Csak annyi játékot vegyenek elő, amennyivel játszanak.
Vigyázzanak a könyvekre, szépen tegyék a helyére.
A játék állandó helyének megtalálása, esztétikus elhelyezése.
A megszerzett ismeretek játékos módon történő mélyítése.
Vigyázzanak egymás építményeire.
A játék használata:
v Rakják el használat után
v Halkan, csendben játszanak
v A játékot egymástól kérjék el
A játék spontán irányításával és ötletek adásával a játék tartalmának mélyítése
A gyerekek a játékeszközöket rendeltetésszerűen használják.
A gyermekek a játékeszközökkel a megfelelő helyen játsszanak.
Társasjáték, szabályjáték során tartsák be a játékok szabályait, fogadják el, hogy a játékban nem csak nyertes van.
Játék során fedezzenek fel különböző összefüggéseket, észrevételeiket próbálják megfogalmazni
A mesét csendben, figyelemmel hallgassák végig, próbálják meg saját szavaikkal megfogalmazni a hallott történetet.
Dramatizáljanak mesét, a szükséges eszközök elkészítésében aktívan vegyenek részt.
Séta során tartsák be az alapvető közlekedési szabályokat, az úttesten egyenletes, gyors tempóban haladjanak át.
Az udvari játék során tartsák be a kialakított szokásokat.
(homokozó, mászóka, csúszda)
A dalos játékokat bátran, hangosan énekeljék, de ne kiabáljanak.
Mondanivalójukat egész mondatokban kifejezve mondják el.
A játékban viseljék el a kudarcot, vereséget. Ne akarjanak mindig nyerni.
Játék során fogadják el egymás véleményét. A játékot ne csak egy gyermek irányítsa, mindenki kapjon valamilyen szerepet.
Bábozás során tartsák be a kialakított szokásokat:
v Ha már nem játszanak, tegyék vissza a helyére
v Egyszerre csak egy báb beszéljen, várják meg, míg a másik gyermek befejezi mondanivalóját
v A bábok között alakítsanak ki párbeszédet, kérdezzenek egymástól, feleljenek a feltett kérdésre
v Úgy mozgassák a bábot, hogy azt mindenki lássa.
v Vigyázzanak a bábokra, ügyeljenek azok épségére.
Társasjáték és szabályjáték során tartsák be és egymással is tartassák be a játékhoz kapcsolódó szabályokat.
Építőjáték során az egymás mellett építő csoportok ne zavarják egymást, vigyázzanak egymás produktumára.
|
Segítsék egymást a szabályok betartásában.
Játékelpakolásnál ne dobálják a játékokat.
Közlekedési szabályok megismerése, ismétlése, gyakorlása/közlekedési pálya használata gyalogosan, kerékpárral, kisautóval /
Az óvodai élet szabályainak megismerése, betartása
Bábjáték, óvónő játéka, gyermek játéka, közös játék
Játéktevékenységek alatt a kialakított szokások betartása, játszóhelyek, játékeszközök helye
Csendes /normál hangerejű / játékra nevelés
A feleslegessé vált játékokat tegyék a helyére
Játéktevékenység tartalmasabbá tétele ötletadással, új eszközök bevonásával
Célunk, hogy a gyermek minden tevékenységet játékként éljen meg, és a tevékenységek során észrevétlenül szerezzenek ismereteket, tapasztalatokat
Törekszünk arra, hogy a gyermekek egy adott témával kapcsolatban minél több érzékszervi tapasztalatot szerezzenek.
Adják át egymásnak a játékokat, az udvariassági formákat alkalmazva kérjék el, köszönjék meg a megkapott játékot
Egy- egy játéktevékenységet hosszabb ideig, kitartóan játsszanak, vonják be egymást az elkezdett tevékenységbe, a szerepeket osszák meg egymás között
Konstruáló játék során hozzanak létre változatos építményeket
Minden játékkal rendeltetésszerűen játsszanak, tudják, melyik játékkal hol és hogyan szabad játszani.
Adják át egymásnak a játékokat, az udvariassági formákat alkalmazva kérjék el, illetve köszönjék meg a megkapott játékot.
Egy-egy szerep betöltője ne mindig ugyanaz a gyermek legyen, válasszanak olyan gyermeket is, aki még nem játszott.
A kezdeményezésekben aktívan vegyenek részt, önállóan vállaljanak szerepet.
Próbáljanak meg önállóan történeteket kitalálni, egymás történeteit folytassák, elkezdett történethez találjanak ki többféle befejezést.
Szerepjáték során a szerepeket osszák meg egymás között.
Játék során fogadják el mások véleményét is, a játékokat ne csak egy gyermek irányítsa.
ösztönzéssel, dícsérettel a játékelrakásban való aktívabb részvétel elérése.
Építőjáték során az egymás mellett játszók ne zavarják a kis csoportok tevékenységét, őrizzék meg a másik produktumát.
Asztali játékot ne vigyenek le a szőnyegre, autókkal a szőnyegen játsszanak.
Az autóval való játékot kapcsolják össze építéssel (építsenek utat, garázst…)
Az elgurult játékokat szedjék össze a földről.
|