” (szájüreg). Menjen fel a nyelv a” padlásra”, majd le a ”pincébe”. Először lassan, majd egyre gyorsabban. Majd kiabáljon is közben: lá-lá-lá-lá…

Eszközök: -

Papagáj játék

Javasolt életkor: 3-4-5-6 évesek

Fejleszti: beszédhanghallás, emlékezet, figyelem, tiszta kiejtés

A játék menete:
A gyerekek a pedagógussal szemben ülnek. A felnőtt egyszerű szavakat hangoztat, amit a gyerekek megismételnek. Nagycsoport felé már lehet nehezebb szavakat is mondani.

Eszközök: -

Pipálós játék

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: figyelem, utánzás képessége

A játék menete:
„p” hang hangoztatása. A nagypapát utánozzuk. Ő mindig csak pöfékel.

Eszközök: -

Postás játék

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem

A játék menete:
A gyerekek körben ülnek. A játékvezető egy szót súg a mellette lévő gyermek fülébe, aki a hallott szót szintén tovább súgja. Az utolsó gyermeknek pedig meg kell mondania mit hallott. Akkor sikeres a játék, ha ugyanazt a szót kapom viszont a lánc végén is, mint amit elindítottam.

Eszközök: -

 

 

Rajzolj nevetségeset!

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem, fantázia

A játék menete:
A gyerekek egy adott képet rajzzal egészítenek ki, oda nem illő részlettel, majd szóban is megfogalmazzák mit rajzoltak. Pl. téli képen fára cseresznyét

Eszközök: -

Rakéta játék

Javasolt életkor: 3-4 évesek

Fejleszti: figyelem, mozgás,

A játék menete:
Kézzel dobolás a combon, „indítják a rakétát”, lábbal dobolás egy helyben, majd magasra emelt kéz, s hosszú „á” hang hangoztatása.

Eszközök: -

Rímkereső

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, mozgás,

A játék menete:

Rímelő szavakat kell keresni. Pl: Velence-medence, Katika – patika.

 

Eszközök: -

Siess és válaszolj!

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, szókincs

A játék menete:

A gyerekek körben ülnek egymás mellett. Választunk egy gyereket, akinek adunk egy kislabdát. Ez a gyerek a labdát valamelyik társának dobja, közben feltesz neki egy kérdést bármiről. A társa válaszol, vagy rákérdez. Ha elfogadható a gyors válasz, akkor ő dob, ha lassú, zálogot ad.

Eszközök: kislabda

Színkereső

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: figyelem, vizuális emlékezet

A játék menete:

A gyerekekkel közösen kiválaszthatunk egy szint, majd sorra nézzük a tárgyakat, melyiken látjuk ugyanazt. Változata lehet: színválasztás után ők hoznak a gyűjtőkosárba megegyező színű dolgokat. Felsorolhatjuk a napszakok, az évszakok jellegzetes színeit, az örömteli, a bánatos, a meleg, a hideg színeket. Gyűjthetünk színes hasonlatokat. Pl. Fehér, mint a hó.

Eszközök: -

 

Színpáva

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem

A játék menete:
Középen áll egy gyerek és mond egy színt. Akin van olyan szín, átsétál a másik oldalra, akin nincs olyan szín, azok közül a fogó megfog egyet! Ő lesz a színpáva. Lehet hajszín alapján is játszani.

Eszközök: -

 

Szócsata

Javasolt életkor: 5-6 évesek

Fejleszti: emlékezet, figyelem

A játék menete:
Két csapatba állítjuk

 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierjèt!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre